Ρουλεμάν τιμονιού...?

Τα 600cc με καρμπυρατέρ από το 1998 εως το 2003
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
schumacher_
Δημοσιεύσεις: 62
Εγγραφή: Παρ 12 Μάιος 2006, 18:32
Επικοινωνία:

Ρουλεμάν τιμονιού...?

Δημοσίευση από schumacher_ »

Εδώ και 2-3 μέρες, η μηχανή μου (Fazer 600 '00) κάνει κάτι κόλπα και θα ήθελα όποιος ξέρει να δώσει τα φώτα του... Κατά το φρενάρισμα, ορισμένες φορές νιώθω δονήσεις στο τιμόνι (μπρος-πίσω) οι οποίες όμως είναι τόσο μικρές που απλά τις νιώθω στα χέρια, δε φαίνονται με το μάτι... Αυτό δε συμβαίνει καθ'όλη τη διάρκεια του φρεναρίσματος, αλλά πάντα στα τελευταία 15-20χμ/ω... δηλαδή αν φρενάρω απο τα 80χμ/ω, επιβραδύνοντας μέχρι τα 20χμ/ω δεν υπάρχει τίποτα, ενώ από τότε και μέχρι να σταματήσω έχω αυτό το μικρό τράνταγμα...

Σήμερα το πρωί πήγα στο συνεργείο μου, του είπα όλα αυτά και αφού το κοίταξε μισό λεπτό μου είπε ότι είναι ρουλεμάν... του λέω να το/τα αλλάξουμε, αλλά μου είπε ότι εφόσον παρουσιάστηκε τώρα το πρόβλημα, μέχρι να χρειαστεί να αλλάξω κάτι θα περάσουν αρκετές χιλιάδες χιλιόμετρα (συγκεκριμένα μου είπε για 10.000χμ!!)...

Έχει κανείς εμπειρία από παρόμοιο περιστατικό? αν ναι, είναι όντως ασφαλές να αφήσω το πρόβλημα τόσο πολύ? ο μάστορας μου είπε ότι ακόμα και ταξίδι μπορώ να κάνω άνετα... και αν το αφήσω και δεν υπάρχει κίνδυνος, δεν υπάρχει περίπτωση να δημιουργήσει (λόγω του χτυπήματος) πρόβλημα κάπου αλλού?

ΥΓ: επειδή είμαι πολύ καινούριος οδηγός μηχανής είναι το πρώτο πρόβλημα που έτυχε και έχω αγχωθεί λιγάκι... :D

Άβαταρ μέλους
ΓΙΑΝΝΗΣ FZS600
Δημοσιεύσεις: 99
Εγγραφή: Δευ 10 Ιαν 2005, 18:41
Model: -
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από ΓΙΑΝΝΗΣ FZS600 »

φιλε μου καλημερα!βαλε την μηχανη στο διπλο το σταντ,πιασε τα καλαμια και προσπαθησε να τα κουνισεισ μπροστα-πισω!αν εχεισ τζογο τοτε υπαρχει προβλημα!η κινηση που πρεπει να γινει ειναι να λυθει ο λαιμοσ να δεισ τα ρουλεμαν μεσα σε τι κατασταση ειναι!αν εχουν φαγωθει τοτε θελουν αλλαγμα αλλα προσοχη μην σου εχει φαει και τισ φωλιεσ!εγω τα γρασσαρω καθε 15000χλμ η καθε χρονο στο τελοσ του καλοκαιριου!ξερω να κανω αυτη την δουλεια!
JOHN-FZS

Άβαταρ μέλους
schumacher_
Δημοσιεύσεις: 62
Εγγραφή: Παρ 12 Μάιος 2006, 18:32
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από schumacher_ »

Καταρχάς ευχαριστώ για την απάντηση... ο μάστορας αυτό έκανε, έπιασε το πιρούνι και το κούνησε μπρος-πίσω για να μου πει εν τέλει ότι πρόκειται για ρουλεμάν... να το πειράξω μόνος μου δεν υπάρχει καμία περίπτωση, οπότε γι' αυτό ρώτησα, να πάρω 1-2 απαντήσεις επί του θέματος...

Να πω την αλήθεια, ότι μου έχει πει ο άνθρωπος ως τώρα ήταν 100% έγκυρο και μάλιστα μιλάω για συνεργείο Yamaha, οπότε δεν έχω κανένα λόγο να μην τον εμπιστευτώ και να περιμένω λίγο καιρό μέχρι να το φτιάξω (εφόσον μου είπε ότι δεν υπάρχει άμεσα σοβαρό πρόβλημα)...

Άβαταρ μέλους
ΓΙΑΝΝΗΣ FZS600
Δημοσιεύσεις: 99
Εγγραφή: Δευ 10 Ιαν 2005, 18:41
Model: -
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από ΓΙΑΝΝΗΣ FZS600 »

αν ηταν σωστοσ μηχανικοσ yamaha θα ελυνε τον λαιμο για να δει αν ειναι ξεροσ και θα στο περναγε με γρασσο!απλα στο αφησε για να σου κανει περισσοτερη ζημια και να παρει λεφτα βαζοντασ σε κινδυνο την ζωη σου!γιατι ετσι και σου κανει το μπραφ σε κανενα ταξιδι με πολλα χιλιομετρα ποιοσ σε μαζευει μετα!!!εγω για το καλο σου το λεω φιλε μου!εγω απο τισ γνωμεσ που εχω ακουσει επειδη μονο και μονο εχω τεχνικεσ γνωσεισ το 80% ειναι **********!λιγοι μιχανικοι ειναι ειληκρινεισ!και πιστευω οτι πολλοι μιχανικοι τησ yamaha(τα λεφτα μου να'χα)εκτελουν εντολεσ απο την ελληνικη αντιπροσωπεια για να εχουν περισσοτερα εσοδα απο ανταλλακτικα και εργασιεσ!αλλιωσ στερουνται αυτη την εξουσιοδοτηση που εχουν παρει!
JOHN-FZS

Άβαταρ μέλους
schumacher_
Δημοσιεύσεις: 62
Εγγραφή: Παρ 12 Μάιος 2006, 18:32
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από schumacher_ »

Δεν έχεις κι άδικο σ' αυτά που λες, αλλά λόγω εμπειρίας απο την εξυπηρέτηση της Yamaha και πιο πριν και από το συγκεκριμένο συνεργείο μάλιστα, δεν έχω παρατηρήσει κάτι τέτοιο... για να το λες βέβαια θα έχεις και τους λόγους σου...

Όπως και να έχει το πράγμα πάντως, εφόσον βρω τα λεφτά, θα το φτιάξω χωρίς δεύτερη σκέψη, δεν το συζητώ... και ούτε καν σκέφτηκα σοβαρά να το αφήσω για 10000χμ που μου είπε, όσο εμπιστοσύνη και να του έχω...

Όσο για το λύσιμο που λες, εγώ πήγα να πάρω μία γνώμη για να δω τι παίζει... το να αφήσω τη μηχανή για 1-2 μέρες, μέχρι να αδειάσει αυτός να την κοιτάξει (γιατί δεν ήταν και άδειο το συνεργείο) δεν έπαιζε με τίποτα καθότι τη χρησιμοποιώ καθημερινά για δουλειά κλπ...

Theod
Δημοσιεύσεις: 3524
Εγγραφή: Δευ 10 Ιαν 2005, 19:05
Model: -
Τοποθεσία: Ηλιούπολη
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από Theod »

Φίλε μου αν τα ρουλεμαν έχουν ήδη αποκτήσει έστω και ελάχιστο μπόσικο, αυτό σημαίνει ότι έχουν πάρει ανεπιστρεπτί την κατηφόρα που οδηγεί στην καταστροφή τους....
Το σφίξιμό τους είναι μόνο προσωρινή λύση που θα επιταχύνει ακόμα περισσότερο την διαδικασία...

Μπορεί να βγάλουν πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα ακόμα, αλλά η οδική συμπεριφορά της μηχανής σου στο διάστημα αυτό θα υποφέρει και σταδικά θα χειροτερεύει....

Άλλάξέ τα με καινούργια (ει δυνατόν καλύτερης ποιότητας) και θα ανακαλύψεις ότι οδηγείς άλλο μηχανάκι....

Άβαταρ μέλους
schumacher_
Δημοσιεύσεις: 62
Εγγραφή: Παρ 12 Μάιος 2006, 18:32
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από schumacher_ »

Ρε παιδιά, θα τρελαθώ δηλαδή... Σήμερα σκέφτηκα και μία άλλη εκδοχή του προβλήματός μου...

