AΛΛΑΓΗ ΒΟΛΑΝ-ΡΟΥΛΕΜΑΝ FZ8/FZ1/R1 2SH-81450-00
- FZ8MAN
- Fazer Hellas Club Member
- Δημοσιεύσεις: 302
- Εγγραφή: Παρ 29 Οκτ 2010, 22:36
- Model: R1
- Model year: 2014
- Τοποθεσία: ΧΑΛΚΙΔΑ
- Επικοινωνία:
AΛΛΑΓΗ ΒΟΛΑΝ-ΡΟΥΛΕΜΑΝ FZ8/FZ1/R1 2SH-81450-00
Oπως σας είχα πει εκατσα και άλλαξα το βολαν 5VH με το νέο 2SH, η αλλαγη μονο του βολαν ειναι πεντε λεπτα διαδικασία αλλά εφοσον το ελυσα αλλαξα και τα ρουλεμαν που εδραζεται καθως και τις τσιμουχες που λεει το service manual. Eν αρχη τα νεα ανταλλακτικα μαζι με εκτυπωμενες τις σελιδες του manual για βολαν και starter:
Πρωτα ελυσα το καπακι εξωτερικα με χιαστι διαταξη 90 μοιρες ξεσφιγμα καθε φορα, πιεζοντας με ενα κατσαβιδι για να μην βγει και το βολαν μαζι εβγαλα το καπακι μαζι με τα πηνια, μετα πολυ ευκολα βγηκε το βολαν και το εβαλα πανω στα πηνια παλι αλλα τα γραναζια του starter πισω εμειναν πανω και χρειαστηκε να τα κρατησω με ενα κατσαβιδι μην πεσει καμια ροδελα μεσα στο στοφαλοθαλαμο, θελει ιδιαιτερη προσοχη εδω.
Αφου εβγαλα και τα γραναζια του starter η εικονα ηταν αυτη:
Χρησιμοποιωντας μια καμερουλα ενδοσκοπιο τσεκαρα στροφαλοθαλαμο και ειδα και τα πιστονακια!!!
Μετα εβαλα ενα χαρτακι ωστε μην πεσει κατα λαθος τιποτα μεσα
Παμε να δουμε τωρα τα βολαν διπλα-δίπλα:
Μετρησα το παχος τους και ειναι ακριβως το ιδιο καθως το νεο βολαν εχει μικροτερο παχος μαγνητη ετσι ωστε να
χωρεσει η λαμαρινα γυρω γυρω, αρα δεν μπορουμε απλως να βαλουμε την λαμαρινα του νεου βολαν στο παλιο και να ξεμπερδευουμε γιατι θα βρισκει στα πηνια:
Παμε πισω στη δουλεια τωρα, εβγαλα το τελευταιο γραναζι που το γυριζει η μιζα και ξεκιναει η διαδικασια αφαιρεσης του ρουλεμαν μεσα στη φωλια...
Ξεκινησα με ενα εξολκεα τυφλων ρουλεμαν gedore βιδωμενο πανω σε εναν αυτοσχέδιο "μαλ..α" (ετσι τον λενε οι μαστορες)
Ζεστανα το χωρο γυρω απο το ρουλεμαν με θερμοπιστολο και ξεκινησα τα χτυπηματα, δυστυχως το ρουλεμαν αποδειχτηκε σκυλος και δεν εβγαινε με τιποτα οποτε πηγα σε λυση γεφυρας
εδω ο εξωλκεας αποδειχτηκε λιγος καθως λυγισαν τα αυτακια και δεν μπορουσε να τραβηξει το ρουλεμαν.....
αφου αρχισα να με λουζει κρυος ιδρωτας δοκιμαζω για τελευταια φορα με ενα αυτοσχεδιο εξολκεα ο οποιος φτιαχτηκε απο δυο ποδαρακια ενος τριποδου εξολκεα με τις δυο αλουμινιενες λαμες που ειχα για γεφυρα στο TDR και βιδα ολισθησης βαριδιου(καρυδακι κρουστικου) τον μπροστινο αξονα του TDR!!!! μιλαμε τρελη πατεντα:
Ζεσταμα παλι με το θερμοπιστολο και μετα απο δυο τρια δυνατα χτυπηματα το ρουλεμαν βγηκε!!!
Το νεο ρουλεμαν το ειχα στην καταψυξη κανα πενταωρο ωστε να εχω την μεγιστη συστολη, ζεσταμα παλι της φωλιας του και τελικα μπηκε με το χερι σχετικα ευκολα.ΠΡΟΣΟΧΗ η κλειστη πλευρα του ρουλεμαν προς τα μεσα καθως ετσι δημιουργει πιεση το κυκλωμα λιπανσης πηνιων-βολαν:
χτυπημα με καρυδακι στον εξωτερικο δακτυλιο (λογω φωλιας) για την τελικη του θεση....
Σειρα εχει η τοποθετηση του γραναζιου που γυριζει η μιζα, loctite και συσφιξη με 10Ν/Μ ροπη...
τοποθετηση των υπολοιπων γραναζιων πανω στο νεο βολαν συμφωνα παντα με τις οδηγιες της yamaha αφου λιπανθουν τα παντα με λαδακι μηχανης
Eτοιμο το βολαν μεσα στην θεση του:
Επειδη ειναι δυσκολο να ειναι ευθυγραμμισμενα τα γραναζια σπρωχνοντας το βολαν και εχοντας ταχυτητα στο σασμαν κουναμε αριστερα δεξια την πισω ροδα ετσι ωστε να γινει πιο ευκολα ο συγχρονισμος.
Σειρα εχει η αλλαγη του ρουλεμαν στο καπακι με το πηνιο:
ΠΡΟΣΟΧΗ στην ευθυγραμμιση της βασης του ρουλεμαν με τις τρυπες του καπακιου (ειχα κανει μια γρατζουνια πριν το λυσω για να μην ψαχνω)
πιο ευκολη περιπτωση καθως πανω στη μεγγενη τιποτα δεν αντιστεκεται, και δω βεβαια χρειαζεται καλο ζεσταμα του αλουμινενιου καπακιου. Μετα εχουμε βιδωμα των πηνιων με χρηση κι εδω loctite καρως και φλατζοκολλας(ειχα μονο κοκκινη και φαινεται... ) εκει που βγαινουν τα καλωδια και νεα φλατζα καπακιου...
Συσφιξη πρωτα των μεγαλων αλεν και επειτα των μικρων με ροποκλειδο και χιαστι παντα
Λαδακι πριν κλεισουμε την ταπα μεσα στον αξονα του βολαν και στο ρουλεμαν να μην δουλεψει ουτε δευτερολεπτο στεγνο....
Ετοιμο το εργαλειο, σημερα που το δοκιμασα ακομα και στον κοφτη ολα κομπλε!!!!
Τελος τακτοποιηση εργαλειων και καθαρισμα!!!!!
Σας κουρασα λιγο εεεε??????:/abwave::)
Πρωτα ελυσα το καπακι εξωτερικα με χιαστι διαταξη 90 μοιρες ξεσφιγμα καθε φορα, πιεζοντας με ενα κατσαβιδι για να μην βγει και το βολαν μαζι εβγαλα το καπακι μαζι με τα πηνια, μετα πολυ ευκολα βγηκε το βολαν και το εβαλα πανω στα πηνια παλι αλλα τα γραναζια του starter πισω εμειναν πανω και χρειαστηκε να τα κρατησω με ενα κατσαβιδι μην πεσει καμια ροδελα μεσα στο στοφαλοθαλαμο, θελει ιδιαιτερη προσοχη εδω.
Αφου εβγαλα και τα γραναζια του starter η εικονα ηταν αυτη:
Χρησιμοποιωντας μια καμερουλα ενδοσκοπιο τσεκαρα στροφαλοθαλαμο και ειδα και τα πιστονακια!!!
Μετα εβαλα ενα χαρτακι ωστε μην πεσει κατα λαθος τιποτα μεσα
Παμε να δουμε τωρα τα βολαν διπλα-δίπλα:
Μετρησα το παχος τους και ειναι ακριβως το ιδιο καθως το νεο βολαν εχει μικροτερο παχος μαγνητη ετσι ωστε να
χωρεσει η λαμαρινα γυρω γυρω, αρα δεν μπορουμε απλως να βαλουμε την λαμαρινα του νεου βολαν στο παλιο και να ξεμπερδευουμε γιατι θα βρισκει στα πηνια:
Παμε πισω στη δουλεια τωρα, εβγαλα το τελευταιο γραναζι που το γυριζει η μιζα και ξεκιναει η διαδικασια αφαιρεσης του ρουλεμαν μεσα στη φωλια...
Ξεκινησα με ενα εξολκεα τυφλων ρουλεμαν gedore βιδωμενο πανω σε εναν αυτοσχέδιο "μαλ..α" (ετσι τον λενε οι μαστορες)
Ζεστανα το χωρο γυρω απο το ρουλεμαν με θερμοπιστολο και ξεκινησα τα χτυπηματα, δυστυχως το ρουλεμαν αποδειχτηκε σκυλος και δεν εβγαινε με τιποτα οποτε πηγα σε λυση γεφυρας
εδω ο εξωλκεας αποδειχτηκε λιγος καθως λυγισαν τα αυτακια και δεν μπορουσε να τραβηξει το ρουλεμαν.....
αφου αρχισα να με λουζει κρυος ιδρωτας δοκιμαζω για τελευταια φορα με ενα αυτοσχεδιο εξολκεα ο οποιος φτιαχτηκε απο δυο ποδαρακια ενος τριποδου εξολκεα με τις δυο αλουμινιενες λαμες που ειχα για γεφυρα στο TDR και βιδα ολισθησης βαριδιου(καρυδακι κρουστικου) τον μπροστινο αξονα του TDR!!!! μιλαμε τρελη πατεντα:
Ζεσταμα παλι με το θερμοπιστολο και μετα απο δυο τρια δυνατα χτυπηματα το ρουλεμαν βγηκε!!!
Το νεο ρουλεμαν το ειχα στην καταψυξη κανα πενταωρο ωστε να εχω την μεγιστη συστολη, ζεσταμα παλι της φωλιας του και τελικα μπηκε με το χερι σχετικα ευκολα.ΠΡΟΣΟΧΗ η κλειστη πλευρα του ρουλεμαν προς τα μεσα καθως ετσι δημιουργει πιεση το κυκλωμα λιπανσης πηνιων-βολαν:
χτυπημα με καρυδακι στον εξωτερικο δακτυλιο (λογω φωλιας) για την τελικη του θεση....
Σειρα εχει η τοποθετηση του γραναζιου που γυριζει η μιζα, loctite και συσφιξη με 10Ν/Μ ροπη...
τοποθετηση των υπολοιπων γραναζιων πανω στο νεο βολαν συμφωνα παντα με τις οδηγιες της yamaha αφου λιπανθουν τα παντα με λαδακι μηχανης
Eτοιμο το βολαν μεσα στην θεση του:
Επειδη ειναι δυσκολο να ειναι ευθυγραμμισμενα τα γραναζια σπρωχνοντας το βολαν και εχοντας ταχυτητα στο σασμαν κουναμε αριστερα δεξια την πισω ροδα ετσι ωστε να γινει πιο ευκολα ο συγχρονισμος.
Σειρα εχει η αλλαγη του ρουλεμαν στο καπακι με το πηνιο:
ΠΡΟΣΟΧΗ στην ευθυγραμμιση της βασης του ρουλεμαν με τις τρυπες του καπακιου (ειχα κανει μια γρατζουνια πριν το λυσω για να μην ψαχνω)
πιο ευκολη περιπτωση καθως πανω στη μεγγενη τιποτα δεν αντιστεκεται, και δω βεβαια χρειαζεται καλο ζεσταμα του αλουμινενιου καπακιου. Μετα εχουμε βιδωμα των πηνιων με χρηση κι εδω loctite καρως και φλατζοκολλας(ειχα μονο κοκκινη και φαινεται... ) εκει που βγαινουν τα καλωδια και νεα φλατζα καπακιου...
Συσφιξη πρωτα των μεγαλων αλεν και επειτα των μικρων με ροποκλειδο και χιαστι παντα
Λαδακι πριν κλεισουμε την ταπα μεσα στον αξονα του βολαν και στο ρουλεμαν να μην δουλεψει ουτε δευτερολεπτο στεγνο....
Ετοιμο το εργαλειο, σημερα που το δοκιμασα ακομα και στον κοφτη ολα κομπλε!!!!
Τελος τακτοποιηση εργαλειων και καθαρισμα!!!!!
Σας κουρασα λιγο εεεε??????:/abwave::)
- leras
- Δημοσιεύσεις: 1280
- Εγγραφή: Δευ 17 Μαρ 2008, 20:34
- Model: -
- Τοποθεσία: Sepolia City
- Επικοινωνία:
Re: AΛΛΑΓΗ ΒΟΛΑΝ-ΡΟΥΛΕΜΑΝ FZ8/FZ1/R1 2SH-81450-00
Τασαρε θεος!!!!!!!! τιποτα αλλο!!!!
(σε φοβηθηκε το ματι μου φιλε!!!!)
(σε φοβηθηκε το ματι μου φιλε!!!!)
killed by death !!!!!!!!!
- Jo.Da.
- Moderator
- Δημοσιεύσεις: 4228
- Εγγραφή: Δευ 10 Ιούλ 2006, 16:07
- Model: FZ6
- Model year: 2005
- Τοποθεσία: Σ' ένα υπόγειο της Βάθης κλαριΝτζίδικο...
- Επικοινωνία:
Re: AΛΛΑΓΗ ΒΟΛΑΝ-ΡΟΥΛΕΜΑΝ FZ8/FZ1/R1 2SH-81450-00
Γειά σου μαστρο-Τάσοοοοοοο...
Γιάννης ο tirbouchon-άκιας (Iσορροπημένα ανισόρροπος)
Θ.
Peace of mind (in need)!!!
Θ.
Peace of mind (in need)!!!
- Vlasis
- Fazer Hellas Club Member
- Δημοσιεύσεις: 482
- Εγγραφή: Πέμ 10 Σεπ 2009, 16:13
- Model: FZ1
- Τοποθεσία: ΓΛΥΦΑΔΑ
- Επικοινωνία:
Re: AΛΛΑΓΗ ΒΟΛΑΝ-ΡΟΥΛΕΜΑΝ FZ8/FZ1/R1 2SH-81450-00
Μπραβο ρε Τασο μηπως ειχες συνεργειο πρωτα??????????? σε βλεπω πολυ ανετο και με εξοπλισμο συνεργειου!!!!!!!!!!!!!!
- ilias
- Moderator
- Δημοσιεύσεις: 4457
- Εγγραφή: Παρ 29 Αύγ 2008, 22:46
- Model: FZ1
- Τοποθεσία: zimbabwe
- Επικοινωνία:
Re: AΛΛΑΓΗ ΒΟΛΑΝ-ΡΟΥΛΕΜΑΝ FZ8/FZ1/R1 2SH-81450-00
μπραβο αψογος σε ολα δεν εχω λογια !!!!!!!!!!
σιγουρα δε μπορουμε να το κανουμε εμεις οι κοινοι θνητοι
Courage is not lack of fear ..but the ability to act while facing fear!
- Thanasis_FZ1
- Δημοσιεύσεις: 767
- Εγγραφή: Σάβ 04 Φεβ 2012, 14:34
- Model: FZ1
- Τοποθεσία: Αστερισμος της Ανδρομεδας
- Επικοινωνία:
Re: AΛΛΑΓΗ ΒΟΛΑΝ-ΡΟΥΛΕΜΑΝ FZ8/FZ1/R1 2SH-81450-00
Τασουλη σπερνεις!! Αφηνω Καραμανωλη,ψηφιζω Τασο δαγκωτο!!
Χορος Ρουμπα κ ελια Θρουμπα!!
- lyon
- Fazer Hellas Club Member
- Δημοσιεύσεις: 2568
- Εγγραφή: Πέμ 16 Νοέμ 2006, 21:09
- Model: -
- Τοποθεσία: Πετρουπολη
- Επικοινωνία:
Re: AΛΛΑΓΗ ΒΟΛΑΝ-ΡΟΥΛΕΜΑΝ FZ8/FZ1/R1 2SH-81450-00
Fz8man.... you rule!!!
Σπουδαια δουλεια και σπουδαιοτερη και δυσκολοτερη
να σταματας τον ιρμο της σκεψης και της δουλειας σου για να βγαλεις τις φωτογραφιες!
οι οποιες είναι κατατοπιστικότατες και θα βοηθησουν σε πολλα πραγματα!!!
Ευχαριστούμε πολύ!!!
Σπουδαια δουλεια και σπουδαιοτερη και δυσκολοτερη
να σταματας τον ιρμο της σκεψης και της δουλειας σου για να βγαλεις τις φωτογραφιες!
οι οποιες είναι κατατοπιστικότατες και θα βοηθησουν σε πολλα πραγματα!!!
Ευχαριστούμε πολύ!!!
Οτιδηποτε απροσωπο διαβαζεις σε ενα φορουμ μπορει να προερχεται απο καποιον πιο
εξυπνο και πιο καταρτισμενο απο σενα, μπορει ομως και απο καποιον ασχετο. Η ευθυνη ειναι δικη σου!!!
εξυπνο και πιο καταρτισμενο απο σενα, μπορει ομως και απο καποιον ασχετο. Η ευθυνη ειναι δικη σου!!!
- vlachoFazeras
- Δημοσιεύσεις: 902
- Εγγραφή: Σάβ 04 Σεπ 2010, 23:00
- Model: FZS600
- Model year: 2002
- Τοποθεσία: Ανω Πατησια
- Επικοινωνία:
Re: AΛΛΑΓΗ ΒΟΛΑΝ-ΡΟΥΛΕΜΑΝ FZ8/FZ1/R1 2SH-81450-00
ωωωωωωωωωω!!!!!!!
τρελο μαστορακι φιλε!!!!!!!!!! +:Applause=+:=D> +:Applause=+:=D>
σε ζηλεψα και σε καμαρωσα ταυτοχρονα!!!!!!!
τρελο μαστορακι φιλε!!!!!!!!!! +:Applause=+:=D> +:Applause=+:=D>
σε ζηλεψα και σε καμαρωσα ταυτοχρονα!!!!!!!
- Arhs
- Δημοσιεύσεις: 351
- Εγγραφή: Πέμ 11 Φεβ 2010, 01:57
- Model: FZ6 S2
- Model year: 2009
- Τοποθεσία: Αθηνα
- Επικοινωνία:
Re: AΛΛΑΓΗ ΒΟΛΑΝ-ΡΟΥΛΕΜΑΝ FZ8/FZ1/R1 2SH-81450-00
Aπλα εξαιρετικος και σου αξιζουν πολλα μπραβο που το μοιραστηκες και εκανες ολο αυτον κατατοπιστικοτατο οδηγο
Four wheels moves the body...two wheels moves the soul !
- FZ8MAN
- Fazer Hellas Club Member
- Δημοσιεύσεις: 302
- Εγγραφή: Παρ 29 Οκτ 2010, 22:36
- Model: R1
- Model year: 2014
- Τοποθεσία: ΧΑΛΚΙΔΑ
- Επικοινωνία:
Re: AΛΛΑΓΗ ΒΟΛΑΝ-ΡΟΥΛΕΜΑΝ FZ8/FZ1/R1 2SH-81450-00
Eυχαριστω παιδια για τα καλα σας λογια, αν σας αρεσε ο οδηγος στο μελλον θα φτιαξω κι αλλους, ελπιζω οχι για προβλημα αλλα για θεματα συντηρησης και μονο (Αλλαγη αλυσιδας-γραναζια, φιλτρων,μπουζι, συντηρηση ρουλεμαν τιμονιου, ρυθμιση βαλβιδων κ.α.).
Κατι σημαντικο που ξεχασα ηταν να ζυγισω τα δυο βολαν μηπως υπαρχει διαφορα βάρους, αν πεσει στα χερια κανενος το καινουργιο ας κανει ενα κοπο να το ζυγισει.
Βλασση δεν εχω δουλεψει σε συνεργειο αλλα αναγκαστικα τοσα χρονια που ασχολουμαι ερασιτεχνικα με μαστορεματα γενικως, εχω μαζεψει σχεδον τα παντα απο εξοπλισμο.
Κατι σημαντικο που ξεχασα ηταν να ζυγισω τα δυο βολαν μηπως υπαρχει διαφορα βάρους, αν πεσει στα χερια κανενος το καινουργιο ας κανει ενα κοπο να το ζυγισει.
Βλασση δεν εχω δουλεψει σε συνεργειο αλλα αναγκαστικα τοσα χρονια που ασχολουμαι ερασιτεχνικα με μαστορεματα γενικως, εχω μαζεψει σχεδον τα παντα απο εξοπλισμο.
- koulis
- Δημοσιεύσεις: 3985
- Εγγραφή: Δευ 23 Ιουν 2008, 14:54
- Model: FZ1
- Τοποθεσία: ΦΑΛΑΡΑ(ΣΤΥΛΙΔΑ)
- Επικοινωνία:
Re: AΛΛΑΓΗ ΒΟΛΑΝ-ΡΟΥΛΕΜΑΝ FZ8/FZ1/R1 2SH-81450-00
απλα respect!!! +:Applause=+:=D> +:Applause=+:=D>
ρε λες να σου ερθω για αλλαγη λαδια μπροστινα/λαδια κινητηρα/φιλτρο λαδιου/τακακια κλπ?
ρε λες να σου ερθω για αλλαγη λαδια μπροστινα/λαδια κινητηρα/φιλτρο λαδιου/τακακια κλπ?
- FZ8MAN
- Fazer Hellas Club Member
- Δημοσιεύσεις: 302
- Εγγραφή: Παρ 29 Οκτ 2010, 22:36
- Model: R1
- Model year: 2014
- Τοποθεσία: ΧΑΛΚΙΔΑ
- Επικοινωνία:
Re: AΛΛΑΓΗ ΒΟΛΑΝ-ΡΟΥΛΕΜΑΝ FZ8/FZ1/R1 2SH-81450-00
Αυτα μπορεις και μονος σου, ελα και ο εξοπλισμος μου δικος σου, απλως θα σε κατευθυνω.....
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος bill_ex την Δευ 06 Οκτ 2014, 11:57, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Λόγος: οχι άμεσες παραθέσεις
Λόγος: οχι άμεσες παραθέσεις
- InversionOfControl
- Fazer Hellas Club Member
- Δημοσιεύσεις: 2785
- Εγγραφή: Δευ 05 Σεπ 2005, 03:00
- Model: FZ1
- Model year: 2009
- Τοποθεσία: 127.0.0.1
- Επικοινωνία:
Re: AΛΛΑΓΗ ΒΟΛΑΝ-ΡΟΥΛΕΜΑΝ FZ8/FZ1/R1 2SH-81450-00
ωραιος ...ποση ωρα σου πηρε η ολη διαδικασια?
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends
Re: AΛΛΑΓΗ ΒΟΛΑΝ-ΡΟΥΛΕΜΑΝ FZ8/FZ1/R1 2SH-81450-00
Πολλα μπράβο!!!
- Jericho
- Δημοσιεύσεις: 1097
- Εγγραφή: Δευ 27 Ιουν 2011, 20:39
- Model: FZ6 S2
- Τοποθεσία: Chania - Crete - Greece
- Επικοινωνία:
Re: AΛΛΑΓΗ ΒΟΛΑΝ-ΡΟΥΛΕΜΑΝ FZ8/FZ1/R1 2SH-81450-00
Well done, και thumbs up για τον Gedore εξολκέα
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης