Προθέρμανση κινητήρα (ειδικά τις κρύες μέρες)

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
Monstar
Fazer Hellas Club Member
Fazer Hellas Club Member
Δημοσιεύσεις: 38
Εγγραφή: Σάβ 14 Ιούλ 2018, 14:47
Model: FZ6
Model year: 2006
Τοποθεσία: Αθήνα

Προθέρμανση κινητήρα (ειδικά τις κρύες μέρες)

Δημοσίευση από Monstar »

Με αφορμή την απάντηση (viewtopic.php?p=252571#p252571) ανοίγω νέο θέμα και μάχη με αντεπιχειρήματα, όπως κάθε άλλη φορά που γίνεται ανάλογη συζήτηση διά ζώσης....

- Πρέπει να ζεστάνω τον κινητήρα της μοτοσυκλέτας πριν ξεκινήσω;

Ναι, για καλύτερη προστασία. Αλλά μόνο για περίπου ένα λεπτό. Ας εξηγήσουμε γιατί. Μόλις σηκωθείτε από το κρεβάτι αύριο το πρωί, δοκιμάστε αυτό το πείραμα: τρέξτε έξω και κάντε ένα γρήγορο σπριντ στο δρόμο. Εκτός από την ντροπή για την εμφάνιση με τις πιτζάμες (ή την έλλειψη αυτών), πώς νομίζετε ότι θα νιώσετε;
Η μοτοσικλέτα σας πρέπει επίσης να ζεσταθεί λίγο πριν βγει στο δρόμο.

Βοηθήστε το πιστόνι να μην κάνει χαράγματα

Το μέταλλο διαστέλλεται όταν θερμαίνεται, και όποιος οδηγάει μια μοτοσικλέτα ξέρει πολύ καλά ότι εκπέμπει μεγάλη θερμότητα, ειδικά σε αερόψυκτους κινητήρες.
Η υποβολή ενός ψυχρού εμβόλου σε ακραία θερμότητα και τριβή χωρίς να το αφήσετε να προθερμανθεί μπορεί να προκαλέσει ταχεία διαστολή και γρατζουνιές. Ο κινητήρας δεν επιτυγχάνει τη βέλτιστη ανοχή μεταξύ των εξαρτημάτων έως ότου φτάσει στην κανονική θερμοκρασία λειτουργίας. Εάν αρχίσετε να γκαζώνετε πριν την επίτευξη της θερμοκρασίας λειτουργίας, η θερμοκρασία του κινητήρα μπορεί να αυξηθεί απότομα. Αυτό μπορεί να προκαλέσει τη θέρμανση των εμβόλων και τη διαστολή τους, πριν ζεσταθεί ανάλογα και ο κύλινδρος (ή το χιτώνιο του κυλίνδρου) και έτσι αυξάνουμε την πιθανότητα χαράγματος στο πιστόνι.

Βεβαιωθείτε ότι το λάδι κυκλοφορεί σωστά

Ένας άλλος λόγος για να προθερμαθεί ο κινητήρας σας, είναι για να (ανα)κυκλοφορήσει το λάδι.
Το κρύο λάδι δεν ρέει τόσο εύκολα, όσο το λάδι που φτάνει τη θερμοκρασία λειτουργίας. Σε ακραίες περιπτώσεις, το λάδι ενδέχεται να μην ρέει στην αντλία λαδιού, οδηγώντας σε φθορά τρίτων εξαρτημάτων αλλά και φθορά του ρουλεμάν και του στροφείου της.

Φυσικά, μια καλή λύση για την εξάλειψη της κακής ροής λόγο ψύξης, είναι να χρησιμοποιήσετε ένα υψηλής ποιότητας βελτιωτικό/συνθετικό, που ρέει γρήγορα σε όλα τα μέρη του κινητήρα παρά τις κρύες θερμοκρασίες.

Ο μεγαλύτερος κίνδυνος φθοράς, είναι όταν κατά την κρύα αρχική εκκίνηση, το λάδι δεν έχει κυκλοφορήσει ακόμη σε όλα τα εξαρτήματα του άνω μέρους του κινητήρα και της κεφαλής.

- Πόση ώρα να προθερμάνω τον κινητήρα;

Περίπου ένα λεπτό είναι αρκετός χρόνος για να επιτραπεί σταδιακά να διασταλεί το έμβολο και τα άλλα μέρη και να εξασφαλιστεί καλή κυκλοφορία λαδιού στο άνω μέρος. Οι περισσότεροι αναβάτες ξεκινούν τον κινητήρα και περνούν ένα ή δύο λεπτά με το κράνος και τον εξοπλισμό τους και μόλις είναι έτοιμοι, είναι έτοιμη και η μοτοσυκλέτα.
Στο ταξίδι δεν έχει σημασία ο προορισμός, αλλά τι θα φάμε όταν φτάσουμε.

Solomon
Μέλος Δ.Σ.
Δημοσιεύσεις: 2055
Εγγραφή: Πέμ 19 Νοέμ 2009, 00:52

Re: Προθέρμανση κινητήρα (ειδικά τις κρύες μέρες)

Δημοσίευση από Solomon »

Παιδιά εγώ προσωπικά άμα δεν πέσει το ρελαντί (έχει αυτόματο τσοκ) δε το ξεκινάω. Αμα κρατάει 2.500σαλ, με πρώτη έχει καμία 30-35 χλμ, που είναι πολλά για μέσα στα στενά.
Επίσης από εντουρακι (που δεν έχει δείκτη θερμοκρασίας) κάνω δοκιμη με το χέρι. Πιανω το ψυγείο να είναι ζεστουλικο, όχι να καίει. Μετά κ ξεκινάω

Solomon
Μέλος Δ.Σ.
Δημοσιεύσεις: 2055
Εγγραφή: Πέμ 19 Νοέμ 2009, 00:52

Re: Προθέρμανση κινητήρα (ειδικά τις κρύες μέρες)

Δημοσίευση από Solomon »

Τα ξαναγράφω εγώ μιας κ οι λοιποί αρκούνται στο φβ
Ζε-στα-μα

Τέλος
Ειδικά δε όσοι έχουν θητευσει κ σε ευρωπαϊκά μοτέρ (χωρίς να τα ρημαξουν) γνωρίζουν καλά την αξία της "προθέρμανσης" του μοτέρ πριν του βγάλουν τα ματάκια

Απάντηση

Επιστροφή στο “Γενικά Τεχνικά θέματα Tips & Tricks”