Υπάρχει περίπτωση αυτά τα τραντάγματα να δημιουργούνται από υπερθέρμανση των δίσκων στο μπροστινό φρένο?? Γιατί όπως είπα και στο πρώτο μου ποστ, το παρατηρώ μόνο όταν φρενάρω και μάλιστα προς το τέλος του φρεναρίσματος (δηλαδή ενώ έχουν ζεσταθεί περισσότερο οι δίσκοι)...

Πώς το σκέφτηκα αυτό θα μου πείτε... Από την προηγούμενη Παρασκευή που παρατήρησα το όλο θέμα, οι μπροστινοί μου δίσκοι καίνε πάρα πολύ μετά από βόλτα, μικρή ή μεγάλη... Λογικό είναι να ζεσταίνονται, αλλά δεν είναι παράξενο πώς εμφανίστηκε η υπερθέρμανση και το τράνταγμα μαζί? Επίσης, από την Παρασκευή παρατηρώ ότι κατά καιρούς ακούγεται ένας μεταλλικός ήχος, σα να εφάπτεται κάτι πάνω σε κάποιον από τους δίσκους και να γρατζουνάει... Δυστυχώς αν πηγαίνω με περισσότερα από 30χμ/ω και ΔΕΝ είμαι σε κανένα στενάκι (για να αντανακλάται ο ήχος) δε μπορώ να ακούσω αν εξακολουθεί να το κάνει...

Μήπως τελικά είναι αυτό το πρόβλημά μου και όχι το ρουλεμάν?? Γιατί βάζοντας τη μηχανή σήμερα στο 2πλο σταντ, έπιασα το πιρούνι και το κουνούσα και το έστριβα, αλλά δεν είχε καθόλου τζόγο... Μήπως λοιπόν θέλουν κανένα καθάρισμα τα πιστόνια στις δαγκάνες? Γιατί θα μπορούσαν π.χ να μην έχουν καλή επαναφορά μετά από το φρενάρισμα και να πιέζεται αρκετά το τακάκι πάνω στο δίσκο...

Επειδή έχω δηλώσει νέος στη μοτοσυκλετιστική παρέα, ενδεχομένως και όλα αυτά που σκέφτηκα να είναι βλακείες, αλλά στο μυαλό μου βγάζουν κάποιο νόημα και είπα να πω τον προβληματισμό μου μήπως και μπορεί κάποιος να βοηθήσει λίγο παραπάνω...

Theod
Δημοσιεύσεις: 3524
Εγγραφή: Δευ 10 Ιαν 2005, 19:05
Model: -
Τοποθεσία: Ηλιούπολη
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από Theod »

Κανονικά οι δίσκοι δεν "υπερθερμαίνονται".....Το ότι καίνε μετά από φρενάρισμα ή διαδρομή είναι ΑΠΟΛΥΤΑ φυσιολογικό....Με την τριβή παράγεται θερμότητα και αυτή ακριβώς η τριβή είναι που σταματάει το μηχανάκι σου....
Για να φτάσουν στο σημείο να υπερθερμανθούν θα πρέπει να έχεις κάνει ολόκληρη κατηφορική διαδρομή με απανωτά οριακά φρεναρίσματα ή μερικούς πολύ γρήγορους γύρους στην πίστα....άρα το σενάριο της υπερθέρμανσης δεν παίζει....
Μπορεί οι δισκόπλακες να έχουν στραβώσει ελάχιστα αν πέρασες μέσα από βαθιά λακούβα με νερά με τα φρένα καφτά αλλά αυτό θα δημιουργούσε παίξιμο στην μανέτα κατά το ελαφρύ φρενάρισμα και φαντάζομαι θα το είχες αντιληφθεί...

Αφού όμως ο μηχανικός σου έχει ΗΔΗ διαγνώσει τζόγο στα ρουλεμάν γιατί ταλαιπωρείσαι φτιάχνοντας σενάρια ??? Κάτι θα είδε για να στο πεί...
Πάντως οι τετραπίστονες δαγκάνες που φοράει το μηχανάκι σου ΕΧΟΥΝ την τάση να μαζεύουν βρώμα στα έμβολα και να δημιουργούν "δαγκωματάκια" κατά το φρενάρισμα...Φαντάζομαι όμως ότι ο μηχανικός σου σαν εξουσιοδοτημένος θα το έχει αντιμετωπίσει πολλές φορές και θα το ξέρει...

Άβαταρ μέλους
Johnny1
Δημοσιεύσεις: 102
Εγγραφή: Παρ 07 Οκτ 2005, 13:05
Model: FZ6
Model year: 2004
Τοποθεσία: Αθηνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από Johnny1 »

schumacher_ έγραψε:Επίσης, από την Παρασκευή παρατηρώ ότι κατά καιρούς ακούγεται ένας μεταλλικός ήχος, σα να εφάπτεται κάτι πάνω σε κάποιον από τους δίσκους και να γρατζουνάει......
Αυτό μου θυμίζει πολύ φαγωμένα τακάκια. Είναι πολύ εύκολο να το τσεκάρεις μόνος σου, κοιτάζοντας από το πλάι.
Αν είναι φαγωμένα, και έχει μείνει μόνο 1-2 χιλιοστά υλικό τριβής, αλλαξέ τα .....χθές!!

Το "τακ" που ακούς από το μπροστινό, το ακούς στο τέλος του φρεναρίσματος γιατί ακριβώς εκείνη τη στιγμή το φορτίο πάνω στο μπροστινό μεγαλώνει.

Αν ο θόρυβος από τα ρουλεμάν έμφανίστηκε πολύ πρόσφατα δεν κυνδινεύεις.
Αλλαξε όμως τα ρουλεμάν στην πρώτη ευκαιρία (μέσα στον επόμενο μήνα δηλαδή....), γιατί η οδική συμπεριφορά της μοτο έχει αρχίσει να παίρνει την κατιούσα.
Επίσης, η πληροφόρηση που έχεις από το τιμόνι έχει μειωθεί.
Δεν το καταλαβαίνεις αμέσως, γιατί οδηγείς το μηχανάκι κάθε μέρα και σιγά σιγά το συνηθήζεις.
Μόλις αλλάξεις τα ρουλεμάν θα καταλάβεις τι σου λέω (!!!!).

Άβαταρ μέλους
schumacher_
Δημοσιεύσεις: 62
Εγγραφή: Παρ 12 Μάιος 2006, 18:32
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από schumacher_ »

Τελικά η απάντηση στο πρόβλημα είναι για γέλια και για κλάμματα... δηλαδή εγώ είμαι που φταίω περισσότερο, αλλά λέμε τώρα... το "τρομερό" πρόβλημα που απέκτησε η μηχανή μου ήταν αυτό που είπε ο Johnny1, είχαν φαγωθεί υπερβολικά τα τακάκια... αλλά μιλάμε ότι στα 2 από τα 4 είχαν μείνει μόνο οι βάσεις τους!!

Όσο για το θέμα των μαστόρων και το πόσο εύκολα μπορεί κάποιος να σου πει τι παίζει, δεν έχω να πω κάτι! Με το που είπα σε φίλο μου μηχανικό (από το τηλέφωνο) την περίπτωση, μου είπε κατά 90% ότι έχω πρόβλημα με τα τακάκια, τα οποία λόγω της ασχετοσύνης μου με μηχανολογικά κλπ (είπαμε, είμαι καινούριος με τη μηχανή) τα έβλεπα ότι είναι οκ, ενώ κοιτούσα το σίδερο και νόμιζα ότι ήταν το κανονικό υλικό... :oops:

Όπως και να έχει πάντως, πήγα και πήρα 2 ζευγάρια τακάκια, τα βάλαμε πάνω και η μηχανή μόνο και μόνο μ'αυτό άλλαξε εντελώς... ίσως να είναι η ιδέα μου, ότι τώρα δεν έχει κανένα πρόβλημα δηλαδή, αλλά νιώθω πολύ καλά και πολύ πιο άνετος γιατί ξέρω ότι είναι 100% οκ...

Άβαταρ μέλους
ΓΙΑΝΝΗΣ FZS600
Δημοσιεύσεις: 99
Εγγραφή: Δευ 10 Ιαν 2005, 18:41
Model: -
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από ΓΙΑΝΝΗΣ FZS600 »

................................... :? :? :?
JOHN-FZS

Απάντηση

Επιστροφή στο “FZS600”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 3 επισκέπτες