Καθαρισμός αλυσίδας, αφαίρεση κάλυμματος μπροστινού γραναζιού
Δημοσιεύτηκε: Πέμ 16 Αύγ 2018, 13:14
Ήρθε η ώρα να κάνω τον πρώτο ψυχαναγκαστικό καθαρισμό στην αλυσίδα μου.
Αυτός περιλαμβάνει εκτός από ξεγρασάρισμα αλυσίδας και πίσω γραναζιού, επιπλέον καθαρισμό μπροστινού γραναζιού και όλης της γύρω περιοχής. Ό,τι δηλαδή βρίσκεται πίσω από το πλαστικό καπάκι-κάλυμμα που το σκεπάζει. Παλιότερα στο FZ6 που είχα, η αφαίρεση του καπακιού αυτού ήταν μια εύκολη διαδικασία με την αφαίρεση 3 βιδών και αφαίρεση του καπακιού υπό κλίση χωρίς να χρειάζεται η αφαίρεση του άξονα του λεβιέ ταχυτήτων. Στο παρόν FZ8 δεν βλέπω να είναι αυτό το case οπότε υπάρχου οι εξής επιλογές.
1) αφαίρεση του shifter από τον (οδοντωτό) άξονα του κιβωτίου όπου μάλλον δεν θα βοηθήσει και πολύ από μόνη της και θα πρέπει να αφαιρεθεί και το μαρσπιέ.
2) αφαίρεση της ράβδου που ενώνει το πεντάλ του shifter με τον παραπάνω άξονα όπου θα δημιουργήσει φαντάζομαι φασαρία στην επανατοποθέτηση για να ρυθμιστεί πάλι εκεί που ήταν.
3) αφαίρεση της μιας ένωσης - άρθρωσης αυτού του άξονα (της πάνω που βρίσκεται κοντά στο κιβώτιο) και του μαρσπιέ μαζί με τον άξονα οπότε θα έχει χώρο. Η μόνη επιφύλαξη μου για αυτή την επιλογή που μάλλον είναι η πιο σωστή είναι αν είναι ΟΚ να ξεβιδώνεται-βιδώνεται συνεχώς η βίδα της πάνω άρθρωσης.
Η διαδικασία αυτή κρίνοντας από τα χιλιόμετρα μου θα γίνεται τουλάχιστον 4κις ετησίως οπότε ψάχνω εκτός από τον πιο εύκολο ΚΑΙ τον πιο μηχανικά σωστό τρόπο.
Τέλος να πω ότι μέχρι τώρα ακολουθώ την παρακάτω μέθοδο καθαρισμού και ΠΟΤΕ δεν είχα πρόβλημα με την αλυσίδα μου πριν τα 20k-25k χιλιόμετρα.
1) Βρέχω όσο καλύτερα μπορώ την αλυσίδα σε όλο το μήκος της και τα γρανάζια με απαλή ροή νερού από την βρύση ώστε να μην εισχωρήσει νερό κάτω από τα o-rings αλλά να είναι γενικά μουσκεμένη.
2) Με ένα απαλό πινελάκι τρίβω την αλυσίδα σε όλο το μήκος της με πετρέλαιο ώστε να ξεπλυθεί η περισσότερη μάκα.
3) Με οδοντόβουρτσα τρίβω απαλά τις εξωτερικές πλευρές ΜΟΝΟ της αλυσίδας και τα γρανάζια.
4) Τελειώνω με το πινελάκι και την οδοντόβουρτσα τα περιφερειακά μέρη που έχουν λερωθεί (καπάκια, σωληνάκια κινητήρας κλπ )
5) Επαναλαμβάνω ένα πολύ καλό βρέξιμο - ξέπλυμα από το πετρέλαιο σε όλο το μήκος της αλυσίδας και των γραναζιών.
5β) Συνεχίζω σαπούνισμα του μοτό χωρίς να βάλω το καπάκι ακόμα και αφήνω λίγο αφρό στα φρεσκοκαθαρισμένα μέρη.
6) Ξεπλένω με νερό ακόμα μια φορά, φοράω το καπάκι και αφήνω να στραγγίσει η αλυσίδα (ενώ ταυτόχρονα στεγνώνω το μοτό αν το έχω πλύνει)
7) Βάζω μπροστά κινητήρα στη διπλή στέκα με 6η και αφήνω τον τροχό να γυρίσει για 1 λεπτό να τινάξει και τα τελευταία νερά
8 ) Όσο ακόμα γυρίζει ο τροχός λαδώνω όλη την αλυσίδα (προτιμώ Bel Ray BlueTac ) και αφήνω για 1-2 ώρες
9) Κάνω μικρή βόλτα 2-3 km και τέλος ελέγχω πάλι με περιστρεφόμενο τροχό, αν χρειάζεται επιπλέον λάδωμα.
Κάθε αντιπρόταση είναι παραπάνω από ευπρόσδεκτη.
Αυτός περιλαμβάνει εκτός από ξεγρασάρισμα αλυσίδας και πίσω γραναζιού, επιπλέον καθαρισμό μπροστινού γραναζιού και όλης της γύρω περιοχής. Ό,τι δηλαδή βρίσκεται πίσω από το πλαστικό καπάκι-κάλυμμα που το σκεπάζει. Παλιότερα στο FZ6 που είχα, η αφαίρεση του καπακιού αυτού ήταν μια εύκολη διαδικασία με την αφαίρεση 3 βιδών και αφαίρεση του καπακιού υπό κλίση χωρίς να χρειάζεται η αφαίρεση του άξονα του λεβιέ ταχυτήτων. Στο παρόν FZ8 δεν βλέπω να είναι αυτό το case οπότε υπάρχου οι εξής επιλογές.
1) αφαίρεση του shifter από τον (οδοντωτό) άξονα του κιβωτίου όπου μάλλον δεν θα βοηθήσει και πολύ από μόνη της και θα πρέπει να αφαιρεθεί και το μαρσπιέ.
2) αφαίρεση της ράβδου που ενώνει το πεντάλ του shifter με τον παραπάνω άξονα όπου θα δημιουργήσει φαντάζομαι φασαρία στην επανατοποθέτηση για να ρυθμιστεί πάλι εκεί που ήταν.
3) αφαίρεση της μιας ένωσης - άρθρωσης αυτού του άξονα (της πάνω που βρίσκεται κοντά στο κιβώτιο) και του μαρσπιέ μαζί με τον άξονα οπότε θα έχει χώρο. Η μόνη επιφύλαξη μου για αυτή την επιλογή που μάλλον είναι η πιο σωστή είναι αν είναι ΟΚ να ξεβιδώνεται-βιδώνεται συνεχώς η βίδα της πάνω άρθρωσης.
Η διαδικασία αυτή κρίνοντας από τα χιλιόμετρα μου θα γίνεται τουλάχιστον 4κις ετησίως οπότε ψάχνω εκτός από τον πιο εύκολο ΚΑΙ τον πιο μηχανικά σωστό τρόπο.
Τέλος να πω ότι μέχρι τώρα ακολουθώ την παρακάτω μέθοδο καθαρισμού και ΠΟΤΕ δεν είχα πρόβλημα με την αλυσίδα μου πριν τα 20k-25k χιλιόμετρα.
1) Βρέχω όσο καλύτερα μπορώ την αλυσίδα σε όλο το μήκος της και τα γρανάζια με απαλή ροή νερού από την βρύση ώστε να μην εισχωρήσει νερό κάτω από τα o-rings αλλά να είναι γενικά μουσκεμένη.
2) Με ένα απαλό πινελάκι τρίβω την αλυσίδα σε όλο το μήκος της με πετρέλαιο ώστε να ξεπλυθεί η περισσότερη μάκα.
3) Με οδοντόβουρτσα τρίβω απαλά τις εξωτερικές πλευρές ΜΟΝΟ της αλυσίδας και τα γρανάζια.
4) Τελειώνω με το πινελάκι και την οδοντόβουρτσα τα περιφερειακά μέρη που έχουν λερωθεί (καπάκια, σωληνάκια κινητήρας κλπ )
5) Επαναλαμβάνω ένα πολύ καλό βρέξιμο - ξέπλυμα από το πετρέλαιο σε όλο το μήκος της αλυσίδας και των γραναζιών.
5β) Συνεχίζω σαπούνισμα του μοτό χωρίς να βάλω το καπάκι ακόμα και αφήνω λίγο αφρό στα φρεσκοκαθαρισμένα μέρη.
6) Ξεπλένω με νερό ακόμα μια φορά, φοράω το καπάκι και αφήνω να στραγγίσει η αλυσίδα (ενώ ταυτόχρονα στεγνώνω το μοτό αν το έχω πλύνει)
7) Βάζω μπροστά κινητήρα στη διπλή στέκα με 6η και αφήνω τον τροχό να γυρίσει για 1 λεπτό να τινάξει και τα τελευταία νερά
8 ) Όσο ακόμα γυρίζει ο τροχός λαδώνω όλη την αλυσίδα (προτιμώ Bel Ray BlueTac ) και αφήνω για 1-2 ώρες
9) Κάνω μικρή βόλτα 2-3 km και τέλος ελέγχω πάλι με περιστρεφόμενο τροχό, αν χρειάζεται επιπλέον λάδωμα.
Κάθε αντιπρόταση είναι παραπάνω από ευπρόσδεκτη.