Περίεργος θόρυβος κινητήρα

Σέρβις, απορίες, προβλήματα στα μηχανολογικά μέρη του κινητηρα.
kokobill
Δημοσιεύσεις: 105
Εγγραφή: Πέμ 21 Αύγ 2014, 09:32
Model: FZ6
Model year: 2005
Επικοινωνία:

Re: Περίεργος θόρυβος κινητήρα

Δημοσίευση από kokobill »

Να έχεις κατα νού ότι εκτός από την αλλαγή σε βολάν (& πηνία) θα χρειαστεί ένα καλό καθάρισμα ο κινητήρας.
Δηλαδή άν ένας (ή περισσότεροι) μαγνήτες έχουν τριφτεί θα υπάρχουν παντού στο μοτέρ θράυσματα από αυτούς. Θα πρέπει να φροντίσεις να αφαιρέσεις πολύ προσεκτικά τα μεγάλα (ορατά) κομμάτια και εκτός από την αλλαγή σε λάδια και φίλτρο λαδιού ίσως είναι καλό να ανοίξεις και την ελαιολεκάνη και να καθαρίσεις την αντλία του λαδιού (εσωτερικά και σε κάποιες μεταλλικές σίτες/φίλτρα που έχει)
Ιδανικά πρέπει να αφαιρέσεις όσο το δυνατόν περισσότερο τριμμένο υλικό μαγνήτη για να αποφύγεις να τριφτεί ανάμεσα σε μεταλλικές επιφάνειες (πιστόνι-κύλινδρο, εκκεντροφόρους-βαλβίδες) γιατί εκτός απο την μηχανική φθορά που θα προκαλέσουν θα μαγνητίσουν τα τριβόμενα μέταλλα με δυσάρεστα απότελέσματα. (http://www.bussi-demagnetizers.com/en/e ... -machining)

Άνοιξα ένα σχετικό question εδώ: https://mechanics.stackexchange.com/que ... s-cleaning

Zmpiros
Δημοσιεύσεις: 16
Εγγραφή: Παρ 25 Μαρ 2016, 00:30
Model: FZ6 S2
Model year: 2009
Επικοινωνία:

Re: Περίεργος θόρυβος κινητήρα

Δημοσίευση από Zmpiros »

Παίδες βγάλαμε Κάρτερ καθαρίσαμε καλά μπήκε το βολάν το ενισχυμένο βάλαμε λάδια και όταν βάλαμε μπρος ακούγεται ένα τακ τακ από την πλευρά του βολάν που όσο ανοίγεις το γκάζι τόσο αυξάνεται η συχνότητα που ακούγεται. Λογικά κάποιο κομμάτι έχει σκαλωσει κάπου. καμιά ιδέα που να κοιτάξουμε? Γιατί αλλιώς πρέπει να λύσουμε όλο τον κινητήρα.

Άβαταρ μέλους
SoR_gr
Administrator
Δημοσιεύσεις: 3072
Εγγραφή: Τρί 24 Απρ 2012, 23:24
Model: FZ6 S2
Model year: 2007
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Περίεργος θόρυβος κινητήρα

Δημοσίευση από SoR_gr »

Αλλαξατε κ ρουλεμαν?
"Never regret a day in your life: good days give happiness, bad days give experience, worst days give lessons, and best days give memories."

Zmpiros
Δημοσιεύσεις: 16
Εγγραφή: Παρ 25 Μαρ 2016, 00:30
Model: FZ6 S2
Model year: 2009
Επικοινωνία:

Re: Περίεργος θόρυβος κινητήρα

Δημοσίευση από Zmpiros »

Όχι φίλε μου εγώ να πω την αλήθεια ήθελα αλλά ο ειδικός απτην γιαμαχα που μίλησα είπε ότι είναι εντάξει εάν δεν κολλάει το ρουλεμαν

kokobill
Δημοσιεύσεις: 105
Εγγραφή: Πέμ 21 Αύγ 2014, 09:32
Model: FZ6
Model year: 2005
Επικοινωνία:

Re: Περίεργος θόρυβος κινητήρα

Δημοσίευση από kokobill »

Ίσως είναι καλό να ανοίξεις πάλι και να αλλάξεις το ρουλεμάν όπως προτείνει ο SoR_gr ώστε, όπως φαίνεται εδώ στο 3:30 (https://www.youtube.com/watch?v=SoSS5DkioHk) να δείς αν έχει μέινει κάτι πίσω από τα γρανάζια.

Zmpiros
Δημοσιεύσεις: 16
Εγγραφή: Παρ 25 Μαρ 2016, 00:30
Model: FZ6 S2
Model year: 2009
Επικοινωνία:

Re: Περίεργος θόρυβος κινητήρα

Δημοσίευση από Zmpiros »

Θα το ανοίξουμε πάλι από βδομάδα και καρτερ πάλι για καθάρισμα και καπάκι βολάν για να αλλαχτεί το ρουλεμάν. Το πρόβλημα μου είναι ότι υπάρχει περίπτωση να χτύπησε κάποιο άλλο μέρος του κινητήρα τα μαγνητακια? Πχ καδένα? Τεντωτηρας καδένας?? Γιατί ο ήχος που ακούγεται για κάτι τέτοιο σε παραπέμπει.

kokobill
Δημοσιεύσεις: 105
Εγγραφή: Πέμ 21 Αύγ 2014, 09:32
Model: FZ6
Model year: 2005
Επικοινωνία:

Re: Περίεργος θόρυβος κινητήρα

Δημοσίευση από kokobill »

Δυστυχώς είναι πολύ δύσκολο να γίνει διάγνωση με ασφάλεια από εδώ.

Απο την στιγμή που δεν μπορείς να ξέρεις "πόσο" από το μαγνήτη που έσπασε έμεινε μέσα στο μοτέρ και τί μέγεθος είχαν τα κομμάτια του ίσως μόνο κάποιος έμπειρος μάστορας/χρήστης που να γνωρίζει καλά και το ηχοσύστημα του FZ να μπορεί να σου πεί με μεγαλύτερη ακρίβεια.

Γενικά οι μαγνήτες είναι από μαλακά κράματα μετάλλων που είναι πιθανό να κονιορτοποιηθούν μέσα στον κινητήρα αλλά και πολύ πιθανό να προκαλέσουν ζημιά αν προσκολληθούν σε κάποια σημεία που κινούνται γρήγορα. Αυτά τα σημεία είναι συνήθως και από μαγνητιζόμενα σκληρά μέταλλα (γρανάζια, αλυσίδες κλπ) οπότε ναι είναι πιθανό να έχει γίνει εκεί κάποια ζημιά.

Μπορεί η ζημιά να είναι μικρή και να εξομαλυνθεί με τη χρήση αλλά μπορεί να είναι και κρίσιμη.
Γενικά καλό είναι να μήν αφήσεις κρίσιμα μέρη χωρίς έλεγχο οπότε για την αλυσίδα εκκεντροφόρου, θα μπορούσες να αφαιρέσεις το καπάκι της κεφαλής και να ελέγξεις την αλυσίδα οπτικά (είναι πιθανό να δείς κομματάκια κολλημένα πάνω της ή ενδεχομένως το όποιο σημείο χτύπησε) και να αποφασίσεις τυχόν ανάγκη αλλαγής της ή περαιτέρω έλεγχο στα γρανάζια εκκεντροφόρων και στροφάλου που κουμπώνουν πάνω της.
Για τον εντατήρα της είναι γενικά εύκολη η αφαίρεση του και ο έλεγχος του.
(https://www.youtube.com/watch?v=tTwycZt5P2Y)

Επίσης εξέτασε το ενδεχόμενο να αγοράσεις μια βίδα απορροής λαδιού με μαγνήτη. Είναι πολύ φθηνή και είναι πιθανό να τσακώσει κάποια κομματάκια πάνω της οπότε θα γλυτώσεις το να πάνε αλλού και θα τα δείς στην επόμενη αλλαγή.

Zmpiros
Δημοσιεύσεις: 16
Εγγραφή: Παρ 25 Μαρ 2016, 00:30
Model: FZ6 S2
Model year: 2009
Επικοινωνία:

Re: Περίεργος θόρυβος κινητήρα

Δημοσίευση από Zmpiros »

Καλησπέρα στην ομάδα! Μετά από αρκετές μέρες βρήκα χρόνο πήγα στον μάστορα αλλάξαμε πάλι λάδια φίλτρο λαδιού για τυχόν γρεζια η βίδα(μαγνητική) δεν είχε τίποτα αλλά ο θόρυβος εξακολουθεί να υπάρχει. Από μεθαύριο θα βάλουμε και τεντωτηρα γιατί πολύ πιθανόν να προέρχεται από εκεί ο θόρυβος.η ερώτηση μου είναι η εξής: χρειάζεται να βγάλουμε καπάκι κεφαλής στην αλλαγή του τεντωτηρα μην τυχόν στην αλλαγή του πηδήξει κάνα δόντι ή απλά είναι οι δύο βίδες ξεκουμπωνεις κουμπωνεις βάζεις τις βίδες και είναι έτοιμο?

kokobill
Δημοσιεύσεις: 105
Εγγραφή: Πέμ 21 Αύγ 2014, 09:32
Model: FZ6
Model year: 2005
Επικοινωνία:

Re: Περίεργος θόρυβος κινητήρα

Δημοσίευση από kokobill »

Νομίζω πως αν γίνει προσεκτικά (φαντάζομαι ο μάστορας δεν θα βάλει μπρός το μοτέρ χωρίς αυτόν :twisted: :twisted: ), δεν χρειάζεται να βγεί καπάκι κεφαλής αλλά μόνο οι δύο βίδες του εντατήρα της καδένας. Το πολύ πολύ να χρειαστεί να αλλάξετε και μια φλάντζα. Ίσως όμως δεν χρειάζεται κάν να αφαιρεθεί ο εντατήρας. Μπορείς να τον ελέγξεις στην θέση του και σε περίπτωση που από φθορά δεν έχει πλέον δυνατότητα να τεντώσει, τότε να τον αλλάξεις. Ίσως σε ενδιαφέρει να κάνεις κάτι τέτοιο https://www.youtube.com/watch?v=tTwycZt5P2Y (είναι αρκετά παρόμοιοι ανάμεσα σε FZ6 και FZ1) και να διαπιστώσεις μόνος σου...

Άβαταρ μέλους
SoR_gr
Administrator
Δημοσιεύσεις: 3072
Εγγραφή: Τρί 24 Απρ 2012, 23:24
Model: FZ6 S2
Model year: 2007
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Περίεργος θόρυβος κινητήρα

Δημοσίευση από SoR_gr »

Νομίζω, εχετε λάθος προσέγγιση...απο την αρχή κιόλας. Έμεινες απο μπαταρία στην αρχή και αλλάξατε μπαταρία... Δεν κοιτάξατε γιατί έμεινε απο μπαταρία.. Τελικά, αλλάξατε βολάν (συνήθης ύποπτος για κάτι τέτοια).

Αλλάξατε βολάν όπως όπως για να το αλλάξετε. Χωρίς να αλλάξετε ρουλεμάν και παρελκόμενα. Μετά ο θόρυβος συνεχίζει. Αλλάζετε ξανά λάδια μήηηηηπως ήταν γρέζια κλπ αλλά δεν ήταν και τώρα λέτε για τεντωτήρα. Μου θυμίζει μια περίπτωση που τελικά άλλαξαν όλο το μοτέρ.....

Δεν ξέρω αμα τα αλλάζετε με κάποιον φίλο σου, γνωστό που δουλεύει σε συνεργείο ή κάνα συνεργείο-ποδηλατάδικο που φτιάχνει και παπιά, αλλά φίλε δεν μου φαίνεται οτι εκεί που πας έχει γνώσεις για να δει την μοτοσυκλέτα σου. Στην χειρότερη πήγαινε σε μια γιαμάχα... Αμα αλλάζεις κατι και συνεχίζει ο θόρυβος, μπορεί να μην το εφτιαξε καλά...


Δικές μου υποψίες με διάγνωση απο πληκτρολόγιο, είναι οτι:
ΟΚ το βολάν... λογικό να σπάσει.
-Απο εκει και πέρα το έβαλε σωστά;
-μήπως δεν κούμπωσε κανα πηνίο καλά ή κάνα βολάν και βρίσκει καμιά βίδα σε κάνα καπάκι;
-μηπως δεν έγιναν σωστά οι εργασίες που έπρεπε να γίνουν;
-Το μηχανάκι σου σε τι κατάσταση είναι; σέρβις του κάνεις ποτέ ή μόνο λάδια άλλαζες; Πόσα χλμ έχεις;
Πιστεύεις οτι ήταν τα πραγματικά; book service υπάρχει να δεις εστω τι μπορεί να είχε γίνει; (με επιφύλαξη πάντα...).

Συνήθως αλλάζεις τεντωτήρα και καδένα μαζί..
το αν ο τεντωτήρας είναι βγάλε-βάλε δεν ξέρω.
Μου φαίνεται πολύ απλό... Απο την άλλη. η καδένα πρέπει να είσαι χρονισμένη σε συγκεκριμένα σημεία για να δουλεύει σωστά. Αν ο τεντωτήρας την τεντώνει ή οχι πολύ, θα της αλλάζει τον χρονισμό...
"Never regret a day in your life: good days give happiness, bad days give experience, worst days give lessons, and best days give memories."

kokobill
Δημοσιεύσεις: 105
Εγγραφή: Πέμ 21 Αύγ 2014, 09:32
Model: FZ6
Model year: 2005
Επικοινωνία:

Re: Περίεργος θόρυβος κινητήρα

Δημοσίευση από kokobill »

SoR_gr έγραψε:
Τετ 28 Αύγ 2019, 10:24
Αν ο τεντωτήρας την τεντώνει ή οχι πολύ, θα της αλλάζει τον χρονισμό...
Τι εννοείς με αυτό?
Η αλυσίδα του εκκεντροφόρου δεν μπορεί να "χάσει" τον χρονισμό της παρά μόνο εάν "πηδήξει" γρανάζι.
Φυσικά έχει όρια (χαλαρό-τεντωμένο) μέσα στα οποία πρέπει να βρίσκεται η τάση της και αυτή είναι και η δουλειά του εντατήρα, αλλά δεν νομίζω ότι μπορεί να χάσει τον χρονισμό της.
Θα συμφωνήσω παρ' όλα αυτά ότι στην παρούσα κατάσταση πρέπει να δεί το μοτό ένας εξουσιοδοτημένος μάστορας ΥΑΜΑΗΑ για να μπορέσει και ο φίλος μας να ηρεμήσει κάποια στιγμή.

Άβαταρ μέλους
SoR_gr
Administrator
Δημοσιεύσεις: 3072
Εγγραφή: Τρί 24 Απρ 2012, 23:24
Model: FZ6 S2
Model year: 2007
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Περίεργος θόρυβος κινητήρα

Δημοσίευση από SoR_gr »

εχεις διίκιο, αν δεν πηδήξει δόντι δεν αλλάζει ο χρονισμός, μλκια ειπα.

ο τεντωτήρας ξέρω οτι είναι αυτόματος και οχι μηχανικός. Δεν γνωρίζω αν η συγκεκριμένη μοτο έχει τον μαμα ή αλλον. βαλε βαλε χέρι ολα πιθανά είναι .Εχω δει και τεντωρήρα με βίδα πάνω που το έκαναν για να κερδίσουν μήκος αντί να αλλάξουν τον τεντωτήρα (μαμα τεντωτήρας).

συνεπώς ας μας πει ο φίλος τι και πως και βλέπουμε
"Never regret a day in your life: good days give happiness, bad days give experience, worst days give lessons, and best days give memories."

Zmpiros
Δημοσιεύσεις: 16
Εγγραφή: Παρ 25 Μαρ 2016, 00:30
Model: FZ6 S2
Model year: 2009
Επικοινωνία:

Re: Περίεργος θόρυβος κινητήρα

Δημοσίευση από Zmpiros »

Καλησπέρα στην παρέα..μετά από αρκετό καιρό αποχής λόγω δουλειάς επιτέλους έβγαλα άκρη δυστυχώς...μάλωσα με τον μάστορα που το είχε αναλάβει πήγα σε άλλον σε άλλο νομό που έπρεπε να το είχα πάει απτήν αρχή...το αποτέλεσμα στροφαλομπιελα.ακριβως κάτω από το βολάν εκείνη την μπιέλα τα κουζινετα τα ρήμαξε...όποτε λύσιμο όλος ο κινητήρας καθάρισμα και την παραμικρή βίδα και κλείσιμο σιγά σιγά..να βάλω εκκεντροφόρους και φλάντζα κεφαλής από R1 μιας και που είναι ανοιχτό?ποια η γνώμη σας??

Απάντηση

Επιστροφή στο “Κινητήρας”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης