Περίεργος θόρυβος κινητήρα

Σέρβις, απορίες, προβλήματα στα μηχανολογικά μέρη του κινητηρα.
kokobill
Δημοσιεύσεις: 86
Εγγραφή: Πέμ 21 Αύγ 2014, 09:32
Model: FZ6
Model year: 2005

Re: Περίεργος θόρυβος κινητήρα

Δημοσίευση από kokobill » Παρ 02 Αύγ 2019, 14:25

Να έχεις κατα νού ότι εκτός από την αλλαγή σε βολάν (& πηνία) θα χρειαστεί ένα καλό καθάρισμα ο κινητήρας.
Δηλαδή άν ένας (ή περισσότεροι) μαγνήτες έχουν τριφτεί θα υπάρχουν παντού στο μοτέρ θράυσματα από αυτούς. Θα πρέπει να φροντίσεις να αφαιρέσεις πολύ προσεκτικά τα μεγάλα (ορατά) κομμάτια και εκτός από την αλλαγή σε λάδια και φίλτρο λαδιού ίσως είναι καλό να ανοίξεις και την ελαιολεκάνη και να καθαρίσεις την αντλία του λαδιού (εσωτερικά και σε κάποιες μεταλλικές σίτες/φίλτρα που έχει)
Ιδανικά πρέπει να αφαιρέσεις όσο το δυνατόν περισσότερο τριμμένο υλικό μαγνήτη για να αποφύγεις να τριφτεί ανάμεσα σε μεταλλικές επιφάνειες (πιστόνι-κύλινδρο, εκκεντροφόρους-βαλβίδες) γιατί εκτός απο την μηχανική φθορά που θα προκαλέσουν θα μαγνητίσουν τα τριβόμενα μέταλλα με δυσάρεστα απότελέσματα. (http://www.bussi-demagnetizers.com/en/e ... -machining)

Άνοιξα ένα σχετικό question εδώ: https://mechanics.stackexchange.com/que ... s-cleaning

Zmpiros
Δημοσιεύσεις: 14
Εγγραφή: Παρ 25 Μαρ 2016, 00:30
Model: FZ6 S2
Model year: 2009

Re: Περίεργος θόρυβος κινητήρα

Δημοσίευση από Zmpiros » Παρ 09 Αύγ 2019, 15:08

Παίδες βγάλαμε Κάρτερ καθαρίσαμε καλά μπήκε το βολάν το ενισχυμένο βάλαμε λάδια και όταν βάλαμε μπρος ακούγεται ένα τακ τακ από την πλευρά του βολάν που όσο ανοίγεις το γκάζι τόσο αυξάνεται η συχνότητα που ακούγεται. Λογικά κάποιο κομμάτι έχει σκαλωσει κάπου. καμιά ιδέα που να κοιτάξουμε? Γιατί αλλιώς πρέπει να λύσουμε όλο τον κινητήρα.

Άβαταρ μέλους
SoR_gr
Μέλος Δ.Σ.
Δημοσιεύσεις: 2151
Εγγραφή: Τρί 24 Απρ 2012, 23:24
Model: FZ6 S2
Model year: 2007
Τοποθεσία: Αθήνα

Re: Περίεργος θόρυβος κινητήρα

Δημοσίευση από SoR_gr » Παρ 09 Αύγ 2019, 15:31

Αλλαξατε κ ρουλεμαν?
"Never regret a day in your life: good days give happiness, bad days give experience, worst days give lessons, and best days give memories."

Zmpiros
Δημοσιεύσεις: 14
Εγγραφή: Παρ 25 Μαρ 2016, 00:30
Model: FZ6 S2
Model year: 2009

Re: Περίεργος θόρυβος κινητήρα

Δημοσίευση από Zmpiros » Παρ 09 Αύγ 2019, 18:08

Όχι φίλε μου εγώ να πω την αλήθεια ήθελα αλλά ο ειδικός απτην γιαμαχα που μίλησα είπε ότι είναι εντάξει εάν δεν κολλάει το ρουλεμαν

kokobill
Δημοσιεύσεις: 86
Εγγραφή: Πέμ 21 Αύγ 2014, 09:32
Model: FZ6
Model year: 2005

Re: Περίεργος θόρυβος κινητήρα

Δημοσίευση από kokobill » Δευ 12 Αύγ 2019, 10:37

Ίσως είναι καλό να ανοίξεις πάλι και να αλλάξεις το ρουλεμάν όπως προτείνει ο SoR_gr ώστε, όπως φαίνεται εδώ στο 3:30 (https://www.youtube.com/watch?v=SoSS5DkioHk) να δείς αν έχει μέινει κάτι πίσω από τα γρανάζια.

Zmpiros
Δημοσιεύσεις: 14
Εγγραφή: Παρ 25 Μαρ 2016, 00:30
Model: FZ6 S2
Model year: 2009

Re: Περίεργος θόρυβος κινητήρα

Δημοσίευση από Zmpiros » Τρί 13 Αύγ 2019, 23:53

Θα το ανοίξουμε πάλι από βδομάδα και καρτερ πάλι για καθάρισμα και καπάκι βολάν για να αλλαχτεί το ρουλεμάν. Το πρόβλημα μου είναι ότι υπάρχει περίπτωση να χτύπησε κάποιο άλλο μέρος του κινητήρα τα μαγνητακια? Πχ καδένα? Τεντωτηρας καδένας?? Γιατί ο ήχος που ακούγεται για κάτι τέτοιο σε παραπέμπει.

kokobill
Δημοσιεύσεις: 86
Εγγραφή: Πέμ 21 Αύγ 2014, 09:32
Model: FZ6
Model year: 2005

Re: Περίεργος θόρυβος κινητήρα

Δημοσίευση από kokobill » Τετ 14 Αύγ 2019, 10:51

Δυστυχώς είναι πολύ δύσκολο να γίνει διάγνωση με ασφάλεια από εδώ.

Απο την στιγμή που δεν μπορείς να ξέρεις "πόσο" από το μαγνήτη που έσπασε έμεινε μέσα στο μοτέρ και τί μέγεθος είχαν τα κομμάτια του ίσως μόνο κάποιος έμπειρος μάστορας/χρήστης που να γνωρίζει καλά και το ηχοσύστημα του FZ να μπορεί να σου πεί με μεγαλύτερη ακρίβεια.

Γενικά οι μαγνήτες είναι από μαλακά κράματα μετάλλων που είναι πιθανό να κονιορτοποιηθούν μέσα στον κινητήρα αλλά και πολύ πιθανό να προκαλέσουν ζημιά αν προσκολληθούν σε κάποια σημεία που κινούνται γρήγορα. Αυτά τα σημεία είναι συνήθως και από μαγνητιζόμενα σκληρά μέταλλα (γρανάζια, αλυσίδες κλπ) οπότε ναι είναι πιθανό να έχει γίνει εκεί κάποια ζημιά.

Μπορεί η ζημιά να είναι μικρή και να εξομαλυνθεί με τη χρήση αλλά μπορεί να είναι και κρίσιμη.
Γενικά καλό είναι να μήν αφήσεις κρίσιμα μέρη χωρίς έλεγχο οπότε για την αλυσίδα εκκεντροφόρου, θα μπορούσες να αφαιρέσεις το καπάκι της κεφαλής και να ελέγξεις την αλυσίδα οπτικά (είναι πιθανό να δείς κομματάκια κολλημένα πάνω της ή ενδεχομένως το όποιο σημείο χτύπησε) και να αποφασίσεις τυχόν ανάγκη αλλαγής της ή περαιτέρω έλεγχο στα γρανάζια εκκεντροφόρων και στροφάλου που κουμπώνουν πάνω της.
Για τον εντατήρα της είναι γενικά εύκολη η αφαίρεση του και ο έλεγχος του.
(https://www.youtube.com/watch?v=tTwycZt5P2Y)

Επίσης εξέτασε το ενδεχόμενο να αγοράσεις μια βίδα απορροής λαδιού με μαγνήτη. Είναι πολύ φθηνή και είναι πιθανό να τσακώσει κάποια κομματάκια πάνω της οπότε θα γλυτώσεις το να πάνε αλλού και θα τα δείς στην επόμενη αλλαγή.

Απάντηση

Επιστροφή στο “Κινητήρας”