Αλλαγη λαδιων μπροστινου

Απορίες και προβλήματα που αφορούν τις αναρτήσεις.
Άβαταρ μέλους
jskf16
Δημοσιεύσεις: 11079
Εγγραφή: Παρ 21 Σεπ 2007, 14:10
Model: -
Model year: 2012
Τοποθεσία: XANIA
Επικοινωνία:

Αλλαγη λαδιων μπροστινου

Δημοσίευση από jskf16 »

Επειδη υπαρχουν φιλοι που τους αρεσει το DIY , αλλα δε ρωτανε πριν και μετα η δουλεια ειναι για GTP :mrgreen: .....να σας πω λιγο το εξης:

Οταν λυσουμε το μπροστινο και βαλουμε παλι εργοσταστιακα λαδια , η yamaha προτεινει λαδι με ιξωδες 01 ή ισοδυναμο.Αφου λυθει το μπροστινο και μετα την ολη επεξεργασια που χρειαζεται ωστε να μπει το νεο λαδι , πρεπει η σταθμη του λαδιου απο την κορυφη καθε καλαμιου με τα καλάμια σε πλήρη βύθιση , να ειναι στα: 96mm/ 91mm με ποσοτητα λαδιου 539ml/545ml , αντιστοιχα.Το 539ml/96mm αναφερεται στα 08 FZ1 και μετα και απο οτι εχω παρατηρησει εχουν μια ελαφρα σκληροτητα στα ελατηρια και για αυτο υπαρχει αυτη η μικρη διαφορα παραπανω.Oλα τα παραπανω αναφερονται σε μαμα ελατηρια και μαμα λαδια.

Oσο αναφορα το ιξωδες , επειδη εδω το 01 δεν :mrgreen: οι εταιριες βγαζουν η καθε μια δικες της αντιστοιχες τιμες οπως 2,5w , 5w , 7.5w , 10w , 15w και παει λεγοντας.Τα ελατηρια/ιξωδες που θα προτιμησουμε σαφως εχουν να κανουν με τη μηχανη μας αλλα και με την οδηγηση μας.Αυτο που πρεπει να προσεξετε ειναι οτι η ποσοτητα του λαδιου οπως και η σταθμη του σε σχεση με τα ελατηρια τα οποια εχουμε προτιμησει απο τη Χ , Ψ εταιρια μας δινει και τις αναλογες πληροφοριες , οπως ποσοτητα λαδιου στο καλαμι και τη σταθμη*.

*Αν δε σας δινει σταθμη μην πανικοβληθειτε θα σας δινει σιγουρα τη ποσοτητα που πρεπει να βαλετε στο καλαμι. :wink:

Αυτα για να μη κανει ο καθενας οτι να ναι.....εχει και ζεστη :mrgreen:
:/abwave::)

Theod
Δημοσιεύσεις: 3524
Εγγραφή: Δευ 10 Ιαν 2005, 19:05
Model: -
Τοποθεσία: Ηλιούπολη
Επικοινωνία:

Re: Αλλαγη λαδιων μπροστινου

Δημοσίευση από Theod »

Να πω εδώ μια σκέψη μου ?
Ως γνωστόν το πηρούνι του ΦΖ1 εκτελεί διαφορετικές λειτουργίες δε-αρ.
Η μια μπουκάλα ελέγχει την συμπίεση και η άλλη την επαναφορά.
Ταυτόχρονα από την εμπειρία μου με το μηχανάκι έχω διαπιστώσει ότι ενώ η σκληρότητα των μαμά ελατηρίων είναι αρκετά σωστή (δεν είναι υπερβολικά μαλακά όπως συνήθως στα περισσότερα μηχανάκια) και μάλλον η αλλαγή με αφτερμάρκετ δεν έχει να προσφέρει πολλά, οι "μαμά" αποσβέσεις είναι λίγο αλλού. Εγώ εδώ και καιρό έχω καταλήξει και κυκλοφορώ με αρκετά χαλαρωμένη την απόσβεση συμπίεσης και αρκετά σφιγμένη την απόσβεση επαναφοράς και θεωρώ ότι έτσι δουλεύει καλύτερα - έχω γράψει σχετικά και στο sticky thread της ρύθμισης των αναρτήσεων για αυτό.

Εδώ και καιρό μου έχει καρφωθεί μια ιδέα.
Θα έρθει η ώρα της αλλαγής των λαδιών (εδώ που τα λέμε πλησιάζοντας τα 40κ έχω ήδη αργήσει μάλλον).
Σκέφτομαι λοιπόν μήπως κατά την αλλαγή παίξω με διαφορετικό ιξώδες (του ίδιου κατά τ' άλλα λαδιού) σε κάθε μπουκάλα ώστε να έχω καλύτερο αποτέλεσμα προς την κατεύθυνση που γράφω. Δηλαδή να βάλω μεσα λάδι χαμηλότερου ιξώδες από το μαμά στην μπουκάλα που ελέγχει την συμπίεση, και ψηλότερο ιξώδες από το μαμά στην μπουκάλα που ελέγχει την επαναφορά... έτσι θα έχω το επιθυμητό αποτέλεσμα του συνδυασμού των αποσβέσεων που θέλω χωρίς να καταφεύγω σε μεγάλες μεταβολές στους αντίστοιχους εξωτερικούς ρυθμιστές. Ειλικρινά σπάω το κεφάλι μου να βρώ κάποιο μειονέκτημα ή πρόβλημα σε αυτήν την ιδέα και δεν βρίσκω κανένα... +:Think=+::-k
Αλλά υπάρχει ένα εμπόδιο. Πουθενά στο σερβις μανουαλ δεν αναφέρεται το ιξώδες του μαμά λαδιού για να το έχω ως αναφορά... Έχει κανείς καμμία γνώση σε τι ιξώδες αντιστοιχεί το Yamaha fork oil 01 ???

Άβαταρ μέλους
jskf16
Δημοσιεύσεις: 11079
Εγγραφή: Παρ 21 Σεπ 2007, 14:10
Model: -
Model year: 2012
Τοποθεσία: XANIA
Επικοινωνία:

Re: Αλλαγη λαδιων μπροστινου

Δημοσίευση από jskf16 »

H Κayaba παντως το 01 οπως το αποκαλουν οι Αμερικανοι ή 1 , αντιστοιχει γενικα στο 2,5w - 5w.Οι αντιστοιχιες αμα ψαξεις υπαρχουν στις επωνυμες εταιριες συνηθως στις αγωνιστικες σειρες λαδιων για τα μπροστινα.....επειδη τωρα δε μπορω (ειμαι δουλεια :mrgreen: ), αργοτερα αμα καταφερω θα σου βρω αντιστοιχιες.Παλιοτερα ειχα στειλει ενα email σε εταιρια εξω και μου ειχαν επισης απαντηση , οπως σου ειπα.

Theod
Δημοσιεύσεις: 3524
Εγγραφή: Δευ 10 Ιαν 2005, 19:05
Model: -
Τοποθεσία: Ηλιούπολη
Επικοινωνία:

Re: Αλλαγη λαδιων μπροστινου

Δημοσίευση από Theod »

OK
Άμα βρείς καμία άκρη με την αντιστοιχία μου το λές (ξέρω ότι θα την βρείς την άκρη -είσαι μαμούνι εσύ :P )

Η ιδέα των διαφορετικών ιξώδες σε κάθε μπουκάλα πως σου φαίνεται ?
Πάει το μυαλό σου σε κάποιο πιθανό θέμα-πρόβλημα ?

Άβαταρ μέλους
Jericho
Δημοσιεύσεις: 1097
Εγγραφή: Δευ 27 Ιουν 2011, 20:39
Model: FZ6 S2
Τοποθεσία: Chania - Crete - Greece
Επικοινωνία:

Re: Αλλαγη λαδιων μπροστινου

Δημοσίευση από Jericho »

Theod έγραψε:OK
Η ιδέα των διαφορετικών ιξώδες σε κάθε μπουκάλα πως σου φαίνεται ?
Πάει το μυαλό σου σε κάποιο πιθανό θέμα-πρόβλημα ?
Να υπάρχει θέμα στην κίνηση των καλαμιών κατά τη συμπίεση - απόσβεση είναι κάτι που μου έρχεται στο μυαλό, λόγω διαφορετικού ιξώδους σε κάθε καλάμι, κάτι που ουσιαστικά θα κάνει το ένα καλάμι να δουλεύει πιο γρήγορα / απότομα / διαφορετικά απ το άλλο, με συνέπεια την εμφάνιση ροπών στο σημείο έδρασης (τιμονόπλακες και άξονας) και διατμητικών τάσεων στο σημείο επαφής μπουκάλας - καλαμιού.

Φυσικά, παίζει λόγω διαδρομής καλαμιών / χαρακτηριστικών αναβάτη - μηχανής (βάρος κλπ) και του σεταρίσματος της ανάρτησης να είναι τόσο μικρές οι διαφορές που ουσιαστικά να είναι αμελητέες.
Εικόνα

Το να πονείς και να το λες,
αυτός δεν είναι πόνος,
μα να χαλά το ABS
και να στενεύει ο δρόμος...

Theod
Δημοσιεύσεις: 3524
Εγγραφή: Δευ 10 Ιαν 2005, 19:05
Model: -
Τοποθεσία: Ηλιούπολη
Επικοινωνία:

Re: Αλλαγη λαδιων μπροστινου

Δημοσίευση από Theod »

@Jericho
Δεν ξέρω αν το ξέρεις ή το έχεις καταλάβει (από αυτά που γράφεις πιστεύω πως όχι), αλλά ήδη από μαμά τα καλάμια του ΦΖ1 δουλεύουν με διαφορετικές αποσβέσεις και δυνάμεις-ταχύτητες μεταξύ τους.
Το ένα ελέγχει και ρυθμίζει ΜΟΝΟ την απόσβεση συμπίεσης και το άλλο ελέγχει και ρυθμίζει ΜΟΝΟ την απόσβεση επαναφοράς. Καμμία σχέση με το πως δουλεύουν τα μπροστινά συστήματα του FZ6 και του 99% των μοτο που κυκλοφορούν.
Με βάση ΑΥΤΗ την ιδιαιτερότητα έκανα την ανωτέρω σκέψη.
Αν μιλάγαμε για συμβατικό στην λειτουργία του πηρούνι (άσχετα αν είναι κανονικό ή upside down) ούτε καν θα το συζήταγα

Άβαταρ μέλους
Jericho
Δημοσιεύσεις: 1097
Εγγραφή: Δευ 27 Ιουν 2011, 20:39
Model: FZ6 S2
Τοποθεσία: Chania - Crete - Greece
Επικοινωνία:

Re: Αλλαγη λαδιων μπροστινου

Δημοσίευση από Jericho »

Theod, το ξέρω/το διάβασα παραπάνω και γι αυτό σου απάντησα.

2 τινά παίζουν : Ή δε θα δουλέψει με διαφορετικά ιξώδη και άρα δε θα κάνεις δουλειά, ή θα δουλέψει απροβλημάτιστα και θα έχεις το αποτέλεσμα που θες, όπως γράφεις :
..έτσι θα έχω το επιθυμητό αποτέλεσμα του συνδυασμού των αποσβέσεων που θέλω χωρίς να καταφεύγω σε μεγάλες μεταβολές στους αντίστοιχους εξωτερικούς ρυθμιστές..
Για να είναι σχεδιασμένο έτσι το πηρούνι, απόσβεση στο ένα καλάμι - επαναφορά στο άλλο, ως προς την ρύθμιση, πάει να πει ότι σίγουρα κατά το R&D έγινε πρόβλεψη για ροπές - τάσεις. Αν τώρα δοκιμάζοντας διαφορετικά ιξώδη, καταφέρεις να μην χρειάζονται μεγάλες μεταβολές στους ρυθμιστές απόσβεσης - συμπίεσης, πιστεύω πως στο όλο σύστημα τιμόνι - άξονας - τιμονόπλακες, δεν θα υπάρχει αλλαγή ώς προς τις δυνάμεις που δέχεται σε σχέση με το εργοστασιακό setup και θα έχεις το ίδιο αποτέλεσμα με τις ρυθμίσεις που έχεις τώρα.
Εικόνα

Το να πονείς και να το λες,
αυτός δεν είναι πόνος,
μα να χαλά το ABS
και να στενεύει ο δρόμος...

Άβαταρ μέλους
m-power
Fazer Hellas Club Member
Fazer Hellas Club Member
Δημοσιεύσεις: 551
Εγγραφή: Τρί 25 Ιαν 2005, 11:51
Model: Other
Model year: 2015
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Αλλαγη λαδιων μπροστινου

Δημοσίευση από m-power »

εχω βρει μια λιστα με ολα τα λαδια τις αγορας. εμας εχει Kayaba 01/Yamaha 01
Εικόνα
Εικόνα
Aprilia Caponord 1200 '15

Άβαταρ μέλους
Jericho
Δημοσιεύσεις: 1097
Εγγραφή: Δευ 27 Ιουν 2011, 20:39
Model: FZ6 S2
Τοποθεσία: Chania - Crete - Greece
Επικοινωνία:

Re: Αλλαγη λαδιων μπροστινου

Δημοσίευση από Jericho »

m-power έγραψε:εχω βρει μια λιστα με ολα τα λαδια τις αγορας. εμας εχει Kayaba 01/Yamaha 01
Χρήσιμο, αν και τα στοιχεία που δίνει, είναι κινηματικό ιξώδες, σε υψηλή και χαμηλή θερμοκρασία, το οποίο σαν αριθμός που βλέπουμε δεν έχει καμία σχέση με το 5W - 10W - 15W και ούτω καθεξής.

Ο αριθμός που μας ενδιαφέρει είναι η πρώτη στήλη (Reported cSt @ 40 C) και η μετατροπή του ιξώδους από ISO σε SAE, γίνεται σύμφωνα με πίνακα :

ISO-VG Grade ----- SAE Crankcase Oil Grades

-------22 ------------------------ 5W
-------32 ------------------------ 10W
-------46 ------------------------ 15W
-------68 ------------------------ 20W
-------100 ----------------------- 30W
-------150 ----------------------- 40W
-------220 ----------------------- 50W
-------320 ----------------------- 60W

Διαβάζοντας για παράδειγμα τη μέτρηση του "Yamaha G10" βλέπουμε 33.2 cSt, που με μιά μετατροπή στον πίνακα μας δίνει ένα ελάχιστο πάνω απο 10W.

Βλέποντας όμως για παράδειγμα το "Agip Fork" με μέτρηση 31.0 cSt, βλέπουμε ότι είναι πολύ κοντά στο 10άρι παρά στο 7,5 που λέει η ονομασία του. Το ίδιο και το "Ohlins Front Fork Fluid no. 15" που η μέτρηση το βγάζει 30.7 cSt, άρα λίγο πιο ψιλό από 10αράκι λάδι, κάτι που αν θυμάμαι καλά ισχύει και επι του πρακτέου, καθώς τα Ohlins είναι "πιο ψιλά" λάδια απ των άλλων εταιριών.
Εικόνα

Το να πονείς και να το λες,
αυτός δεν είναι πόνος,
μα να χαλά το ABS
και να στενεύει ο δρόμος...

Theod
Δημοσιεύσεις: 3524
Εγγραφή: Δευ 10 Ιαν 2005, 19:05
Model: -
Τοποθεσία: Ηλιούπολη
Επικοινωνία:

Re: Αλλαγη λαδιων μπροστινου

Δημοσίευση από Theod »

Σύμφωνα δηλαδή με τα ανωτέρω το Yamaha fork oil 01 έχει ένα ιξώδες κατά SAE 5W και μάλλον ακόμα πιο κάτω.
Άρα αν θέλω να εφαρμόσω το σκεπτικό μου στην πράξη θα πρέπει να διαλέξω ένα λάδι με ιξώδες sae2,5w για την μπουκάλα της συμπίεσης και ει δυνατόν το ίδιο λάδι αλλά σε έκδοση sae10w για την μπουκάλα της επαναφοράς. +:Think=+::-k

Φυσικά μπορώ να παραβλέψω τελείως το ιξώδες κατά SAE και με βάση τον πίνακα που παρέθεσε ο m-power και ο οποίος εκφράζει ρευστότητα (viscosity) στους 40 βαθμούς κατά iso και κατά αύξουσα σειρά, να διαλέψω για την συμπίεση ένα λάδι που βρίσκεται πριν το Yamaha 01 και για την επαναφορά ένα λάδι που βρίσκεται μετά το Yamaha 01 φροντίζοντας να υπάρχει και μια αξιόλογη απόσταση από το "μαμά"... +:Think=+::-k

Τα λέω σωστά ? +:Think=+::-k

Το θέμα είναι ότι δεν ξέρω αν υπάρχουν αυτά τα λάδια στην Ελληνική αγορά (φαντάζομαι ότι ούτε το 1/3 αυτών δεν θα υπάρχουν) ... :roll:

Άβαταρ μέλους
m-power
Fazer Hellas Club Member
Fazer Hellas Club Member
Δημοσιεύσεις: 551
Εγγραφή: Τρί 25 Ιαν 2005, 11:51
Model: Other
Model year: 2015
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Αλλαγη λαδιων μπροστινου

Δημοσίευση από m-power »

το kayaba 01 ειναι ισο με το 05 τις ohlins αρα πας για 2,5 για συμπίεση και 10 για επαναφορά.
(το cSt δες η αρίθμηση ειναι σε second)
Aprilia Caponord 1200 '15

Άβαταρ μέλους
m-power
Fazer Hellas Club Member
Fazer Hellas Club Member
Δημοσιεύσεις: 551
Εγγραφή: Τρί 25 Ιαν 2005, 11:51
Model: Other
Model year: 2015
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Αλλαγη λαδιων μπροστινου

Δημοσίευση από m-power »

παρτε και μια ακομα λιστα με λαδια για αναρτηση που βρήκα
http://www.transmoto.com.au/enduro/prod ... ghts-Table
Brand Designation cSt @ 40C cSt @ 100C Viscosity Index Type

HONDA Fork oil 5 17
HONDA Forl oil 10 35.2

YAMAHA KYB 01 15.6 3.45 150
YAMAHA G5 17.7
YAMAHA G10 33.2
YAMAHA G15 47.3

SUZUKI L01 15.5
SUZUKI W-15 16.8
SUZUKI G10 33.3
SUZUKI G15 47.7 47.7

KAWASAKI KHL-15-10 15.3
KAWASAKI G5 17.9
KAWASAKI G10 33.9
KAWASAKI G15 49.5


SHOWA SS-05 15.7
SHOWA SS-7 16.6 3.77
SHOWA SS-8 36.8
SHOWA SS-15 20

KAYABA G10S 37.2
KAYABA G15S 55.2
KAYABA G30S 116.1

WHITE POWER #5 22
WHITE POWER #7.5 33.4
WHITE POWER #10 48.1
WHITE POWER #15 67.8



Ohlins 1302-01 Front Fork Fluid #2 Extra Light 7
Ohlins 1311-02 Front Fork Fluid #5 Light 15
Ohlins 1309 Made by Soki Front Fork Fluid - Road & Track 19
Ohlins 1310 Front Fork Fluid #10 Medium 22
Ohlins 1315 Front Fork Fluid #15 Medium/Heavy 35
Ohlins 1320 Front Fork Fluid #20 Heavy 50
Ohlins 1305 Front Fork Fluid #5 Synt 17 Synthetic
Ohlins 1310 Front Fork Fluid #10 Synt 22 Synthetic
Ohlins 1315 Front Fork Fluid #15 Synt 31 Synthetic

Ohlins 1302 Front Fork Fluid #2 7
Ohlins 1311 25mm cart kit Front Fork Fluid #4 15
Ohlins 1310 Front Fork Fluid #5 22
Ohlins 1315 Front Fork Fluid #10 35
Ohlins 1320 Front Fork Fluid #15 50
Ohlins 1325 Front Fork Fluid #20 99
Ohlins 1309-31 Front Fork Fluid - Road & Track 43 19
Ohlins 00105 Shock Absorber Fluid 28
Ohlins 01303-01 Off Road Racing Shock Fluid - syn 18 Synthetic
Ohlins 01306-01 race 07 Shock Absorber Fluid-race spec 07 14
Aprilia Caponord 1200 '15

Άβαταρ μέλους
Jericho
Δημοσιεύσεις: 1097
Εγγραφή: Δευ 27 Ιουν 2011, 20:39
Model: FZ6 S2
Τοποθεσία: Chania - Crete - Greece
Επικοινωνία:

Re: Αλλαγη λαδιων μπροστινου

Δημοσίευση από Jericho »

Μια χαρά σωστά τα λες Theod, απ τη στιγμή που υπάρχουν γνωστά λάδια στη λίστα που λίγο πολύ γνωρίζουμε το ιξώδες τους σε σχέση με άλλα και τη συμπεριφορά τους, μπορείς να διαλέξεις άλλα σε σχέση με αυτά.
Εικόνα

Το να πονείς και να το λες,
αυτός δεν είναι πόνος,
μα να χαλά το ABS
και να στενεύει ο δρόμος...

Άβαταρ μέλους
jskf16
Δημοσιεύσεις: 11079
Εγγραφή: Παρ 21 Σεπ 2007, 14:10
Model: -
Model year: 2012
Τοποθεσία: XANIA
Επικοινωνία:

Re: Αλλαγη λαδιων μπροστινου

Δημοσίευση από jskf16 »

Τheod μια χαρα το λες και ετσι ειναι για αυτο σου ειπα αναμεσα σε 2,5-5w , προσωπικα 5αρια ohlins εχω μπροστα.Βαλε στους υπολογισμους σου και το βαρος του αναβατη , ωστε να επιλεξεις το καταλληλο λαδι. Τωρα το σκεπτικο σου αν και προχωρημενο :mrgreen: ...προσπαθω να σκεφτω τι? sag θα μετραω μετα οταν θα εχω λαδια με διαφορετικο παχος :?: :roll: , οταν θα αρχιζουν να πιεζονται το ενα θα παραδωσει πνευμα σε χ βαθμους και το αλλο σε y βαθμους , μια γρηγορη σκεψη :D ....γιατι θελει πολυυυυ σκεψη :!:

Theod
Δημοσιεύσεις: 3524
Εγγραφή: Δευ 10 Ιαν 2005, 19:05
Model: -
Τοποθεσία: Ηλιούπολη
Επικοινωνία:

Re: Αλλαγη λαδιων μπροστινου

Δημοσίευση από Theod »

Το sag έτσι κι αλλιώς κατά 95+% εξαρτάται από την σκληρότητα των ελατηρίων και από την προφόρτισή τους στα οποία δεν θα αλλάξει κάτι.
Δεν νομίζω ότι αν στην μπουκάλα της συμπίεσης αντί για Yamaha 01 που έχει ιξώδες κάπου μεταξύ στα 2.5w-5w βάλω λάδια μιας άλλης εταιρίας με ιξώδες 2,5w θα αλλάξει κάτι. Είναι αστεία η διαφορά.
Το 10w που σκοπεύω να βάλω στην επαναφορά θα είναι μεν πιο "παχύ" από τα μαμά, αλλά αυτά σχεδόν καθόλου δεν επεμβαίνουν στην συμπίεση οπότε το sag κατά 99,99% θα παραμείνει το ίδιο - ή μάλλον ακριβεστερα θα είναι το ίδιο με αυτό που θα ήταν αν απλά στα πλαίσια του σέρβις άλλαζα τα λάδια ξαναβάζωντας τα μαμά. :wink:

Τώρα αυτό με τους διαφορετικούς βαθμούς θερμοκρασιακής λειτουργίας έχει μεν μια θεωρητική βάση αλλά πιστεύω ότι μόνο σε πολύ ακραίες (βλέπε "καυτές"...) καταστάστασεις μπορεί να εμφανιστεί τέτοιο φαινόμενο και ακόμα και τότε θα είναι απειροελάχιστο. Στα "λογικά" πλαίσια χρήσης που κάνω εγώ (άρα και λογικές αναπτυσόμενες θερμοκρασίες στα λάδια) καμμία επίπτωση δεν φαντάζομαι ότι θα έχει...

Συμφωνείς ως εδώ ? :?:

Απάντηση

Επιστροφή στο “Αναρτήσεις”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης