Απορία σχετικά με χρήση της αλυσίδας για μετάδοση

Απάντηση
tyrakos
Δημοσιεύσεις: 58
Εγγραφή: Κυρ 04 Σεπ 2005, 05:50
Model: -
Τοποθεσία: Austin, Texas
Επικοινωνία:

Απορία σχετικά με χρήση της αλυσίδας για μετάδοση

Δημοσίευση από tyrakos »

Οκ... τις προάλλες που λάδωνα την αλυσίδα μετάδοσης, μου πέρασε από το μυαλό η απορία αλλά ακόμα δεν μπορώ να πω ότι έχω βρει μία ικανοποιητική απάντηση.

Πώς και μετά από τόσα χρόνια εξέλιξης εξακολου8ούμε να χρησιμοποιούμε μία απλή αλυσίδα για την μετάδοση η οποία είναι μάλιστα εκτεθιμένη στα καιρικά φαινόμενα... ;

Δεν είναι λογικό ως τώρα όλοι να χρησιμοποιούσαν ή άξονες όπως η BMW ή κάτι τουλάχιστον που θα είναι κλειστού τύπου?

Οκ μπορώ να καταλάβω οτι η αλυσίδα έχει μικρό βάρος και ίσως έχει καλύτερη απόδοση στην μετάδοση αλλά δεν 8α με πείραζε να χάνω λίγη απόδοση (όχι σε supersport bikes προφανώς) για κάτι πιο αξιόπιστο με λιγότερη συντήρηση και κατα επέκταση κόστος!! Για όνομα του θεού τα 50-ρια τα παπιά είχαν κλειστους άξονες!!!

Έχει κανείς καμία ιδέα? Το μόνο που περνάει από το μυαλό μου είναι απόδοση + τίποτα τρελλές πατέντες για τις άλλες λύσεις.
Alexandroupolis City RULEZZZZZ

Άβαταρ μέλους
jskf16
Δημοσιεύσεις: 11079
Εγγραφή: Παρ 21 Σεπ 2007, 14:10
Model: -
Model year: 2012
Τοποθεσία: XANIA
Επικοινωνία:

Re: Απορία σχετικά με χρήση της αλυσίδας για μετάδοση

Δημοσίευση από jskf16 »

αν νομιζεις οτι οι αξονες δε θελουν συντηρηση και μαλιστα και ακριβη...ΞΕΧΑΣΕΤΟ!

καλυτερα ...αλυσιδα για πολλους λογους ενα σοβαρος για μενα..ειναι..οτι προτιμω σε μια εκδρομη 1500χλμ μακρια απο το σπιτι μου να μεινω απο αλυσιδα πραμα πολυ δυσκολο σε σχεση με τον αξονα αμα τη παιξει...και να βρω μια αλυσιδα για αντικατασταση ακομα και στο περιπτερο :mrgreen:

Άβαταρ μέλους
Ipnobatis
Δημοσιεύσεις: 30
Εγγραφή: Τετ 30 Απρ 2008, 09:54
Model: -
Τοποθεσία: Αττική - Ραφήνα
Επικοινωνία:

Re: Απορία σχετικά με χρήση της αλυσίδας για μετάδοση

Δημοσίευση από Ipnobatis »

"The simplest engineering is always the best"
Κάποιος το είχε πει αλλα δεν θυμάμαι ποιός :)
Έφόσον δουλεύει ικανοποιήτικα και σωστά γιατί να το αλλάξουνε?
Αν και πλάκα πλάκα ενα συστηματάκι με καδένες (γρανάζια) πιστεύω πως θα ήταν καλή ίδεα για προτότυπο....
____________
Χρήστος.

Theod
Δημοσιεύσεις: 3524
Εγγραφή: Δευ 10 Ιαν 2005, 19:05
Model: -
Τοποθεσία: Ηλιούπολη
Επικοινωνία:

Re: Απορία σχετικά με χρήση της αλυσίδας για μετάδοση

Δημοσίευση από Theod »

Το χαμηλό κόστος και η αξιοπιστία της αλυσίδας είναι τα κλειδιά της καθιέρωσής της...Κυρίως το πρώτο...Και πιστεύω ότι το επόμενο φορμά που θα καθιερωθεί θα είναι ο ιμάντας...
Με την ταχύτατη εξέλιξη των υλικών πολύ σύντομα θα γίνει ικανός για μεταφορά μεγάλων δυνάμεων, δεν χρειάζεται συντήρηση, είναι ησυχος, και σε μεγάλες παραγωγές το κόστος του είναι ακόμα χαμηλότερο από την αλυσίδα...

Άβαταρ μέλους
Alex
Δημοσιεύσεις: 1033
Εγγραφή: Πέμ 27 Ιαν 2005, 19:36
Model: -
Τοποθεσία: Ηλιουπολη-Αθηνα
Επικοινωνία:

Re: Απορία σχετικά με χρήση της αλυσίδας για μετάδοση

Δημοσίευση από Alex »

παντως και οι αλυσιδες πλεον δεν ειναι απλες...υπαρχουν πολλοι τυποι και ειναι αρκετα πιο καλες απο οτι παλια.αρα υπαρχει εξεληξη μεσα στα χρονια
Yamaha R1-Scott voltage-?

Theod
Δημοσιεύσεις: 3524
Εγγραφή: Δευ 10 Ιαν 2005, 19:05
Model: -
Τοποθεσία: Ηλιούπολη
Επικοινωνία:

Re: Απορία σχετικά με χρήση της αλυσίδας για μετάδοση

Δημοσίευση από Theod »

Σαφώς και υπάρχει εξέλιξη και μάλιστα σοβαρή, αλλά γνώμη μου είναι ότι πολύ σύντομα θα μπουν στο χρονοντούλαπο...τουλάχιστον για στρητάδικα μηχανάκια έως 100-120 άλογα....Είναι πάρα πολλά τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του ιμάντα και δεν θα μπορούν να τα αγνοούν για πολύ ακόμα βολευόμενοι με τις έτοιμες λύσεις... :/abwave::)

tyrakos
Δημοσιεύσεις: 58
Εγγραφή: Κυρ 04 Σεπ 2005, 05:50
Model: -
Τοποθεσία: Austin, Texas
Επικοινωνία:

Re: Απορία σχετικά με χρήση της αλυσίδας για μετάδοση

Δημοσίευση από tyrakos »

Τουλάχιστον ο ιμάντας δεν θελει λάδωμα και έτσι επιρεάζεται λιγότερο από τα καιρικά φαινόμενα...άσε που θελει αλλαγή μόνο ο ιμάντας και όχι τα γρανάζια (που δεν υπάρχουν στην περιπτωση αυτή...)
Alexandroupolis City RULEZZZZZ

Άβαταρ μέλους
Jo.Da.
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4228
Εγγραφή: Δευ 10 Ιούλ 2006, 16:07
Model: FZ6
Model year: 2005
Τοποθεσία: Σ' ένα υπόγειο της Βάθης κλαριΝτζίδικο...
Επικοινωνία:

Re: αλλαγή αλυσίδας με ιμάντα.

Δημοσίευση από Jo.Da. »

Theod έγραψε:[...].Είναι πάρα πολλά τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του ιμάντα και δεν θα μπορούν να τα αγνοούν για πολύ ακόμα βολευόμενοι με τις έτοιμες λύσεις... :/abwave::)
Η ώρα έφτασε και για το S2 παρακαλώ.

"Αυτό μας προτείνει η νέα ισπανική εταιρεία Desiknio, η οποία παράγει ένα κιτ μετατροπής της τελικής μετάδοσης σε ιμάντα, προς το παρόν, για τέσσερα δημοφιλή on-off αλλά και ένα street.

Η εταιρεία Desiknio στήθηκε από τον νεαρό μηχανολόγο Joaquín Cortés από τη Γρανάδα της Ισπανίας. Ο Cortés είναι μοτοσικλετιστής και η ιδέα του να φτιάξει κιτ μετατροπής της τελικής μετάδοσης έχει πίσω της ένα εκτενώς τεκμηριωμένο σκεπτικό. Παράλληλα έχει λάβει όλες τις απαραίτητες πιστοποιήσεις από το Ισπανικό Κράτος ώστε να είναι εξασφαλισμένος ο πελάτης πως αγοράζει ένα δοκιμασμένης ασφάλειας προϊόν.

Στην παραδοσιακή περίπτωση της αλυσίδας η επαφή ανάμεσα σε δύο μεταλλικές επιφάνειες παράγει θόρυβο και τριβή, ποσότητες που είναι σαφώς μικρότερες στην περίπτωση του ιμάντα. Το αποτέλεσμα είναι ποιότητα κύλισης, πιο ήσυχη λειτουργία, περισσότερη ωφέλιμη ισχύς στον τροχό και μικρότερη κατανάλωση εξαιτίας των μειωμένων τριβών.

Ο ιμάντας δεν απαιτεί λίπανση ούτε τέντωμα και η απόδοσή του παραμένει σταθερή καθΆ όλη τη διάρκεια ζωής του, άρα έχουμε ένα ακόμη όφελος γλιτώνοντας από τη συντήρηση αλλά και τη βρωμιά που αναπόφευκτα σκορπά η περιστρεφόμενη λιπαρή αλυσίδα. Σημειώνουμε υπάρχει και ένα περιβαλλοντικό κέρδος καθώς τα λιπαντικά της αλυσίδας δεν είναι και ακριβώς φιλικά προς τη Φύση.

Τέλος, σε βάθος χρόνου υπόσχεται κέρδος και σε χρήμα. Η διάρκεια ζωής του ιμάντα εξαρτάται από τον τρόπο οδήγησης και φυσικά το περιβάλλον στο οποίο θα κινηθεί, η σκόνη και η λάσπη λ.χ. θα τον φθείρουν πολύ πιο γρήγορα. Σύμφωνα με τη Deksinio η εκτίμηση είναι τουλάχιστον 30.000 χιλιόμετρα, ενώ μπορεί να ξεπεράσει και τα 50.000.

Όταν έρθει η ώρα απαιτείται μόνο νέος ιμάντας, καθώς τα γρανάζια παραμένουν σε άριστη κατάσταση. Λογικά ένας ιμάντας από καουτσούκ ενισχυμένος με εσωτερικό πλέγμα fiberglass δεν είναι αρκετά σκληρός για να φάει την επιφάνεια ενός γραναζιού που έχει κατασκευαστεί από κράμα αλουμινίου με μαγνήσιο 6082. Αν λοιπόν ο ιμάντας δεν κοστίζει μια μικρή περιουσία μακροπρόθεσμα προκύπτει μια σημαντική εξοικονόμηση χρημάτων.

Το κιτ περιλαμβάνει τον ιμάντα και τα δύο γρανάζια κίνησης, ενώ δεν απαιτεί καμία μετατροπή στη μοτοσικλέτα που θα τοποθετηθεί. Προς το παρόν παράγεται για τρία δημοφιλή μοντέλα της αγοράς, BMW F800GS (και F700GS, F650GS), Suzuki DL650 V-Strom και Yamaha Fazer 600 S2. Υπό εξέλιξη είναι τα BMW F800R, G650GS και Kawasaki Z750R."


Πηγή: mototriti.gr!
Γιάννης ο tirbouchon-άκιας (Iσορροπημένα ανισόρροπος)
Θ.
Peace of mind (in need)!!!

Solomon
Μέλος Δ.Σ.
Δημοσιεύσεις: 2226
Εγγραφή: Πέμ 19 Νοέμ 2009, 00:52
Επικοινωνία:

Re: Απορία σχετικά με χρήση της αλυσίδας για μετάδοση

Δημοσίευση από Solomon »

Για τα δικυλινδρα οκ, έχουν πιο ήπια αποδοση. Τα τετρακυλινδρα όμως θα έχουν ενδιαφερον... Τιμουλα δεν μας λέει 8)

Άβαταρ μέλους
FZ8MAN
Fazer Hellas Club Member
Fazer Hellas Club Member
Δημοσιεύσεις: 302
Εγγραφή: Παρ 29 Οκτ 2010, 22:36
Model: R1
Model year: 2014
Τοποθεσία: ΧΑΛΚΙΔΑ
Επικοινωνία:

Re: Απορία σχετικά με χρήση της αλυσίδας για μετάδοση

Δημοσίευση από FZ8MAN »

ενδιαφερον θεμα...
Εικόνα
TDR250 '87 R1 '14 YAMAHA FOR EVER KAI AΣ ΑΛΛΑΖΩ ΚΑΙ ΒΟΛΑΝ!!!!
Εικόνα

SVouros
Δημοσιεύσεις: 37
Εγγραφή: Τρί 17 Φεβ 2015, 14:00
Model: FZS600
Model year: 2003
Επικοινωνία:

Re: Απορία σχετικά με χρήση της αλυσίδας για μετάδοση

Δημοσίευση από SVouros »

Solomon έγραψε:Για τα δικυλινδρα οκ, έχουν πιο ήπια αποδοση. Τα τετρακυλινδρα όμως θα έχουν ενδιαφερον... Τιμουλα δεν μας λέει 8)
Το αντίθετο φίλε. Τα δικύλινδρα σκάνε δύναμη σε 2-αδες, οπότε μια τεντώνει μια χαλαρώνει η αλυσίδα.
(ακόμα εντονότερο το φαινόμενο σε μονοκύλινδρα)
Το τετρακύλινδρο φθίρει πολύ λιγότερο την αλυσίδα λόγω της συνεχόμενης και πιο "αρμονικής" παροχής δύναμης.


Όσο για τον ιμάντα του άρθρου...τουλάχιστον λέει 30,000klm .... καλό!
30.000 κάνει για πλάκα οποιαδήποτε μέτρια αλυσίδα με μηδενική συντήρηση.

Απάντηση

Επιστροφή στο “Γενικά Τεχνικά θέματα Tips & Tricks”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 5 επισκέπτες