Καταργηση EXUP σε FAZER 2003 ?

Τα 1000cc με καρμπυρατέρ μέχρι το 2005
Άβαταρ μέλους
indikos
Δημοσιεύσεις: 4
Εγγραφή: Σάβ 26 Ιουν 2010, 08:15
Επικοινωνία:

Καταργηση EXUP σε FAZER 2003 ?

Δημοσίευση από indikos »

Τι πρεπει να κανω για να καταργησω το EXUP σε FAZER 1000 του 2003;

Ευχαρηστω!
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος indikos την Παρ 20 Ιούλ 2012, 09:02, έχει επεξεργασθεί 2 φορές συνολικά.
ΕικόναΕικόναΕικόνα


Άβαταρ μέλους
indikos
Δημοσιεύσεις: 4
Εγγραφή: Σάβ 26 Ιουν 2010, 08:15
Επικοινωνία:

Re: Καταργηση EXUP σε FAZER 2003.

Δημοσίευση από indikos »

Υπαρχει τροπος να μη δειχνει ενδειξη σφαλματος στο στροφομετρο μετα την αφαιρεση και του servo moter του exup?
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος indikos την Παρ 13 Ιούλ 2012, 11:36, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
ΕικόναΕικόναΕικόνα

Άβαταρ μέλους
jskf16
Δημοσιεύσεις: 11079
Εγγραφή: Παρ 21 Σεπ 2007, 14:10
Model: -
Model year: 2012
Τοποθεσία: XANIA
Επικοινωνία:

Re: Καταργηση EXUP σε FAZER 2003.

Δημοσίευση από jskf16 »

Υπαρχει φυσα που γεφυρωνεις το εκει σημειο....Yamaha Exup Servo Eliminator.Ψαχνουμε και εδω μεσα πριν..... :mrgreen: :wink: Για το FZS καλο ειναι να ρωτησεις...


Άβαταρ μέλους
jskf16
Δημοσιεύσεις: 11079
Εγγραφή: Παρ 21 Σεπ 2007, 14:10
Model: -
Model year: 2012
Τοποθεσία: XANIA
Επικοινωνία:

Re: Καταργηση EXUP σε FAZER 2003.

Δημοσίευση από jskf16 »

...τιποτα :/abwave::)

Άβαταρ μέλους
jskf16
Δημοσιεύσεις: 11079
Εγγραφή: Παρ 21 Σεπ 2007, 14:10
Model: -
Model year: 2012
Τοποθεσία: XANIA
Επικοινωνία:

Re: Καταργηση EXUP σε FAZER 2003.

Δημοσίευση από jskf16 »

Για το FZS1000 κανουν τα παρακατω:

Bazzaz EXUP Servo Eliminator E741

Bazzaz EXUP Servo Eliminator E741

BAZZAZ EXUP SERVO ELIMINATOR

Θα σας εβαζα και μια μοντα που εκαναν ,οι φιλοι μας οι Γερμανοι :twisted: +:Brick wall=+:](*,) .....αλλα που να μεταφραζουμε γερμανικα τωρα :mrgreen:
:/abwave::)

Άβαταρ μέλους
vlachoFazeras
Δημοσιεύσεις: 902
Εγγραφή: Σάβ 04 Σεπ 2010, 23:00
Model: FZS600
Model year: 2002
Τοποθεσία: Ανω Πατησια
Επικοινωνία:

Re: Καταργηση EXUP σε FAZER 2003.

Δημοσίευση από vlachoFazeras »

τι ωφελει αυτο??????? +:Think=+::-k
Η ζωή δεν μετριέται από τον αριθμό των αναπνοών που παίρνουμε,
αλλά από τις στιγμές που μας κόβουν την ανάσα


Πάνος

Άβαταρ μέλους
jskf16
Δημοσιεύσεις: 11079
Εγγραφή: Παρ 21 Σεπ 2007, 14:10
Model: -
Model year: 2012
Τοποθεσία: XANIA
Επικοινωνία:

Re: Καταργηση EXUP σε FAZER 2003.

Δημοσίευση από jskf16 »

Ποιο η κατάργηση ή ύπαρξη ?

GrDreamer
Fazer Hellas Club Member
Fazer Hellas Club Member
Δημοσιεύσεις: 759
Εγγραφή: Δευ 22 Φεβ 2010, 01:16
Model: CBR
Model year: 1999
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Καταργηση EXUP σε FAZER 2003.

Δημοσίευση από GrDreamer »

Μάλλον η κατάργηση του exup εννοει, τουλάχιστο αυτήν την απορία έχω εγώ..

Άβαταρ μέλους
jskf16
Δημοσιεύσεις: 11079
Εγγραφή: Παρ 21 Σεπ 2007, 14:10
Model: -
Model year: 2012
Τοποθεσία: XANIA
Επικοινωνία:

Re: Καταργηση EXUP σε FAZER 2003.

Δημοσίευση από jskf16 »

Προσωπικα απο τα λιγα που ξερω και εχω ψιλοκουβεντιασει σε παρέες , λεγοντας ο καθενας την αποψη του.... :D , ειμαι κατα! :mrgreen:

Ετσι εν συντομια , μερικοι πιστευουν πως με την αφαιρεση του επειδη το θεωρουν <<εμποδιο>> στη ροη των καυσαεριων σε συγκεκριμενες φασεις λειτουργιας του κινητηρα , θα ηταν καλυτερα.Μιλωντας παντα ως εχει ετσι ? Γιατι αμα αρχισουμε τα περι ολόσωμων συστημάτων εξατμισης και ελευθερα φιλτρα αερα και αγωνιστικες γενικα διαταξεις/ρυθμισεις δεν εχει νοημα παει αλλου η κουβεντα.

Το exup ειναι μια πατεντα πολυ παλια της Yamaha που αργοτερα και αλλες εταιριες την κοπιαραν με αλλο ονομα.Το exup αν γνωριζουμε ακριβως το πως λειτουργει και το σκοπο του , τοτε μονο θα μπορεσουμε και να καταλαβουμε ποια ειναι τα <<οφελη>> αυτα κατα την αφαιρεση του , και εαν αξιζει σε σχεση με τη παραμονη του στο συστημα της εξατμισης και των καυσαεριων.

.....ετσι επιγραμματικά :D

GrDreamer
Fazer Hellas Club Member
Fazer Hellas Club Member
Δημοσιεύσεις: 759
Εγγραφή: Δευ 22 Φεβ 2010, 01:16
Model: CBR
Model year: 1999
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Καταργηση EXUP σε FAZER 2003.

Δημοσίευση από GrDreamer »

Αυτό που γνωρίζω είναι ότι το exup είναι μια βαλβίδα στις εξατμισεις, και το πρωτοφορουσανε στα παλιά υστερικά μηχανάκια, εξηγω: Παράδειγμα πέρνουμε ενα fzr250 4χρονο 4κυλινδρο με 50 άλογα και κόφτη στης 17-18000rpm . Το έυρος οφέλιμης λειτουργείας του είναι από τις 9μισι μέχρις λίγο πριν τον κόφτη έτσι, πιο πριν το μηχανάκι κοιμάται αλλά κάπως πρέπει να φτάσεις σε εκείνες τις στροφές.
Στις χαμηλές στοφές θέλουμε να έχουν τα καυσαέρια συμπίεση ώστε να έχει ροπή το μοτέρ(αν δεν κάνω λάθως λόγω υποπίεσης). Eτσι η βαλβίδα exup σταγκαλίζει την εξάτμιση ώστε να υπάρχει η απαράιτητη συμπίεση συνάμα και η ροπή, σωστά?
Στον αντίποδα τώρα στις υψηλές στροφές μας ενδιαφέρει να έχουμε ανοιχτή εξάτμιση, ώστε να αποβάλονται γρηγορότερα τα καυσαέρια από την εξάτμιση και να ανεβάζει γρηγορότερα το μοτέρ γι΄αυτόν τον λόγο ανοίγει η βαλβίδα exup σωστά?

Απλά για πιο λόγο να αφαιρέσεις τη βαλβίδα exup αν απλά έχεις φορέσει μόνο τελικό?????? +:Think=+::-k

Άβαταρ μέλους
jskf16
Δημοσιεύσεις: 11079
Εγγραφή: Παρ 21 Σεπ 2007, 14:10
Model: -
Model year: 2012
Τοποθεσία: XANIA
Επικοινωνία:

Re: Καταργηση EXUP σε FAZER 2003.

Δημοσίευση από jskf16 »

Εμας ρωτας :?: :mrgreen: :lol: ή ειναι ρητορικο το ερωτημα :D

Να πουμε γενικοτερα οτι το exup αλλα το φορανε στο τελικο και αλλα στους λαιμους :!:


:/abwave::)

Solomon
Μέλος Δ.Σ.
Δημοσιεύσεις: 2226
Εγγραφή: Πέμ 19 Νοέμ 2009, 00:52
Επικοινωνία:

Re: Καταργηση EXUP σε FAZER 2003.

Δημοσίευση από Solomon »

Καλά τα λέει ο Αλεξ για το exup.
Χοντρά χοντρά πρόκειται για μια βαλβίδα είτε ακριβώς πριν το τελικό με την μορφή απλής πεταλούδας όπως πχ στη παρακάτω φωτό η οποία είναι απο suzuki gsxr 1000 και ονομάζεται SET(Suzuki Exhaust Tuning)
Εικόνα
είτε στην ένωση των 4 λαιμών των κυλίνδρων με λιγο πιο σύνθετη μορφή όπως σ αυτό το Yamaha που το ονομάζουμε EXUP(Exhaust Ultimate Power Valve)
Εικόνα
βέβαια και η Honda έχει το δικό της συστηματάκι με την ονομασία Η-VIX
Εικόνα
όπως και η Kawaso (που δε ξέρω πως το ονομάζει)


Τεχνητό φράξιμο της εξάτμισης λοπόν (για την suzuki) και "γεφύρωμα" των λαιμών για τις άλλες δυο. Ποιος όμως ο λόγος για ένα ακόμη σύστημα που προσθέτει βάρος και πολυπλοκότητα?
Ας ξεκινήσουμε απο τα δύσκολα.Ηχητικά κύματα που ταξιδεύουν απο την βαλβίδα εξαγωγής όταν ανοίγει. Ο ήχος απο την έκρηξη και την καύση του μίγματος απελευθερώνεται απο την βαλβίδα εξαγωγής μαζί με τα καυσαέρια

(στην πραγματική λειτουργία μιας μηχανής εσωτερικής καύσης το άνοιγμα της βαλβίδας εξαγωγής δεν συμπίπτει με το κάτω νεκρό σημείο, αλλά συμβαίνει αρκετές μοίρες νωρίτερα για λόγους που δεν μας αφορούν τώρα. Επίσης το άνοιγμα της βαλβίδας εισαγωγής δεν ξεκινάει απο το άνω νεκρό σημείο,αλλά κι αυτό νωρίτερα. Οπότε για ένα απειροελάχιστο χρονικό διάστημα οι βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής είναι ανοικτές - πολύ λίγο βέβαια - και οι δυο ταυτόχρονα, αυτό είναι το λεγόμενο overlap των βαλβίδων.)

Ο ήχος ταξιδεύει γρηγορότερα απο το ρευστό(αέρια κάυσεως) οπότε και απελευθερώνεται στο περιβάλλον μέσω της εξάτμισης.Αν εμείς με κάποιο τρόπο μπορέσουμε και "αντανακλάσουμε" ένα μέρος απο το ηχητικό κύμα και το γυρίσουμε πίσω στο θάλαμο καύσης τι θα συμβεί?Βασικά τίποτα αν δεν γίνει μελετημένα το θέμα.Ίσα ίσα που θα χάσουμε σε απόδοση λόγω "φραξίματος" της διατομής της εξάτμισης.
Εάν όμως το ηχητικό κύμα εξασθενημένο μεν, με αρκετή ενέργεια δε, φτάσει στο θάλαμο ακριβώς την στιγμή του overlap(ταυτόχρονα ανοιχτές βαλβίδες)? Τότε παρατηρείται το εξής, το ηχητικό κύμα καθώς φτάνει και η βαλβίδα εξαγωγής κλείνει δημιουργεί συνθήκες χαμηλής πίεσης (Πολύ μπακαλίστικα αρχή του Βernoulli: όσο γρηγορότερα κινείται ο αέρας, τόσο πέφτει η πίεσή του) που ευνοούν την εισαγωγή ακόμη περισσότερου μίγματος απ΄όσο δύναται να αντλήσει εκείνη τη στιγμή ο κινητήρας. Δημιουργεί δηλαδή ένα είδος υπερτροφοδότησης (με την πολύ ευρεία έννοια βεβαίως βεβαίως) όπου αντί να σηκώσει την πίεση παραπάνω από την ατμοσφαιρική, τεχνητά την ρίχνει οπότε και το μίγμα "ρουφιέται" ευκολότερα (αντί να "σπρώχνεται" όπως κάνει ο υπερσυμπιεστής)

Αν έχετε φτάσει ως εδώ το διάβασμα(και το βασικότερο έχετε πάρει μια ιδέα για το τι συμβαίνει), κατ αρχήν συγχαρητήρια, κατά δεύτερον πάμε παρακάτω γιατί τώρα αρχίζουν τα ενδιαφέροντα!

Τα παραπάνω επομένως συμβαίνουν σε ένα μονοκύλινδρο διβάλβιδο κινητήρα.Όπως καταλαβαίνετε σε 4κύλινδρους 16βάλβιδους τα πράγματα περιπλέκονται αρκετά, οι βασικές αρχές όμως παραμένουν οι ίδιες. Θέλουμε μέρος των ηχητικών κυμάτων να επιστρέφουν στο θάλαμο καύσης κατά τη διάρκεια του ovelap. Απλά στους 4 κύλινδρους μπορούμε να εκμεταλευτούμε και ένα ακόμη χαρακτηριστικό της λειτουργίας τους. Το ότι όταν οι δυο κύλινδροι είναι στην φάση εξαγωγής, οι άλλοι δύο είναι στη φάση της εισαγωγής, οπότε έαν με κάποιο τρόπο "γεφυρώσουμε" τους μεν με τους δε, τότε τα ηχητικά κύματα του ενός θα εξυπηρετήσουν και τις ανάγκες "υπερπλήρωσης" του άλλου.

Εδώ λοιπόν ήρθαν τα τσακάλια της Yamaha πριν καμιά 30αρία χρόνια και βάλανε τα γυαλιά στους υπόλοιπους.Με αυτό το απλοϊκό σχετικά σύστημα στην ένωση των 4λαιμών γεφυρώνουν κατα το δοκούν την ροή των καυσαερίων ,με αποτέλεσμα μια αυξημένη απόδοση στις χαμηλομεσαίες όπου παραδοσιακά ένας 4κύλινδρος υψηλής απόδοσης σέρνεται.

Είναι εύκολα κατανοητό ότι από ένα σημείο και μετά το φαινόμενο αυτό δεν μας χρειάζεται μιας και τα καυσαέρια αποκτούν ιδιαιτέρως υψηλές ταχύτητες-είναι λίγο πρίν το μηχανάκι αρχίσει να ροπιάζει (κι αν μιλάμε για το FZ1, κάπου στις 6.000 σαλ)- οπότε η βαλβίδα του exup ανοίγει εντελώς προκειμένου να μην αποτελεί εμπόδιο στην ομαλή ροή των καυσαερίων.

Αυτά λίγο πολύ στην θεωρία γιατί στην πράξη τα πράγματα διαφέρουν κάπως. Το exup έκανε μεγάλη διαφορά στα καρμπυρατεράτα μηχανάκια. Εκεί όπου για να πετύχεις ιπποδυνάμεις έπρεπε να έχεις τεράστια καρμπυρατέρ, τα οποία όμως στις χαμηλές δε μπορούσαν να τροφοδοτήσουν σωστά. Με την έλευση των ηλεκτρονικών αναφλέξεων και του ψεκασμού η λειτουργία του exup περάσε σε δεύτερη μοίρα όσον αφορά τις επιδόσεις, αλλά χρησιμοποιείται ακόμη για άλλον λόγο.

Κι αυτός δεν είναι άλλος από την ομολογκασιόν ενός μοντέλου. Για να πάρει έγκριση τύπου ένα μηχανάκι περνάει από κάποιες τυποποιημένες μετρήσεις ήχου και ρύπων που ορίζει η Ε.Ε. Για να περάσεις τις προδιαγραφές σαν κατασκευαστής υπάρχουν 2 τρόποι.Ο πρώτος είναι να φτιάξεις ένα ολοκαίνουργιο μοτέρ απο λευκό χαρτί, που θα φροντίσεις με τον κατάλληλο σχεδιασμό να υπερκαλύπτει τις προδιαγραφές του κάθε γραφειοκράτη της Ε.Ε. που κάθεται τα ξύνει και βγάζει φιρμάνια για τους ρύπους και τον ήχο (για να μην προκαλείς όχληση στις πόλεις). Αυτό όπως καταλαβαίνεις προδιαθέτει κάμποσα εκατομμυριάκια για σχεδιασμό και εξέλιξη και το αποτέλεσμα δεν θα είναι και 100% σίγουρο(τρανό παράδειγμα η BMW όταν θέλησε να κοντραριστεί στα ίσα με τα τζαπάνια 4κύλινδρα και έφτιαξε το S1000RR, το οποίο αν και γ@μω τα μηχανάκια πήρε ανάκληση για αλλαγή κινητήρα!Όχι απλά κάποιου ελαττωματικού εξαρτήματος, αλλάζανε κινητήρα κανονικά!)
Ο δεύτερος τρόπος είναι να πάρεις την μοτερούκλα που έχεις κάμποσα χρόνια τώρα (και είναι αποδεδειγμένα αξιόπιστη και άσπαστη) και να την προσαρμόσεις όπως όπως στις προδιαγραφές του παραπάνω τρομπέτα (οι οποίες παρεπιμπόντως δεν είναι ισόβιες,αλλάζουν κάθε μερικά χρόνια)
Τι ζητάει λοιπόν ο σοφός νομοθέτης. Τάδε επίπεδα ήχου και δείνα επίπεδα καυσαερίων στις Χ(συγκεκριμένες) στροφές. Κι εδώ παίζεται όλο το παιχνίδι και καταλαβαίνει κανείς πως οι αυτοκινητομοτοσυκλετοβιομηχανίες επηρρεάζουν τα κέντρα λήψης αποφάσεων.
Αν ο νομοθέτης έλεγε συγκεκριμένους ρύπους και επίπεδα ήχου για όλο το φάσμα λειτουργίας του κινητήρα την είχαμε βάψει.Δε θα υπήρχε τίποτα όπως τα ξέρουμε σήμερα.
Με το σημερινό καθεστώς όμως οι μετρήσεις για την έγκριση τύπου γίνονται (εαν δεν απατώμαι) στις 4.000σαλ. Το λέει το ταμπελάκι στο λαιμό του FZ1.Nτεσιμπέλ και στροφές.

Εκεί λοιπόν έρχεται το εργοστάσιο και φροντίζει, στην περιοχή που γίνονται οι μετρήσεις τα πράγματα να είναι νομότυπα!Εκεί κλείνει το exup για να περιορίσει τον ήχο απο την εξάτμιση(η οποία για να αποδώσει τα 150αλογα πρέπει να είναι αρκούντως ελεύθερη) φροντίζει και ο ψεκασμός να είναι πλουσιότερος μιας και πλούσια καύση συνεπάγεται λιγότερο κρότο οπότε και πέρνει έγκριση τύπου το μηχανάκι.

Αν αυτό που καταλάβατε είναι ότι εσκεμμένα ο κατασκευαστής φροντίζει να χαντακώνει επιδόσεις σε κάποιο φάσμα στροφών καλά καταλάβατε. Είναι ο σκοπός που αγιάζει τα μέσα!Γι αυτό και τα εντελώς μαμά FZ1 έχουν γεμάτο τράβηγμα χαμηλά και εκεί περί τις 4 με 6 χιλιάδες νιώθεις ένα μικρό δισταγμό και μετά ξεσπά η κόλαση (πως τα λέω ε!)

Μέχρις εδώ καλά.Γνώμη μου τώρα. Το συγκεκριμένο συστηματάκι δεν προσφέρει τίποτα απο πλευράς επιδόσεων. Είναι καθαρά για να μαζεύει τον κινητήρα προκειμένου να παίρνει έγκριση τύπου, οπότε όποιος ξύνεται και του την σπάει, με την αλλαγή τελικού κάνε μια και βγάλτο..

Όπως καταλαβαίνετε είμαι ακόμη στην Αθήνα και καίγομαι...ούτε θάλασσα σήμερα ούτε τίποτα. Έβγαλα κι εγώ την ενέργεια μου στο πληκτρολόγιο!Καλά μπάνια ρε!! <>

Άβαταρ μέλους
koulis
Δημοσιεύσεις: 3985
Εγγραφή: Δευ 23 Ιουν 2008, 14:54
Model: FZ1
Τοποθεσία: ΦΑΛΑΡΑ(ΣΤΥΛΙΔΑ)
Επικοινωνία:

Re: Καταργηση EXUP σε FAZER 2003.

Δημοσίευση από koulis »

κ θες τωρα να πιστεψουμε οτι το μεγαλυτερο μερος των γραφομενων ειναι δικα σου κ οχι κοπια απο καποιο τεχνικο αρθρο? :mrgreen: :lol: οχι τπτ αλλο,αλλα βαλε κ το link απο οπου τα εγραψες....ετσι προς τιμην του συνθετη :) :lol:
Ocean Depth '07:Racefit Growler CF slip-on,Cat gutted,CA led tailight,Custom led turn signals,MRA DB,Ohlins,GPR,Yamaha belly/gel seat/protectors/rear hugger,EK 520 Gold chain 16/45,SH V.4,Pazzo,Evotech FE,ARacing,Beowulf,Conti Sport Attack 2 190/50

Απάντηση

Επιστροφή στο “FZS1000”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης