Γρανάζωμα - λίγο πιο κοντό
-
- Δημοσιεύσεις: 37
- Εγγραφή: Τρί 17 Φεβ 2015, 14:00
- Model: FZS600
- Model year: 2003
- Επικοινωνία:
Γρανάζωμα - λίγο πιο κοντό
Λοιπόν η ερώτηση απευθύνεται κυρίως σε αυτούς που έχουν αλλάξει γρανάζωμα.
Λόγω του ότι σε πολλά σημεία εντός πόλης οι ταχύτητες είναι απο χαμηλές εως αν περπατάει παππούς με πι
δίπλα πάει πιο γρήγορα, θέλω να κοντύνω -λίγο- την μετάδοση στην φριτέζα.
Δεν με ενδιαφέρει το θεωρητικό επίπεδο (το έχω καλύψει)
Οι συνδιασμοί είναι δύο:
15/50
Το έχει φορέσει κανείς; Χωράει στην μαμά αλυσίδα με τους 110κρίκους;
Υπάρχει διαφορά ή να πάω σε 14Τ μπροστά;
Λόγω του ότι σε πολλά σημεία εντός πόλης οι ταχύτητες είναι απο χαμηλές εως αν περπατάει παππούς με πι
δίπλα πάει πιο γρήγορα, θέλω να κοντύνω -λίγο- την μετάδοση στην φριτέζα.
Δεν με ενδιαφέρει το θεωρητικό επίπεδο (το έχω καλύψει)
Οι συνδιασμοί είναι δύο:
15/50
Το έχει φορέσει κανείς; Χωράει στην μαμά αλυσίδα με τους 110κρίκους;
Υπάρχει διαφορά ή να πάω σε 14Τ μπροστά;
Re: Γρανάζωμα - λίγο πιο κοντό
Εχω αλλαξει το μπροστινο γραναζι σε ενα δοντι κατω και δεν χρειαστηκε αλλαγη αλυσιδας
η αλλαγη εμφανης
δεν θυμαμαι νουμερα ηταν μαμα μοντελο 2008
η αλλαγη εμφανης
δεν θυμαμαι νουμερα ηταν μαμα μοντελο 2008
- theovivad
- Δημοσιεύσεις: 261
- Εγγραφή: Παρ 02 Σεπ 2016, 19:24
- Model: FZS600
- Model year: 2001
- Τοποθεσία: Καβάλα
- Επικοινωνία:
Re: Γρανάζωμα - λίγο πιο κοντό
Λοιπόν διάβασα και κάποια άλλα νήματα για το θέμα αυτό και ερωτώ εδώ (πιο πρόσφατο νήμα) για την σχέση στο γρανάζωμα.
Μοντέλο 600, του 2000 και επάνω πραγματικά 36χιλ χλμ...(εγώ το πήρα στα 33,5) Τέντωσα το Σάββατο που μας πέρασε την αλυσίδα γιατί είχε γίνει βρακί και διαπίστωσα το εξής...
Αφού κάθισα επάνω και έγινε το τέντωμα... αφήσαμε και αυτό το λάσκα των 2 εκ που πρέπει... γυρνώντας τον τροχό και ελέγχοντας ανα τμήματα την αλυσίδα... αλλού το λάσκα αυτό 2 εκ... αλλού παραπάνω... και αλλού λιγότερα... ότι να ΄ναι δηλαδή.
Καταλήγω και δεν ξέρω αν σωστά καταλήγω ότι ο πρώην κάτοχος δεν έκανε σωστή συντήρηση της αλυσίδας και η αλυσίδα ¨φαγώθηκε¨ περίεργα!!! Φοράει τα γνήσια επάνω. Στα χέρια μου κάθε 300 - 400 χλμ καθάρισμα και λίπανση. Το μετρήδι πίσω στο ψαλίδι είναι στη μέση και λίγο πίσω.
Οπότε η απόφαση είναι αλλαγή. Η σχέση είναι 15 - 48 μαμά...
Το 14-48 το σκέφτομαι αν και δεν κινούμαι πολύ στην πόλη, αλλά με δεδομένο ότι η Καβάλα ---ανηφόρα κατηφόρα--- και στα χαμηλά το μοτο δεν λέει... Το σκέφτομαι να το κοντύνω...
Κάποιος που το έχει κάνει? Θα κόψει στην τελική το ξέρω...πόσο περίπου?
Μοντέλο 600, του 2000 και επάνω πραγματικά 36χιλ χλμ...(εγώ το πήρα στα 33,5) Τέντωσα το Σάββατο που μας πέρασε την αλυσίδα γιατί είχε γίνει βρακί και διαπίστωσα το εξής...
Αφού κάθισα επάνω και έγινε το τέντωμα... αφήσαμε και αυτό το λάσκα των 2 εκ που πρέπει... γυρνώντας τον τροχό και ελέγχοντας ανα τμήματα την αλυσίδα... αλλού το λάσκα αυτό 2 εκ... αλλού παραπάνω... και αλλού λιγότερα... ότι να ΄ναι δηλαδή.
Καταλήγω και δεν ξέρω αν σωστά καταλήγω ότι ο πρώην κάτοχος δεν έκανε σωστή συντήρηση της αλυσίδας και η αλυσίδα ¨φαγώθηκε¨ περίεργα!!! Φοράει τα γνήσια επάνω. Στα χέρια μου κάθε 300 - 400 χλμ καθάρισμα και λίπανση. Το μετρήδι πίσω στο ψαλίδι είναι στη μέση και λίγο πίσω.
Οπότε η απόφαση είναι αλλαγή. Η σχέση είναι 15 - 48 μαμά...
Το 14-48 το σκέφτομαι αν και δεν κινούμαι πολύ στην πόλη, αλλά με δεδομένο ότι η Καβάλα ---ανηφόρα κατηφόρα--- και στα χαμηλά το μοτο δεν λέει... Το σκέφτομαι να το κοντύνω...
Κάποιος που το έχει κάνει? Θα κόψει στην τελική το ξέρω...πόσο περίπου?
- jskf16
- Δημοσιεύσεις: 11079
- Εγγραφή: Παρ 21 Σεπ 2007, 14:10
- Model: -
- Model year: 2012
- Τοποθεσία: XANIA
- Επικοινωνία:
Re: Γρανάζωμα - λίγο πιο κοντό
Ενα δοντι δεν ειναι τιποτα και σαν αξια και σαν μεταβολη , καντο , δεν εχεις να χασεις κατι , ισα ισα που θα ζωηρεψει.Μετα θα δεις στη δικη σου χρηση αν θα αξιζει ή οχι ως μεταβολη.Τωρα η τελικη στο ποσο θα αλλαξει μπορεις με αυτο εδω το λινκ να βαλεις τα νουμερα και να δεις τι μεταβολες θα εχεις...
http://www.gearingcommander.com
Εχεις τωρα γραναζι:
15-48 , 48/15=3,2
Θες να πας σε γραναζι:
14-48 , 48/14=3,42
Το ποσοστο που θα εχεις ως μεταβολη στο γραναζωμα θα ειναι: 3,42/3,2= 6,8%
Τα πραγματικα χλμ θα ειναι περιπου στο 16% , γιατι πρεπει στο παραπανω να προστεθει και η αποκλιση του οργανου , που και αυτα απο μαμα εχουν αποκλισεις.
...αν τα εχω κανει σωστα βραδιατικα
http://www.gearingcommander.com
Εχεις τωρα γραναζι:
15-48 , 48/15=3,2
Θες να πας σε γραναζι:
14-48 , 48/14=3,42
Το ποσοστο που θα εχεις ως μεταβολη στο γραναζωμα θα ειναι: 3,42/3,2= 6,8%
Τα πραγματικα χλμ θα ειναι περιπου στο 16% , γιατι πρεπει στο παραπανω να προστεθει και η αποκλιση του οργανου , που και αυτα απο μαμα εχουν αποκλισεις.
...αν τα εχω κανει σωστα βραδιατικα
- theovivad
- Δημοσιεύσεις: 261
- Εγγραφή: Παρ 02 Σεπ 2016, 19:24
- Model: FZS600
- Model year: 2001
- Τοποθεσία: Καβάλα
- Επικοινωνία:
Re: Γρανάζωμα - λίγο πιο κοντό
Γιάννη έχεις δίκιο. Εγώ κοιτούσα ένα παρόμοιο πίνακα για το gear ratio στην Jt sprockets τα ίδια είναι... κοιτούσα και το 15-49 που πάει στο 3.27...
3.27/3.2=1,02 αυτό πόσο? Σε πραγαματικά χλμ?
Το 16% δεν είναι πολύ???? Στην τελική εννοώ... μην πω να πάω ταξίδι και αγκομαχώ!!! </->/ss3
Ή σαν βήμα λες δεν θ΄ αλλάξει και πολύ.. ξέρεις ένα κλικ σπιρτάδα θέλω... τπτ άλλο...
Και κάτι άλλο... το θυμήθηκα τώρα... πρώτα ν΄αλλάξω τα δισκάκια συπλέκτη (που έχω πει σε άλλο θέμα) και μετά γρανάζια αλυσίδα ή δεν έχει σχέση αυτό... (και τα δύο μαζί ταυτόχρονα θα βγουν πολλά τα γιουρο)...
3.27/3.2=1,02 αυτό πόσο? Σε πραγαματικά χλμ?
Το 16% δεν είναι πολύ???? Στην τελική εννοώ... μην πω να πάω ταξίδι και αγκομαχώ!!! </->/ss3
Ή σαν βήμα λες δεν θ΄ αλλάξει και πολύ.. ξέρεις ένα κλικ σπιρτάδα θέλω... τπτ άλλο...
Και κάτι άλλο... το θυμήθηκα τώρα... πρώτα ν΄αλλάξω τα δισκάκια συπλέκτη (που έχω πει σε άλλο θέμα) και μετά γρανάζια αλυσίδα ή δεν έχει σχέση αυτό... (και τα δύο μαζί ταυτόχρονα θα βγουν πολλά τα γιουρο)...
- jskf16
- Δημοσιεύσεις: 11079
- Εγγραφή: Παρ 21 Σεπ 2007, 14:10
- Model: -
- Model year: 2012
- Τοποθεσία: XANIA
- Επικοινωνία:
Re: Γρανάζωμα - λίγο πιο κοντό
Ειθιστε να αλλαζουμε το μπροστα γραναζι λογω κοστους και μηκους αλυσιδας.Αν πας σε αυτα τα νουμερα απλα μενεις πολυ κοντα στη μαμα μεταδοση!
Στο 3.27/3.2 εχεις 2,5% μεταβολη , μικρη!!!
Το 16% ναι ειναι μπολικο , προσεξε ειναι η αποκλιση του κοντερ σε σχεση με τα πραγματικα χλμ που πηγαινεις , εχεις 2 αποκλισεις μια του οργανου και μια της μεταδοσης! Τωρα αν δεν ειναι 16 και ειναι 15 ή 15,5 , ειναι καπου εκει παντως . Ετσι ειναι
εν ταχυ
-αν κοντυνεις το μπροστα γραναζι και το πισω μεινει ως εχει , δηλαδη κοντο γραναζωμα θα σου δειχνει περισσοτερα απο οτι πας! Και το αναποδο.
-Το μαμα γραναζωμα ετσι και αλλιως στο κοντερ δειχνει <<λαθος>> , το ποσοστο σφαλματος που συζηταμε , με μια σωστη αλλαγη γραναζωματος ισως καταφερεις αυτο το ποσοστο σφαλματος να το μειωσεις.Επισης οσο ανεβαινει η ταχυτητα το σφαλμα αυτο μεγαλωνει.
Δεν εχουν σχεση ,αλλαξε πρωτα αυτο που εχει την αμεση αναγκη.
Στο 3.27/3.2 εχεις 2,5% μεταβολη , μικρη!!!
Το 16% ναι ειναι μπολικο , προσεξε ειναι η αποκλιση του κοντερ σε σχεση με τα πραγματικα χλμ που πηγαινεις , εχεις 2 αποκλισεις μια του οργανου και μια της μεταδοσης! Τωρα αν δεν ειναι 16 και ειναι 15 ή 15,5 , ειναι καπου εκει παντως . Ετσι ειναι
εν ταχυ
-αν κοντυνεις το μπροστα γραναζι και το πισω μεινει ως εχει , δηλαδη κοντο γραναζωμα θα σου δειχνει περισσοτερα απο οτι πας! Και το αναποδο.
-Το μαμα γραναζωμα ετσι και αλλιως στο κοντερ δειχνει <<λαθος>> , το ποσοστο σφαλματος που συζηταμε , με μια σωστη αλλαγη γραναζωματος ισως καταφερεις αυτο το ποσοστο σφαλματος να το μειωσεις.Επισης οσο ανεβαινει η ταχυτητα το σφαλμα αυτο μεγαλωνει.
Δεν εχουν σχεση ,αλλαξε πρωτα αυτο που εχει την αμεση αναγκη.
- theovivad
- Δημοσιεύσεις: 261
- Εγγραφή: Παρ 02 Σεπ 2016, 19:24
- Model: FZS600
- Model year: 2001
- Τοποθεσία: Καβάλα
- Επικοινωνία:
Re: Γρανάζωμα - λίγο πιο κοντό
Οπότε, με 14-48 θα αποκτήσει την ζωηράδα... περισσότερη απ ότι με 15-49... χωρίς ν αλλάξει τραγικά το μήκος της αλυσίδας (ίσως και κοστολογικά) και σ ένα ταξίδι στην εθνική η απόκλιση του σφάλματος στα 180χλμ/ωρα θα είναι μικρότερη απ οτι στα 130... Σωστά το κατάλαβα?
Re: Γρανάζωμα - λίγο πιο κοντό
Ρε παιδιά θυμίστε μου το μοντέλο του theovivad μετράει το κοντέρ του απευθείας απο τον μπροστινό τροχό με ντίζα ή παίρνει σήμα απο το μπροστινό γρανάζι?
Γιατί όλες αυτές οι αποκλίσεις κλπ ισχύουν μόνο για όσα μοντέλα διαβάζουν χλμ απο το μπροστινό γρανάζι κινησης. Για τα κλασσικά κοντέρ ντίζας δεν ισχύει, όσο και να το κοντύνεις - μακρύνεις το ίδιο θα διαβάζει.
Επίσης επι του θέματος, η αλυσίδα όπως πολύ σωστά λες είναι για αλλαγή κι ας μην έχουν τελειώσει οι ρεγουλατόροι στον πίσω τροχό. Απο κει και πέρα , εφόσον φαίνεσαι μερακλής ασχολείσαι με την μοτό σου και μάλλον θα την κρατήσεις για πολλά χρόνια, προτείνω να την φέρεις στα μέτρα σου. Γενικά τα 4κύλινδρα έχουν εκ γενετής αυτό το θέμα της πολύ μακριάς και άχρηστης για την καθημερινότητα μετάδοσης. Έτσι συστήνεται το κόντεμα της τελικής μετάδοσης για να αποκτήσει η μοτό την σπιρτάδα που της λείπει. Το πόσο θα κοντύνεις είναι προσωπικό θέμα, αλλά σα τυφλοσούρτης δες που κινείσαι ως επι το πλείστον. Καθημερινή μετακίνηση στην πόλη και ενίοτε κάποιο ταξίδι, κόντυνε το γερά. Μεγάλες αποστάσεις κόντυνε το πάλι, αλλά λίγο, ίσα να χάσει μερικά χλμ απο την αχρησιμοποίητη τελική και να έχεις ζωηράδα στις ρεπρίζ.
Πάντως με λίγο κόντυμα, μερικές φορές παρατηρείται το εξής παράδοξο, η τελική της μοτοσυκλέτας μας να μένει ίδια ή και να μεγαλώνει ελάχιστα. Ο λόγος είναι ότι ενω στο original γρανάζωμα η 6η είναι πολύ μακριά και απο κάποιο σημείο και πάνω(πχ 10.000σαλ , νούμερα λέμε τώρα) δεν μπορεί να ανεβάσει χλμ. Όταν το κοντύνεις, ναι μέν στις 10.000σαλ θα έχεις λιγότερα χλμ σε σχέση με πρίν, αλλά επειδή θα έχει δυνατότητα να στροφάρει κι άλλο, μπορεί η 6 να ανεβάσει 11.500 σαλ (μη σου πω να φτάνει τον κόφτη...) οπότε ρεφάρεις αρκετά απο τα χαμένα χλμ.
Άσε που αλλάζει και η αίσθηση της μοτό, νομίζεις ότι εχεις πάρει καμιά 10 αριά άλογα! Είναι η πλέον οικονομική μόντα που μπορείς να κάνει ο καθένας στην μηχανή του, η οποία να έχει άμεσα και ορατά αποτελέσματα. Ούτε power commander, ούτε τζεταρίσματα(για τους καρμπυρατεράτους), ούτε καυσαναλύσεις ούτε τίποτα.
Γιατί όλες αυτές οι αποκλίσεις κλπ ισχύουν μόνο για όσα μοντέλα διαβάζουν χλμ απο το μπροστινό γρανάζι κινησης. Για τα κλασσικά κοντέρ ντίζας δεν ισχύει, όσο και να το κοντύνεις - μακρύνεις το ίδιο θα διαβάζει.
Επίσης επι του θέματος, η αλυσίδα όπως πολύ σωστά λες είναι για αλλαγή κι ας μην έχουν τελειώσει οι ρεγουλατόροι στον πίσω τροχό. Απο κει και πέρα , εφόσον φαίνεσαι μερακλής ασχολείσαι με την μοτό σου και μάλλον θα την κρατήσεις για πολλά χρόνια, προτείνω να την φέρεις στα μέτρα σου. Γενικά τα 4κύλινδρα έχουν εκ γενετής αυτό το θέμα της πολύ μακριάς και άχρηστης για την καθημερινότητα μετάδοσης. Έτσι συστήνεται το κόντεμα της τελικής μετάδοσης για να αποκτήσει η μοτό την σπιρτάδα που της λείπει. Το πόσο θα κοντύνεις είναι προσωπικό θέμα, αλλά σα τυφλοσούρτης δες που κινείσαι ως επι το πλείστον. Καθημερινή μετακίνηση στην πόλη και ενίοτε κάποιο ταξίδι, κόντυνε το γερά. Μεγάλες αποστάσεις κόντυνε το πάλι, αλλά λίγο, ίσα να χάσει μερικά χλμ απο την αχρησιμοποίητη τελική και να έχεις ζωηράδα στις ρεπρίζ.
Πάντως με λίγο κόντυμα, μερικές φορές παρατηρείται το εξής παράδοξο, η τελική της μοτοσυκλέτας μας να μένει ίδια ή και να μεγαλώνει ελάχιστα. Ο λόγος είναι ότι ενω στο original γρανάζωμα η 6η είναι πολύ μακριά και απο κάποιο σημείο και πάνω(πχ 10.000σαλ , νούμερα λέμε τώρα) δεν μπορεί να ανεβάσει χλμ. Όταν το κοντύνεις, ναι μέν στις 10.000σαλ θα έχεις λιγότερα χλμ σε σχέση με πρίν, αλλά επειδή θα έχει δυνατότητα να στροφάρει κι άλλο, μπορεί η 6 να ανεβάσει 11.500 σαλ (μη σου πω να φτάνει τον κόφτη...) οπότε ρεφάρεις αρκετά απο τα χαμένα χλμ.
Άσε που αλλάζει και η αίσθηση της μοτό, νομίζεις ότι εχεις πάρει καμιά 10 αριά άλογα! Είναι η πλέον οικονομική μόντα που μπορείς να κάνει ο καθένας στην μηχανή του, η οποία να έχει άμεσα και ορατά αποτελέσματα. Ούτε power commander, ούτε τζεταρίσματα(για τους καρμπυρατεράτους), ούτε καυσαναλύσεις ούτε τίποτα.
- jskf16
- Δημοσιεύσεις: 11079
- Εγγραφή: Παρ 21 Σεπ 2007, 14:10
- Model: -
- Model year: 2012
- Τοποθεσία: XANIA
- Επικοινωνία:
Re: Γρανάζωμα - λίγο πιο κοντό
Eιναι παλιο μοντελο δεν υπαρχει περιπτωση να διαβαζει απο το γραναζι , αμα το βαλει στη στεκα και αρχιζει να γυρναει το τροχο θα εχει ενδειξη λογικα!
Σωστα , προσωπικα θα το αλλαζα σε 14-48theovivad έγραψε:Οπότε, με 14-48 θα αποκτήσει την ζωηράδα... περισσότερη απ ότι με 15-49... χωρίς ν αλλάξει τραγικά το μήκος της αλυσίδας (ίσως και κοστολογικά) και σ ένα ταξίδι στην εθνική η απόκλιση του σφάλματος στα 180χλμ/ωρα θα είναι μικρότερη απ οτι στα 130... Σωστά το κατάλαβα?
- dimitrisfz
- Administrator
- Δημοσιεύσεις: 3390
- Εγγραφή: Σάβ 12 Απρ 2008, 20:12
- Model: MT09
- Model year: 2015
- Τοποθεσία: Milktsi
- Επικοινωνία:
Re: Γρανάζωμα - λίγο πιο κοντό
Σωστός ο Στρατής...Solomon έγραψε:Ρε παιδιά θυμίστε μου το μοντέλο του theovivad μετράει το κοντέρ του απευθείας απο τον μπροστινό τροχό με ντίζα ή παίρνει σήμα απο το μπροστινό γρανάζι?
Γιατί όλες αυτές οι αποκλίσεις κλπ ισχύουν μόνο για όσα μοντέλα διαβάζουν χλμ απο το μπροστινό γρανάζι κινησης. Για τα κλασσικά κοντέρ ντίζας δεν ισχύει, όσο και να το κοντύνεις - μακρύνεις το ίδιο θα διαβάζει.
με ντιζα απο το μπροστα τροχο μετραει το κοντερ!!
Οι σοφοί μιλούν επειδή έχουν κάτι να πουν.
Οι ανόητοι μιλούν επειδή πρέπει κάτι να πουν.
Πλάτων, 427-347 π.Χ
Οι ανόητοι μιλούν επειδή πρέπει κάτι να πουν.
Πλάτων, 427-347 π.Χ
Re: Γρανάζωμα - λίγο πιο κοντό
Είμαι σχεδόν σίγουρος ότι έχει ντιζα από τον μπροστινό τροχό, οπότε δεν θα έχει αποκλίσεις στα χλμ με το κοντεμα της τελικής
- SoR_gr
- Administrator
- Δημοσιεύσεις: 3073
- Εγγραφή: Τρί 24 Απρ 2012, 23:24
- Model: FZ6 S2
- Model year: 2007
- Τοποθεσία: Αθήνα
- Επικοινωνία:
Re: Γρανάζωμα - λίγο πιο κοντό
μπορείς δε , να πηγαίνεις λαμπάδα για να μην γράφει και πολλά χιλιόμετρα
</->/p6
</->/p6
"Never regret a day in your life: good days give happiness, bad days give experience, worst days give lessons, and best days give memories."
- jskf16
- Δημοσιεύσεις: 11079
- Εγγραφή: Παρ 21 Σεπ 2007, 14:10
- Model: -
- Model year: 2012
- Τοποθεσία: XANIA
- Επικοινωνία:
Re: Γρανάζωμα - λίγο πιο κοντό
...ευτυχως που δε μετραει απο το πισω , με rolling endo θα του ελεγες να πηγαινει
- SoR_gr
- Administrator
- Δημοσιεύσεις: 3073
- Εγγραφή: Τρί 24 Απρ 2012, 23:24
- Model: FZ6 S2
- Model year: 2007
- Τοποθεσία: Αθήνα
- Επικοινωνία:
Re: Γρανάζωμα - λίγο πιο κοντό
spamm on
θα πρότεινα να μην κάνει μπαντιλίκια και γράφει τζάμπα χιλιόμετρα , αμέσως !!! είμαι κατά των καγκουροενεργειών!
spamm off !
θα πρότεινα να μην κάνει μπαντιλίκια και γράφει τζάμπα χιλιόμετρα , αμέσως !!! είμαι κατά των καγκουροενεργειών!
spamm off !
"Never regret a day in your life: good days give happiness, bad days give experience, worst days give lessons, and best days give memories."
Re: Γρανάζωμα - λίγο πιο κοντό
Άμα είναι έτσι.... Πωλείται κτμ959σμ με 20.000χλμ μόνο.... Άλλο τι γράφει το κοντέρ
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες