Μπερδεύτηκα από τα μπερδέματα

Οτι αφορα τα μηχανολογικά μέρη του κινητηρα.
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
Monstar
Fazer Hellas Club Member
Fazer Hellas Club Member
Δημοσιεύσεις: 57
Εγγραφή: Σάβ 14 Ιούλ 2018, 14:47
Model: FZ6
Model year: 2006
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Μπερδεύτηκα από τα μπερδέματα

Δημοσίευση από Monstar »

Το συγκεκριμένο σκηνικό θα ήταν εύκολα το video clip του τραγουδιού «Μπέρδεμα στο μπέρδεγουεη».
Η μηχανή για μένα είναι καθημερινό μέσο μετακίνησης και μάλιστα σε πολύ ελεύθερο δρόμο που σηκώνει πολύ παιχνίδι και έτσι όλες οι λεπτομέρειες και τα προβλήματα γίνονται άμεσα αντιληπτά.
Ξεκινώντας είναι πολύ βασικό να αναφέρω πως μοτερικά δεν έχει πειραχτεί τίποτα. Μόνο ένα φίλτρο αέρα K&N έχω βάλει και αυτό συντηρείται με τα επίσημα προϊόντα της K&N (καθαριστικό, λάδι, κόλλα στεγανοποίησης).
Λόγο επαγγελματικών υποχρεώσεων υπάρχουν περιπτώσεις όπου η μηχανή μένει ακίνητη για 2 ή 3 εβδομάδες, σε εξωτερικό χώρο προστατευμένη με κουκούλα.
Μετά από κάθε τέτοιο διάστημα, μόλις ξεκινούσα τη μηχανή, παρατηρούσα πως για τα πρώτα 10-15 λεπτά και για απόσταση περίπου 10 χλμ, είχα μικρές αρρυθμίες στο ρελαντί και όταν άνοιγα από μεσαίες προς ψηλές στροφές με απότομο άνοιγμα του γκαζιού, υπήρχε μια μικρή υστέρηση στην απόκριση. Επίσης μεταξύ 2.500 και 4.000 στροφών αν άνοιγα γκάζι χωρίς να έχω κατεβάσει ταχύτητα, υπήρχε ένα μπέρδεμα.
Μόλις πέρναγε ο χρόνος/απόσταση, η μηχανή ήταν σαν να μην είχε ποτέ τίποτα.
Έτσι λοιπόν υπέθεσα πως απλά κάτι μπούκωνε ή πως στέγνωνε και ήθελε λίγο χρόνο να έρθει στα ίσα της. Οι παλιοί καρμπυρατεράδες θα θυμούνται τις κλασσικές περιόδους όπου στέγνωνε το λεκανάκι και ήθελε λίγο χρόνο να επανέλθει. Κάτι αντίστοιχο αντιμετώπιζα κι εγώ λοιπόν. Ναι μεν δεν έχω κλασσικό παλιό καρμπυρατέρ αλλά ψεκασμό, αλλά η χημεία και η φυσική δεν αλλάζει…
Έτσι λοιπόν η κατάσταση αυτή μου έγινε ρουτίνα και δεν έδινα και πολύ σημασία.
Περνώντας ο καιρός όμως, οι παρενέργειες τις ακινησίας γινόντουσαν πιο απότομες και διαρκούσαν παραπάνω.
Σε μια γρήγορη βόλτα με αρκετές στροφές (του δρόμου) παρατήρησα πως από τις μεσαίες προς ψηλές στροφές, όταν καρυδώσεις το γκάζι, έκανε ένα βύθισμα και μετά άνοιγε.
Παρκάροντας τη μηχανή παρατήρησα πως είχα Error 1 και Error 2 εναλλάξ και η μπάρα της θερμοκρασίας ανεβοκατέβαινε (0%, 50%, 100% και πάλι από την αρχή). Η μηχανή όμως δεν έσβηνε.
Μετά από ένα μίνι εγκεφαλικό περιμένω τη μηχανή να κρυώσει και ξεκινάει το ψάξιμο στην καλωδίωση.
Όταν πήγα να βάλω ξανά μπροστά τη μηχανή ξανά παρατήρησα πως δεν έπαιρνε μπροστά, η μπάρα της θερμοκρασίας συνέχισε τα πάνω κάτω και μόλις άφηνα το κουμπί της μίζας άκουγα ένα ήχο σαν μοτεράκι. Στην αρχή θεώρησα πως ήταν η αντλία της βενζίνης αλλά τελικά ήταν το ABS………………………..
Χάρη στη συμβουλή του SoR_gr κούνησα δεξιά και αριστερά το τιμόνι και δοκίμασα να βάλω πάλι μπροστά. Τελικά κάποια στιγμή πήρε μπροστά αλλά μόλις γύρναγες το τιμόνι τέρμα αριστερά ξεκίναγε πάλι τα παλαβά της.
Τυχερός μέσα στην ατυχία μου βλέπω το led του Immobilizer να ανάβει και εστιάζω αμέσως στην καλωδίωση στο πλάι της κλειδαριάς όπου τρώει όλο το ζόρι και αν δεν ακολουθεί η καλωδίωση την προβλεπόμενη διαδρομή τρώει ζόρι σε λάθος σημεία. Βρίσκω το καλώδιο στη γραμμή του immobilizer που είχε φθορά, το κολλάω, βάζω θερμοσυστελλόμενο, περνάω ξανά ταινία στην καλωδίωση και φροντίζω τη σωστή διαδρομή.
Πάνω που λέω πως βρήκα την πηγή του κακού, κάνω την ίδια βόλτα και ξανά τα ίδια. Αφού ανακάλυψα νέες θεότητες να βρίσω, ξαναγυρνάω πίσω και αρχίζω να εστιάζω σε διάφορα σημεία μπας και βρω τι σκ*τ* έχει πάει λάθος ή του μου διαφεύγει της προσοχής.
Στην αρχή έψαξα την γκαζιέρα και δεν υπήρχε φθορά στην ντίζα.
Μετά ακολούθησε το φίλτρο, όπου αν και ήταν καθαρό και είχε συντηρηθεί πρόσφατα, βγήκε, πλύθηκε, λιπάνθηκε και μπήκε ξανά στεγανωτική κόλλα στο φιλτροκούτι. Θεώρησα πως είχα κάνει κακή λίπανση μετά τον καθαρισμό ή δεν είχα κλείσει σωστά το φιλτροκούτι.
Σημείωση, όταν έβαζα μπροστά μου μύριζε λίγο παραπάνω βενζίνη στα καυσαέρια αλλά περνώντας ΚΤΕΟ με καλύτερα αποτελέσματα καυσανάλυσης συγκριτικά με την προηγούμενη φορά, υπέθεσα πως ίσως δεν έχει έρθει η ώρα να ψάξω στον καταλύτη.
Πάλι τα ίδια και σειρά είχε ο συμπλέκτης. Ντίζα είχα αλλάξει πολύ πρόσφατα και έτσι εστίασα στους δίσκους, όπου τελικά δεν είχα πατινάρισμα.
Ψάχνω για διαρροές στο σύστημα της εξάτμισης και τα αποτελέσματα ήταν τέλεια, οπότε πάει και αυτό από την εξίσωση.
Σειρά πήραν τα μπουζί όπου όπως ήταν λογικό μετά από 8000 χλμ ήταν σε πολύ καλή κατάσταση ακόμα, χωρίς διαφοροποιήσεις στις ακίδες ΑΛΛΑ το 2ο μπουζί είχε λίγο διαφορετικό χρώμα σε όλη την επιφάνεια. Χρώμα, μυρωδιά και δειγματοληψία έδειξαν με 3 θετικές ψήφους κακή καύση και έτσι περάσαμε στο boot-camp.
Μία προς μία καθαρίστηκαν και μετρήθηκαν οι μπουζόπιπες και η 2η μπουζόπιπα παρουσίαζε σημάδια οξείδωσης και κακές μετρήσεις Ωμικά. Συμπέρασμα… βραχυκύκλωμα στην μπουζόπιπα και έσκαγε το ρεύμα στην κεφαλή αντί για το μπουζί.
Πάνω στο ψάξιμο της μπουζόπιπας, έβγαλα το πάνω και κάτω λάστιχο μπας και βρω τίποτα ύποπτο και τελικά μόλις έβγαλα το κάτω λάστιχο της, βρήκα 2 ωραίες ρωγμές που έκαναν ένα ωραίο τριγωνάκι. Πάω να την πιάσω λίγο καλύτερα και ξεκολλάει όλο το κομμάτι και πέφτει κάτω και μένω με ανοιχτό το στόμα. :shock:
Προφανώς λόγο θέσης, την ώρα της αλλαγής των μπουζί, πιέστηκε παραπάνω η μπουζόπιπα για να βγει και έγινε η ζημιά.
Το βάζω στη θέση του και το πιάνω με μονωτική για να μπει το λάστιχο ξανά στη θέση του και να μπορώ να δουλέψω τη μηχανή μέχρι να έρθει η νέα μπουζόπιπα, όσο δεν κάνει ρετάρισμα η μηχανή.
Η τελική επιβεβαίωση ήρθε όταν μέτρησα με θερμοπίστολο την πολλαπλή εξαγωγής, μόλις έβαλα μπροστά καθώς με το χέρι δεν προλάβαινα να καταλάβω διαφορά πριν πάω στο νοσοκομείο με εγκαύματα 3ου βαθμού.
Και εδώ έρχεται η λογική να μας δώσει την απάντηση στο μυστήριο. Καθώς στην περιοχή μου υπάρχει αρκετή υγρασία, όταν την άφηνα ακίνητη για πολλές μέρες, η υγρασία περνούσε μέσα στην μπουζόπιπια από τη ρογμή. Μόλις έκανα λίγα χιλιόμετρα η υγρασία στέγνωνε και άλλαζε η συμπεριφορά. Μόλις άνοιγα απότομα το γκάζι έσκαγε αρκετό ρεύμα απότομα και λόγο κακής καύσης είχα βύθισμα. Στη νορμάλ οδήγηση η συμπίεση έκανε τη δουλειά της και δεν προλάβαινα να καταλάβω τη διαφορά.
Μετά από 10 μέρες (με γιορτές και απογραφές στη μέση) παρέλαβα την μπουζόπιπα και τώρα η μηχανή απλά πετάει.
Στο ταξίδι δεν έχει σημασία ο προορισμός, αλλά τι θα φάμε όταν φτάσουμε.

Άβαταρ μέλους
Monstar
Fazer Hellas Club Member
Fazer Hellas Club Member
Δημοσιεύσεις: 57
Εγγραφή: Σάβ 14 Ιούλ 2018, 14:47
Model: FZ6
Model year: 2006
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Μπερδεύτηκα από τα μπερδέματα

Δημοσίευση από Monstar »

Καθότι δεν μπορώ να κάνω επεξεργασία της δημοσίευσης μου, παραθέτω και την σχετική εικόνα. Εάν κάποιος moderator θέλει, μπορεί να την επισυνάψει στο τέλος της αρχικής δημοσίευσης.
Εικόνα
Στο ταξίδι δεν έχει σημασία ο προορισμός, αλλά τι θα φάμε όταν φτάσουμε.

Άβαταρ μέλους
SoR_gr
Administrator
Δημοσιεύσεις: 3073
Εγγραφή: Τρί 24 Απρ 2012, 23:24
Model: FZ6 S2
Model year: 2007
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Μπερδεύτηκα από τα μπερδέματα

Δημοσίευση από SoR_gr »

Ειχαμε πεσει κοντα... Στεγνωνε πιθανον η υγρασια κ δουλευε καπως σωστα... Τελος καλα ολα καλα
"Never regret a day in your life: good days give happiness, bad days give experience, worst days give lessons, and best days give memories."

Solomon
Μέλος Δ.Σ.
Δημοσιεύσεις: 2226
Εγγραφή: Πέμ 19 Νοέμ 2009, 00:52
Επικοινωνία:

Re: Μπερδεύτηκα από τα μπερδέματα

Δημοσίευση από Solomon »

*** κοίτα τώρα μια τριχοειδη ρωγμουλα τι προβλήματα μπορεί να σου βγάζει...
Που κ μαστορας δηλαδή μπορει να στο περναγε στο ντουκου κ σου έλεγε θα αλλάξουμε αντλία βενζίνης πχ για τα κοψίματα που σου κάνει

Άβαταρ μέλους
Monstar
Fazer Hellas Club Member
Fazer Hellas Club Member
Δημοσιεύσεις: 57
Εγγραφή: Σάβ 14 Ιούλ 2018, 14:47
Model: FZ6
Model year: 2006
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Μπερδεύτηκα από τα μπερδέματα

Δημοσίευση από Monstar »

SoR_gr έγραψε:
Σάβ 23 Ιαν 2021, 00:59
Ειχαμε πεσει κοντα... Στεγνωνε πιθανον η υγρασια κ δουλευε καπως σωστα... Τελος καλα ολα καλα
Το θέμα ήταν γιατί έβαζε υγρασία και από που... Αυτό δεν μπορούσα να εντοπίσω χωρίς συμπτώματα. Φαντάσου πως αν τελικά δεν άρχιζε να κάνει πιο συχνά μπερδέματα, ακόμα θα νόμιζα πως όλα πάνε καλά και πιθανώς να είχα χειρότερες ζημιές. Έχεις δει ποτέ ζημιά σε πιστόνι από πολύ βενζίνη που μένει άκαυστη; Το σκάβει κυριολεκτικά. Έχουμε βγάλει από αμάξι, μπομπέ επώνυμο πιστόνι σκαμμένο σε ένα σημείο, που δυστυχώς έφτασε κάτω από το ελατήριο συμπίεσης.

Κάτι σαν την παρακάτω εικόνα.
Εικόνα
Στο ταξίδι δεν έχει σημασία ο προορισμός, αλλά τι θα φάμε όταν φτάσουμε.

Άβαταρ μέλους
Monstar
Fazer Hellas Club Member
Fazer Hellas Club Member
Δημοσιεύσεις: 57
Εγγραφή: Σάβ 14 Ιούλ 2018, 14:47
Model: FZ6
Model year: 2006
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Μπερδεύτηκα από τα μπερδέματα

Δημοσίευση από Monstar »

Solomon έγραψε:
Σάβ 23 Ιαν 2021, 09:40
*** κοίτα τώρα μια τριχοειδη ρωγμουλα τι προβλήματα μπορεί να σου βγάζει...
Που κ μαστορας δηλαδή μπορει να στο περναγε στο ντουκου κ σου έλεγε θα αλλάξουμε αντλία βενζίνης πχ για τα κοψίματα που σου κάνει
Αν δεν έβγαζες το κάτω λάστιχο δεν θα φαινόταν τίποτα. Και ο μηχανικός μου, που είναι πολύ καλός δεν μπορούσε να δει τι γινόταν χωρίς συμπτώματα. Έπρεπε να το αφήσω ακίνητο και να το παω χωρίς να το έχω βάλει μπροστά. Κάθε φορά που το πήγαινα ήταν δουλεμένο. Άστα βράστα. Τέτοιες βλάβες θέλουν μεθοδικότητα ή να το έχεις πάθει και να πάει αμέσως το μυαλό σου. Και επειδή υπάρχει υγρασία στην περιοχή το θεώρησε μείζονος σημασίας αφού σε πολύ λίγο χρόνο έστρωνε.
Στο ταξίδι δεν έχει σημασία ο προορισμός, αλλά τι θα φάμε όταν φτάσουμε.

Απάντηση

Επιστροφή στο “Κινητήρας”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες