Προθέρμανση κινητήρα (ειδικά τις κρύες μέρες)

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
Monstar
Fazer Hellas Club Member
Fazer Hellas Club Member
Δημοσιεύσεις: 57
Εγγραφή: Σάβ 14 Ιούλ 2018, 14:47
Model: FZ6
Model year: 2006
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Προθέρμανση κινητήρα (ειδικά τις κρύες μέρες)

Δημοσίευση από Monstar »

Με αφορμή την απάντηση (viewtopic.php?p=252571#p252571) ανοίγω νέο θέμα και μάχη με αντεπιχειρήματα, όπως κάθε άλλη φορά που γίνεται ανάλογη συζήτηση διά ζώσης....

- Πρέπει να ζεστάνω τον κινητήρα της μοτοσυκλέτας πριν ξεκινήσω;

Ναι, για καλύτερη προστασία. Αλλά μόνο για περίπου ένα λεπτό. Ας εξηγήσουμε γιατί. Μόλις σηκωθείτε από το κρεβάτι αύριο το πρωί, δοκιμάστε αυτό το πείραμα: τρέξτε έξω και κάντε ένα γρήγορο σπριντ στο δρόμο. Εκτός από την ντροπή για την εμφάνιση με τις πιτζάμες (ή την έλλειψη αυτών), πώς νομίζετε ότι θα νιώσετε;
Η μοτοσικλέτα σας πρέπει επίσης να ζεσταθεί λίγο πριν βγει στο δρόμο.

Βοηθήστε το πιστόνι να μην κάνει χαράγματα

Το μέταλλο διαστέλλεται όταν θερμαίνεται, και όποιος οδηγάει μια μοτοσικλέτα ξέρει πολύ καλά ότι εκπέμπει μεγάλη θερμότητα, ειδικά σε αερόψυκτους κινητήρες.
Η υποβολή ενός ψυχρού εμβόλου σε ακραία θερμότητα και τριβή χωρίς να το αφήσετε να προθερμανθεί μπορεί να προκαλέσει ταχεία διαστολή και γρατζουνιές. Ο κινητήρας δεν επιτυγχάνει τη βέλτιστη ανοχή μεταξύ των εξαρτημάτων έως ότου φτάσει στην κανονική θερμοκρασία λειτουργίας. Εάν αρχίσετε να γκαζώνετε πριν την επίτευξη της θερμοκρασίας λειτουργίας, η θερμοκρασία του κινητήρα μπορεί να αυξηθεί απότομα. Αυτό μπορεί να προκαλέσει τη θέρμανση των εμβόλων και τη διαστολή τους, πριν ζεσταθεί ανάλογα και ο κύλινδρος (ή το χιτώνιο του κυλίνδρου) και έτσι αυξάνουμε την πιθανότητα χαράγματος στο πιστόνι.

Βεβαιωθείτε ότι το λάδι κυκλοφορεί σωστά

Ένας άλλος λόγος για να προθερμαθεί ο κινητήρας σας, είναι για να (ανα)κυκλοφορήσει το λάδι.
Το κρύο λάδι δεν ρέει τόσο εύκολα, όσο το λάδι που φτάνει τη θερμοκρασία λειτουργίας. Σε ακραίες περιπτώσεις, το λάδι ενδέχεται να μην ρέει στην αντλία λαδιού, οδηγώντας σε φθορά τρίτων εξαρτημάτων αλλά και φθορά του ρουλεμάν και του στροφείου της.

Φυσικά, μια καλή λύση για την εξάλειψη της κακής ροής λόγο ψύξης, είναι να χρησιμοποιήσετε ένα υψηλής ποιότητας βελτιωτικό/συνθετικό, που ρέει γρήγορα σε όλα τα μέρη του κινητήρα παρά τις κρύες θερμοκρασίες.

Ο μεγαλύτερος κίνδυνος φθοράς, είναι όταν κατά την κρύα αρχική εκκίνηση, το λάδι δεν έχει κυκλοφορήσει ακόμη σε όλα τα εξαρτήματα του άνω μέρους του κινητήρα και της κεφαλής.

- Πόση ώρα να προθερμάνω τον κινητήρα;

Περίπου ένα λεπτό είναι αρκετός χρόνος για να επιτραπεί σταδιακά να διασταλεί το έμβολο και τα άλλα μέρη και να εξασφαλιστεί καλή κυκλοφορία λαδιού στο άνω μέρος. Οι περισσότεροι αναβάτες ξεκινούν τον κινητήρα και περνούν ένα ή δύο λεπτά με το κράνος και τον εξοπλισμό τους και μόλις είναι έτοιμοι, είναι έτοιμη και η μοτοσυκλέτα.
Στο ταξίδι δεν έχει σημασία ο προορισμός, αλλά τι θα φάμε όταν φτάσουμε.

Solomon
Μέλος Δ.Σ.
Δημοσιεύσεις: 2226
Εγγραφή: Πέμ 19 Νοέμ 2009, 00:52
Επικοινωνία:

Re: Προθέρμανση κινητήρα (ειδικά τις κρύες μέρες)

Δημοσίευση από Solomon »

Παιδιά εγώ προσωπικά άμα δεν πέσει το ρελαντί (έχει αυτόματο τσοκ) δε το ξεκινάω. Αμα κρατάει 2.500σαλ, με πρώτη έχει καμία 30-35 χλμ, που είναι πολλά για μέσα στα στενά.
Επίσης από εντουρακι (που δεν έχει δείκτη θερμοκρασίας) κάνω δοκιμη με το χέρι. Πιανω το ψυγείο να είναι ζεστουλικο, όχι να καίει. Μετά κ ξεκινάω

Solomon
Μέλος Δ.Σ.
Δημοσιεύσεις: 2226
Εγγραφή: Πέμ 19 Νοέμ 2009, 00:52
Επικοινωνία:

Re: Προθέρμανση κινητήρα (ειδικά τις κρύες μέρες)

Δημοσίευση από Solomon »

Τα ξαναγράφω εγώ μιας κ οι λοιποί αρκούνται στο φβ
Ζε-στα-μα

Τέλος
Ειδικά δε όσοι έχουν θητευσει κ σε ευρωπαϊκά μοτέρ (χωρίς να τα ρημαξουν) γνωρίζουν καλά την αξία της "προθέρμανσης" του μοτέρ πριν του βγάλουν τα ματάκια

lefkaditis
Δημοσιεύσεις: 2
Εγγραφή: Σάβ 25 Σεπ 2021, 15:30
Model: FZS600
Model year: 2004
Επικοινωνία:

Re: Προθέρμανση κινητήρα (ειδικά τις κρύες μέρες)

Δημοσίευση από lefkaditis »

Να ρωτήσω; Καταρχάς συμφωνώ ότι πρέπει να ζεσταθεί ο κινητήρας. Στην δικιά μου περίπτωση όμως ακόμη και το καλοκαίρι είναι ανεβασμένες οι στροφές όταν βάζω μπροστά (πάνω από 2000)και μετά από λίγο χρόνο πέφτουν (1440 -1480). (Έχει αυτόματο τσοκ). Είναι φυσικό αυτό να γίνεται ειδικά όταν δεν μεσολαβεί πολύ ώρα
μεταξύ σβιστής μηχανής και επαναλειτουργίας;; (ακόμη και μικρότερο της μιας ωρας)

Άβαταρ μέλους
Monstar
Fazer Hellas Club Member
Fazer Hellas Club Member
Δημοσιεύσεις: 57
Εγγραφή: Σάβ 14 Ιούλ 2018, 14:47
Model: FZ6
Model year: 2006
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Προθέρμανση κινητήρα (ειδικά τις κρύες μέρες)

Δημοσίευση από Monstar »

Καλή θερμοκρασία λειτουργίας δεν είναι οι (στην καλύτερη περίπτωση) 38-40°C του περιβάλλοντος. Επίσης ακόμα και αν έξω έχει 40 βαθμούς, εντός του κινητήρα και του κυκλώματος λίπανσης/ψύξης η θερμοκρασία είναι πολύ μικρότερη.
Άρα είναι σαν να μην την υπολογίζουμε καν. Σκέψου το πιο απλό. Ακόμα και την πιο θερμή μέρα να βάλεις μπροστά, ο ανεμιστήρας του ψυγείου δεν παίρνει μπροστά, ούτε η ένδειξη θερμοκρασίας είναι πιο ψηλή.
Στο δικό μου (fazer 600 '06) αν δεν σταματήσει να φλασάρει η ένδειξη στο στροφόμετρο δεν ξεκινάω ακόμα και αν έχω αργήσει για δουλειά.
Στο ταξίδι δεν έχει σημασία ο προορισμός, αλλά τι θα φάμε όταν φτάσουμε.

Άβαταρ μέλους
SoR_gr
Administrator
Δημοσιεύσεις: 3072
Εγγραφή: Τρί 24 Απρ 2012, 23:24
Model: FZ6 S2
Model year: 2007
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Προθέρμανση κινητήρα (ειδικά τις κρύες μέρες)

Δημοσίευση από SoR_gr »

Εγω περιμενω να παεη, στους 40κατι (s2) δλδ να μη λεει low. Αν σκεφτεις, βαλε μπρος κρανος βγες απο γκαραζ κ τσεκ οτι εκλεισε η γκαραζοπορτα, "ζεσταθηκε"
"Never regret a day in your life: good days give happiness, bad days give experience, worst days give lessons, and best days give memories."

Απάντηση

Επιστροφή στο “Γενικά Τεχνικά θέματα Tips & Tricks”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 4 επισκέπτες