Περί αναρτήσεων

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
Monstar
Fazer Hellas Club Member
Fazer Hellas Club Member
Δημοσιεύσεις: 57
Εγγραφή: Σάβ 14 Ιούλ 2018, 14:47
Model: FZ6
Model year: 2006
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Περί αναρτήσεων

Δημοσίευση από Monstar »

Εισαγωγικά

Πριν ξεκινήσουμε να αναλύουμε το θέμα ανάρτηση θα πρέπει να μιλήσουμε και για κάποια πολύ βασικά θέματα που θα μας βοηθήσουμε να καταλάβουμε τι κάνει η ανάρτηση και από ποιά άλλα μέρη εξαρτάται.

Ένα από τα βασικότερα λάθη που κάνουμε είναι να ρίχνουμε κάθε πρόβλημα αστάθειας στις αναρτήσεις μας.
Μια κλασσική αιτία αστάθειας είναι τα λάστηχα.
Ή θα έχουν λιγότερη πίεση από την προβλεπόμενη.
Ή θα είναι φθαρμένα ανομοιογενώς.
Ή θα είναι τελείως φθαρμένα.
Ή θα είναι τελείως ακατάλληλα για την χρίση που κάνουμε στην αικάστοτε μηχανή.

Γενικότερα για τις αναρτήσεις

Για να έχουμε ένα σημείο αναφοράς ως προς την κατάσταση των αναρτήσεών μας πρέπει να πληρούνται τα παρακάτω:
* Οι αναρτήσεις μας να επανέλθουν στις εργοστασιακές ρυθμίσεις.
* Να έχουμε κάνει ένα σωστό και καλό service στις αναρτήσεις μας στα χιλιόμετα που προβλέπει ο κατασκευαστής μας.
* Εκτός από τις αναρτήσεις πρέπει να έχουμε και ένα καλοσυντηρημένο πλαίσιο και τα περιφεριακά του καθώς αυτά αποτελούν το 60% της απόδωσης της μηχανής.

Αυτό περιλαμβάνει τα εξής:
1) Σωστή συντήριση των μοχλικών συστημάτων και των υποσυστημάτων του.
2) Σωστά σφιγμένος κινητήρας, ειδικά σε ανοιχτά πλαίσια.
3) Σωστά συντηριμένα ρουλεμάν τιμονιού.
4) Σωστά ρυθμισμένη αλυσίδα.
α. Πολύ τεντωμένη αλυσίδα προκαλεί μεγάλο πρόβημα αστάθειας.
β. Πολύ χαλαρή αλυσίδα δεν προκαλεί τόσο μεγάλο πρόβλημα αστάθειας αλλά προκαλεί πρόβλημα σε άλλα συστήματα.

Ανάρτηση

Ανάρτηση είναι ο ελενκτηκός μηχανισμός της ταχύτητας κίνησης του συνολικότερου μηχανισμού απόσβεσης των κραδασμών.

Όταν κινούμαστε σε μια πορεία αναπτύσεται ένα διανυσματικό μέγεθος το οποίο λέγεται ορμή. Η ορμή πιο απλοϊκά είναι μια δύναμη που έχει την τάση να κρατάει σταθερή την ταχύτητα του οχήματός μας.
Όταν κατα την κίνησή μας βρούμε κάποια ανωμαλία ,όπως ένα σαμαράκι, την στιγμή της επαφής με το εμπόδιο η ορμή τείνει να αλλάξει το άνισμά της. Η ανάρτηση υποχωρεί για να αποτρέψει την αλλαγή του ανίσματος.

Εάν είχαμε μόνο ελαττήριο σαν ανάρτηση θα χάναμε τον έλεγχο της μηχανής μετά από κάθε σύγκρουση με κάποιο εμπόδιο λόγω της συνεχής ταλάντωσης.

Η μείωση της ταλάντωσης επιτυγχάνεται με την ύπαρξη της τριβής.
* Στα πιο παλλιά οχήματα χρησιμοποιούσαμε ξηρή τριβή αλλά λόγω των πολλών φθορών καταργήθηκε το σύστημα.
* Στα πιο σύγχρονα οχήματα χρησιμοποιούμε υδραυλική τριβή. Έχουν πολύ καλύτερη απόδωση και πολύ λιγότερες φθορές.
Η υδραυλική τριβή επιτυγχάνεται με την παροχή ρευστού από μεταλλικές διελεύσεις. Όχι από οπές!! Αυτές οι διελεύσεις ανοιγοκλείνουν με ελλάσματα όπως θα δούμε και παρακάτω.
Οι μειωμένες φθορές επιτυγχάνονται λόγο του συντελεστή θερμότητας και τριβής των υγρών.

Πίσω ανάρτηση

Στην παρακάτω εικόνα βλέπετε μια σφραγισμένη πίσω ανάρτηση

Εικόνα

Παρακάτω φαίνονται όλα τα επιμέρους εξαρτήματά της.

Εικόνα

Μπροστινή ανάρτηση

Παρακάτω φαίνονται όλα τα επιμέρους εξαρτήματά της.
Εικόνα

Στό πάνω μέρος του άξονα υπάρχει ένα έμβολο το οποίο στεγανοποιείτε με ένα ειδικά κατασκευασμένο αντιτριβικό δαχτυλίδι συνήθως από μπρούτζο. Είναι πολύ συμαντικό να μην έχει χαράγματα σε όλη την περιφέρια γιατί θα παρουσιαστούν διαρροές του ειδικού λαδιού. Είναι λογικό μετά από κάποια χρόνια να υπάρχουν φυσιολογικές φθορές.
Στο ταξίδι δεν έχει σημασία ο προορισμός, αλλά τι θα φάμε όταν φτάσουμε.

Απάντηση

Επιστροφή στο “Γενικά Τεχνικά θέματα Tips & Tricks”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες