


Ήρθε λοιπόν και μια μέρα το ερώτημα , ρε συ Γιάννη το κράνος μου , στοιχίζει 500 -800-1000 ευρώ και μόλις το είχα πάρει ή μου έπεσε από τα χεριά και δε ξέρω τι να κάνω , μέσα μου ψυχολογικά δεν πάει κάτι καλά , Να πάρω άλλο? Να το στείλω για έλεγχο? Τι να κάνω?
Να ξεκαθαρίσουμε ότι σίγουρα ένα κράνος θα υποστεί διαφορετική ζημία με απευθείας κρούση σε κάποιο σταθερό σημείο , από ότι με πτώση από το χέρι , και άλλη αν απλά συρθεί….
Έτσι λοιπόν το έψαξα λίγο και το συζήτησα με 5-6 φίλους που το κατέχουν πιστεύω… ο ένας είναι αντιπρόσωπος εδώ Ελλάδα συνεργαζόμενος με τη shoei , 3 γιατροι και δυο πρώην συντάκτες του μοτο!
Να σημειώσω η «ημερομηνία λήξης» ενός κράνους έρχεται με την πρώτη πτώση όπου το κράνος θα χτυπήσει κάτω και θα συμπιεστεί το απορροφητικό υλικό. Η κύρια αποστολή του είναι να απορροφά την κρούση, επιβραδύνοντας
ομαλά (όσο γίνεται καλύτερα) τον εγκέφαλό μας που δεν συμπαθεί καθόλου τα
αρνητικά g
Ο φίλοι του μοτο και ο συνεργάτης της shoei συμφωνήσαν στο εξής…στα ερωτήματα που τους έκανα!
Γιάννη , όταν ένας πελάτης μας έρθει για έλεγχο του κράνους του από μια πτώση πρώτα από όλα τον ακούμε και ξεκαθαρίζουμε για τη πτώση μιλάμε.
Αν η πτώση είναι από τα χεριά του στο έδαφος το ελέγχουμε οπτικά εξωτερικά παντού και εσωτερικά βεβαία , αλλά έως σήμερα κανένα κράνος δεν έχει δείξει κάτι και αλίμονο βεβαία ένα κράνος με 1m/sec πάθαινε ζημιά ! Στα πολλά τι θα γινόταν?
Όποτε καταλαβαίνεις ότι νόημα εξονυχιστικού έλεγχου δεν υπάρχει , απλά ο ψυχολογικός παράγοντας είναι αυτός πού πάντα μας επηρεάζει.
Αν η πτώση του κράνους μας , είναι από τη μηχανή μας ερχόμενη με πολλά πλέον χλμ και χτυπηθεί σε οποιοδήποτε σημείο ή σέρνετε…εδώ τα πράγματα αλλάζουν!
Ο αναβάτης έχει 2 δρόμους να επιλέξει για να ελεχθει το κράνος του..
1. πάει σε οποιοδήποτε εξουσιοδοτημένο κατάστημα και ελέγχουν το κράνος α)οπτικά με ειδικούς φακούς και μέσα και έξω , αφαιρώντας τα εσωτερικά του
β)στέλνετε το κράνος σε οποιοδήποτε ακτινολογικό τραβώντας του ακτίνες πανοραμικές ή από όλες τις όψεις του για να έχουμε όσο γίνετε ολοκληρωμένη εικόνα. Αυτό γίνεται για να δουν αν υπάρχει σε κάποιο σημείο ρωγμή στο κέλυφος πάνω ,η οποία με γυμνό μάτι δεν φαίνεται. Μετά από αυτό και ανάλογα την ακτίνα κρίνουμε αν το κράνος πάει για πέταμα ή αν μπορεί να συνεχίσει αυτό για το οποίο κατασκευάστηκε!
2.Ο άλλος δρόμος είναι να σταλεί στη Γαλλία και όχι στην Ιαπωνία (μιλώντας για τη shoei) στα εκεί εργαστήρια αλλά το κόστος που θα επιβαρυνθεί ο αναβάτης είναι υψηλό και πολλές φορές ….δε προτιμάτε αυτή η επιλογή και αγοράζει καινούργιο
Παρακάτω το ενδιαφέρον κομμάτι της ιστορίας…….
Ο φίλος , γιατρός (Μπάμπης Βιττωρακης) με βοήθησε στην ακτίνα του κράνους! Έτσι λοιπόν ο Ηλίας από εδώ μέσα μου έστειλε το κράνος του , όπως βλέπετε στις φωτο (ARAI) το πήγα για ακτίνες για να δούμε την κατάσταση του!
Το κράνος εδώ έχει εμφανή σημάδια από τη πτώση…ένα εμπρός και ένα πίσω χτύπημα…με το πρώτο οπτικό έλεγχο όπως προαναφέραμε παραπάνω δεν έχει κάτι ανησυχητικό…



Στη συνέχεια και εδώ φαίνονται πλέον οι ακτίνες του κράνους ..που είναι και το ποιο σημαντικό σε ολη την ιστορία που περιγράφουμε….
Σας δείχνω τι φαίνεται στο κράνος , εκτός τα εύκολα που τα αντιλαμβάνεστε φαντάζομαι….σας δείχνω λόγου χάρη το έναν αεραγωγό ο δεύτερος βρίσκεται στη προβολή του πρώτου οπότε δε φαίνεται το ιδιο βρισκεται ποιο μέσα αν προσέξετε…



Αν τώρα το κράνος μας είχε κάποια ζημιά σύμφωνα με τους ακτινολόγους θα είχε μια μαύρη έντονη γραμμή (...βαλαμε και κοκκινη γραμμη)αρκετά χαρακτηριστική που θα είχε ένα σημείο εκκίνησης από αυτό της κρούσης και θα έκανε εσωτερικά διάφορα σα κλαδιά ας πούμε…..όπου τότε το κράνος μας θα χαρακτηριζόταν 100% ακατάλληλο , όπως τη φωτο παρακάτω!


Ευχαριστώ τους φίλους που με βοήθησαν , αν και δεν ήθελαν να βάλω τα ονόματα τους … Μπάμπη Βιττωρακη , Γιώργο Στασινο , Ιάκωβο , Γιώργο , Νίκο , Ηλία , Στέλιο Βιττωρακη , Τζούλια Γιαννακοπουλου !!!!!
Ελπίζω να βοήθησα …για ότι θέλετε ρωτήστε!
Προσοχή: Η χρήση στοιχείων επιτρέπεται για κάλυψη προσωπικών αναγκών. Το σύνολο του άρθρου και του
φωτογραφικού υλικού του, αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία www.http://www.fazerclub.gr
Απαγορεύεται η αντιγραφή, αποστολή, ή αναμετάδοσή του, σε οποιαδήποτε μορφή (έντυπη η ηλεκτρονική), με
σκοπό το εμπορικό, η το οικονομικό κέρδος, (site's , forum's κ.α.) τυχόν κλοπή τους επιφέρει έννομες συνέπειες.
Εξαιρούνται οι περιπτώσεις όπου έχει προηγηθεί συνεννόηση με το www.http://www.fazerclub.gr για λήψη αδείας.
Επιτρέπονται φυσικά η αναφορές και οι συνδέσεις με μορφή link από το www.http://www.fazerclub.gr