Καθαρισμός αλυσίδας, αφαίρεση κάλυμματος μπροστινού γραναζιού

Απάντηση
kokobill
Δημοσιεύσεις: 105
Εγγραφή: Πέμ 21 Αύγ 2014, 09:32
Model: FZ6
Model year: 2005
Επικοινωνία:

Καθαρισμός αλυσίδας, αφαίρεση κάλυμματος μπροστινού γραναζιού

Δημοσίευση από kokobill »

Ήρθε η ώρα να κάνω τον πρώτο ψυχαναγκαστικό καθαρισμό στην αλυσίδα μου.

Αυτός περιλαμβάνει εκτός από ξεγρασάρισμα αλυσίδας και πίσω γραναζιού, επιπλέον καθαρισμό μπροστινού γραναζιού και όλης της γύρω περιοχής. Ό,τι δηλαδή βρίσκεται πίσω από το πλαστικό καπάκι-κάλυμμα που το σκεπάζει. Παλιότερα στο FZ6 που είχα, η αφαίρεση του καπακιού αυτού ήταν μια εύκολη διαδικασία με την αφαίρεση 3 βιδών και αφαίρεση του καπακιού υπό κλίση χωρίς να χρειάζεται η αφαίρεση του άξονα του λεβιέ ταχυτήτων. Στο παρόν FZ8 δεν βλέπω να είναι αυτό το case οπότε υπάρχου οι εξής επιλογές.
1) αφαίρεση του shifter από τον (οδοντωτό) άξονα του κιβωτίου όπου μάλλον δεν θα βοηθήσει και πολύ από μόνη της και θα πρέπει να αφαιρεθεί και το μαρσπιέ.
2) αφαίρεση της ράβδου που ενώνει το πεντάλ του shifter με τον παραπάνω άξονα όπου θα δημιουργήσει φαντάζομαι φασαρία στην επανατοποθέτηση για να ρυθμιστεί πάλι εκεί που ήταν.
3) αφαίρεση της μιας ένωσης - άρθρωσης αυτού του άξονα (της πάνω που βρίσκεται κοντά στο κιβώτιο) και του μαρσπιέ μαζί με τον άξονα οπότε θα έχει χώρο. Η μόνη επιφύλαξη μου για αυτή την επιλογή που μάλλον είναι η πιο σωστή είναι αν είναι ΟΚ να ξεβιδώνεται-βιδώνεται συνεχώς η βίδα της πάνω άρθρωσης.

Η διαδικασία αυτή κρίνοντας από τα χιλιόμετρα μου θα γίνεται τουλάχιστον 4κις ετησίως οπότε ψάχνω εκτός από τον πιο εύκολο ΚΑΙ τον πιο μηχανικά σωστό τρόπο.

Τέλος να πω ότι μέχρι τώρα ακολουθώ την παρακάτω μέθοδο καθαρισμού και ΠΟΤΕ δεν είχα πρόβλημα με την αλυσίδα μου πριν τα 20k-25k χιλιόμετρα.
1) Βρέχω όσο καλύτερα μπορώ την αλυσίδα σε όλο το μήκος της και τα γρανάζια με απαλή ροή νερού από την βρύση ώστε να μην εισχωρήσει νερό κάτω από τα o-rings αλλά να είναι γενικά μουσκεμένη.
2) Με ένα απαλό πινελάκι τρίβω την αλυσίδα σε όλο το μήκος της με πετρέλαιο ώστε να ξεπλυθεί η περισσότερη μάκα.
3) Με οδοντόβουρτσα τρίβω απαλά τις εξωτερικές πλευρές ΜΟΝΟ της αλυσίδας και τα γρανάζια.
4) Τελειώνω με το πινελάκι και την οδοντόβουρτσα τα περιφερειακά μέρη που έχουν λερωθεί (καπάκια, σωληνάκια κινητήρας κλπ )
5) Επαναλαμβάνω ένα πολύ καλό βρέξιμο - ξέπλυμα από το πετρέλαιο σε όλο το μήκος της αλυσίδας και των γραναζιών.
5β) Συνεχίζω σαπούνισμα του μοτό χωρίς να βάλω το καπάκι ακόμα και αφήνω λίγο αφρό στα φρεσκοκαθαρισμένα μέρη.
6) Ξεπλένω με νερό ακόμα μια φορά, φοράω το καπάκι και αφήνω να στραγγίσει η αλυσίδα (ενώ ταυτόχρονα στεγνώνω το μοτό αν το έχω πλύνει)
7) Βάζω μπροστά κινητήρα στη διπλή στέκα με 6η και αφήνω τον τροχό να γυρίσει για 1 λεπτό να τινάξει και τα τελευταία νερά
8 ) Όσο ακόμα γυρίζει ο τροχός λαδώνω όλη την αλυσίδα (προτιμώ Bel Ray BlueTac ) και αφήνω για 1-2 ώρες
9) Κάνω μικρή βόλτα 2-3 km και τέλος ελέγχω πάλι με περιστρεφόμενο τροχό, αν χρειάζεται επιπλέον λάδωμα.

Κάθε αντιπρόταση είναι παραπάνω από ευπρόσδεκτη.

Solomon
Μέλος Δ.Σ.
Δημοσιεύσεις: 2226
Εγγραφή: Πέμ 19 Νοέμ 2009, 00:52
Επικοινωνία:

Re: Καθαρισμός αλυσίδας, αφαίρεση κάλυμματος μπροστινού γραναζιού

Δημοσίευση από Solomon »

Καλά το πας. Αν κρίνω από το χίλια που είχα, κάπως έτσι θυμάμαι να το έκανα κι εγώ, είχα βγάλει μαρσπιε κανονικά κ την ράβδο. Περισσότερες λεπτομέρειες δε θυμάμαι...
Για το καθάρισμα προσωπικά δε μουλιαζω με νερό, κατευθείαν κηροζίνη (όχι πετρέλαιο)
Καλό καθάρισμα στέγνωμα all night ή με μια μικρή βόλτα κ κατόπιν λίπανση με πινέλο κ μηχανολαδο. Εγγυημένη μέθοδος κ ότι πιο οικονομικό υπάρχει. Στα μείον ότι θέλει συχνά λάδωμα ( κάθε 200χλμ) κ βρωμιζει πολύ τη ζάντα.
Αν ξεπεράσεις το θέμα της βρωμιάς τότε η ζωή αλυσίδας εκτοξεύεται στα 40.000χλμ+ όπου άλλαξα την τελευταία μου, χωρίς ούτε ένα κόμπο, χωρίς να λείπει ούτε ένα o-ring. Απλά τελείωσαν οι αποστάτες

Άβαταρ μέλους
SoR_gr
Administrator
Δημοσιεύσεις: 3072
Εγγραφή: Τρί 24 Απρ 2012, 23:24
Model: FZ6 S2
Model year: 2007
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Καθαρισμός αλυσίδας, αφαίρεση κάλυμματος μπροστινού γραναζιού

Δημοσίευση από SoR_gr »

Ολα καλα μου ακουγονται. Εγω χρησιμοποιω παραφινελαιο για το καθαρισμα ,2€ κανει το λιτρο...

Προβληματιζομαι μονο με το καπακι που λες οτι πρεπει να λυσεις το shifter. Αμα ηταν κανα ιταλικο να ελεγα οτι ειναι πιθανον... εχω φζ6 ομως κ δν ξερω να σε συμβουλεψω
Κανα βιντεο στο γιουτουμπ κοιταξε μηπως βρεις κατι
"Never regret a day in your life: good days give happiness, bad days give experience, worst days give lessons, and best days give memories."

kokobill
Δημοσιεύσεις: 105
Εγγραφή: Πέμ 21 Αύγ 2014, 09:32
Model: FZ6
Model year: 2005
Επικοινωνία:

Re: Καθαρισμός αλυσίδας, αφαίρεση κάλυμματος μπροστινού γραναζιού

Δημοσίευση από kokobill »

Άσε και σκέφτομαι να ξαναπάρω πίσω το FZ6 μόνο γι αυτό. χεχεχε.
Πάντως ισχύει ότι το καπάκι αυτό ΔΕΝ αφαιρείται εύκολα στο FZ8 και υποθέτω ΚΑΙ στο FZ1.
Για να κάνω την δουλειά μου χρειάστηκε να:
1) Αφαιρέσω το μικρό στρογγυλό λαστιχένιο προστατευτικό που καλύπτει την πάνω άρθρωση του shifter.
2) Αφαιρέσω την βίδα που έχει από κάτω του (allen)
3) Ξεβιδώσω το μαρσπιέ από την βάση του (2 x allen)
4) Αφαιρέσω το μαρσπιέ τραβώντας το shifter rod μέσα από το πλαίσιο που περνάει.
5) Ξεβιδώσω το εν λόγω καπάκι (3 x allen)
6) Τραβήξω τα σωληνάκια καλώδια που περνούν από το καπάκι αυτό όσο μπορώ στο πλάι (έχει ένα αυλάκι μέσα από το οποίο δρομολογούνται και θέλει προσοχή πώς θα τα βγάλεις ΚΑΙ βάλεις ώστε να μην γίνει κάποια ζημιά σε αυτά)
7) Αφαιρέσω το καπάκι ΚΑΙ
8) Ξεβιδώσω και αφαιρέσω ένα μεταλλικό λαμάκι-οδηγό που φυλάει την αλυσίδα.

Προφανώς πολύ περισσότερη δουλειά από το FZ6...

Solomon
Μέλος Δ.Σ.
Δημοσιεύσεις: 2226
Εγγραφή: Πέμ 19 Νοέμ 2009, 00:52
Επικοινωνία:

Re: Καθαρισμός αλυσίδας, αφαίρεση κάλυμματος μπροστινού γραναζιού

Δημοσίευση από Solomon »

Εντάξει, ξέρεις πάντως ότι όλο αυτό δεν είναι απαραίτητο να γίνει. Ο καθαρισμός εννοώ. Δεν είναι κάτι που επηρεάζει, μόνο ψυχολογικό για τους μερακλήδες

Άβαταρ μέλους
SoR_gr
Administrator
Δημοσιεύσεις: 3072
Εγγραφή: Τρί 24 Απρ 2012, 23:24
Model: FZ6 S2
Model year: 2007
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Καθαρισμός αλυσίδας, αφαίρεση κάλυμματος μπροστινού γραναζιού

Δημοσίευση από SoR_gr »

Εισαι μερακλης παντως. Το καλο ειναι οτι το εκαβες γτ γουσταρες. Σε κανα μηνα χαλια θαναι παλι. Εγω το κανω στο φζ6 μια φορα το χρονο... κ αυτο γτ βγαινει το καπακι ευκολα!! Την επομενη βαλε κ φωτος να εχουμε να χαζευουμε με την διαδικασια που ακολουθεις!
"Never regret a day in your life: good days give happiness, bad days give experience, worst days give lessons, and best days give memories."

kokobill
Δημοσιεύσεις: 105
Εγγραφή: Πέμ 21 Αύγ 2014, 09:32
Model: FZ6
Model year: 2005
Επικοινωνία:

Re: Καθαρισμός αλυσίδας, αφαίρεση κάλυμματος μπροστινού γραναζιού

Δημοσίευση από kokobill »

Καλησπέρα και πάλι
Μετά από αρκετό καιρό χρήσης (6+ μήνες) του Blu-Tac της Belray με σχετικά καλά αποτελέσματα (αν και πάλι υπήρχαν αρκετες σταγόνες τιναγμένες) αποφάσισα να καθαρίσω καλά την αλυσίδα και να δώσω μια ευκαιρία στο Petronas Durance.
Το συγκεκριμένο λαδάκι το έβρισκα σε πολύ μικρή συσκευασία (νομίζω 75ml) την οποία και παίρνω λόγω βολικού μεγέθους στα ταξίδια.
Αρχικά η αλυσίδα καθαρίστηκε με WD-40, που έδειξε να έχει πολύ καλά αποτελέσματα (Για να προλάβουμε τους WDμάχους εδώ https://www.youtube.com/watch?v=Fzyk4nq3ug0) αφού καθάρισε αρκετά καλά τα μεγάλα chunks του blu-tac που τείνουν να γίνονται ένα είδος πλαστελίνης μετά από καιρό.
Ο καθαρισμός έγινε χωρίς να αφαιρεθεί το πλαϊνό καπάκι της αλυσίδας, μόνο ψεκάζοντας την στα πλάγια με WD και κατόπιν τριβοντας την με μια σκληρή οδοντόβουρτσα. Στα extras βάζω το γεγονός ότι από το καθάρισμα της αλυσίδας και μόνο αφαιρέθηκε αρκετή απο την "πάστα" που τείνει να χτιζεται γύρω από το μπροστινό γρανάζι καθώς επίσης και στις γλύστρες.
Ακολούθησε γρασάρισμα με το Durance και ρεγουλάρισμα του τζόγου. Από τότε έχουν γίνει περίπου 1200km με ακόμα δύο ενδιάμεσα γρασαρίσματα.
Είχα δεν την ευκαιρία να εξετάσω την αλυσίδα πρίν λίγες μέρες λόγω αφαίρεσης τροχού για λάστιχο και φαίνεται να είναι σε πολύ καλή αλλά και πολύ καθαρή κατάσταση.
Αυτό που μου έκανε δε εντύπωση είναι ότι ενώ το Durance είναι σαφώς πιο "λεπτό" από το blu-tac έχει λερώσει πολύ λιγότερο στα αντίστοιχα σημεία.
Έχει χρησιμοποιήσει κανείς άλλος το λάδι αυτό?

Άβαταρ μέλους
SoR_gr
Administrator
Δημοσιεύσεις: 3072
Εγγραφή: Τρί 24 Απρ 2012, 23:24
Model: FZ6 S2
Model year: 2007
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Καθαρισμός αλυσίδας, αφαίρεση κάλυμματος μπροστινού γραναζιού

Δημοσίευση από SoR_gr »

Να πω την αλήθεια, δεν δίνω τόση σημασία στην λεπτομέρεια.
Προσωπικά 1 φορά τον χρόνο κάνω τον καθαρισμό αλυσίδας-καπακιού και όλο τον χρόνο την πλακώνω στο σπρευ-γρασσο αλυσίδας. σίγουρα θα με βοήθαγε να μην λερωνόταν, αλλά μιας και στη ντίζα συμπλέκτη βάζω λάδι 20-50 σταγόνα σταγόνα...σε κάποιο σημείο της ντίζας στάζει πάνω στο μοτέρ (κοντά στο καπάκι γραναζιού) οπότε πάλι λερώνεται (δεν πολυφαίνεται εύκολα το σημείο-σε φζ6)).

Στον επόμενο καθαρισμό θα δοκιμάζω να βάζω λάδι μηχανής σε πιο τακτικά διαστήματα (πχ ανα 200χλμ).
Ο λόγος είναι οτι προτιμώ τα 10-12ε που κάνει αυτό το σπρέυ προτιμώ να κάνω 100-120χλμ βόλτας...
Σπρεύ γράσσου χρησιμοποιώ απο την σελλ με εξαργύρωση πόντων ή της motip.... ετσι κ αλλιώς με όλα ψιλολερώνεται και η ζάντα και το ψαλίδι...

φαντάζομαι θα το έχεις δει...

viewtopic.php?f=107&t=23931
"Never regret a day in your life: good days give happiness, bad days give experience, worst days give lessons, and best days give memories."

Απάντηση

Επιστροφή στο “Φρένα-Μετάδοση”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες