Ρύθμιση δέσμης φώτων
Ρύθμιση δέσμης φώτων
Μιας και για την μοτοσικλέτα δεν υπάρχουν μηχανήματα ρύθμισης της δέσμης, συνήθως αυτό γίνεται εμπειρικά…
Να σας πω λοιπόν έναν τρόπο ρύθμισης που σε γενικές γραμμές έχει αποδειχθεί σωστός, ή τέλος πάντων πολύ κοντά στο σωστό, και μπορεί να αποτελέσει την βάση για μια σωστή ρύθμιση φώτων….
Η διαδικασία πρέπει να γίνει βράδυ και απαιτείται ένας ίσιος δρόμος και ένα παρκαρισμένο αυτοκίνητο (σεντάν κατά προτίμηση…).
Εννοείται ότι προηγουμένως έχετε εξοικειωθεί με το ποιες βίδες πρέπει να περιστρέψετε, έχετε βγάλει τα τυχόν πλαστικά που εμποδίζουν την πρόσβαση και έχετε το κατάλληλο κλειδί στα χέρια...
Παρκάρετε την μηχανή στην ευθεία και στο κέντρο πίσω από το αυτοκίνητο, σε μια απόσταση 5-6 μέτρα.
Με την μηχανή στην όρθια θέση και καθισμένος πάνω της ώστε να συνυπολογιστεί στην ρύθμιση το βάρος σας, ανάβετε την μεσαία σκάλα (είτε την Η4 σε άλλα μηχανάκια είτε την Η7 στο FZ6). Σε μηχανάκια με 2πλούς προβολείς καλά είναι να απομονώνετε τον έναν τραβώντας την φίσα την ώρα που ρυθμίζετε τον άλλο ώστε να μην σας μπερδεύει…
Ρυθμίζετε το ύψος της δέσμης ώστε η γραμμή του πάνω ορίου της να συμπίπτει με την βάση του πίσω παρ-μπρίζ ή με το πάνω τελείωμα του πορτ-μπαγκάζ αν πρόκειται για σεντάν (βοηθάει καλύτερα…). Μικρή φωταύγεια μπορεί να φεύγει και λίγο παραπάνω αλλά σε καμία περίπτωση να μην φωτίζει-αντανακλάται στον εσωτερικό καθρέπτη του αυτοκινήτου….
Αν ρυθμίσετε σωστά την μεσαία σκάλα αυτόματα θα έρθει στα σωστά της και η μεγάλη….
Συνήθως έτσι πετυχαίνουμε μια σωστή ρύθμιση σε γενικές γραμμές και σπάνια θα χρειαστεί να ξαναεπέμβουμε και μόνο για μικροδιορθώσεις…
Φυσικά ένας έλεγχος οδηγώντας για λίγο σε σκοτεινό δρόμο και τσεκάροντας την δέσμη καθώς και το αν ενοχλεί τους απέναντι, είναι απαραίτητος πριν πείτε ότι τελειώσατε…
Αν κινείστε συχνά δικάβαλλος το βράδι θα πρέπει ή να τα ρυθμίσετε λίγο χαμηλότερα ή να δώσετε +2 κλικ στην πίσω προφόρτιση του ελατηρίου, ή και τα δύο…
Να σας πω λοιπόν έναν τρόπο ρύθμισης που σε γενικές γραμμές έχει αποδειχθεί σωστός, ή τέλος πάντων πολύ κοντά στο σωστό, και μπορεί να αποτελέσει την βάση για μια σωστή ρύθμιση φώτων….
Η διαδικασία πρέπει να γίνει βράδυ και απαιτείται ένας ίσιος δρόμος και ένα παρκαρισμένο αυτοκίνητο (σεντάν κατά προτίμηση…).
Εννοείται ότι προηγουμένως έχετε εξοικειωθεί με το ποιες βίδες πρέπει να περιστρέψετε, έχετε βγάλει τα τυχόν πλαστικά που εμποδίζουν την πρόσβαση και έχετε το κατάλληλο κλειδί στα χέρια...
Παρκάρετε την μηχανή στην ευθεία και στο κέντρο πίσω από το αυτοκίνητο, σε μια απόσταση 5-6 μέτρα.
Με την μηχανή στην όρθια θέση και καθισμένος πάνω της ώστε να συνυπολογιστεί στην ρύθμιση το βάρος σας, ανάβετε την μεσαία σκάλα (είτε την Η4 σε άλλα μηχανάκια είτε την Η7 στο FZ6). Σε μηχανάκια με 2πλούς προβολείς καλά είναι να απομονώνετε τον έναν τραβώντας την φίσα την ώρα που ρυθμίζετε τον άλλο ώστε να μην σας μπερδεύει…
Ρυθμίζετε το ύψος της δέσμης ώστε η γραμμή του πάνω ορίου της να συμπίπτει με την βάση του πίσω παρ-μπρίζ ή με το πάνω τελείωμα του πορτ-μπαγκάζ αν πρόκειται για σεντάν (βοηθάει καλύτερα…). Μικρή φωταύγεια μπορεί να φεύγει και λίγο παραπάνω αλλά σε καμία περίπτωση να μην φωτίζει-αντανακλάται στον εσωτερικό καθρέπτη του αυτοκινήτου….
Αν ρυθμίσετε σωστά την μεσαία σκάλα αυτόματα θα έρθει στα σωστά της και η μεγάλη….
Συνήθως έτσι πετυχαίνουμε μια σωστή ρύθμιση σε γενικές γραμμές και σπάνια θα χρειαστεί να ξαναεπέμβουμε και μόνο για μικροδιορθώσεις…
Φυσικά ένας έλεγχος οδηγώντας για λίγο σε σκοτεινό δρόμο και τσεκάροντας την δέσμη καθώς και το αν ενοχλεί τους απέναντι, είναι απαραίτητος πριν πείτε ότι τελειώσατε…
Αν κινείστε συχνά δικάβαλλος το βράδι θα πρέπει ή να τα ρυθμίσετε λίγο χαμηλότερα ή να δώσετε +2 κλικ στην πίσω προφόρτιση του ελατηρίου, ή και τα δύο…
Αποριες επι του θεματος:
- Γιατι δεν κανουν τα μηχανηματα ρυθμισης της δεσμης των φωτων που χρησιμοποιουν οι ελεκτρολογοι για τα αυτοκινητα; Προσωπικα, τα ρυθμισα με βαση το μηχανημα και ειμαι ΟΚ.
- Αν το ΙΧ που χρησιμοποιουμε ως μετρο, ειναι χαμηλωμενο τι γινεται; Δεν υπαρχει στανταρ υψος στα ΙΧ, ακομα και με μαμα "αναρτησεις".
Εχω ενα κειμενο σε Pdf για ρυθμιση των φωτων σε τοιχο, αλλα δεν ξερω πως να το επισυναψω.
- Γιατι δεν κανουν τα μηχανηματα ρυθμισης της δεσμης των φωτων που χρησιμοποιουν οι ελεκτρολογοι για τα αυτοκινητα; Προσωπικα, τα ρυθμισα με βαση το μηχανημα και ειμαι ΟΚ.
- Αν το ΙΧ που χρησιμοποιουμε ως μετρο, ειναι χαμηλωμενο τι γινεται; Δεν υπαρχει στανταρ υψος στα ΙΧ, ακομα και με μαμα "αναρτησεις".
Εχω ενα κειμενο σε Pdf για ρυθμιση των φωτων σε τοιχο, αλλα δεν ξερω πως να το επισυναψω.
Τα μηχανήματα δεν έχουν πρόβλημα...Προδιαγραφές ύψους και απόστασης του μηχανήματος από το όχημα δεν γνωρίζω να υπάρχουν, και ΣΙΓΟΥΡΑ αν υπάρχουν δεν τα ξέρουν οι "αυτοκινητάδες" μάστορες...Όσο για συνεργεία μοτό δεν έχω δεί πουθενά τέτοια μηχανήματα...
Εξ΄αλλου εγώ δεν είπα ότι αυτή η μέθοδος προσφέρει απόλυτη ακρίβεια...εμπειρική είναι, αλλά όποτε την δοκίμασα δούλεψε αποτελεσματικά...
Εεεε καλά και εσύ....ένα κανονικό αυτοκίνητο δεν μπορείς να βρείς ???
Λίγο πολύ τα περισσότερα κοινά αυτοκίνητα βρίσκονται στο ίδιο ύψος... τού φούστη.... από τα μερικά εκατομμύρια αυτοκίνητα που κυκλοφορούν εσύ θα διαλέξεις μια F1 για να ρυθμίσεις τα φώτα σου...???
Εξ΄αλλου εγώ δεν είπα ότι αυτή η μέθοδος προσφέρει απόλυτη ακρίβεια...εμπειρική είναι, αλλά όποτε την δοκίμασα δούλεψε αποτελεσματικά...
Εεεε καλά και εσύ....ένα κανονικό αυτοκίνητο δεν μπορείς να βρείς ???
Λίγο πολύ τα περισσότερα κοινά αυτοκίνητα βρίσκονται στο ίδιο ύψος... τού φούστη.... από τα μερικά εκατομμύρια αυτοκίνητα που κυκλοφορούν εσύ θα διαλέξεις μια F1 για να ρυθμίσεις τα φώτα σου...???
-
- Δημοσιεύσεις: 871
- Εγγραφή: Κυρ 16 Ιαν 2005, 11:13
- Model: -
- Τοποθεσία: Αγ. Δημητριος
- Επικοινωνία:
Θανο ευχαριστω.
Τελικα η απορια μου βρηκε την απαντηση της.Τουλαχιστον τωρα βρηκες χρονο να γραψεις κατι για την ρυθμιση ωστε ολοι να μπορουν να φτιαξουν σωστα τα φωτα τους.
Αν βρω το χρονο το ΣΚ θα το δοκιμασω οπως και θα δοκιμασω και το αλλο που ειπαμε ετσι για να δω αν υπαρχει μεγαλη διαφορα....
Τελικα η απορια μου βρηκε την απαντηση της.Τουλαχιστον τωρα βρηκες χρονο να γραψεις κατι για την ρυθμιση ωστε ολοι να μπορουν να φτιαξουν σωστα τα φωτα τους.
Αν βρω το χρονο το ΣΚ θα το δοκιμασω οπως και θα δοκιμασω και το αλλο που ειπαμε ετσι για να δω αν υπαρχει μεγαλη διαφορα....
Νικο αν το επισυναψεις στο http://www.imageshack.us/ και το ποσταρεις μετα.
Παντελή, πρώτα ξεκίνα να ρυθμίσεις σωστά την Η7...αυτή είναι η βάση των φώτων μιας και είναι η λάμπα που προσφέρει το περισσότερο φως και την πιο πλατιά δέσμη....
Ρύθμισέ την έτσι ώστε οριακά μονοκάβαλλος να μην τυφλώνει τους απέναντι...
Αν η πάνω γραμμή της δέσμης της Η7 έρθει στο ύψος που τελειώνει η γραμμή του πορτ-μπαγκαζ ενός κλασικού σεντάν από μια απόσταση 5-6 μέτρων, τότε είσαι καλά....Θα το δείς και στον δρόμο... Στο δικό μου είχα "σηκώσει" ελάχιστα την Η7 σε σχέση με την μαμά ρύθμιση...
Μετά ρύθμισε την χαμηλή σκάλα της Η4 ώστε να φωτίζει λίγο πιο κάτω από την κύρια δέσμη της Η7....Μάλλον θα χρειαστεί να την φέρεις και λίγο προς το κέντρο....
Έτσι όταν θα ανάβεις τους προβολείς η μεγάλη σκάλα της Η4 θα φωτίζει πάνω από την Η7....
Ουσιαστικά οι 2 δέσμες της Η4 πρέπει να φωτίζουν συμμετρικά πάνω και κάτω από την σταθερή Η7....Με αυτήν την ρύθμιση εγώ πήρα τα καλύτερα αποτελέσματα...
Αν η χαμηλή σκάλα της Η4 φωτίζει στο ίδιο ύψος με την Η7 τότε η μεγάλη της σκάλα φέγγει πολύ ψηλά και ουσιαστικά "χάνεται"...
Αυτό που είπες για διπλές Η4 ξέχνα το...
όχι μόνο δεν θα κερδίσεις αλλά θα χάσεις φως, μιας και η μονή Η7 λάμπα είναι πιο μοντέρνα, πολύ πιο αποδοτική, με καλύτερη διάχυση δέσμης, και διαθέτει διαφορετικό καθρέπτη σε σχέση με την Η4...
Ρύθμισέ την έτσι ώστε οριακά μονοκάβαλλος να μην τυφλώνει τους απέναντι...
Αν η πάνω γραμμή της δέσμης της Η7 έρθει στο ύψος που τελειώνει η γραμμή του πορτ-μπαγκαζ ενός κλασικού σεντάν από μια απόσταση 5-6 μέτρων, τότε είσαι καλά....Θα το δείς και στον δρόμο... Στο δικό μου είχα "σηκώσει" ελάχιστα την Η7 σε σχέση με την μαμά ρύθμιση...
Μετά ρύθμισε την χαμηλή σκάλα της Η4 ώστε να φωτίζει λίγο πιο κάτω από την κύρια δέσμη της Η7....Μάλλον θα χρειαστεί να την φέρεις και λίγο προς το κέντρο....
Έτσι όταν θα ανάβεις τους προβολείς η μεγάλη σκάλα της Η4 θα φωτίζει πάνω από την Η7....
Ουσιαστικά οι 2 δέσμες της Η4 πρέπει να φωτίζουν συμμετρικά πάνω και κάτω από την σταθερή Η7....Με αυτήν την ρύθμιση εγώ πήρα τα καλύτερα αποτελέσματα...
Αν η χαμηλή σκάλα της Η4 φωτίζει στο ίδιο ύψος με την Η7 τότε η μεγάλη της σκάλα φέγγει πολύ ψηλά και ουσιαστικά "χάνεται"...
Αυτό που είπες για διπλές Η4 ξέχνα το...
όχι μόνο δεν θα κερδίσεις αλλά θα χάσεις φως, μιας και η μονή Η7 λάμπα είναι πιο μοντέρνα, πολύ πιο αποδοτική, με καλύτερη διάχυση δέσμης, και διαθέτει διαφορετικό καθρέπτη σε σχέση με την Η4...
μιας και τα λεμε εδω εχω ενα προβλημα.
Τελικα συμφωνα με τις οδηγίες του Theod ειμαι καλα . Εχω ενα πρόβληματάκι ομως.
ετυχε, πριν πέσω, να έχω τις phillips Vision Plus.H μια μας αφησε χρονους και δεν μπορουσα να βρω αλλη μιας και ο Lamp center βαρεσε κανονι.
Ετσι βρήκα στην Φρατζη τις Cool Blue (24 euro το ζευγαρι).Το προβλημα μου ειναι πως προς ο κεντρο της δεσμης - και πάνω- κάνει μια κορυφούλα.
Νομιζα αρχικα πως φταίει η ρυθμιση (μιας και την σκαλισα και αυτη το Σαββατο που πήρα τις λάμπες).Τελικα απο δοκιμες με τις παλιες Η4 και με την phillips αποδείκτηκε πως φταινει οι λάμπες.Με τις παλιες, στον τοιχο εχω ενα flat παραληλόγραμο ιχνος......
Καμμια αποψη ?
Τελικα συμφωνα με τις οδηγίες του Theod ειμαι καλα . Εχω ενα πρόβληματάκι ομως.
ετυχε, πριν πέσω, να έχω τις phillips Vision Plus.H μια μας αφησε χρονους και δεν μπορουσα να βρω αλλη μιας και ο Lamp center βαρεσε κανονι.
Ετσι βρήκα στην Φρατζη τις Cool Blue (24 euro το ζευγαρι).Το προβλημα μου ειναι πως προς ο κεντρο της δεσμης - και πάνω- κάνει μια κορυφούλα.
Νομιζα αρχικα πως φταίει η ρυθμιση (μιας και την σκαλισα και αυτη το Σαββατο που πήρα τις λάμπες).Τελικα απο δοκιμες με τις παλιες Η4 και με την phillips αποδείκτηκε πως φταινει οι λάμπες.Με τις παλιες, στον τοιχο εχω ενα flat παραληλόγραμο ιχνος......
Καμμια αποψη ?
Κάθε λάμπα ανάλογα τον εσωτερικό της ανακλαστήρα (μαζί φυσικά και με τους ανακλαστήρες του φαναριού) δίνει λίγο διαφορετική διάχυση στον δρόμο...και δεν μπορείς να κάνεις και τίποτα για αυτό...Αυτή η κορυφούλα που λες γιατί σε "χαλάει" ??? Αν η δέσμη σου είναι γενικά ρυθμισμένη καλά δεν θα είναι πρόβλημα...
ok
απλα με προβληματιζε γιατι δικάβαλος απο καλαματα ,ειχα την δέσμη κάπου στο κατω μερος του πισω τζαμιου των IX .Και έβλεπα αυτό το φως μεσα στην καμπίνα και δεν ήξερα τι είναι.......
- stavros_25
- Δημοσιεύσεις: 246
- Εγγραφή: Δευ 29 Αύγ 2005, 16:13
- Model: FZ6
- Model year: 2005
- Τοποθεσία: TOΛΟ, ΝΑΥΠΛΙΟ
- Επικοινωνία:
- stavros_25
- Δημοσιεύσεις: 246
- Εγγραφή: Δευ 29 Αύγ 2005, 16:13
- Model: FZ6
- Model year: 2005
- Τοποθεσία: TOΛΟ, ΝΑΥΠΛΙΟ
- Επικοινωνία:
Α μπραβο. Το σκορπιζει πολυ το φως, δεν εχει εκεινο το "καρφι" που εχει η αλογονου.
Τι εχω για Η4;;; Αυτη τη στιγμη εχω κανει μια ψιλοπατεντα, με μια Η7, μονο για μεγαλη σκαλα ομως. Το εχω ξανακανει μονοφθαλμο δηλαδη. Αλλα το σκεφτομαι αν θα την κρατησω, γιατι η καθυστερηση των xenon ειναι καταστροφικη για τη μεγαλη σκαλα. Ειδωμεν ...
Τι εχω για Η4;;; Αυτη τη στιγμη εχω κανει μια ψιλοπατεντα, με μια Η7, μονο για μεγαλη σκαλα ομως. Το εχω ξανακανει μονοφθαλμο δηλαδη. Αλλα το σκεφτομαι αν θα την κρατησω, γιατι η καθυστερηση των xenon ειναι καταστροφικη για τη μεγαλη σκαλα. Ειδωμεν ...
- stavros_25
- Δημοσιεύσεις: 246
- Εγγραφή: Δευ 29 Αύγ 2005, 16:13
- Model: FZ6
- Model year: 2005
- Τοποθεσία: TOΛΟ, ΝΑΥΠΛΙΟ
- Επικοινωνία:
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης