Oem ECU.....ρυθμιζεται?Καυσαναλυση....σκοπος?

Σέρβις, απορίες, προβλήματα στα μηχανολογικά μέρη του κινητηρα.
Άβαταρ μέλους
koulis
Δημοσιεύσεις: 3985
Εγγραφή: Δευ 23 Ιουν 2008, 14:54
Model: FZ1
Τοποθεσία: ΦΑΛΑΡΑ(ΣΤΥΛΙΔΑ)
Επικοινωνία:

Oem ECU.....ρυθμιζεται?Καυσαναλυση....σκοπος?

Δημοσίευση από koulis »

ειδα αυτο εδω
'06 FZ1 - Akra Carbon Slip on, '10 ECU, PCIII w/ AF1 Racing tune
στο fz6 forum που ανεβασε ο alkinoos το how to για τις εξατμες που εφτιαξε κ μου κινησε την περιεργεια....
αρκετοι στο america στα forum εχουν στην υπογραφη τους τα καλουδια που φορανε στα μηχανακια τους....
το ειχα κανει κ γω ενα διαστημα :mrgreen: λοιπον που λετε ο τυπος γραφει οτι εχει 2006 fz1 με ecu απο 2010 μηχανακι+PC 3 με τον αντιστοιχο χαρτη(λογικα ειναι αυτος που τον αναφερει ως AF1 Racing tune....)

το ερωτημα ειναι....
-γιατι καποιος να αλλαξει την ecu απο τη στιγμη που θα βαλει pc 3 ή καποιον αλλο παραλληλο εγκεφαλο?

επισης αλλο ερωτημα.....
-η μαμα ecu τροποποιεται/ρυθμιζεται με καποιον τροπο ή μενει fix κ δεν μπορουμε να της βαλουμε χερι?δεν μιλαω για μενα.....για καποιον που εχει γνωσεις μιλαω.....

επισης αλλο ερωτημα....
-η καυσαναλυση ειναι για να ρυθμισουμε το αν καιμε το σωστο μειγμα οσον αφορα τα περιβαλλοντικα ορια?δλδ το αν ρυπαινουμε αυτο που πρεπει ή οχι?ή μηπως αφορα το να ρυθμισουμε το μειγμα οσον αφορα το αν καιμε σαν καταναλωση καυσιμου αυτο που πρεπει?δλδ ουτε περισσοτερο ουτε λιγοτερο?

γιαααα απαντηστε στον ζαλαδα..... :mrgreen: :lol:
Ocean Depth '07:Racefit Growler CF slip-on,Cat gutted,CA led tailight,Custom led turn signals,MRA DB,Ohlins,GPR,Yamaha belly/gel seat/protectors/rear hugger,EK 520 Gold chain 16/45,SH V.4,Pazzo,Evotech FE,ARacing,Beowulf,Conti Sport Attack 2 190/50

Theod
Δημοσιεύσεις: 3524
Εγγραφή: Δευ 10 Ιαν 2005, 19:05
Model: -
Τοποθεσία: Ηλιούπολη
Επικοινωνία:

Re: Oem ECU.....ρυθμιζεται?Καυσαναλυση....σκοπος?

Δημοσίευση από Theod »

Οι ελάχιστοι που άλλαξαν ecu στο 06 το έκαναν γιατί από 07 και μετά έγινε εργοστασιακή επαναχαρτογράφηση για να εξαλειφθούν κάποιοι δισταγμοί στο άνοιξε-κλείσε του γκαζιού που έχουν τα 06 και να ομαλοποιηθεί κάπως η καμπύλη ροπής.
Όντως τα 07 και μετά έχουν καλύτερη και ομαλότερη απόκριση στο γκάζι με κόστος μόνο 2 αλόγων στην μέγιστη ιπποδύναμη...
Ουσιαστικά η αλλαγή της ecu βελτιώνει την ομαλότητα και την απόκριση στο γκάζι και στην πράξη κάνει μη αναγκαία την αγορά-εφαρμογή του fce όσο αφορά την εξάλειψη των δισταγμών στο άνοιξε-κλείσε του γκαζιού, για τα υπόλοιπα όμως και με δεδομένο ότι υπάρχει pc3 δεν έχει να προσφέρει και πολλά...Τώρα γιατί το έκανε κάποιος, κάπου, και με τι κόστος...Μπορεί απλά να την βρήκε τσάμπα από κανένα στουκαρισμένο και αντί να δώσει 200+$ για fce να προτίμησε να βάλει την νέα ecu ή απλά να "φιδιάστηκε" από κανέναν μάστορα.... :D

Καυσανάλυση κάνεις για να διαπιστώσεις την "ποιότητα" της κάυσης σε διάφορες περιοχές και συνθήκες λειτουργίας του μοτέρ (στροφές, φορτίο κλπ). Από αυτήν την άποψη είναι ένα ισχυρό διαγνωστικό εργαλείο, και τα αποτελέσματά του πολύτιμα συα χέρια καλού μάστορα ή ενός καλού tunerά...Τώρα το αν θα χρησιμοποιήσεις τα αποτελέσματά της για "περιβαντολογικούς" λόγους φτιάχνοντας χάρτη με τους ελάχιστους δυνατούς ρύπους, ή χάρτη με την καλύτερη δυνατή κατανάλωση, ή χάρτη με τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα στο δυναμόμετρο, είναι επιλογή δική σου...

Και όχι η μαμίσια ecu δεν επαναγραφείται...Ακόμα και αν ήξερες πως να το κάνεις και να είχες τον κατάλληλο εξοπλισμό, τα τσιπάκια που χρησιμοποιούνται δεν είναι επανεγράψιμα - ούτε καν προσβάσιμα γιατί απ'ότι έχω διαβάσει η όλη πλακέττα καλύπτεται με ένα παχύ στρώμα στερεοποιημένου τζέλ που καθιστά αδύνατη την πρόσβαση και την αποκρυπτογράφηση... :/abwave::)

Άβαταρ μέλους
koulis
Δημοσιεύσεις: 3985
Εγγραφή: Δευ 23 Ιουν 2008, 14:54
Model: FZ1
Τοποθεσία: ΦΑΛΑΡΑ(ΣΤΥΛΙΔΑ)
Επικοινωνία:

Re: Oem ECU.....ρυθμιζεται?Καυσαναλυση....σκοπος?

Δημοσίευση από koulis »

θαναση ξερεις που μπλοκαρω?στο οτι οπως λες η καυσαναλυση ειναι πολυτιμη στα χερια καποιου που ξερει να την "δουλεψει" αλλα οπως λες δεν επαναπρογραμματιζεται η μαμα ecu....ας πουμε δλδ οτι κανουμε καυσαναλυση στο εργαλειο....κ μας δειχνει οτι θελει λιγο ρυθμισμα...ωραια?τι θα ρυθμισουμε απο τη στιγμη που η μαμα ecu δεν?
θα ρυθμισει ο μηχανικος ή ο tunerας τα co's απο το καντραν?πως θα εμβαθυνει στο καυσιμο κ στην αναλογια του για να το φερει εκει που θελει?μιλαμε παντα για τη μαμα ecu.....

:)
Ocean Depth '07:Racefit Growler CF slip-on,Cat gutted,CA led tailight,Custom led turn signals,MRA DB,Ohlins,GPR,Yamaha belly/gel seat/protectors/rear hugger,EK 520 Gold chain 16/45,SH V.4,Pazzo,Evotech FE,ARacing,Beowulf,Conti Sport Attack 2 190/50

Άβαταρ μέλους
captaindimitris
Δημοσιεύσεις: 5
Εγγραφή: Κυρ 13 Φεβ 2011, 19:45
Model: -
Τοποθεσία: θεσσαλονικη
Επικοινωνία:

Re: Oem ECU.....ρυθμιζεται?Καυσαναλυση....σκοπος?

Δημοσίευση από captaindimitris »

καλησπερα...ημουν αυτοπτης μαρτηρας τετοιας ενεργειας...βαζω λοιπον εξατμιση- φιλτρο και ερχεται η στιγμη για τα καυσιμα...και με ρωταει ο μηχανικος μου(παρεπιπτοντως ειναι γατος..πρωτος μαστορας...) θελεις να παμε στην ακριβη και καλη λυση του power commander η κατι φτηνο και απλο που θα κανει ομως δουλεια???

επελεξα λοιπον την φτηνη λυση που περιελαμβανε ρυθμιση των μιγματων απο το καντραν...(κατι κωδικους εβλεπα να αλαζει...) πανω στο δυναμομετρο του...

το αποτελεσμα ηταν 8 hp περισοτεροι μονο απο την ρυθμιση του καντραν...

απλα μου λεει το commander εχουν δυνατοτητα ρυθμισης 250rmp περιπου ενω ο μαμα εγκεφαλος πιο αραιη ρυθμιση περι 3000rpm... αυτο ειναι ολο!

Άβαταρ μέλους
jskf16
Δημοσιεύσεις: 11079
Εγγραφή: Παρ 21 Σεπ 2007, 14:10
Model: -
Model year: 2012
Τοποθεσία: XANIA
Επικοινωνία:

Re: Oem ECU.....ρυθμιζεται?Καυσαναλυση....σκοπος?

Δημοσίευση από jskf16 »

Κυριακο , στην ecu μπορεις να επεμβεις μονο στα Co , και τη διαγραφη των errors.

Οσο αναφορα το Hacking της ecu υπαρχουν καποιοι χακεραδες που κανουν οτι θες ....εχουν σπασει ecu και ecu :mrgreen: , αλλα αυτο δε γινετε σε ολες και χρειαζεται και εσωτερικη επεμβαση!!!

Η διαχειρηση του καυσιμου γινεται με 4 τροπους:
τους παραλληλους εγκεφαλους
τους παραλληλους εγκεφαλους με δυνατοτητα αυτορυθμισης
τα τριμερ
το φλασαρισμα της ecu

Άβαταρ μέλους
koulis
Δημοσιεύσεις: 3985
Εγγραφή: Δευ 23 Ιουν 2008, 14:54
Model: FZ1
Τοποθεσία: ΦΑΛΑΡΑ(ΣΤΥΛΙΔΑ)
Επικοινωνία:

Re: Oem ECU.....ρυθμιζεται?Καυσαναλυση....σκοπος?

Δημοσίευση από koulis »

:arrow: καπτεν δημητρη :mrgreen: ,

για δωσε μας πλεροφοριες με τον μηχανικο σου 8) :mrgreen: εντυπωσιακο αυτο που ειπες για 8hp μονο απο ρυθμιση των co's μεσω του καντραν....αν κ αισιοδοξο +:Think=+::-k

:arrow: jskf,

-τους παραλληλους εγκεφαλους με δυνατοτητα αυτορυθμισης
-τα τριμερ
-το φλασαρισμα της ecu.......

γινε πιο αναλυτικος περικαλω..... 8) :mrgreen: :/abwave::)
Ocean Depth '07:Racefit Growler CF slip-on,Cat gutted,CA led tailight,Custom led turn signals,MRA DB,Ohlins,GPR,Yamaha belly/gel seat/protectors/rear hugger,EK 520 Gold chain 16/45,SH V.4,Pazzo,Evotech FE,ARacing,Beowulf,Conti Sport Attack 2 190/50

Άβαταρ μέλους
savvas
Δημοσιεύσεις: 459
Εγγραφή: Σάβ 08 Απρ 2006, 20:12
Model: FZ1
Τοποθεσία: Ρόδος
Επικοινωνία:

Re: Oem ECU.....ρυθμιζεται?Καυσαναλυση....σκοπος?

Δημοσίευση από savvas »

Γυρω στο 2006, αν θυμαμαι καλα, ειχε αναφερθει το θεμα για τις ρυθμισεις καυσιμου απο το καντραν, και απ οτι ειχα διαβασει εδω (απο Theod νομιζω) οι μικρο_ρυθμισεις απο το καντραν αφορουν την κανονικοτητα του μιγματος ωστε να καλυπτει τα ορια ρυπων (για ΚΤΕΟ κτλ). :?

Άβαταρ μέλους
jskf16
Δημοσιεύσεις: 11079
Εγγραφή: Παρ 21 Σεπ 2007, 14:10
Model: -
Model year: 2012
Τοποθεσία: XANIA
Επικοινωνία:

Re: Oem ECU.....ρυθμιζεται?Καυσαναλυση....σκοπος?

Δημοσίευση από jskf16 »

Κυριακο ,
το mem jet ας πουμε ειναι ενα τριμερ , εχει καποιες αντιστασεις(μεταβαλλομενες) και ρυθμιζει το καυσιμο μεσα απο τον αισθητηρα θερμοκρασιας , συνηθως ειναι και τα ποιο φτηνα.

το φλασαρισμα ειναι αυτο που σου ειπα ποιο πανω , το να μπορεσεις να χακεψεις την ecu και μετα με καταλληλα προγραμματα (software) να επεμβεις.

οι παραλληλοι εγκεφαλοι με δυνατοτητα αυτορυθμισης ας πουμε ειναι το Motty AFR Tuner
http://www.afrtuner.com/description.html
μετα την τοποθετηση μπορεις να ξερεις σε ποια περιοχη εχεις πλουσιο μιγμα και σε ποια φτωχο με αποτελεσμα να διορθωσεις τον οποιο χαρτη εχεις .

Τωρα στα αναφερω χοντα χοντρα :mrgreen:

Άβαταρ μέλους
H.A.Balafoutre
Δημοσιεύσεις: 901
Εγγραφή: Τρί 02 Αύγ 2005, 16:14
Model: FZ6
Τοποθεσία: Κατά_Προσέγγιση_Εδώ
Επικοινωνία:

Re: Oem ECU.....ρυθμιζεται?Καυσαναλυση....σκοπος?

Δημοσίευση από H.A.Balafoutre »

Kouli....πάρε...

Link


Είναι ακριβή η ξενητιά... +:Dancing=+:\:D/ :/abwave::)

Επίσης...θα παίξει προσεχώς FZ1 160 ρόδα...πρώτα ο Θεός... :lol: :lol: :lol:
Ευχαριστώ τους Ιάπωνες για τα γαμηστερά εν σειρά τετρακύλινδρα που απλόχερα προσέφεραν στον πτωχό και ταπεινό τούτο πλανήτη.

Άβαταρ μέλους
koulis
Δημοσιεύσεις: 3985
Εγγραφή: Δευ 23 Ιουν 2008, 14:54
Model: FZ1
Τοποθεσία: ΦΑΛΑΡΑ(ΣΤΥΛΙΔΑ)
Επικοινωνία:

Re: Oem ECU.....ρυθμιζεται?Καυσαναλυση....σκοπος?

Δημοσίευση από koulis »

:arrow: λαλακα balafourte :lol: ,
εισαι ο απο τους βασικους υπευθυνους που παταω καθε μερα στο youtube "fz1 tuning" :lol:
γμ τα πολλα βιδεα που εχεις σηκωσει εκει :lol: περα απο την πλακα,ο πεινασμενος καρβελια ονειρευεται....
οποτε αφου δεν εχουμε λεφτα ας ονειρευτουμε για xtra αλογα κ πως μπορουν αυτα να βγουν με τον καλυτερο δυνατο τροπο,αναρτησεις κτλ....ουτως ωστε οταν θα τα εχουμε τα λεφτα (λεμε κ καμμια λαλακια να περασει η ωρα,εεε :lol: )
να παμε ενημερωμενοι :mrgreen:

:arrow: jskf,καταλαβα στο περιπου :wink: :)
Ocean Depth '07:Racefit Growler CF slip-on,Cat gutted,CA led tailight,Custom led turn signals,MRA DB,Ohlins,GPR,Yamaha belly/gel seat/protectors/rear hugger,EK 520 Gold chain 16/45,SH V.4,Pazzo,Evotech FE,ARacing,Beowulf,Conti Sport Attack 2 190/50

Theod
Δημοσιεύσεις: 3524
Εγγραφή: Δευ 10 Ιαν 2005, 19:05
Model: -
Τοποθεσία: Ηλιούπολη
Επικοινωνία:

Re: Oem ECU.....ρυθμιζεται?Καυσαναλυση....σκοπος?

Δημοσίευση από Theod »

koulis έγραψε:θαναση ξερεις που μπλοκαρω?στο οτι οπως λες η καυσαναλυση ειναι πολυτιμη στα χερια καποιου που ξερει να την "δουλεψει" αλλα οπως λες δεν επαναπρογραμματιζεται η μαμα ecu....ας πουμε δλδ οτι κανουμε καυσαναλυση στο εργαλειο....κ μας δειχνει οτι θελει λιγο ρυθμισμα...ωραια?τι θα ρυθμισουμε απο τη στιγμη που η μαμα ecu δεν?
θα ρυθμισει ο μηχανικος ή ο tunerας τα co's απο το καντραν?πως θα εμβαθυνει στο καυσιμο κ στην αναλογια του για να το φερει εκει που θελει?μιλαμε παντα για τη μαμα ecu.....

:)

Μπορεί στην χαρτογράφηση της ecu να μην μπορείς να επέμβεις, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν πολλά άλλα σημεία στα οποία μπορείς…
Κατ’ αρχάς η καυσανάλυση είναι ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΟ εργαλείο. Που σημαίνει ότι μπορείς από αυτήν να καταλάβεις αν η καύση γίνεται σωστά, που κατ’ επέκταση σημαίνει αν ο κινητήρας λειτουργεί σωστά και έτσι όπως έχει προβλεφθεί από το εργοστάσιο.
Αν τα αποτελέσματα είναι σωστά τότε σταματάς εκεί σε επίπεδο συντήρησης.
Αν δεν είναι τότε σημαίνει ότι κάπου υπάρχει θέμα-πρόβλημα και αυτό μπορεί να είναι είτε μηχανικό (πρόβλημα στα μπεκ, σε κάποιον αισθητήρα, κλπ), είτε θέμα ΜΙΚΡΗΣ μεταβολής της ρύθμισης μέσω του καντράν (με πολύ γενικό όμως τρόπο…).

Είναι άλλη η λογική όταν ξεφύγουμε από το διαγνωστικό σκοπό του θέματος και πάμε σε tuneράδικες φιλοδοξίες.
Τότε χρησιμοποιούμε τα αποτελέσματά της σε συνδυασμό με τα αποτελέσματα του δυναμόμετρου για να φτιάξουμε custom χάρτη ώστε μέσω του Power Commander ή άλλου αντίστοιχου εγκεφάλου να βελτιώσουμε την παραγωγή δύναμης πάντα σε συνδυασμό με τις υπόλοιπες μηχανικές μεταβολές-βελτιώσεις (εξατμίσεις, εισαγωγή, κλπ) που έχουμε ήδη κάνει.
Ουσιαστικά η διαδικασία-φιλοσοφία έχει ώς εξής
Βελτιώνουμε πρώτα μηχανικά το μοτέρ ελευθερώνοντας εισαγωγή, εξαγωγή, κλπ, και μετά με την βοήθεια δυναμόμετρου και καυσανάλυσης φτιάχνουμε νέα χαρτογράφηση ώστε να επιτρέψουμε στον ψεκασμό να εκμεταλευτεί στον μέγιστο βαθμό τις αλλαγές που κάναμε και έτσι να πετύχουμε αύξηση απόδοσης και παράλληλα σωστή καύση (που σημαίνει λογικές εκμπομπές καυσαερίων, λογική κατανάλωση, κλπ). Το χάρτη αυτόν τον τροφοδοτούμε μέσω pc ή άλλου αντίστοιχου άφτερ-μάρκετ εγκεφάλου μιας και όπως σου είπα δεν έχουμε την δυνατότητα να τον φορτώσουμε-επέμβουμε στην μαμα ecu... :/abwave::)

Άβαταρ μέλους
koulis
Δημοσιεύσεις: 3985
Εγγραφή: Δευ 23 Ιουν 2008, 14:54
Model: FZ1
Τοποθεσία: ΦΑΛΑΡΑ(ΣΤΥΛΙΔΑ)
Επικοινωνία:

Re: Oem ECU.....ρυθμιζεται?Καυσαναλυση....σκοπος?

Δημοσίευση από koulis »

:arrow: theod,

τωρα καταλαβα :wink: :)
Ocean Depth '07:Racefit Growler CF slip-on,Cat gutted,CA led tailight,Custom led turn signals,MRA DB,Ohlins,GPR,Yamaha belly/gel seat/protectors/rear hugger,EK 520 Gold chain 16/45,SH V.4,Pazzo,Evotech FE,ARacing,Beowulf,Conti Sport Attack 2 190/50

Άβαταρ μέλους
captaindimitris
Δημοσιεύσεις: 5
Εγγραφή: Κυρ 13 Φεβ 2011, 19:45
Model: -
Τοποθεσία: θεσσαλονικη
Επικοινωνία:

Re: Oem ECU.....ρυθμιζεται?Καυσαναλυση....σκοπος?

Δημοσίευση από captaindimitris »

kouli αυτο που εγινε με το δικο μου fz1 ηταν το εξης...

βαζω μονο τελικο yoshimura trc και φιλτρο bmc...το κανω μερικα χιλιομετρα και οταν το ειδε ο μηχανικος μ μου ειπε οτι θελει πιο πλουσιο καυσιμο...

εκει με ρωταει αν θελω να παμε σε commander με μεγαλο χρηματικο κοστος η κατι φτηνοτερο οπως ρυθμιση του δικου του εγκεφαλου μεσω του καντραν πανω στο δυναμομετρο...

εδω θελω να πω πως απο οτι ξερω το fz1 βγαζει 124 περιπου αλογα στον τροχο(σε συγκεκριμενο δυναμομετρο και οχι σε dyno δυναμομετρο...)

εβγαλε λοιπον 127,7 μονο τελικο και φιλτρο...το εκανε μια ρυθμιση και πηγε 129,3 και με μια ακομι ρυθμιση εδωσε 132,2 τροχο...

αυτο που εκανε ηταν μονο να παταει το 2 κουμπια του καντραν χωρις να συνδεσει κατι αλλο..

υποψιν ο μηχανικος μ ειναι αρκετα εμπειρος και συμμετεχει αρκετα χρονια στους πανελληνιους αγωνες dragster με δικη του μοτοσυκλετα στη μεγαλη κατηγορια...

κατι αλλο..μου ανεφερε οτι αν το εκανα δυναμομετριση σε dynojet θα ελεγε περιπου 140-145 τροχο...παιζει ρολο το δυναμομετρο γιατι ειδα εδω μεσα μεγαλα νουμερα υποδυναμης με φιλτρο εξατμιση...και αυτο γιατι το δικο του δυναμομετρο το εχει στο 100% real για τα μηχανακια που τρεχει στους αγωνες...αυτα μου ειπε αυτα αναφερω!

Άβαταρ μέλους
koulis
Δημοσιεύσεις: 3985
Εγγραφή: Δευ 23 Ιουν 2008, 14:54
Model: FZ1
Τοποθεσία: ΦΑΛΑΡΑ(ΣΤΥΛΙΔΑ)
Επικοινωνία:

Re: Oem ECU.....ρυθμιζεται?Καυσαναλυση....σκοπος?

Δημοσίευση από koulis »

μαλιστα....αν θες πες κ για ποιο dyno μιλας....μαρκα?

:/abwave::)
Ocean Depth '07:Racefit Growler CF slip-on,Cat gutted,CA led tailight,Custom led turn signals,MRA DB,Ohlins,GPR,Yamaha belly/gel seat/protectors/rear hugger,EK 520 Gold chain 16/45,SH V.4,Pazzo,Evotech FE,ARacing,Beowulf,Conti Sport Attack 2 190/50


Απάντηση

Επιστροφή στο “Κινητήρας”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες