Καλή η φλόγα αλλά όχι και να καούμε...

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
Monstar
Fazer Hellas Club Member
Fazer Hellas Club Member
Δημοσιεύσεις: 57
Εγγραφή: Σάβ 14 Ιούλ 2018, 14:47
Model: FZ6
Model year: 2006
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Καλή η φλόγα αλλά όχι και να καούμε...

Δημοσίευση από Monstar »

Με αφορμή τη συζήτηση που είχα χθες με ένα παλικάρι (λίγο καγκουράκος αλλά καλό παιδί) που γουστάρει τα φλογίδια στη μηχανή του, ανοίξαμε μια συζήτηση που τελικά καταλήγει για άλλη μια φορά πως αν κοιμάσαι στην τάξη, θα το πληρώσεις στο μέλλον.
Καθότι μου αρέσει να μιλάω τεχνικά και με σωστές ορολογίες, όταν μπορώ, σας παραθέτω τι είχα απαντήσει σε ένα παλικάρι στο facebook, όταν είχε δημοσιεύσει την φωτογραφία στο κάτω μέρος. Τα ίδια συζητήσαμε και με το παλικάρι χθες, αλλά αυτός τελικά κάηκε......

Το γεγονός πως έχεις γαλάζια φλόγα υποδηλώνει πως έχεις περισσότερο οξυγόνο σε σχέση με το αέριο καύσης.
Όταν το οξυγόνο είναι περισσότερο, τότε έχουμε πιο θερμή καύση με γαλάζιο χρώμα.
Όταν το οξυγόνο είναι λιγότερο, τότε έχουμε πιο ατελή και ψυχρή καύση με κίτρινο χρώμα.
Το κίτρινο χρώμα στις ατελείς καύσεις είναι συνήθως μικρά σωματίδια αιθάλης στη φλόγα που θερμαίνονται σε σημείο πυράκτωσης.
Επίσης η κίτρινη φλόγα είναι πάντα συνυφασμένη με βρόμικη καύση, καθώς αφήνει πάντα ένα στρώμα άνθρακα σε ό,τι θερμαίνεται.
Όταν έχουμε θερμή καύση, η γαλάζια φλόγα μπορεί να είναι σχεδόν αόρατη σε κάποια υπόβαθρα.
Αυτό εξηγεί τις διαφορετικές αποχρώσεις και την ψευδαίσθηση της διαφάνειας σε κάποια σημεία.
Το πιο θερμό μέρος της φλόγας, είναι η κορυφή της εσωτερικής φλόγας, ενώ το πιο ψυχρό μέρος είναι η συνολική εσωτερική φλόγα.
Το γεγονός πως η φλόγα σου δεν είναι μυτερή και σε σχήμα κυλινδρικής πυραμίδας, αλλά ακανόνιστη και με καμπυλώσεις στα άκρα, σημαίνει πως το αέριο βγήκε με μεγάλη συμπίεση και έντονα τυρβώδη ροή.
Η συμπίεση παράγεται από την καύση σου, άρα μέσα στο θάλαμο καύσης μεταξύ πιστονιού και κεφαλής, με ότι αυτό συνεπάγεται για τις υψηλές παραγόμενες θερμοκρασίες και πιέσεις.
Η τυρβώδης ροή προκαλεί ζημιά στις βαλβίδες καθώς ασκείται ανάποδη πίεση πάνω τους και στους λαιμούς μέχρι το τελικό δεν υπάρχει ομοιόμορφη κατανομή θερμότητας, με διάσπαρτα μικρά ψυχρότερα σημεία.
Ταυτόχρονα προκαλείται "μηχανικός θόρυβος" μέσα στην εξάτμιση σου και έντονοι κραδασμοί λόγο σπηλαίωσης (cavitation) και αυτό μεταφέρεται στον κινητήρα σου και φυσικά σε όλο το πλαίσιο.
Το γεγονός πως η φλόγα είναι μακριά και όχι κοντή σε μήκος, αναλογικά με τη διατομή της εξόδου του τελικού, σημαίνει πως είχες αρκετή ποσότητα καυσαερίων ή πως δεν έχει αδειάσει επαρκώς η εξάτμιση από τον προηγούμενο κύκλο και εδώ κάνει την εμφάνισή του το back-pressure σε συνάρτηση με την ογκομέτρηση της εξάτμισης σου.
Όλα αυτά θα τα δεις στην πράξη μόλις δεις τα μπουζί σου, μόλις κάνεις καυσανάλυση και αν καταφέρεις θερμική απεικόνιση της εξάτμισης και του κινητήρα ή απλά χρησιμοποιήσεις ένα θερμοπίστολο ακριβείας.
Ελπίζω να μην σε έκαψα πολύ.

Εικόνα
Στο ταξίδι δεν έχει σημασία ο προορισμός, αλλά τι θα φάμε όταν φτάσουμε.

Solomon
Μέλος Δ.Σ.
Δημοσιεύσεις: 2226
Εγγραφή: Πέμ 19 Νοέμ 2009, 00:52
Επικοινωνία:

Re: Καλή η φλόγα αλλά όχι και να καούμε...

Δημοσίευση από Solomon »

Να ρωτήσω εγώ.
Κανονικά, σε ένα νορμάλ μηχανάκι δεν πρέπει να έχουμε καθόλου φλόγες από τις εξατμίσεις, σωστά?

Άβαταρ μέλους
Monstar
Fazer Hellas Club Member
Fazer Hellas Club Member
Δημοσιεύσεις: 57
Εγγραφή: Σάβ 14 Ιούλ 2018, 14:47
Model: FZ6
Model year: 2006
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Καλή η φλόγα αλλά όχι και να καούμε...

Δημοσίευση από Monstar »

Σε εργοστασιακό μηχανάκι με εργοστασιακό σύστημα εξάτμισης, θα δεις μόνο αν έχει ζεσταθεί πολύ η εξάτμιση επειδή το έχεις σπάσει, όπου η φλόγα δεν θα είναι τόσο μεγάλη και θα εμφανιστεί όταν βαράς κόφτες ή αν κλείσεις απότομα το γκάζι. Βέβαια ακόμα και εκεί, τις περισσότερες φορές το κυρίως σώμα της φλόγας είναι εντός του τελικού της εξάτμισης, αλλά αυτό εξαρτάται από το μήκος και τη μορφολογία του τελικού (αυλοί, διαφράγματα, θάλαμοι κλπ).
Αν θυμάσαι στα παλιά MotoGP τα θηρία (1000άρια) οι φλόγες ήταν μικρές μύτες πολύ κοντά στην έξοδο του τελικού και άκουγες και ένα κούφιο σκάσιμο. Και ήταν μία όταν έκλεινε το γκάζι από ψηλές στροφές στα μακριά τελικά, ενώ στα κοντά τελικά ήταν λίγες ακόμα λόγο εκτόνωσης της συμπίεσης σε μικρότερη διαδρομή.
Στο ταξίδι δεν έχει σημασία ο προορισμός, αλλά τι θα φάμε όταν φτάσουμε.

Άβαταρ μέλους
SoR_gr
Administrator
Δημοσιεύσεις: 3073
Εγγραφή: Τρί 24 Απρ 2012, 23:24
Model: FZ6 S2
Model year: 2007
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Καλή η φλόγα αλλά όχι και να καούμε...

Δημοσίευση από SoR_gr »

Το κλασσικο που κανουν ολοι, ειναι ειναι τρυπωντας ή βγαζοντας τον καταλυτη πετυχαινουν να βγαζουν φλογιδια απο την εξατμιση. Ωστοσο, γιαυτο δεν βλεπουμε καποια μηχανακια να κυκλοφορουν. Θεωρουν οτι επειδη οπτικα ειναι καυλωτικο, κανει κ καλο στον κινητηρα...

Αυτα στα μηχανακια φιλων σας κ να σας τα δινουν κ καμια βολτα...
"Never regret a day in your life: good days give happiness, bad days give experience, worst days give lessons, and best days give memories."

Άβαταρ μέλους
Monstar
Fazer Hellas Club Member
Fazer Hellas Club Member
Δημοσιεύσεις: 57
Εγγραφή: Σάβ 14 Ιούλ 2018, 14:47
Model: FZ6
Model year: 2006
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Καλή η φλόγα αλλά όχι και να καούμε...

Δημοσίευση από Monstar »

Σε ομάδα με gixxers ο άλλος εξηγούσε για το πως σκας φλογίδια με τη χρήση του kill switch επανειλημμένα και το γκάζι καρύδι, και όταν έκανα το λάθος να του πω πως το kill switch είναι ευαίσθητο και για άλλη χρήση, απλά με συμβούλεψε να παρατήσω τη μηχανή και να πάρω αμάξι γιατί είμαι πολύ ευαίσθητος......
Στο ταξίδι δεν έχει σημασία ο προορισμός, αλλά τι θα φάμε όταν φτάσουμε.

Απάντηση

Επιστροφή στο “Γενικά Τεχνικά θέματα Tips & Tricks”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 4 επισκέπτες