Ρυθμίσεις ανάρτησης

Απορίες και προβλήματα που αφορούν τις αναρτήσεις.
Απάντηση
Richard

Re: Ρυθμίσεις ανάρτησης

Δημοσίευση από Richard »

Καλησπέρα σε όλους!

Θέλω να καταθέσω και τη δικιά μου εμπειρία. Μετά από 13500 χλμ στο FZ1 Fazer 2007 και χωρίς πείραγμα στις μαμά ρυθμίσεις, είχα αρχίσει να εκνευρίζομαι με τις πολύ μαλακές ρυθμίσεις της ανάρτησεις.
Σημειωτέον ότι είμαι 88 κιλά και, ειδικά όταν πήγαινα βόλτα δικάβαλος (άλλα 75 κιλά περίπου), είχα αρχίσει να φοβάμαι.
Έτσι αποφάσισα να δοκιμάσω τις ρυθμίσεις του Theod, με τις οποίες είδα τεράστια βελτίωση.

Συγκεκριμένα δοκίμασα τις εξής:

ΜΠΡΟΣΤΑ
Προφόρτιση = +2 γραμμές σκληρότερο από μαμά ρύθμιση = 4 γραμμές να φαίνονται, με την τελευταία να έρχεται πρόσωπο με το παξιμάδι της βάσης.
Απόσβεση συμπίεσης = μαμά (= 5κλικ πίσω από το τέρμα σκληρό) - Ρύθμιση από το αριστερό όπως κάθεσαι πηρούνι
Απόσβεση επαναφοράς = + 4 κλικ από μαμά (=11 κλικ πίσω από τέρμα σκληρό) - Ρύθμιση από το δεξί όπως κάθεσαι πηρούνι
ΠΙΣΩ
Προφόρτιση = +2 κλικ από μαμά (θέση 5 από 3 που είναι στάνταρ)
Υπ' όψιν ότι ζυγίζω γύρω στα 90 κιλά...για έναν αναβάτη των 75 κιλών δεν αποκλείετει το +1 κλικ από μαμά να είναι αρκετό....Το ίδιο ισχύει και για μηχανάκι με λίγα χιλιόμετρα στο κοντέρ που το αμορτισέρ-ελατήριο δεν έχουν "κάτσει" ακόμα....
Απόσβεση επαναφοράς = +3 κλικ από μαμά (= 3 κλίκ πίσω από τέρμα σκληρό).

Δεν έχω βγει ακόμα βόλτα εκτός Αθηνών αλλά μέσα στην πόλη η βελτίωση είναι πολύ σημαντική. Αναμένεται όπου να'ναι να αλλάξω τα μαμά λάστιχα με Metzeler M3 και πιστεύω ότι η μηχανή θα έχει συνολικά μεταμορφωθεί. Ευχαριστώ και πάλι όλα τα παιδιά και ειδικά το Θοδωρή για τις πολύτιμες πληροφορίες που δίνουν!

Theod
Δημοσιεύσεις: 3524
Εγγραφή: Δευ 10 Ιαν 2005, 19:05
Model: -
Τοποθεσία: Ηλιούπολη
Επικοινωνία:

Re: Ρυθμίσεις ανάρτησης

Δημοσίευση από Theod »

Richard έγραψε:Καλησπέρα σε όλους!

Θέλω να καταθέσω και τη δικιά μου εμπειρία.
.
.
.
.
.
.
πληροφορίες που δίνουν!

Στο πηρούνι σου δώσε ακόμα μια γραμμή προφόρτιση και μείωσε (-4 κλικ την απόσβεση συμπίεσης). Θα είναι ακόμα πιο απορροφητικό-άνετο αλλά ταυτόχρονα στιβαρό και χωρίς να πλέει...

Συνολικά στις γράφω παρακάτω...

ΜΠΡΟΣΤΑ
Προφόρτιση = + 2,5 ή 3 γραμμές σκληρότερο από μαμά ρύθμιση = 3 ή 2,5 γραμμές να φαίνονται, με την τελευταία να έρχεται πρόσωπο με το παξιμάδι της βάσης
Απόσβεση συμπίεσης = – 4 κλικ από μαμά (= 9 κλικ πίσω από το τέρμα σκληρό) - Ρύθμιση από το αριστερό όπως κάθεσαι πηρούνι
Απόσβεση επαναφοράς = + 4 ή 5 κλικ από μαμά (= 11 ή 10 κλικ πίσω από τέρμα σκληρό) - Ρύθμιση από το δεξί όπως κάθεσαι πηρούνι


Ααααα και με λένε Θανάση... :P :/abwave::) :P

Άβαταρ μέλους
dim850
Δημοσιεύσεις: 731
Εγγραφή: Κυρ 10 Φεβ 2008, 19:37
Model: -
Τοποθεσία: ΣΕΡΡΕΣ
Επικοινωνία:

Re: Ρυθμίσεις ανάρτησης

Δημοσίευση από dim850 »

Aπο εβδομαδα λεω να μπω πιστα αφου μετα απο πολλες προσπαθειες θα καταφερω να καλυψω την τρομερη αποσταση των 1000 μετρων απο το σπιτι μου στη πιστα (αμα ειναι διπλα σημερα θα παω αυριο θα παω περασε 1 χρονος :shock: ).
Καμια προταση να αλλαξω κατι στις ρυθμισεις και στις πιεσεις των ελαστικων; (τωρα 38-34)

Άβαταρ μέλους
Frezas
Δημοσιεύσεις: 3848
Εγγραφή: Σάβ 02 Απρ 2005, 15:14
Model: MT09
Τοποθεσία: ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Επικοινωνία:

Re: Ρυθμίσεις ανάρτησης

Δημοσίευση από Frezas »

καλα δε σχολιαζω το γεγονος οτι εισαι διπλα στο Ναο και δε μπαινεις...... +:Brick wall=+:](*,) +:Brick wall=+:](*,)

οσον αφορα τις ρυθμισεις, πρεπει να τις αλλαξεις φυσικα, ολα θελουν σφιξιμο....


Προσωπικα οταν μπαινω πιστα εχω :
ΜΠΡΟΣΤΑ :
προφορτιση στις 2 γραμμες
συμπιεση 3-4 κλικ απο τερμα σκληρο
επαναφορα 3 κλικ απο τερμα σκληρο

Πισω :
προφορτιση θεση 5
αποσβεσεις 3 κλικ απο το τελος

Οσον αφορα τις πιεσεις, αναλογα και τι λαστιχα φορας, αλλα γενικα ριχνεις τις πιεσεις αρκετα στη πιστα. δλδ.: 30 πισω, 32 μπροστα

Ολα τα παραπανω βεβαια ειναι προσωπικες επιλογες και συμφωνα και με τα 67 κιλα μου.

Σε εσενα μπορει καποια να διαφοροποιουνται.

Παντως μια φορα που ειχα κανει ενα 20λεπτο με ρυθμισεις δρομου, το μηχανακι επλεε μεσα στη πιστα, θελει οπωςδιποτε αρκετο σφιξιμο σε ολα.
show must go on....

Εικόνα

Theod
Δημοσιεύσεις: 3524
Εγγραφή: Δευ 10 Ιαν 2005, 19:05
Model: -
Τοποθεσία: Ηλιούπολη
Επικοινωνία:

Re: Ρυθμίσεις ανάρτησης

Δημοσίευση από Theod »

Όπως θα ξέρετε οι παλαιότεροι από την 1η μέρα που είχα το μηχανάκι διαμαρτυρόμουνα για την "χαζόσκληρη" όπως την είχα ονομάσει πίσω ανάρτηση…Σκοπός μου ανέκαθεν ήταν η αλλαγή της αλλά με τα οικονομικά να πηγαίνουνε από το κακό στο χειρότερο όλο το πήγαινα πίσω…
Στην πορεία όμως έσκασε μύτη μια ενδιαφέρουσα και κυρίως τσαμπέ λύση…Ο Γιάννης (JSKF16 ) πρόσφατα αναβαθμίστηκε με Ολίνς και το μαμίσιο του αμορτισέρ απλά θα αναπαυόταν σε κάποιο ράφι. Με συνοπτικές διαδικασίες έφθασε στα χέρια μου και σύντομα ένα κόκκινο ελατήριο κοσμούσε το ΦΖ1 μου… +:Dancing=+:\:D/

Εικόνα

Εικόνα

Κατ’ αρχάς να επιβεβαιώσω και εγώ ότι όντως το ελατήριο του 07 μοντέλου και μετά είναι πιο μαλακό από το 06…ΑΜΕΣΩΣ φάνηκε μια γλυκύτητα και μια ομαλότητα στον τρόπο που το μηχανάκι αντιμετώπιζε τις ανωμαλίες… Ειδικά στα κοφτά σαμαράκια η διαφορά είναι σεβαστή και δεν χρειάζεται πλέον να σφίγγω τα δόντια και να ψιλοσηκώνομαι στους μαρσπιέδες κάθε φορά που συναντώ ένα τέτοιο… Στην πρώτη πολύ μικρή διαδρομή εντός των τειχών μπορώ να πω ότι κατέβηκα ενθουσιασμένος με μόνη παρατήρηση-παρενέργεια ότι τώρα άρχισε να δείχνει πιο σκληρό το μπροστά – ή μάλλον όχι πιο σκληρό, απλά μια περίεργη αίσθηση άλλου ζυγίσματος διαφορετική από αυτή που είχα συνηθίσει…

Ξέροντας ότι χρειάζεται λίγος χρόνος και χιλιόμετρα εκτός πόλης για να βγει οριστικό συμπέρασμα έκανα υπομονή μέχρι το ΣΚ που κατάφερα να ξεκολλήσω από την Αθήνα… Και μετά από αρκετά χιλιόμετρα περιαστικά και μερικά γρήγορα περάσματα από Αττική οδό και Κατεχάκη τώρα μπορώ να πω καλύτερα τις εντυπώσεις μου.

Κατ’ αρχάς θεωρώ την αλλαγή πολύ επιτυχημένη για τις δικές μου συνθήκες χρήσης. Η ποιότητα κύλισης αναβαθμίστηκε-το ίδιο και η άνεση. Το μηχανάκι χωρίς φυσικά να έχει γίνει μαγικό χαλί απέκτησε μια σωστή απορροφητικότητα και πλέον το πίσω δεν χορομπηδάει άτσαλα σε κάθε ανωμαλία. Παραμένει σφικτό, αλλά χωρίς να κουράζει. Και κυρίως πιο ομοιογενές μεταξύ της μπροστινής και της πίσω ανάρτησης...Κάπως έτσι έπρεπε να ήταν από την αρχή…
Επίσης έχω την αίσθηση ότι τώρα ο πίσω τροχός διαβάζει καλύτερα τον δρόμο, έχει καλύτερη πρόσφυση στο γυαλισμένο, και οι ψιλομετακινήσεις και τα χαζοσπινιαρίσματα όταν συναντούσε ανωμαλίες με ανοιχτό το γκάζι μειώθηκαν κατά πολύ.

Όλα τέλεια λοιπόν ??? Σχεδόν… Σε κάποιες γρήγορες καμπές στο θαυμάσιο οδόστρωμα της Περιφερειακής Υμηττού βγαίνοντας με καργαρισμένη 3η και πολύ γκάζι ένοιωσα κάποια ψιλοταλάντευση πίσω που δεν την θυμάμαι να υπήρχε, χωρίς όμως αυτή να επηρεάζει την τροχιά ή την πρόσφυση… Τίποτα το ανησυχητικό δηλαδή και ούτε καν κάτι που πρέπει να προβληματίσει σοβαρά… Απλά το αναφέρω πιο πολύ για να κάνω κατανοητό ότι οι αδυναμίες του φθηνιάρικου αμορτισέρ με τις φτωχές αποσβέσεις παραμένουν. Απλά κάποιες από αυτές καμουφλάρονταν πίσω από το σκληρό ελατήριο ενώ τώρα με ένα πιο σωστό φαίνονται ίσως πιο εύκολα…

Συμπέρασμα… όσοι έχουν το 06 μοντέλο, ταξιδεύουν πολύ συχνά δικάβαλλοι, ή αρέσκονται να μπαίνουν συχνά στην πίστα ή να κατεβαίνουν μαλλιοκούβαρα τον Μπράλλο και είναι πρόθυμοι σε αυτόν τον βωμό να θυσιάσουν την άνεση και την ομαλότητα κύλισης στην απλή οδήγηση, ας μείνουν στο ελατήριο που έχουν. Ακόμα και κάποιους κάτοχους των 07 και μετά με συγκεκριμένες απαιτήσεις (κυρίως οι συνεχώς δικάβαλλοι και φορτωμένοι ταξιδιάρηδες) μπορεί να τους βολέψει καλύτερα το σκληρότερο ελατήριο των 06

Όλοι οι υπόλοιποι όμως κάτοχοι του 06 έχουν να κερδίσουν σημαντικά από την αλλαγή του ελατηρίου με ένα 10-15% μαλακότερο σαν κι αυτό που φοράνε τα 07 και μετά. Μάλιστα στα πλαίσια του κλάμπ μπορεί εύκολα να κάτσει μια ανταλλαγή των αμορτισέρ από ενδιαφερόμενους διαφορετικών απαιτήσεων μένοντας όλοι ικανοποιημένοι χωρίς να πληρώσουν ευρώ…
Αλλά ακόμα και ανταλλαγή να μην κάτσει, όσοι είναι ενοχλημένοι και κουρασμένοι από την χαζοσκληρότητα του 06, το αμορτισέρ τους είναι σε καλή λειτουργική κατάσταση χωρίς ζημιές και διαρροές, και θέλουν να φέρουν-στρώσουν την ανάρτηση στα μέτρα τους χωρίς να καταφύγουν σε πολυδάπανη αλλαγή ολόκληρου του αμορτισέρ-ελατηρίου, μπορούν αλλάζοντας μόνο το ελατήριο με ένα άλλο κατάλληλης σκληρότητας να αναβαθμίσουν αισθητά την ποιότητα κύλισης και την άνεση με μικρό κόστος. Δεν θα γίνει φυσικά ποτέ τόσο καλό όσο με την τοποθέτηση ενός αφτερμάρκετ συστήματος ελατηρίου-αμορτισέρ, αλλά από την άλλη ένα σκέτο ελατήριο δεν κοστίζει πάνω από 120-130 ευρώ…Ότι πληρώσεις-παίρνεις…

Αααα και κάτι άλλο σημαντικό…Δεν είναι άσχημη ιδέα (αν δεν είστε σίγουροι ότι έχει γίνει σε κάποιο από τα σέρβις) να λύσετε και να λιπάνετε με γράσο τις αρθρώσεις και τα ρουλεμάν του μοχλικού της πίσω ανάρτησης. Μην τρομάζετε στο άκουσμα. Πολύ εύκολο είναι – απλά 3-4 βίδες ξεβιδώνετε. Σε 10 λεπτά το έχετε κάνει…Τα δικά μου ήταν εντελώς ξερά-στεγνά και δεν αποκλείεται ένα μέρος της ομαλότητας και της γλυκιάς λειτουργίας που ένοιωσα αμέσως μετά την αλλαγή να οφείλεται και στο ότι έγινε μια σωστή λίπανση σε όλα αυτά τα σημεία που πριν δούλευαν εντελώς στεγνά με ότι θα μπορούσε να προκαλεί αυτό …
:/abwave::) :/abwave::) :/abwave::)

Άβαταρ μέλους
ilias
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4457
Εγγραφή: Παρ 29 Αύγ 2008, 22:46
Model: FZ1
Τοποθεσία: zimbabwe
Επικοινωνία:

Re: Ρυθμίσεις ανάρτησης

Δημοσίευση από ilias »

σε ευχαριστουμε για τις χρησιμες πληροφοριες που παραθετεις ,,εδω κ τοσο καιρο θαναση :wink: :wink: .....καλοβολταριστο το αμορτισερ του κοκκινου :D
Courage is not lack of fear ..but the ability to act while facing fear!



Εικόνα

Άβαταρ μέλους
douris7
Δημοσιεύσεις: 812
Εγγραφή: Παρ 16 Ιουν 2006, 18:27
Model: FZ1
Τοποθεσία: χανια
Επικοινωνία:

Re: Ρυθμίσεις ανάρτησης

Δημοσίευση από douris7 »

Ωραιος ο θαναεν για αλλη μια φορα +:Applause=+:=D>
υγ
το ελεγα οτι το 06 ειναι μοτοσυκλετα ενω απο τα 07 και πανω μοτοσακοι +:Whistle=+::- :mrgreen: :mrgreen:
νους χανια και σωματι στρινγκ

Άβαταρ μέλους
Frezas
Δημοσιεύσεις: 3848
Εγγραφή: Σάβ 02 Απρ 2005, 15:14
Model: MT09
Τοποθεσία: ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Επικοινωνία:

Re: Ρυθμίσεις ανάρτησης

Δημοσίευση από Frezas »

Theod έγραψε: Συμπέρασμα… όσοι έχουν το 06 μοντέλο, ταξιδεύουν πολύ συχνά δικάβαλλοι, ή αρέσκονται να μπαίνουν συχνά στην πίστα ή να κατεβαίνουν μαλλιοκούβαρα τον Μπράλλο και είναι πρόθυμοι σε αυτόν τον βωμό να θυσιάσουν την άνεση και την ομαλότητα κύλισης στην απλή οδήγηση, ας μείνουν στο ελατήριο που έχουν.
douris7 έγραψε: το ελεγα οτι το 06 ειναι μοτοσυκλετα ενω απο τα 07 και πανω μοτοσακοι +:Whistle=+::- :mrgreen: :mrgreen:
Σε συνδυασμό των παραπανω ποστς ειμαι χαρουμενος που εχω μηχανακι 06'....... :mrgreen: :mrgreen:
show must go on....

Εικόνα

Theod
Δημοσιεύσεις: 3524
Εγγραφή: Δευ 10 Ιαν 2005, 19:05
Model: -
Τοποθεσία: Ηλιούπολη
Επικοινωνία:

Re: Ρυθμίσεις ανάρτησης

Δημοσίευση από Theod »

Απλά να προσθέσω ότι το ελατήριο δοκιμάστηκε το ΣΚ σε καμμιά 500αριά χιλιόμετρα ΔΙΚΑΒΑΛΛΙΑΣ και παρ' όλο που λόγω μαλακότητας το φοβόμουνα αυτό έδειξε ανέλπιστα καλή συμπεριφορά...

Φυσικά για να ανταπεξέλθει χρειάστηκε σφίξιμο τόσο η προφόρτιση (στην θέση 5 από την μαμίσια θέση 3), όσο και η απόσβεση (στην θέση -2 κλικ από το τέρμα σκληρό σε σχέση με την μαμίσια -6 κλικ από τέρμα σκληρό).

Πολύ καλύτερη άνεση και "γλυκύτητα" στο ταξίδι σε σχέση με πριν και μόνο μια πολύ μικρή τάση πλεύσης όταν ψιλοπιεζότανε στις ανοιχτές καμπές των 160-170 ειδικά όταν το οδόστρωμα είχε κυματισμό. Εντάξει, μπορώ να ζήσω με αυτήν την στιγμή μάλιστα που πολύ σπάνια ταξιδεύω με συνεπιβάτη... Στο επαρχιακό πάντως και με τα χιλιόμετρα να μην περνάνε τα 110-120 (μετά έμπαινε σε λειτουργία ο κόφτης πίσω... :D ) τα πήγε θαυμάσια απορροφώντας πολύ όμορφα όλες τις γνωστές κακοτεχνιες των Ελληνικών δρόμων... +:Applause=+:=D>

Όλα αυτά με έναν σχετικά ελαφρύ συνεπιβάτη (της τάξης των 65 κιλών) και χωρίς επιπλέον μπαγκάζια - δεν ξέρω πως θα αντιδρούσε σε ακόμα μεγαλύτερο φορτίο.
Μαντεύω-υποθέτω ότι με βαρύτερο συνεπιβάτη ή (και) φορτίο θα χρειαζόταν ένα ακόμα κλικ στην προφόρτιση και ίσως τέρμα την απόσβεση - αν και σε αυτήν την περίπτωση το σκληρότερο ελατήριο των 06 μάλλον είναι καλύτερη επιλογή... :/abwave::)

Άβαταρ μέλους
dimitrisfz
Administrator
Δημοσιεύσεις: 3390
Εγγραφή: Σάβ 12 Απρ 2008, 20:12
Model: MT09
Model year: 2015
Τοποθεσία: Milktsi
Επικοινωνία:

Re: Ρυθμίσεις ανάρτησης

Δημοσίευση από dimitrisfz »

Και με σαμαρια φορτωμενος + συνεπιβατη 65κιλα, Θαναση δεν εχει διαφορα.
Με την ιδια ρυθμιση 2καβαλος μεχρι 80 κιλα πισω πιστευω δεν εχει διαφορα. :/abwave::)
Οι σοφοί μιλούν επειδή έχουν κάτι να πουν.
Οι ανόητοι μιλούν επειδή πρέπει κάτι να πουν.
Πλάτων, 427-347 π.Χ

Απάντηση

Επιστροφή στο “Αναρτήσεις”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 3 επισκέπτες