Περι πιέσεων ελαστικων

Όσα θα θέλατε να μάθετε για τα ελαστικά της μηχανής σας!!
Κανόνες Δ. Συζήτησης
Η κατηγορία Ελαστικά αφορά γνώμες, προσωπικές επιλογές, τέστ, νέα μοντέλα,
γενικές τιμές τιμοκαταλόγων αντιπροσωπιών και γενικότερα πληροφόρηση για Ελαστικά και
ΟΧΙ ΕΜΠΟΡΟΥΣ-ΛΑΣΤΙΧΑΔΕΣ και τιμοκαταλόγους αυτών!!!
Απάντηση
Solomon
Μέλος Δ.Σ.
Δημοσιεύσεις: 2226
Εγγραφή: Πέμ 19 Νοέμ 2009, 00:52
Επικοινωνία:

Περι πιέσεων ελαστικων

Δημοσίευση από Solomon »

Με αφορμή μια συζητησούλα στο fb θα ήθελα να εκφράσω την γνώμη μου όσον αφορά τις πιέσεις των ελαστικών μας.

Οι αναγνώστες και οι συμμετέχοντες στην παρούσα συζήτηση απαιτείται να έχουν κριτική σκέψη και να μην κατεβάσουν αμάσητα όσα γράψω λες και είμαι κάποια αυθεντία.

Οτι θα πω προέρχεται απο προσωπική εμπειρία.

Ξεκινώντας ως τυφλοσούρτη θα πάρουμε τις πιέσεις του κατασκευαστή. Ο οποίος έκατσε κάτω και συμβίβασε χίλιους παράγοντες για να καταλήξει στο περίφημο 36-42.
Γράφω συμβίβασε μιας και η οδήγηση μοτοσυκλέτας στο δρόμο είναι ενα παιχνίδι. Ενα παιχνίδι όπου πρέπει το στρογγυλό μαύρο πράγμα να :
σηκώσει το βάρος μας
περάσει την δύναμη στο δρόμο
να βρεί πρόσφυση ακόμη κι εκεί που δεν υπάρχει
να αντέξει στα κοπανήματα απο τις κακοτεχνίες
να είναι όσο το δυνατόν "φιλικό" στο οδηγό και να τον προειδοποιεί για τα όρια του
να αποχετέυσει τα νερά της βροχής
και φυσικά να έχει μεγάλη διάρκεια ζωής

Όλα τα παραπάνω πολλές φορές ταυτόχρονα...

Η σύσταση, η κορώνα και οι διαστάσεις είναι η μία παράμετρος.Η άλλη είναι η πίεση του. Το λέει και το ρητό άλλωστε, λάστιχο σωστά φουσκωμένο, ποτέ (η δύσκολα τέλοσπάντων) νικημένο.

Επομένως αν βάλω τις πιέσεις που προτείνει ο κατασκευαστής είμαι οκ?
Σαφέστατα. Σε καλύπτει για ενα αρκετά ευρύ φάσμα χρήσης.

Απο κει και πέρα έρχεται η προσωπική επιλογή. Αλλά για να έρθει χρειάζεται αφενός να έχω ξεκινήσει απο κάπου να έχω μια εμπειρία δηλαδή, αφετέρου να έχω αίσθηση των αλλαγών.

Αν δεν τα έχω αυτά και βάλω άκριτα 29-29 γιατί του φίλου με το ΚΤΜ τόσο του δουλεύουν και πυροβολάει, υπάρχει πιθανότητα να φάω τα μούτρα μου και να μην καταλάβω και γιατί.

Ξεκινάμε λοιπόν απο το 36-42
προς τα που πάμε? Ανεβαίνουμε ή κατεβαίνουμε?
Έτσι για την ιστορία δοκιμάστε μια φορά να ανεβείτε και βάλτε 40-46. Έτσι απλά για να καταλάβετε πως συμπεριφέρεται το μηχανάκι. Κοπανάει και διαβάζει περισσότερο τις ανωμαλίες του δρόμου. Παρόλα αυτά θα δείτε ότι το τιμόνι ελάφρωσε αισθητά και ακούει ευκολότερα. Αν συνεχίσετε το πείραμα για πάρα πολύ θα διαπιστώσετε ότι και οι φθορές των ελαστικών θα είναι μικρότερες, θα σας βγάλει πολλά περισσότερα χιλιόμετρα προτού τετραγωνίσει στο κέντρο του.

Πάμε στην άλλη μπάντα, χαμηλώνουμε πιέσεις.
Ωραία...πόσο?
Πες ότι βάσει λογική κρατάς τις αναλογίες του κατασκευαστή και ρίχνεις το ίδιο εμπρός και πίσω όποτε προκύπτει το 30-36.Κάνεις την βόλτα σου και σημειώνεις νοητά.
βαρύ μπροστινό...
βαρία αίσθηση όλο το μηχανάκι, λες και δεν θέλει να πλαγιάσει στην στροφή.
Ναι , αλλά αφού έριξα τις πιέσεις έχω μεγαλύτερο εμβαδόν επαφής ελαστικού - δρόμου επομένως έχω καλύτερη πρόσφυση...
Χμμμμ και ναι και όχι.

Στην πίστα μια χαρά θα λειτουργούσε αυτός ο συνδυασμός και ακόμη παρακάτω. Στον δρόμο όμως το μπροστά δεν υπάρχει περίπτωση να μην χαζοψαρεύει διαρκώς, να ανοίγει την τροχιά του και να σε φοβίζει.
Απο την άλλη, το πίσω το αισθάνεσαι καλύτερα που είναι πιο "ξεφούσκωτο". Ναι βαραίνει την αίσθηση του στιψίματος της μηχανής, αλλά δίνει περισσότερη εμπιστοσύνη στο άνοιγμα του γκαζιού στην έξοδο της στροφής. Είναι και λίγο πιο αργό στις αντιδράσεις του (καταλαβαίνεις καλύτερα και πιο προοδευτικά το γλίστρημα ή την υπερστροφή ισχύος) αλλά αυτό με βολεύει (εμένα που δεν το θέλω ξυράφι)

Τελικά τι κάνω???
Πρώτα απ όλα μαθαίνουμε να οδηγάμε την μηχανή μας. Χρειάζονται χρόνος και χιλιόμετρα για να αποκτήσουμε την εμπειρία που θα μας βοηθήσει να κατανοήσουμε μια αλλάγή αργότερα. Πόσος χρόνος, πόσα χιλιόμετρα, υποκειμενικό. Κάποιοι μπορεί να σπαταλήσουν και μια ζωή χωρίς να πάρουν χαμπάρι.

Έπειτα ξεκινάμε με μικρές αλλαγές ένα λάστιχο κάθε φορά για να καταλαβαίνουμε τι μας γίνεται και σε διαδρομές που κινούμαστε τακτικά έτσι ώστε να ξέρουμε την συμπεριφορά της μοτό.
Προσωπικά το εμπρός δεν θα το πείραζα απο το 36 του. Ίσως με κάποια γρηγορότερη κορώνα να το έριχνα στο 33.
Στο πίσω το 42 θα το είχα μόνο για ταξίδι σε εθνική με μεγάλες ταχύτητες και φορτωμένος. Το πόσο πιο κάτω θα εξαρτώταν απο το ελαστικό και την αίσθηση που θα μου έδινε στο τρόπο οδήγησής μου.

Επομένως μην αναλώνεστε σε μαγικές συνταγές, συμβουλές κολλητών και κατεβατά στο ίντερνετ :mrgreen:
Πάρτε την πληροφορία απ όλους τους και κρίνετε εσείς τελικά αν το 33-38 ταιριάζει στον χαρακτήρα σας.

ΥΓ ναι εάν διαφοροποιηθείτε απο τις πιέσεις του κατασκευαστή δεν θα εκραγεί η μοτοσυκλέτα σας ούτε θα πέσετε σταματημένοι.

Άβαταρ μέλους
theovivad
Δημοσιεύσεις: 261
Εγγραφή: Παρ 02 Σεπ 2016, 19:24
Model: FZS600
Model year: 2001
Τοποθεσία: Καβάλα
Επικοινωνία:

Re: Περι πιέσεων ελαστικων

Δημοσίευση από theovivad »

Η εμπειρία οδήγησης της μοτοσυκλέτας μαζί με την γνώση περί αυτής και σε συνδυασμό με την σωστή συντήρηση της, σαφώς προσφέρει στον αναβάτη πληροφορίες τις οποίες μπορεί να "διαβάσει" κατά την χρήση.
Οπότε ανάλογα με την χρήση που κάνει ο καθένας μας διαμορφώνει στα σημεία που θέλει την μοτοσυκλέτα του.
Για την πίεση των ελαστικών... συμφωνώ και εγώ ότι οι πιέσεις που δίνει ο κατασκευαστής είναι μια σωστή σχέση. Οι αλλαγές στη σχέση αυτή θα πρέπει να γίνονται συνειδητά και σκεπτόμενοι πάντα την χρήση, το τερέν, το βάρος, και τις θερμοκρασίες.
Προσωπικά τον Αύγουστο έβαλα καινούργια λάστιχα... 36-42 για αρχή (με άζωτο) και σε όλο το ταξίδι των 1500 χλμ που έκανα το καλοκαίρι. Από τέλη Νοέμβρη και μετά σε μια πόλη που βρέχει τακτικά... με απογευματινά γεμάτα υγρασία που σχεδόν καθρεφτίζεσαι στον δρόμο χωρίς να χει βρέξει, και χρήση... μόνο για συντήρηση κ για καμιά βόλτα ανά 10ήμερο έτσι για να μην κάθεται... Έριξα σε 34-38 και αισθάνομαι λίγο πιο άνετα. Ίσως να χρειάζεται κ άλλο κάτω αλλά όπως είπα η χρήση της το χειμώνα είναι περιστασιακή.
Αυτό που δεν μ αρέσει και το βλέπω μέσα στην πόλη σε πολλά μηχανάκια είναι...τα ξεφούσκωτα, σχεδόν στο αμήν από αέρα λάστιχα... 2καβαλος σε ανηφόρα και μετά να σου λέει..."αυτό το λάστιχο δεν κάνει, είναι άχρηστο... μην το πάρεις" και τέτοια.
Έπειτα είναι και το πλύσιμο της μηχανής το οποίο κατά την γνώμη μου εκτός από την εικόνα βοηθάει στη συντήρηση του χρώματος, των πλαστικών μερών της αλλά και τα λάστιχα... τι πατάμε σε κάθε χρήση ιδέα δεν έχουμε. Και κυρίως τους καλοκαιρινούς μήνες που με τις θερμοκρασίες στα ύψη η φθορά στην γόμα είναι ταχύτατη. Γενικά στα όλα τ άλλα με κάλυψε ο Solomon.

Άβαταρ μέλους
socrates fz6s2
Fazer Hellas Club Member
Fazer Hellas Club Member
Δημοσιεύσεις: 799
Εγγραφή: Τετ 23 Ιούλ 2008, 02:42
Model: -
Τοποθεσία: Δάσος Χαϊδαρίου
Επικοινωνία:

Re: Περι πιέσεων ελαστικων

Δημοσίευση από socrates fz6s2 »

Ο κατασκευαστής λέει (για τα Fazer) 33-36 (για το 90+% των περιπτώσεων, που δουλεύει μια χαρά) & μόνο για φόρτωμα 36-42! Προσωπικά βάζω πάντα 34-38, εκεί κατέληξα συνυπολογιζοντας ότι το πιεστικο έχει κάποια απόκλιση.. Διαφοροποιουμαι ΜΟΝΟΝ σε πίστα (κατεβάζω ανάλογα) ή σε ταξίδι δικαβαλος - τριβαλιτσο (ανεβάζω ανάλογα)! Τίποτε άλλο! Επίσης πιο σημαντικός είναι ο συχνός έλεγχος της πίεσης, παρά το +- 1psi πάνω ή κάτω..!!.. 😉
Η αξία ενός ανθρώπου φαίνεται: όχι από τον τρόπο που φέρεται σε αυτούς που έχουν κάτι να του προσφέρουν .. αλλά, από τον τρόπο που αντιμετωπίζει αυτούς από τους οποίους δεν έχει τίποτα να περιμένει ..!!..

Απάντηση

Επιστροφή στο “Ελαστικά”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 5 επισκέπτες