Γρανάζωμα

Οτι αφορά το σύστημα φρένων τακάκια-δίσκοι, σωληνάκια , σαζμαν , γραναζια-αλυσιδα
Άβαταρ μέλους
george metzalis
Δημοσιεύσεις: 64
Εγγραφή: Πέμ 31 Ιαν 2008, 09:58
Model: FZ6
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Γρανάζωμα

Δημοσίευση από george metzalis »

Καλησπέρα.
Είμαι κάτοχος Fazer600 '04 που αν γνωρίζω σωστά τα μαμά γρανάζια είναι 16/46 και με αλλαγή του μπροστινού κατα -1Τ έχουμε περισσότερη δύναμη στις χαμηλές-μεσαίες (μέσα στη πόλη χρειάζεται).Αυτή τη στιγμή όμως φοράω 15/42.
Που χάνω και που κερδίζω με τέτοιο γρανάζωμα;
Ξέρεις από vespa???

Άβαταρ μέλους
Vassilis
Δημοσιεύσεις: 1128
Εγγραφή: Κυρ 09 Σεπ 2007, 17:35
Model: -
Επικοινωνία:

Re: Γρανάζωμα

Δημοσίευση από Vassilis »

Λένε οτι κάθε περίπου 3 δόντια πίσω κάνει 1 δόντι μπροστά. Οπότε με την αφαίρεση του μπροστά και των τριών πίσω, είσαι στο μαμίσιο αποτέλεσμα
ΕικόναΕικόναΕικόναΕικόνα

Stamos
Δημοσιεύσεις: 486
Εγγραφή: Τρί 10 Απρ 2007, 11:30
Model: -
Τοποθεσία: Κορυδαλλός
Επικοινωνία:

Re: Γρανάζωμα

Δημοσίευση από Stamos »

Το http://www.gearingcommander.com/ βγάζει ότι έχει μακρύνει κατά 2,6% περίπου.

PEIRAIWTHS

Re: Γρανάζωμα

Δημοσίευση από PEIRAIWTHS »

Οπως εχει γραφτει απο αρκετους η καλυτερη επιλογη ειναι να αφηνεις μαμα το μπροστινο γραναζι και αλλαγη στο πισω κατα 2-3 δοντια μεγαλυτερο με συνοδεια μιας 520.Ετσι οπως το αντιλαμβανομαι κ αν πραγματι με την 520 υπαρχει διαφορα μιας κ δεν εχω εμπειρια,μιλαμε για το καλυτερο setup στο 600.Εαν το μοτερ ηταν ροπατο το νορμαλ γραναζωμα θα ταιριαζε παρα πολυ καλα.

Theod
Δημοσιεύσεις: 3524
Εγγραφή: Δευ 10 Ιαν 2005, 19:05
Model: -
Τοποθεσία: Ηλιούπολη
Επικοινωνία:

Re: Γρανάζωμα

Δημοσίευση από Theod »

george metzalis έγραψε:Καλησπέρα.
Είμαι κάτοχος Fazer600 '04 που αν γνωρίζω σωστά τα μαμά γρανάζια είναι 16/46 και με αλλαγή του μπροστινού κατα -1Τ έχουμε περισσότερη δύναμη στις χαμηλές-μεσαίες (μέσα στη πόλη χρειάζεται).Αυτή τη στιγμή όμως φοράω 15/42.
Που χάνω και που κερδίζω με τέτοιο γρανάζωμα;

Είσαι περίπου 2,5% ΜΑΚΡΥΤΕΡΟΣ από το μαμά...Μικρή η διαφορά στο γρανάζωμα για να έχεις αισθητές διαφορές...
Πάντως, απορώ με την επιλογή αυτή του 15-42...Αν ήθελες να το μακρύνεις λίγο μπορούσες στην ίδια αλυσίδα να φορέσεις 16-45 και το αποτέλεσμα θα ήταν το ίδιο... Τώρα σίγουρα φορά μικρότερη αλυσίδα πράγμα που κάνει αδύνατο την επαναφορά στα μαμίσια γρανάζια ή κάπου εκεί χωρίς την αντικατάστασή της...Μπορείς πάντως να το φέρεις στο 15-43 και να είσαι σχεδόν στο ίδιο γρανάζωμα όπως το μαμά (16-46).

Άβαταρ μέλους
george metzalis
Δημοσιεύσεις: 64
Εγγραφή: Πέμ 31 Ιαν 2008, 09:58
Model: FZ6
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Γρανάζωμα

Δημοσίευση από george metzalis »

Καταρχάς ευχαριστώ για τις ταχύτατες απαντήσεις-συμβουλές!
Theod έγραψε: Πάντως, απορώ με την επιλογή αυτή του 15-42...
Όταν την αγόρασα μεταχειρισμένη δε γνώριζα ότι φόραγε διαφορετικά γρανάζια.Το ανακάλυψε πριν 2 χρόνια ο μάστορας που άλλαξα αλυσιδογράναζα αφού βέβαια είχε παραγγειλει-τοποθετήσει ήδη τα μαμά.Αργότερα λοιπόν που κατάλαβα αλλαγή στη συμπεριφορά της μηχανής γύρισα στο συνεργείο και μου ξεφούρνισε το όλο θέμα με τα γρανάζια (το λαμόγιο :roll: ) αλλά δε θυμόταν ποιά φόραγε πριν γιατί τα είχε πετάξει.Οπότε ξεκίνησε μια κατάσταση ράβε-ξύλωνε για να πετύχουμε το αποτέλεσμα πριν την αλλαγή και κάπου εκεί..χάθηκε η μπάλα.
Για να μη σας κουράζω άλλο θέλω αυτές τις μέρες να αλλάξω αλυσίδα (λόγω κακής συντήρησης) και πακέτο τα γρανάζια.
Θέλω να αρπάξει λίγο ακόμα ψηλά χωρίς να πειράξω τραγικά τις χαμηλές.
Δηλαδή αν προσθέσω στο πίσω 2 δόντια (15/44, σχέση τελικής μετάδοσης 2,93/1) το αποτέλεσμα θα είναι ικανοποιητικό;
Πάντως στη περίπτωση 15/45 (και γενικά σε ακέραια σχέση) απ'ο,τι έχω διαβάσει εδώ μεσα θα έχω πιο γρήγορη φθορά.
Ξέρεις από vespa???

Stamos
Δημοσιεύσεις: 486
Εγγραφή: Τρί 10 Απρ 2007, 11:30
Model: -
Τοποθεσία: Κορυδαλλός
Επικοινωνία:

Re: Γρανάζωμα

Δημοσίευση από Stamos »

george metzalis έγραψε:Θέλω να αρπάξει λίγο ακόμα ψηλά χωρίς να πειράξω τραγικά τις χαμηλές.
Όταν αλλάζεις γρανάζωμα επηρεάζονται και οι χαμηλές και οι ψηλές. Αν για παράδειγμα το κοντύνεις θα "αρπάει" λίγο πιο γρήγορα αλλά θα τελειώνει και νωρίτερα ο κινητήρας σε κάθε σχέση.
Η γνώμη μου θα ήταν να αυξήσεις κατά 2 δόντια το πίσω σε σχέση με το μαμά και το μπροστά να το πάρεις μαμά. Έτσι θα καταπονείται και λιγότερο το σύστημα αλυσίδας-γραναζιών.

Άβαταρ μέλους
george metzalis
Δημοσιεύσεις: 64
Εγγραφή: Πέμ 31 Ιαν 2008, 09:58
Model: FZ6
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Γρανάζωμα

Δημοσίευση από george metzalis »

Επειδή με τους όρους ''κοντύνεις'' - ''μακρύνεις'' δε τα πάω και πολύ καλά :? το συμπέρασμα είναι να γυρίσω στα μαμά γρανάζια και απο'κεί και πέρα αν θέλω δυνατότερες ρεπρίζ και μικρή απώλεια στη τελική να παίξω ανάμεσα σε 15/46 , 16/49
Ξέρεις από vespa???

Άβαταρ μέλους
Vassilis
Δημοσιεύσεις: 1128
Εγγραφή: Κυρ 09 Σεπ 2007, 17:35
Model: -
Επικοινωνία:

Re: Γρανάζωμα

Δημοσίευση από Vassilis »

Και όπως είσαι αν μείνεις μια χαρά είσαι φίλε μου.
ΕικόναΕικόναΕικόναΕικόνα

Stamos
Δημοσιεύσεις: 486
Εγγραφή: Τρί 10 Απρ 2007, 11:30
Model: -
Τοποθεσία: Κορυδαλλός
Επικοινωνία:

Re: Γρανάζωμα

Δημοσίευση από Stamos »

george metzalis έγραψε:Επειδή με τους όρους ''κοντύνεις'' - ''μακρύνεις'' δε τα πάω και πολύ καλά :? το συμπέρασμα είναι να γυρίσω στα μαμά γρανάζια και απο'κεί και πέρα αν θέλω δυνατότερες ρεπρίζ και μικρή απώλεια στη τελική να παίξω ανάμεσα σε 15/46 , 16/49
Ακριβώς αυτό! :wink:

Theod
Δημοσιεύσεις: 3524
Εγγραφή: Δευ 10 Ιαν 2005, 19:05
Model: -
Τοποθεσία: Ηλιούπολη
Επικοινωνία:

Re: Γρανάζωμα

Δημοσίευση από Theod »

george metzalis έγραψε:Επειδή με τους όρους ''κοντύνεις'' - ''μακρύνεις'' δε τα πάω και πολύ καλά :? το συμπέρασμα είναι να γυρίσω στα μαμά γρανάζια και απο'κεί και πέρα αν θέλω δυνατότερες ρεπρίζ και μικρή απώλεια στη τελική να παίξω ανάμεσα σε 15/46 , 16/49
Να προσπαθησω να στο πω πολύ απλά....Από μαμά φοράει 16-46 και αλυσίδα 118 κρίκων. Εσύ φοράς 15-42 και σίγουρα κοντύτερη αλυσίδα. Με το σημερινό σου σετ-απ είσαι λίγο (2,5%) "μακρύτερος" από μαμά που στην πράξη σημαίνει ότι έχεις λίγο πιο αδύναμο τράβηγμα και λίγο πιο εμφανή την κλασσική τρύπα των Φείζερ στις μεσαίες σε σχέση με ένα μαμίσιο. Με δεδομένο λοιπόν ότι θέλεις να δυναμώσεις το τράβηγμα και τον τρόπο (ταχύτητα) που το μηχανάκι γεμίζει τις ταχύτητες έχεις τους εξής δρόμους.

1. Αν δεν θέλεις να αλλάξεις και αλυσίδα, τότε σίγουρα μπορείς να πας στο 15-43 και ίσως (θέλει τσεκάρισμα πριν) στο 15-44. Το 1ο θα σου δώσει ελάχιστα δυνατότερες ρεπρίζ (ίσα που θα καταλάβεις την διαφορά) και είναι ισοδύναμο από πλευρά σχέσεων με το μαμίσιο γρανάζωμα. Το 2ο θα κάνει καλύτερη και πιο αισθητή διαφορά στο τράβηγμα, είναι ελάχιστα πιο κοντό από το μαμίσιο γρανάζωμα, αλλά όπως σου είπα θέλει πριν τσεκάρισμα αν η υπάρχουσα αλυσίδα έχει το περιθώριο για +2 δόντια ακόμα πίσω.

2. Αν έτσι κι αλλιώς έχεις αποφασίσει ότι θα αλλάξεις αλυσίδα, τότε θα βάλεις 118 κρίκους όπως η μαμίσια. Αυτό σου δίνει 4 "λογικές" επιλογές.
Ή πας στο μαμίσιο γρανάζωμα (16-46)
Ή πας ελάχιστα πιο κοντό από το μαμίσιο σε 16-47
Ή ακόμα λίγο πιο κοντό από το προηγούμενο σε 16-48
Ή λίγο ακόμα πιο κοντό από το προηγούμενο στο 15-46

Αν θες την γνώμη μου και με δεδομένο ότι τώρα κυκλοφορείς με 15-42, ΕΓΩ θα πήγαινα στο 16-47 το οποίο είναι περίπου 5% κοντύτερο από ότι είσαι τώρα (άρα θα νοιώσεις μια σεβαστή διαφορά με την αλλαγή), και παράλληλα παραμένει αρκετά κοντά στο αρχικό μαμίσιο που σημαίνει ότι δεν θα έχεις θέμα με αποκλίσεις κοντέρ κλπ
Ελπίζω να βοήθησα.... :/abwave::)

Άβαταρ μέλους
george metzalis
Δημοσιεύσεις: 64
Εγγραφή: Πέμ 31 Ιαν 2008, 09:58
Model: FZ6
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Γρανάζωμα

Δημοσίευση από george metzalis »

Τελικά λεβεντόπαιδα επέλεξα 15/46.Έχει αλλάξει τελείως συμπεριφορά στις χαμηλές.'Νευρίασε' πάάάάρα πολύ!!!
Ξέρεις από vespa???

PEIRAIWTHS

Re: Γρανάζωμα

Δημοσίευση από PEIRAIWTHS »

Με το μακρυ που ησουν, θα νομιζεις τωρα οτι αλλαξες μηχανακι.Απορω πως δεν ειχες νευριασει στο σταματα ξεκινα.

giwrgos2012
Δημοσιεύσεις: 65
Εγγραφή: Πέμ 27 Αύγ 2009, 15:37
Επικοινωνία:

Re: Γρανάζωμα

Δημοσίευση από giwrgos2012 »

Εκανα αλλαγή σε 15-47, σύμφωνα με το gearingcommander κονταίνει κατά 8,98%, πραγματικά είναι σαν να απόκτησα άλλη μηχανή από τις πρώτες μου εντυπώσεις στα λίγα χλμ που έχω κάνει. Η μηχανή πλέον τραβάει απο χαμηλά πολύ πολύ πιο έυκολα. Είναι πιστεύω όπως θα έπρεπε να βγαίνει κατέ εμέ. Και σύμφωνα με το gearingcommander πάλι και δεν αλλάζει καθόλου θέση ο τροχός εννοώντας μπροστά ή πιο πίσω ενώ τα γράναζια είναι στον ιδανικό συνδιασμό όσον αφορά ποσες περιστροφές χρειάζεται το καθένα για να πατήσει η αλυσίδα στο ίδιο σημείο. Δηλαδή 15 περιστροφές για το μπροστά και 47 για το πίσω που σημαίνει ομοιόμορφη φθορά από αυτό που έχω καταλάβει. Για την κατανάλωση δεν ξέρω αλλά θα δείξει.

Άβαταρ μέλους
gkeres
Δημοσιεύσεις: 120
Εγγραφή: Πέμ 31 Μάιος 2012, 23:57
Model: FZ6 S2
Επικοινωνία:

Re: Γρανάζωμα

Δημοσίευση από gkeres »

Κι εγώ έχω κάνει αλλαγή μπροστά σε 15άρι και είμαι υπέρ ευχαριστημένος.. Τώρα το οτι κλέβει το κοντέρ μου δέν με απασχολεί και τόσο! απλά μου είπαν να μήν τσαλακώνω και πολύ την πρώτη για να μην πάρω κανένα σαζμάν στο χέρι :mrgreen:

Απάντηση

Επιστροφή στο “Φρένα-Μετάδοση”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης