Σελίδα 1 από 4

Γρανάζωμα

Δημοσιεύτηκε: Τετ 07 Ιούλ 2010, 01:26
από george metzalis
Καλησπέρα.
Είμαι κάτοχος Fazer600 '04 που αν γνωρίζω σωστά τα μαμά γρανάζια είναι 16/46 και με αλλαγή του μπροστινού κατα -1Τ έχουμε περισσότερη δύναμη στις χαμηλές-μεσαίες (μέσα στη πόλη χρειάζεται).Αυτή τη στιγμή όμως φοράω 15/42.
Που χάνω και που κερδίζω με τέτοιο γρανάζωμα;

Re: Γρανάζωμα

Δημοσιεύτηκε: Τετ 07 Ιούλ 2010, 07:26
από Vassilis
Λένε οτι κάθε περίπου 3 δόντια πίσω κάνει 1 δόντι μπροστά. Οπότε με την αφαίρεση του μπροστά και των τριών πίσω, είσαι στο μαμίσιο αποτέλεσμα

Re: Γρανάζωμα

Δημοσιεύτηκε: Τετ 07 Ιούλ 2010, 10:41
από Stamos
Το http://www.gearingcommander.com/ βγάζει ότι έχει μακρύνει κατά 2,6% περίπου.

Re: Γρανάζωμα

Δημοσιεύτηκε: Τετ 07 Ιούλ 2010, 10:45
από PEIRAIWTHS
Οπως εχει γραφτει απο αρκετους η καλυτερη επιλογη ειναι να αφηνεις μαμα το μπροστινο γραναζι και αλλαγη στο πισω κατα 2-3 δοντια μεγαλυτερο με συνοδεια μιας 520.Ετσι οπως το αντιλαμβανομαι κ αν πραγματι με την 520 υπαρχει διαφορα μιας κ δεν εχω εμπειρια,μιλαμε για το καλυτερο setup στο 600.Εαν το μοτερ ηταν ροπατο το νορμαλ γραναζωμα θα ταιριαζε παρα πολυ καλα.

Re: Γρανάζωμα

Δημοσιεύτηκε: Τετ 07 Ιούλ 2010, 10:47
από Theod
george metzalis έγραψε:Καλησπέρα.
Είμαι κάτοχος Fazer600 '04 που αν γνωρίζω σωστά τα μαμά γρανάζια είναι 16/46 και με αλλαγή του μπροστινού κατα -1Τ έχουμε περισσότερη δύναμη στις χαμηλές-μεσαίες (μέσα στη πόλη χρειάζεται).Αυτή τη στιγμή όμως φοράω 15/42.
Που χάνω και που κερδίζω με τέτοιο γρανάζωμα;

Είσαι περίπου 2,5% ΜΑΚΡΥΤΕΡΟΣ από το μαμά...Μικρή η διαφορά στο γρανάζωμα για να έχεις αισθητές διαφορές...
Πάντως, απορώ με την επιλογή αυτή του 15-42...Αν ήθελες να το μακρύνεις λίγο μπορούσες στην ίδια αλυσίδα να φορέσεις 16-45 και το αποτέλεσμα θα ήταν το ίδιο... Τώρα σίγουρα φορά μικρότερη αλυσίδα πράγμα που κάνει αδύνατο την επαναφορά στα μαμίσια γρανάζια ή κάπου εκεί χωρίς την αντικατάστασή της...Μπορείς πάντως να το φέρεις στο 15-43 και να είσαι σχεδόν στο ίδιο γρανάζωμα όπως το μαμά (16-46).

Re: Γρανάζωμα

Δημοσιεύτηκε: Τετ 07 Ιούλ 2010, 18:07
από george metzalis
Καταρχάς ευχαριστώ για τις ταχύτατες απαντήσεις-συμβουλές!
Theod έγραψε: Πάντως, απορώ με την επιλογή αυτή του 15-42...
Όταν την αγόρασα μεταχειρισμένη δε γνώριζα ότι φόραγε διαφορετικά γρανάζια.Το ανακάλυψε πριν 2 χρόνια ο μάστορας που άλλαξα αλυσιδογράναζα αφού βέβαια είχε παραγγειλει-τοποθετήσει ήδη τα μαμά.Αργότερα λοιπόν που κατάλαβα αλλαγή στη συμπεριφορά της μηχανής γύρισα στο συνεργείο και μου ξεφούρνισε το όλο θέμα με τα γρανάζια (το λαμόγιο :roll: ) αλλά δε θυμόταν ποιά φόραγε πριν γιατί τα είχε πετάξει.Οπότε ξεκίνησε μια κατάσταση ράβε-ξύλωνε για να πετύχουμε το αποτέλεσμα πριν την αλλαγή και κάπου εκεί..χάθηκε η μπάλα.
Για να μη σας κουράζω άλλο θέλω αυτές τις μέρες να αλλάξω αλυσίδα (λόγω κακής συντήρησης) και πακέτο τα γρανάζια.
Θέλω να αρπάξει λίγο ακόμα ψηλά χωρίς να πειράξω τραγικά τις χαμηλές.
Δηλαδή αν προσθέσω στο πίσω 2 δόντια (15/44, σχέση τελικής μετάδοσης 2,93/1) το αποτέλεσμα θα είναι ικανοποιητικό;
Πάντως στη περίπτωση 15/45 (και γενικά σε ακέραια σχέση) απ'ο,τι έχω διαβάσει εδώ μεσα θα έχω πιο γρήγορη φθορά.

Re: Γρανάζωμα

Δημοσιεύτηκε: Τετ 07 Ιούλ 2010, 20:40
από Stamos
george metzalis έγραψε:Θέλω να αρπάξει λίγο ακόμα ψηλά χωρίς να πειράξω τραγικά τις χαμηλές.
Όταν αλλάζεις γρανάζωμα επηρεάζονται και οι χαμηλές και οι ψηλές. Αν για παράδειγμα το κοντύνεις θα "αρπάει" λίγο πιο γρήγορα αλλά θα τελειώνει και νωρίτερα ο κινητήρας σε κάθε σχέση.
Η γνώμη μου θα ήταν να αυξήσεις κατά 2 δόντια το πίσω σε σχέση με το μαμά και το μπροστά να το πάρεις μαμά. Έτσι θα καταπονείται και λιγότερο το σύστημα αλυσίδας-γραναζιών.

Re: Γρανάζωμα

Δημοσιεύτηκε: Πέμ 08 Ιούλ 2010, 01:29
από george metzalis
Επειδή με τους όρους ''κοντύνεις'' - ''μακρύνεις'' δε τα πάω και πολύ καλά :? το συμπέρασμα είναι να γυρίσω στα μαμά γρανάζια και απο'κεί και πέρα αν θέλω δυνατότερες ρεπρίζ και μικρή απώλεια στη τελική να παίξω ανάμεσα σε 15/46 , 16/49

Re: Γρανάζωμα

Δημοσιεύτηκε: Πέμ 08 Ιούλ 2010, 08:26
από Vassilis
Και όπως είσαι αν μείνεις μια χαρά είσαι φίλε μου.

Re: Γρανάζωμα

Δημοσιεύτηκε: Πέμ 08 Ιούλ 2010, 09:59
από Stamos
george metzalis έγραψε:Επειδή με τους όρους ''κοντύνεις'' - ''μακρύνεις'' δε τα πάω και πολύ καλά :? το συμπέρασμα είναι να γυρίσω στα μαμά γρανάζια και απο'κεί και πέρα αν θέλω δυνατότερες ρεπρίζ και μικρή απώλεια στη τελική να παίξω ανάμεσα σε 15/46 , 16/49
Ακριβώς αυτό! :wink:

Re: Γρανάζωμα

Δημοσιεύτηκε: Πέμ 08 Ιούλ 2010, 14:02
από Theod
george metzalis έγραψε:Επειδή με τους όρους ''κοντύνεις'' - ''μακρύνεις'' δε τα πάω και πολύ καλά :? το συμπέρασμα είναι να γυρίσω στα μαμά γρανάζια και απο'κεί και πέρα αν θέλω δυνατότερες ρεπρίζ και μικρή απώλεια στη τελική να παίξω ανάμεσα σε 15/46 , 16/49
Να προσπαθησω να στο πω πολύ απλά....Από μαμά φοράει 16-46 και αλυσίδα 118 κρίκων. Εσύ φοράς 15-42 και σίγουρα κοντύτερη αλυσίδα. Με το σημερινό σου σετ-απ είσαι λίγο (2,5%) "μακρύτερος" από μαμά που στην πράξη σημαίνει ότι έχεις λίγο πιο αδύναμο τράβηγμα και λίγο πιο εμφανή την κλασσική τρύπα των Φείζερ στις μεσαίες σε σχέση με ένα μαμίσιο. Με δεδομένο λοιπόν ότι θέλεις να δυναμώσεις το τράβηγμα και τον τρόπο (ταχύτητα) που το μηχανάκι γεμίζει τις ταχύτητες έχεις τους εξής δρόμους.

1. Αν δεν θέλεις να αλλάξεις και αλυσίδα, τότε σίγουρα μπορείς να πας στο 15-43 και ίσως (θέλει τσεκάρισμα πριν) στο 15-44. Το 1ο θα σου δώσει ελάχιστα δυνατότερες ρεπρίζ (ίσα που θα καταλάβεις την διαφορά) και είναι ισοδύναμο από πλευρά σχέσεων με το μαμίσιο γρανάζωμα. Το 2ο θα κάνει καλύτερη και πιο αισθητή διαφορά στο τράβηγμα, είναι ελάχιστα πιο κοντό από το μαμίσιο γρανάζωμα, αλλά όπως σου είπα θέλει πριν τσεκάρισμα αν η υπάρχουσα αλυσίδα έχει το περιθώριο για +2 δόντια ακόμα πίσω.

2. Αν έτσι κι αλλιώς έχεις αποφασίσει ότι θα αλλάξεις αλυσίδα, τότε θα βάλεις 118 κρίκους όπως η μαμίσια. Αυτό σου δίνει 4 "λογικές" επιλογές.
Ή πας στο μαμίσιο γρανάζωμα (16-46)
Ή πας ελάχιστα πιο κοντό από το μαμίσιο σε 16-47
Ή ακόμα λίγο πιο κοντό από το προηγούμενο σε 16-48
Ή λίγο ακόμα πιο κοντό από το προηγούμενο στο 15-46

Αν θες την γνώμη μου και με δεδομένο ότι τώρα κυκλοφορείς με 15-42, ΕΓΩ θα πήγαινα στο 16-47 το οποίο είναι περίπου 5% κοντύτερο από ότι είσαι τώρα (άρα θα νοιώσεις μια σεβαστή διαφορά με την αλλαγή), και παράλληλα παραμένει αρκετά κοντά στο αρχικό μαμίσιο που σημαίνει ότι δεν θα έχεις θέμα με αποκλίσεις κοντέρ κλπ
Ελπίζω να βοήθησα.... :/abwave::)

Re: Γρανάζωμα

Δημοσιεύτηκε: Σάβ 17 Ιούλ 2010, 08:56
από george metzalis
Τελικά λεβεντόπαιδα επέλεξα 15/46.Έχει αλλάξει τελείως συμπεριφορά στις χαμηλές.'Νευρίασε' πάάάάρα πολύ!!!

Re: Γρανάζωμα

Δημοσιεύτηκε: Σάβ 17 Ιούλ 2010, 15:21
από PEIRAIWTHS
Με το μακρυ που ησουν, θα νομιζεις τωρα οτι αλλαξες μηχανακι.Απορω πως δεν ειχες νευριασει στο σταματα ξεκινα.

Re: Γρανάζωμα

Δημοσιεύτηκε: Σάβ 22 Φεβ 2014, 20:52
από giwrgos2012
Εκανα αλλαγή σε 15-47, σύμφωνα με το gearingcommander κονταίνει κατά 8,98%, πραγματικά είναι σαν να απόκτησα άλλη μηχανή από τις πρώτες μου εντυπώσεις στα λίγα χλμ που έχω κάνει. Η μηχανή πλέον τραβάει απο χαμηλά πολύ πολύ πιο έυκολα. Είναι πιστεύω όπως θα έπρεπε να βγαίνει κατέ εμέ. Και σύμφωνα με το gearingcommander πάλι και δεν αλλάζει καθόλου θέση ο τροχός εννοώντας μπροστά ή πιο πίσω ενώ τα γράναζια είναι στον ιδανικό συνδιασμό όσον αφορά ποσες περιστροφές χρειάζεται το καθένα για να πατήσει η αλυσίδα στο ίδιο σημείο. Δηλαδή 15 περιστροφές για το μπροστά και 47 για το πίσω που σημαίνει ομοιόμορφη φθορά από αυτό που έχω καταλάβει. Για την κατανάλωση δεν ξέρω αλλά θα δείξει.

Re: Γρανάζωμα

Δημοσιεύτηκε: Κυρ 23 Φεβ 2014, 00:59
από gkeres
Κι εγώ έχω κάνει αλλαγή μπροστά σε 15άρι και είμαι υπέρ ευχαριστημένος.. Τώρα το οτι κλέβει το κοντέρ μου δέν με απασχολεί και τόσο! απλά μου είπαν να μήν τσαλακώνω και πολύ την πρώτη για να μην πάρω κανένα σαζμάν στο χέρι :mrgreen: