Ohlins & Sag σε FZ1
- dimitrisfz
- Administrator
- Δημοσιεύσεις: 3390
- Εγγραφή: Σάβ 12 Απρ 2008, 20:12
- Model: MT09
- Model year: 2015
- Τοποθεσία: Milktsi
- Επικοινωνία:
Re: Ohlins & Sag σε FZ1
respectκουζουλοκριτικατσι!!!!!!
2εκατ......ξερει αυτος... σε 10μερες θα του χρειαστουν!!!!
καλοστριφτος!!
2εκατ......ξερει αυτος... σε 10μερες θα του χρειαστουν!!!!
καλοστριφτος!!
Οι σοφοί μιλούν επειδή έχουν κάτι να πουν.
Οι ανόητοι μιλούν επειδή πρέπει κάτι να πουν.
Πλάτων, 427-347 π.Χ
Οι ανόητοι μιλούν επειδή πρέπει κάτι να πουν.
Πλάτων, 427-347 π.Χ
- captain
- Δημοσιεύσεις: 193
- Εγγραφή: Παρ 18 Σεπ 2009, 14:33
- Model: FZ6 S2
- Τοποθεσία: Ζακυνθος
- Επικοινωνία:
Re: Ohlins & Sag σε FZ1
μεγια καλοφωρετα
αλλα ποσο πηγε το μαλλι?
αλλα ποσο πηγε το μαλλι?
- jskf16
- Δημοσιεύσεις: 11079
- Εγγραφή: Παρ 21 Σεπ 2007, 14:10
- Model: -
- Model year: 2012
- Τοποθεσία: XANIA
- Επικοινωνία:
Re: Ohlins & Sag σε FZ1
......σας 1000ευχαριστω ολους!
....το μαλλι τα γνωστα
http://www.dulaveris.com/
dimitrisfz ....το πιασεςVassilis έγραψε: Εάν έχεις βαλίτσες βολεύει αυτό κάτω από την σέλα. Εξάλουν τις ρυθμίσεις μια ή δυο φορές γενικά να τις κάνεις μετά τέλος.
.....repair kit , εργαλεια , φαρμακειο μαζι με το δοχειο δε χωρανε και ενα εχεις και power commander κλαφτα... , το χωρο τον θελω εστω και αυτον το λιγο που εχει , οσο για τη ρυθμιση ναι μπορει....
Και 3.5εκ sag για δρόμο όχι 2.
....εμεις παμε ταπα και στο δρομο , πιστα δεν ειναι ???..... το ευρως ειναι απο 10mm εως 50mm που δινει η Ohlins , μιλας για το συνολικο sag , θα φανει στο δρομο..... , αυτοι δινουν στατικο 20mm max και με τον αναβατη 35mm min για το πισω αμορτισερ μονο , τςπ η κουβεντα ειναι μεγαλη και θα φανει με το καιρο γιατι θελω να ψαξω και ενα δυο πραγματακια ακομα...θα το αφησω να δουλεψει μερικα χλμ και μετα θα ξαναμετρησω παλι....
....το μαλλι τα γνωστα
http://www.dulaveris.com/
- jskf16
- Δημοσιεύσεις: 11079
- Εγγραφή: Παρ 21 Σεπ 2007, 14:10
- Model: -
- Model year: 2012
- Τοποθεσία: XANIA
- Επικοινωνία:
Re: Ohlins & Sag σε FZ1
ελα ντε , το 628 θα ζορισει το μηχανικο αλλα δε θα σας μπερδεψει με τις βαλιτσες , το 906 εχει βασεις και στηριγματα για τα περιφερειακα του , που πιανουν στις βιδες του μαρσπιε οπου πιανουν και οι βασεις της βαλιτσας αλλα τα σωληνακια ειναι κοντα , που σημαινει οτι αν δε τα βαλετε εκει που προβλεπετε τον ηπιε ο μηχανικος θα ταλαιπωρηθει ασχημα , και τα 2 μπαινουν απλα ειναι θεμα χωροταξιακο και αισθητικης τιποτα αλλο!koulis έγραψε:κ κατι αλλο...τελικα ποιο μοντελο βαζουμε οσοι εχουμε abs κ μαμα yamaha βαλιτσες?
το YA 628 ή το YA 906?
- jskf16
- Δημοσιεύσεις: 11079
- Εγγραφή: Παρ 21 Σεπ 2007, 14:10
- Model: -
- Model year: 2012
- Τοποθεσία: XANIA
- Επικοινωνία:
Re: Ohlins & Sag σε FZ1
Και για τους φιλους που ισως δεν εχουν μεγαλη επαφη και εχουν μια φοβια στη ρυθμιση του sag!
Mιλωντας για το FZ1 και μετρωντας ελεγχοντας παλι εχουμε:
μπροστινα ελατηρια μαμα
πισω αμορτισερ Ohlins
βαρος αναβατη 85κιλα (...τρελλο κορμι )
Το στατικο sag και το sag με αναβατη , ειναι στη μηχανη μου , με εμενα απανω ακριβως οπως τα λεει η ohlins
Στατικο sag
Mπροστα:F1-F2=30mm
Πισω:R1-R2=20mm
Sag με αναβατη
Mπροστα:F1-F3=40mm
Πισω:R1-R3=40mm
....οποτε τα αφηνω ως εχει και τα υπολοιπα θα τα δειξει ο δρομος
Mιλωντας για το FZ1 και μετρωντας ελεγχοντας παλι εχουμε:
μπροστινα ελατηρια μαμα
πισω αμορτισερ Ohlins
βαρος αναβατη 85κιλα (...τρελλο κορμι )
Το στατικο sag και το sag με αναβατη , ειναι στη μηχανη μου , με εμενα απανω ακριβως οπως τα λεει η ohlins
Στατικο sag
Mπροστα:F1-F2=30mm
Πισω:R1-R2=20mm
Sag με αναβατη
Mπροστα:F1-F3=40mm
Πισω:R1-R3=40mm
....οποτε τα αφηνω ως εχει και τα υπολοιπα θα τα δειξει ο δρομος
Re: Ohlins & Sag σε FZ1
Καλοριζικο κ απο μενα.Theod έγραψε: Συμφωνώ ότι για τον δρόμο το δυναμικό sag (δηλαδή αυτό μαζί με το βάρος του αναβάτη) πρέπει να είναι στην περιοχή των 3-3,5 εκ.
Τα 2 είναι πολύ λίγο...
Φυσικά αυτά στην θεωρία...Στην πράξη δοκιμάζεις πιο σου κάθεται καλύτερα και αποφασίζεις. Θα έλεγα όμως να ξεκινήσεις από τα 3 εκ.
Αν και ολο το post αναλωνεται στις ευχες, εκτος απο το παραπανω, του theod!!!
Με εχει παιδεψει πολυ το θεμα του sag, αφοτου εβαλα αυτο το αμορτισερ!
Για δημοσιο δρομο, και σπορ οδηγση, το βρισκω λιγο! Δεν μας αφηνει καθολου περιθωριο να το αυξησουμε, και με την προφορτιση εντελως "λασκα"!
Πιστευω οτι για το 15-20 sag που μου δινει, με λασκα ολη τη προφορτιση, δεν ειναι σωστο!
Πιθανον εχουν αρκετα σκληρο ελατηριο! Εσπαγα το κεφαλι μου, το γιατι!
Μια υποθεση που κανω, ειναι οτι επειδη το μηχανακι ειναι και τουριστικο, και πας και δικαβαλος, τοτε με τα 2 ατομα η σκληροτητα του ελατηριου και το sag, ερχεται στο μεσω των τιμων! Αλλα δυστυχως για ενα αναβατη, το βρισκω καταλληλο μονο για οδοστρωμα πιστας, και ισως τα track days σκεφτοντουσαν οι ανθρωποι της ohlins!
Μια λυση ειναι, η αλλαγη ελατηριου σε λιγο πιο μαλακο.
Σε γενικες γραμμες βεβαια ειναι ενα ποιοτητικο αμορτισερ, με πολυ καλυτερη συμπεριφορα απο το μανισιο, και το κυριωτερο, δεν αλλαζει η συμπεριφορα του μετα απο "σκληρη χρηση", σε στροφιλικια-γκαζι-φρενο κτλ...
Θα αναφερθω και αλλη μερα επι του θεματος, μια και ειναι περασμενη η ωρα για Pc...
ΥΓ, @jskf2000, ακριβως στα ιδια σημεια ειχα στερεωσει και γω τα περιφερειακα μπιχλιμπιδια, πριν 1 χρονο.
- jskf16
- Δημοσιεύσεις: 11079
- Εγγραφή: Παρ 21 Σεπ 2007, 14:10
- Model: -
- Model year: 2012
- Τοποθεσία: XANIA
- Επικοινωνία:
Re: Ohlins & Sag σε FZ1
Σαββα σε ευχαριστω και εσενα , το thread μιλαει και για sag , απο εκει και περα σιγουρα μιλαμε για μια αναρτηση αγωνιστικων προδιαγραφων αλλα και απο την αλλη απο οσους εχουν βαλει εχω ακουσει αρκετα παραπονα στο θεμα ρυθμιση μεχρι να τις βρουνε , και αυτο λεγετε οχι επειδη ειναι δυσαρεστημενοι αλλα αντιθετα το αμορτισερ εχει απειρες ρυθμισεις και τους δυσκολευει καπως....αυτα που αναφερεις εχουν βαση , απλα αν θες να αυξησεις το sag και ιδιαιτερα τη προφορτιση πισω και δε σου φτανει η ηδη υπαρχον , δε ξερω αμα το γνωριζεις στη παρακατω φωτο σου δειχνω ενα πυρο....
...αυτος αφαιρειται , στη συνεχεια με ενα γαντζοκλειδο οπως εκανες στο μαμα πριν , κανεις το ιδιο και εδω , δηλαδη σφιγγεις (δινεις προφορτιση) το αμορτισερ οσο θες εσυ ακομα.... , στη συνεχεια βαζεις παλι το πυρο και ασφαλιζεις με αυτο το τροπο την εξτρα προφορτιση που εχεις δωσει!
Εσενα δηλαδη το sag με αναβατη ποσο ειναι ? Δηλαδη 30-40mm δε μπορεις να το ρυθμισεις ? Σου φαινετα παλι λιγο....??? Αν καταλαβα καλα...
...αυτος αφαιρειται , στη συνεχεια με ενα γαντζοκλειδο οπως εκανες στο μαμα πριν , κανεις το ιδιο και εδω , δηλαδη σφιγγεις (δινεις προφορτιση) το αμορτισερ οσο θες εσυ ακομα.... , στη συνεχεια βαζεις παλι το πυρο και ασφαλιζεις με αυτο το τροπο την εξτρα προφορτιση που εχεις δωσει!
Εσενα δηλαδη το sag με αναβατη ποσο ειναι ? Δηλαδη 30-40mm δε μπορεις να το ρυθμισεις ? Σου φαινετα παλι λιγο....??? Αν καταλαβα καλα...
Re: Ohlins & Sag σε FZ1
ΧΩΡΙΣ να έχω εμπειρία από το ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ αμορτισέρ, θα έλεγα ότι γενικότερα ένα καλό σημείο εκκίνησης για την ρύθμιση των sag της πίσω ανάρτησης για χρήση δρόμου (και όταν γράφω χρήση δρόμου δεν εννοώ καμιά εντελώς ρηλαξαρισμένη "τουριστάδικη"...) είναι
στατικό (μόνο η μηχανή) = 10-15 χιλιοστά
δυναμικό (μηχανή+αναβάτης) = 30-40 χιλιοστά
Χωρίς φυσικά αυτά να θεωρούνται απαράβατοι κανόνες, σε όσα μηχανάκια έχω ασχοληθεί με ρύθμιση αναρτήσεων με αυτά τα νούμερα έχω πάρει τα καλύτερα αποτελέσματα και θεωρώ ότι μέσα σε αυτές το 90% των αναβατών θα βρουν το ιδανικό για αυτούς...
Στην τελευταία ρύθμιση-έλεγχο που είχα κάνει στις μαμα αναρτήσεις του FZ1 και που με αυτές κυκλοφορώ εδώ και αρκετό καιρό, είχα μετρήσει τα εξής νούμερα
ΜΠΡΟΣΤΑ (τα νούμερα δεν είναι στάνταρ αλλά έχουν μια διακύμανση γιατί οι τριβές παίζουν έναν σημαντικό ρόλο με αποτέλεσμα σε κάθε απόπειρα μέτρησης να παίρνω και ένα λίγο διαφορετικό νούμερο-και αυτά με τις αναρτήσεις "ζεστές" και σε θερμοκρασία "ανοιξιάτικη". Σε συνθήκες χειμωνιάτικου πρωινού και με τις αναρτήσεις κρύες-αδούλευτες ούτε καν να το προσπαθήσετε....).
στατικό (μόνο η μηχανή) = 25-30 χιλιοστά
δυναμικό (μηχανή+αναβάτης) = 40-45 χιλιοστά
Για να πιάσω τα νούμερα αυτά η προφόρτιση έχει αυξηθεί σε σχέση με την μαμά ρύθμιση βιδώνοντας τους ρυθμιστές έτσι ώστε 3 γραμμές (ή αλλιώς 2 δαχτυλίδια) να είναι ορατά, με την τελευταία από τις 3 γραμμές μόλις να έρχεται "πρόσωπο" με το παξιμάδι της βάσης.
ΠΙΣΩ (αν και εδώ υπάρχει ένα θέμα με την "βάναυση" σκληρότητα του ελατηρίου των 06...)
στατικό (μόνο η μηχανή) = λιγότερο από 10 χιλιοστά
δυναμικό (μηχανή+αναβάτης) = περίπου 30 χιλιοστά
Για να πιάσω τα νούμερα αυτά η προφόρτιση έχει αυξηθεί +2 κλίκ σε σχέση με την μαμίσια ρύθμιση (υπ' όψιν ότι ζυγίζω γύρω στα 96 κιλά ντυμένος με τον εξοπλισμό βόλτας...)
στατικό (μόνο η μηχανή) = 10-15 χιλιοστά
δυναμικό (μηχανή+αναβάτης) = 30-40 χιλιοστά
Χωρίς φυσικά αυτά να θεωρούνται απαράβατοι κανόνες, σε όσα μηχανάκια έχω ασχοληθεί με ρύθμιση αναρτήσεων με αυτά τα νούμερα έχω πάρει τα καλύτερα αποτελέσματα και θεωρώ ότι μέσα σε αυτές το 90% των αναβατών θα βρουν το ιδανικό για αυτούς...
Στην τελευταία ρύθμιση-έλεγχο που είχα κάνει στις μαμα αναρτήσεις του FZ1 και που με αυτές κυκλοφορώ εδώ και αρκετό καιρό, είχα μετρήσει τα εξής νούμερα
ΜΠΡΟΣΤΑ (τα νούμερα δεν είναι στάνταρ αλλά έχουν μια διακύμανση γιατί οι τριβές παίζουν έναν σημαντικό ρόλο με αποτέλεσμα σε κάθε απόπειρα μέτρησης να παίρνω και ένα λίγο διαφορετικό νούμερο-και αυτά με τις αναρτήσεις "ζεστές" και σε θερμοκρασία "ανοιξιάτικη". Σε συνθήκες χειμωνιάτικου πρωινού και με τις αναρτήσεις κρύες-αδούλευτες ούτε καν να το προσπαθήσετε....).
στατικό (μόνο η μηχανή) = 25-30 χιλιοστά
δυναμικό (μηχανή+αναβάτης) = 40-45 χιλιοστά
Για να πιάσω τα νούμερα αυτά η προφόρτιση έχει αυξηθεί σε σχέση με την μαμά ρύθμιση βιδώνοντας τους ρυθμιστές έτσι ώστε 3 γραμμές (ή αλλιώς 2 δαχτυλίδια) να είναι ορατά, με την τελευταία από τις 3 γραμμές μόλις να έρχεται "πρόσωπο" με το παξιμάδι της βάσης.
ΠΙΣΩ (αν και εδώ υπάρχει ένα θέμα με την "βάναυση" σκληρότητα του ελατηρίου των 06...)
στατικό (μόνο η μηχανή) = λιγότερο από 10 χιλιοστά
δυναμικό (μηχανή+αναβάτης) = περίπου 30 χιλιοστά
Για να πιάσω τα νούμερα αυτά η προφόρτιση έχει αυξηθεί +2 κλίκ σε σχέση με την μαμίσια ρύθμιση (υπ' όψιν ότι ζυγίζω γύρω στα 96 κιλά ντυμένος με τον εξοπλισμό βόλτας...)
Re: Ohlins & Sag σε FZ1
Αν κατάλαβα καλά ο Σάββας αντιμετωπίζει το αντίθετο πρόβλημα...Δηλαδή με λάσκα όλη την προφόρτιση (πράγμα κακό μιας και όλα τα ελατήρια χρειάζονται προφόρτιση για να δουλέψουν σωστά...) έχει πολύ μικρό δυναμικό sag....jskf16 έγραψε: απλα αν θες να αυξησεις το sag και ιδιαιτερα τη προφορτιση πισω και δε σου φτανει η ηδη υπαρχον , δε ξερω αμα το γνωριζεις στη παρακατω φωτο σου δειχνω ενα πυρο....
Σε αυτήν την περίπτωση δεν μπορεί να γίνει σχεδόν τίποτα από τις ρυθμίσεις. Χρειάζεται 10-15% μαλακότερο ελατήριο...
- Themis_81
- Δημοσιεύσεις: 772
- Εγγραφή: Πέμ 06 Απρ 2006, 22:00
- Model: FZ1
- Model year: 2006
- Τοποθεσία: Αθηνα
- Επικοινωνία:
Re: Ohlins & Sag σε FZ1
Mετα απο ενα χρονο συμβιωσης με τα Ohlins εμπρος και πισω , εκτος του οτι ειναι αλλο μηχανακι τελειως σε ολες τις συνθηκες εχω να πω πως ειναι η καλυτερη ¨αναβαθμιση¨ που μπορει καποιος να κανει ( μαζι με σωστα σωληνακια υψηλης εμπρος πισω ... ) .
Απο θεμα ρυθμισεων μου πηρε καιρο να βρω αυτες που με βολευουν , αλλα πλεον ειναι ολα μια χαρα . Αναλογα αν ειναι για πιστα - βολτα - εκδρομη δικαβαλος - με βαλιτσες ή χωρις . Δοκιμαζω και το βρισκω καθε φορα εκει που το θελω .
Οσο για το θεμα τοποθετησης , δεν το εχω βαλει κατω απο την σελα και το εχω στο πλαι . Για τις βαλιτσες ( της Yamaha εχω και εγω ) δεν εχω προβλημα στην τοποθετηση γιατι απλα χαλαρωνω λιγο τις βιδες που συκρατουν το δοχειο και βγαινει ευκολα .
Απο θεμα ρυθμισεων μου πηρε καιρο να βρω αυτες που με βολευουν , αλλα πλεον ειναι ολα μια χαρα . Αναλογα αν ειναι για πιστα - βολτα - εκδρομη δικαβαλος - με βαλιτσες ή χωρις . Δοκιμαζω και το βρισκω καθε φορα εκει που το θελω .
Οσο για το θεμα τοποθετησης , δεν το εχω βαλει κατω απο την σελα και το εχω στο πλαι . Για τις βαλιτσες ( της Yamaha εχω και εγω ) δεν εχω προβλημα στην τοποθετηση γιατι απλα χαλαρωνω λιγο τις βιδες που συκρατουν το δοχειο και βγαινει ευκολα .
Life is not measured by the breaths we take,
but by the moments that take our breath away
but by the moments that take our breath away
Re: Ohlins & Sag σε FZ1
Εχουν περασει μερικοι μηνες, και δεν θυμαμαι ακριβως τα χιλιοστα που ειχα στο sag, στατικο και δυναμικο. Δυστυχως, τις πεταξα τις σημειωσεις που ειχα γραψει.
Θυμαμαι ομως οτι ειμαι στο ελαχιστο οριο που δινει η ohlins.
Σημειωστε οτι εχω κατεβασει και εμπρος πλακες και κατα 0,5χλσ.
Φιλαρακι με Suzuki K7 που ειχε το ιδιο προβλημα, εστειλε το W.Power στην εταιρεια (Αθήνα), και του αλλαξαν το ελατηριο σε λιγο πιο μαλακο.
(Αν και σωστοτερο νομιζω θα ηταν η αλλαγη του ελατηριου, αλλα το φθινοπωρο παλι αυτα!)
Θυμαμαι ομως οτι ειμαι στο ελαχιστο οριο που δινει η ohlins.
Σημειωστε οτι εχω κατεβασει και εμπρος πλακες και κατα 0,5χλσ.
Ετσι ακριβώς ειναι, οπως το λεει ο Theod.Theod έγραψε:.... ...Αν κατάλαβα καλά ο Σάββας αντιμετωπίζει το αντίθετο πρόβλημα...Δηλαδή με λάσκα όλη την προφόρτιση (πράγμα κακό μιας και όλα τα ελατήρια χρειάζονται προφόρτιση για να δουλέψουν σωστά...) έχει πολύ μικρό δυναμικό sag....
Σε αυτήν την περίπτωση δεν μπορεί να γίνει σχεδόν τίποτα από τις ρυθμίσεις. Χρειάζεται 10-15% μαλακότερο ελατήριο...
Φιλαρακι με Suzuki K7 που ειχε το ιδιο προβλημα, εστειλε το W.Power στην εταιρεια (Αθήνα), και του αλλαξαν το ελατηριο σε λιγο πιο μαλακο.
Ναι, τον ειχα δει το ασφαλιστικο πυρο διαστολης, να υποθεσω οτι βγαινει με μια πενσα τραβηχτος? Δεν ηθελα να το σκαλισω παραπανω, και δεν πειραξα τελικα τους δακτυλιους, μια και εκει ειχα βρει την εσχατη λυση.jskf16 έγραψε:....... δε ξερω αμα το γνωριζεις στη παρακατω φωτο σου δειχνω ενα πυρο....
...αυτος αφαιρειται , στη συνεχεια με ενα γαντζοκλειδο οπως εκανες στο μαμα πριν , κανεις το ιδιο και εδω .... ...
(Αν και σωστοτερο νομιζω θα ηταν η αλλαγη του ελατηριου, αλλα το φθινοπωρο παλι αυτα!)
- jskf16
- Δημοσιεύσεις: 11079
- Εγγραφή: Παρ 21 Σεπ 2007, 14:10
- Model: -
- Model year: 2012
- Τοποθεσία: XANIA
- Επικοινωνία:
Re: Ohlins & Sag σε FZ1
Ααααα .....καταλαβα , ναι άμα οι τιμές σου δεν ειναι στα επιτρεπτα ορια τοτε πας για αλλαγή ελατηρίου , το ιδιο θα μπορουσε να σου συμβει και με το μπροστινο , δηλαδη βαζουμε πιο σκληρά ελατηρια αν το sag με αναβάτη είναι μεγαλύτερο από τα επιθυμητά όρια και πιο μαλακά αν το sag με αναβάτη είναι μικρότερο από τα επιθυμητά όρια.Προσωπικα εμενα χωρις να εχω κανει βολτα ακομα , σα τιμες και μονο μου βγαινουν οκ οπως φαινονται παραπανω , αν και μετα απο τις βολτες που θα εχει λειτουργησει και το αμορτισερ πλεον ...θα δω και εμενα τι ? θα μου ξυνησει
Re: Ohlins & Sag σε FZ1
εγω το μονο που εχω να αναφερω ειναι οτι πουλαω τις ρυθμισεις μου αλλα και την εμπειρια μου και οχι μονο
νους χανια και σωματι στρινγκ
- jskf16
- Δημοσιεύσεις: 11079
- Εγγραφή: Παρ 21 Σεπ 2007, 14:10
- Model: -
- Model year: 2012
- Τοποθεσία: XANIA
- Επικοινωνία:
Re: Ohlins & Sag σε FZ1
.....ελπιζω να μην ερθει η ωρα να ανακαλυψεις οτι το δικο μου σεταρισμα ειναι καλυτερο ....αχαχχααχαχχααχαχα.... </->/ss4
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης