Μοχλικο απο R1

Απορίες και προβλήματα που αφορούν τις αναρτήσεις.
Άβαταρ μέλους
Vassilis
Δημοσιεύσεις: 1128
Εγγραφή: Κυρ 09 Σεπ 2007, 17:35
Model: -
Επικοινωνία:

Μοχλικο απο R1

Δημοσίευση από Vassilis »

Έβαλα το οριζόντιο κομμάτι του μοχλικού την πίσω ανάρτησης από R1 04-06. Είναι πιο κοντό από του Fz1 με αποτέλεσμα η ανάρτηση σκλήρηνε και έχει ψηλώσει ελαφρώς. Σαν πρώτη αισθηση μου αρέσει η στιβαρή αίσθηση που δίνει η σκληρή ανάρτηση, μπορεί να την μαλακώσω λίγο όμως.

Και τα δύο στάντ λειτουργούνε σωστά, το πλαΙνό έχει "κοντύνει" κάπως και το μηχανάκι πλαγιάζει περισότερο από πριν. Το μεσσαίο λειτουργεί σωστά. Έγινε πατέντα για να μην χτυπάει το στάντ το κεντρικό στο μοχλικό όταν είναι κλειστό (εύκολα).

Από θέμα γεωμετρίας υποτίθετε οτι η απόσταση των δυο τροχών μίκρυνε οπότε το μηχανάκι έχει γίνει πιο κοφτερό. Μέσα στην Αθήνα δεν μου έδωσε πιο ελαφριά αίσθηση, θα το τσεκάρω συντόμως όμως.

Την εγχείριση την έκανα μόνος, πήρε 45λεπτά γιατί με τα ρουλεμάν και με τις τσιμούχες έμεινα λίγο μλκας αλλά βρήκα λύση.

Αυτάααα
ΕικόναΕικόναΕικόναΕικόνα

Theod
Δημοσιεύσεις: 3524
Εγγραφή: Δευ 10 Ιαν 2005, 19:05
Model: -
Τοποθεσία: Ηλιούπολη
Επικοινωνία:

Re: Κόκκαλο R1

Δημοσίευση από Theod »

+:Think=+::-k +:Think=+::-k Δεν είμαι και σίγουρος ότι έκανες καλά....Τέσπα...Δες το σε βάθος χρόνου και πες μας εντυπώσεις...

beneton

Re: Κόκκαλο R1

Δημοσίευση από beneton »

Theod έγραψε:+:Think=+::-k +:Think=+::-k Δεν είμαι και σίγουρος ότι έκανες καλά....Τέσπα...Δες το σε βάθος χρόνου και πες μας εντυπώσεις...
+:Think=+::-k


Άβαταρ μέλους
m-power
Fazer Hellas Club Member
Fazer Hellas Club Member
Δημοσιεύσεις: 551
Εγγραφή: Τρί 25 Ιαν 2005, 11:51
Model: Other
Model year: 2015
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Κόκκαλο R1

Δημοσίευση από m-power »

Theod έγραψε:+:Think=+::-k +:Think=+::-k Δεν είμαι και σίγουρος ότι έκανες καλά....Τέσπα...Δες το σε βάθος χρόνου και πες μας εντυπώσεις...
βασικά έκανε ότι είχα κάνει και εγώ στο fzs 1000 άλλαξε τα λαμάκια του μοχλικου με μικρότερα ( κοντύτερα) .με αυτή την αλλαγή έχει αλλάξει το caster από 25 που είναι μαμά σε 24 σαν του R1.
Toumpa πρόσεχε γιατί με αυτή την αλλαγή η ανάρτηση θα χαλάσει πολύ ποιο γρήγορα εγώ την πάτησα και παρήγγειλα άλλη.
Aprilia Caponord 1200 '15

pissaman
Δημοσιεύσεις: 105
Εγγραφή: Πέμ 05 Ιούλ 2007, 16:51
Model: -
Επικοινωνία:

Re: Κόκκαλο R1

Δημοσίευση από pissaman »

H ανάρτηση, δεν μπορεί να σκληρύνει έτσι.
Έτσι αλλάζεις το ύψος της ουράς, που σημαίνει ότι αλλάζεις την γεωμετρία.
Life is a bitch and then you die

Άβαταρ μέλους
Vassilis
Δημοσιεύσεις: 1128
Εγγραφή: Κυρ 09 Σεπ 2007, 17:35
Model: -
Επικοινωνία:

Re: Κόκκαλο R1

Δημοσίευση από Vassilis »

pissaman έγραψε:H ανάρτηση, δεν μπορεί να σκληρύνει έτσι.
Έτσι αλλάζεις το ύψος της ουράς, που σημαίνει ότι αλλάζεις την γεωμετρία.

Η ανάρτηση έχει σκληρήνει αισθητά. Η μαμά ανάρτηση έχει κάνει 30.000 και πολλά δικάβαλα, και απλά έχει μαλακώσει. Είναι μάχημη ακόμη. Τώρα με το κόκκαλο έχει την αρχική της σκληρότητα όταν ήταν κουτί το μηχανάκι.
ΕικόναΕικόναΕικόναΕικόνα

Άβαταρ μέλους
Dimitrios Mitropoulos
Δημοσιεύσεις: 300
Εγγραφή: Τετ 26 Σεπ 2007, 10:51
Model: -
Τοποθεσία: Athens,Pefki
Επικοινωνία:

Re: Κόκκαλο R1

Δημοσίευση από Dimitrios Mitropoulos »

Όταν αλλάζεις το μοχλικό πάνω στο οποίο πιάνει το αμορτισέρ (αν κατάλαβα καλά τι έκανες) αλλάζεις τη γεωμετρία της ανάρτησης, που σημαίνει ότι μπορεί να έχεις ας πούμε πιο πολύ ή αντίστοιχα λιγότερο κράτημα, στην είσοδο, ή στην έξοδο, ή κατά την διάρκεια της στροφής.

Μπορεί να σου δίνει την αίσθηση ότι σκλήρηνε, όμως μπορεί να είναι έτσι μόνο στο bounce της ας πούμε και όχι στο rebound ή το αντίστροφο, ή και πολλά άλλα ακόμα.

Όταν αλλάζεις το ύψος της ουράς, ή το μεταξόνιο, αλλάζεις και την κατανομή βάρους.

Γενικά καλό είναι να διαβάσεις κάπου στο internet, τί σημαίνει ακριβώς η αλλαγή που έκανες, για να δείς και που να περιμένεις να είναι καλύτερο το μηχανάκι, όπως επίσης και που θα είναι χειρότερο, γιατί να έφτιαξε παντού αποκλείεται. Στο στήσιμο ειδικά είναι όλα θέμα συμβιβασμών, οπότε γενικά να είσαι προσεκτικός και μην πας αμέσως τέρμα, κοίτα να διαβάσεις το μηχανάκι σου στο δρόμο , αφού πρώτα έχεις διαβάσει και λιγο θεωρία.

Πάντως είναι πολύ ωραία να παίζεις με όλα αυτά, και το καλύτερο θα ήταν να έβλεπες και διαφορές στην πίστα...την Τετάρτη που μας έρχεται έχει trackday στα Μέγαρα...εγώ θα είμαι εκεί...
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Dimitrios Mitropoulos την Πέμ 25 Ιουν 2009, 20:46, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Fazer 600 S2...

pissaman
Δημοσιεύσεις: 105
Εγγραφή: Πέμ 05 Ιούλ 2007, 16:51
Model: -
Επικοινωνία:

Re: Κόκκαλο R1

Δημοσίευση από pissaman »

Πιθανότατα νιώθεις έτσι την αλλαγή της γεωμετρίας.
Δεν μπορείς να σκληρύνεις την ανάρτηση με επέμβαση στο μοχλικό, εκτός αν παράλληλα άλλαξες και τις ρυθμίσεις της συμπίεσης ή της προφόρτισης.
Υπάρχει και το ενδεχόμενο να μην τοποθέτησες σωστά το καινούριο μοχλικό, δλδ να μην μπήκε σωστά κάποιος αποστάτης και η σκληρότητα που νιώθεις να είναι αποτέλεσμα περισσότερης τριβής. Εκεί όμως έχεις βλάβη.
Επίσης, το μηχανάκι δεν έγινε πιο "κοφτερό" επειδή μίκρυνε το μεταξώνιο. Άλλωστε αυτό μικραίνει από το ψαλίδι και όχι από το κόκαλο. Το μηχανάκι έγινε πιο "κοφτερό" επειδή σηκώθηκε η ουρά, άρα μίκρυνε το ίχνος και η κάστερ.
Life is a bitch and then you die

Theod
Δημοσιεύσεις: 3524
Εγγραφή: Δευ 10 Ιαν 2005, 19:05
Model: -
Τοποθεσία: Ηλιούπολη
Επικοινωνία:

Re: Κόκκαλο R1

Δημοσίευση από Theod »

Ναι αλλάζει η σκληρότητα...όχι γιατί άλλαξε κάτι στο ελατήριο ή το αμορτισέρ, αλλά γιατί το διαφορετικό λαμάκι δημιουργεί διαφορετικό μοχλισμό και συμπιέζει το ελατήριο με διαφορετικό βήμα για δεδομένη μετακίνηση τροχού... Προφανώς το κοντύτερο λαμάκι για δεδομένη μετακίνηση τροχού συμπιέζει περισσότερο το ελατήριο με "απτό" αποτέλεσμα να σκληραίνει η ανάρτηση...

Το θέμα είναι ότι προσωπικά πιστεύω ότι ο συνδυασμός της σκληρημένης (ήδη αρκετά σκληρής και χωρίς καλή απόσβεση) ανάρτησης με την αλλαγή στην γεωμετρία θα έχουν άσχημα αποτελέσματα στην αίσθηση και την ισσοροπία της μηχανής...Όλα αυτά φυσικά στην θεωρία και αν θέλετε από "προσωπική μαντεψιά"... Ας το δοκιμάσει ο ίδιος σε βάθος χρόνου και διάφορες συνθήκες και ας μας μεταφέρει τις εντυπώσεις...

Άβαταρ μέλους
Dimitrios Mitropoulos
Δημοσιεύσεις: 300
Εγγραφή: Τετ 26 Σεπ 2007, 10:51
Model: -
Τοποθεσία: Athens,Pefki
Επικοινωνία:

Re: Κόκκαλο R1

Δημοσίευση από Dimitrios Mitropoulos »

Tο διαφορετικό λαμάκι δημιουργεί διαφορετικό μοχλισμό και συμπιέζει το ελατήριο με διαφορετικό βήμα για δεδομένη μετακίνηση τροχού, με αποτέλεσμα να προφορτίζει περισσότερο το ελατήριο και να συμπιέζει το αμορτισέρ, όμως η σκληρότητα δεν αλλάζει.

Η ανάρτηση γενικώς έχει πάρα πολλές παραμέτρους και η κάθε παρέμβαση δίνει πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα που ούτε καν τα φανταζόμαστε...

Η σκληρότητα πάντως δεν αλλάζει αν δεν αλλάξει η ρύθμιση του αμορτισέρ ή αν δεν αλλάξει το ελατήριο με άλλο πιο σκληρό...
Fazer 600 S2...

pissaman
Δημοσιεύσεις: 105
Εγγραφή: Πέμ 05 Ιούλ 2007, 16:51
Model: -
Επικοινωνία:

Re: Κόκκαλο R1

Δημοσίευση από pissaman »

Το πόσο γρήγορα συμπιέζετε η ανάρτηση (που σημαίνει πόσο σκληρή είναι) δεν ρυθμίζετε από το "κόκαλο". Ότι η αίσθηση είναι διαφορετική, ναι. Όχι όμως ότι σκλήρυνε η ανάρτηση.
Life is a bitch and then you die

pissaman
Δημοσιεύσεις: 105
Εγγραφή: Πέμ 05 Ιούλ 2007, 16:51
Model: -
Επικοινωνία:

Re: Κόκκαλο R1

Δημοσίευση από pissaman »

Δημήτρη, δεν είναι ο τροχός αυτός που ορίζει την κίνηση αλλά η ανάρτηση. δλδ δεν παίρνουμε ως μέτρο το πόσο συμπιέζετε η ανάρτηση για συγκεκριμένη μετακίνηση του τροχού, αλλά το πόσο επιτρέπει η ανάρτηση τον τροχό να μετακινηθεί. Άλλο το ένα, άλλο το άλλο!
Life is a bitch and then you die

Theod
Δημοσιεύσεις: 3524
Εγγραφή: Δευ 10 Ιαν 2005, 19:05
Model: -
Τοποθεσία: Ηλιούπολη
Επικοινωνία:

Re: Κόκκαλο R1

Δημοσίευση από Theod »

pissaman έγραψε:Το πόσο γρήγορα συμπιέζετε η ανάρτηση (που σημαίνει πόσο σκληρή είναι) .....
Η σκληρότητα του ελατηρίου (και κατά συνέπεια της ανάρτησης) δεν έχει να κάνει με την ταχύτητα της συμπίεσης....
Η σκληρότητα ενός ελατήριου (και κατά συνέπεια μιας ανάρτησης) εκφράζεται από το ΠΟΣΟ θα συμπιεστεί ένα ελατήριο (και κατά συνέπεια μια ανάρτηση) με την εφαρμογή δεδομένου βάρους (βλέπε δύναμης) - όχι με τι ταχύτητα θα συμβεί αυτό...
Η ταχύτητα συμπίεσης εξαρτάται σε κύριο βαθμό από την ταχύτητα με την οποία ο τροχός συναντά την ανωμαλία (η οποία τον εξαναγκάζει σε κίνηση) και αυτήν την ταχύτητα συμπίεσης (αλλά και την "καταπολέμηση" της κινητικής ενέργειας που αποκτά ο τροχός κατά την προς τα πάνω κινησή του) ελένχει ή προσπαθεί να ελένξει η απόσβεση συμπίεσης του αμορτισέρ...

Άβαταρ μέλους
Dimitrios Mitropoulos
Δημοσιεύσεις: 300
Εγγραφή: Τετ 26 Σεπ 2007, 10:51
Model: -
Τοποθεσία: Athens,Pefki
Επικοινωνία:

Re: Κόκκαλο R1

Δημοσίευση από Dimitrios Mitropoulos »

Ας πούμε ότι με αυτή την αλλαγή, το κέντρο του τροχού μετακινείται με διαφορετικό βήμα από ότι πρίν, δηλαδή με την ίδια συμπίεση του ελατηρίου το κέντρο του τροχού αλάζει θέση σχετικά με το που θα ήταν πριν την αλλαγή.
Δεν ξέρω αν το έγραψα κατανοητά(είμαι στο γραφείο ακόμα, από τις 9 το πρωί!)
Ουσιαστικά πήρα αυτό που έγραψε ο Theod(που νομίζω ότι εννοούσε αυτό που προσπάθησα τώρα να εξηγήσω) και το εμπλούτισα...
Fazer 600 S2...

Απάντηση

Επιστροφή στο “Αναρτήσεις”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες