Μποτες επιλογη και κριτηρια

Εντυπώσεις , τιμές , και ότι άλλο αφορά την κατηγορία αυτή
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
jskf16
Δημοσιεύσεις: 11079
Εγγραφή: Παρ 21 Σεπ 2007, 14:10
Model: -
Model year: 2012
Τοποθεσία: XANIA
Επικοινωνία:

Μποτες επιλογη και κριτηρια

Δημοσίευση από jskf16 »

Οι μπότες για τον μοτοσικλετιστή είναι ένα από τα απαραίτητα αξεσουάρ κι όμως
αρκετά παρεξηγημένα. Εδώ θα αναφερθούμε στις μπότες για χρήση δρόμου, που
καλό θα ήταν, αν όχι καθημερινά, να τις χρησιμοποιούμε τουλάχιστον στις εκτός
πόλης εξορμήσεις μας και φυσικά, όσοι ασχολούνται, μέσα στην πίστα.

Οι μοτοσικλετιστικές μπότες καλούνται να αντεπεξέλθουν στα εξής:
-Αίσθηση στο φρενάρισμα
-Αίσθηση στην αλλαγή των σχέσεων
- Να αντέχουν την πίεση από το βάρος μας
-Να προσφέρουν τριβή και σταθερότητα όταν πατάμε στο έδαφος
-Αερισμός του ποδιού
-Άνεση
-Να προστατέψουν το πόδι μας σε κάποια
πτώση ή, σημαντικό, στην κρούση με κάποιο
σταθερό αντικείμενο (ακόμη και αν δεν υπάρχει
πτώση)


Οι κατασκευαστές μποτών μοτοσικλέτας γνωρίζουν πολύ καλά τις απαιτήσεις που έχει το προϊόν που
σχεδιάζουν και, τουλάχιστον οι περισσότεροι, δίνουν τεράστιο βάρος στην εξέλιξή τους!

Αίσθηση στο φρενάρισμα
Θέλουμε να έχουμε καλή αίσθηση κατά το
φρενάρισμα, οπότε δεν θέλουμε η σόλα να είναι
ιδιαίτερα άκαμπτη και παχιά. Πάντα δοκιμάζουμε πριν
αγοράσουμε και καλό θα ήταν, εάν είναι εφικτό, να
καθίσουμε (έστω εν στάσει) πάνω στη μοτοσικλέτα
μας ώστε να πάρουμε μια αίσθηση από την1
αίσθηση με το πεντάλ του φρένου.

Αίσθηση στην αλλαγή των σχέσεων
Ομοίως θέλουμε να έχουμε καλή αίσθηση από το
λεβιέ του κιβωτίου. Προσέχουμε η μπότα μας να έχει
ειδική ενίσχυση στο σημείο που το λεβιέ ακουμπά
την μπότα.
Εκεί καλό είναι να υπάρχει σχετικά πλούσιο υλικό, διότι εάν είναι πολύ λεπτό,
εκτός του ότι θα καταστραφεί σύντομα, πιθανώς θα τραυματίσει και το πόδι μας.


Να αντέχουν την πίεση από το βάρος μας
Καθώς οδηγούμε τη μοτοσικλέτα μας εφαρμόζουμε
αρκετή δύναμη στα μαρσπιέ, που εξαρτάται από τον
τρόπο που οδηγούμε και από το βάρος μας. Πολλές
φορές η σόλα τρυπά στο σημείο επαφής με το
μαρσπιέ, οπότε καλό είναι να υπάρχει σχετική
διαμόρφωση και ενίσχυση. Αυτό το σημείο έρχεται
ίσως σε αντίθετη με την αίσθηση, όμως καλό είναι να
βρούμε τελικά τη χρυσή τομή που μας ταιριάζει.

Να προσφέρουν τριβή και σταθερότητα όταν πατάμε στο
έδαφος

Εικόνα
Βασικότατο χαρακτηριστικό της μπότας η ανθεκτική
και αντιολισθητική σόλα. Ειδικά εάν έχουμε ως στόχο
να κάνουμε τουρισμό! Φανταστείτε μετά από μια
κοπιαστική ημέρα στη σέλα να βάλετε το πόδι σας
κάτω και να γλιστρήσει ή να προσπαθείτε να κάνετε
επιτόπιους ελιγμούς και να μην μπορείτε να πατήσετε
γερά.

Αερισμός του ποδιού
Είναι ιδιαίτερα σημαντικό οι μπότες να προσφέρουν
καλό αερισμό στο πόδι. Είναι θέμα άνεσης, υγιεινής
και ασφάλειας. Προσέχουμε να υπάρχουν αεραγωγοί
ή διάτρητο δέρμα. Ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες
είναι κάτι απαραίτητο, ειδικά εάν ταξιδέψετε σε χώρες
όπως η δική μας που οι θερμοκρασίες είναι υψηλές.

Άνεση
Εικόνα
Πριν αγοράσετε μια μπότα φορέστε την και
προσπαθήστε να φανταστείτε πως θα είναι μετά από
10 ώρες φορέματος... Εάν νιώθετε την παραμικρή
ενόχληση κινηθείτε προς κάποιο άλλο μοντέλο. Σας
διαβεβαιώνουμε ότι υπάρχουν εξαιρετικές μπότες με
πλήρη προστασία που είναι ελαφρές και άνετες σαν
αθλητικά παπούτσια. Αξίζει να το ψάξετε.

Να προστατέψουν το πόδι μας
σε κάποια πτώση ή, σημαντικό,
στην κρούση με κάποιο σταθερό
αντικείμενο

Εικόνα
Οι μπότες πρέπει να έχουν προστατευτικά στην
κνήμη, στον τένοντα του ποδιού, στα δάχτυλα στη
σόλα. Οι τραυματισμοί μπορούν να προέλθουν από
πολλές πλευρές που κανείς μας δεν μπορεί να
προβλέψει. Οι πιο σύγχρονες μπότες έχουν
εσωτερικά ειδικό μποτάκι που έχει επάνω του όλα τα
προστατευτικά. Εάν μπορείτε προτιμήστε τις. Δώστε
προσοχή στις λεπτομέρειες. Ο αστράγαλος σε καμία
περίπτωση δεν πρέπει να είναι εκτεθειμένος και
πολλοί κατασκευαστές, σωστά, τοποθετούν το
φερμουάρ της μπότας είτε από την εξωτερική
πλευρά είτε στο πίσω μέρος της μπότας. Η σχεδίαση
αυτή έχει σώσει πολλούς αστραγάλους από τα
επιθετικά μαρσπιέ που έχουν την τάση να τρυπούν
το φερμουάρ της μπότας. Επίσης σημαντικό είναι το προστατευτικό του τένοντα και της φτέρνας.
Γενικά προσπαθούμε να προτιμήσουμε τις μπότες που έχουν τα περισσότερα προστατευτικά!

Εικόνα

Υλικα
Παλαιότερα δεν ετίθετο θέμα. Οι μπότες για τους μοτοσικλετιστές ήταν δερμάτινες! Πλέον υπάρχουν αρκετά υλικά που
κανείς μπορεί να προτιμήσει. Πολλοί από εμάς όμως δεν αλλάζουν με τίποτα το δέρμα, που ως μοναδικό του μειονέκτημα
είναι ο αερισμός (εάν δεν είναι διάτρητο1.).
Συμβουλή μα είναι εάν θελήσετε να προτιμήσετε μπότες από άλλο υλικό να προτιμήσετε τουλάχιστον προϊόντα
επώνυμων κατασκευαστών μοτοσικλετιστικών προϊόντων και να αναζητήσετε μέσα τους τα απαραίτητα προστατευτικά.

Προσέξτε το νούμερο
Ακούγεται ανόητο, όμως δεν είναι. Σπαταλείστε λίγο παραπάνω χρόνο για να επιλέξετε το σωστό νούμερο μπότας που θα
ταιριάζει στο πόδι σας. Περπατήστε την και βεβαιωθείτε ότι σας κάνει σωστά και δεν είναι μεγαλύτερη ή, το χειρότερο,
μικρότερη.

http://www.mrbike.gr/website/index.php? ... logis.html

προσωπικα και συμφωνα με ολα τα παραπανω εχω αυτες.... :wink:

Εικόνα

:/abwave::)

Άβαταρ μέλους
dimitrisfz
Administrator
Δημοσιεύσεις: 3390
Εγγραφή: Σάβ 12 Απρ 2008, 20:12
Model: MT09
Model year: 2015
Τοποθεσία: Milktsi
Επικοινωνία:

Re: Μποτες επιλογη και κριτηρια

Δημοσίευση από dimitrisfz »

Ο ρόλος της σωστής μοτοσυκλετιστικής μπότας ..

1. Κατασκευή Ο ρόλος της σωστής μοτοσυκλετιστικής μπότας είναι να προστατεύει και να ζεσταίνει. Κατ' αρχήν, γιατί μπότα; Μα γιατί ένα χαμηλό παπούτσι επιτρέπει στραμπουλήγματα και "μπάζει" κρύο και νερό. Είναι βέβαια πιο βαριά και στενόχωρη καθώς και δύσχρηστη στο περπάτημα και στη ζέστη. Ας πούμε ότι τα ξεπερνάμε αυτά και προχωράμε στα βασικά.

Υπάρχουν 3 βασικοί τύποι:
α) Η "εντουράδικη" μπότα. Είναι πολύ ψηλή, χωρίς προστατευτικά αστραγάλων αλλά με πολύ σκληρό κάλυμμα κνήμης και εμπρός μέρος πέλματος (με σίδερο). Δυστυχώς δεν υπάρχουν μοντέλα με αδιάβροχη μεμβράνη. Είναι κατάλληλες κυρίως για αγωνιστική χρήση. Η "τρακτερωτή" σόλα διευκολύνει τη βάδιση.
β) Η "τουριστική" μπότα. Ψηλή κι αυτή, πιο κατάλληλη όμως για μακρινά ταξίδια. Υπάρχουν και πλήρως αδιάβροχα μοντέλα. Δεν είναι πολύ κατάλληλη για καθημερινή χρήση αλλά παρέχει καλή προστασία..
γ) "μποτακι" χαμηλο. Υπάρχουν και πλήρως αδιάβροχα μοντέλα. Ειναι κατάλληλο για καθημερινή χρηση και κινηση στην πολη & παρέχουν καλή προστασία..
δ) Η "σπορ" μπότα. Πιο κοντή, ξεχωρίζει από το μεγάλο άνοιγμα του άνω μέρους της (προς τα εμπρός), πράγμα που βοηθάει πολύ στις σπορ μοτοσυκλέτες που έχουν σκυφτή προς τα εμπρός θέση οδήγησης. Υπάρχουν και πλήρως αδιάβροχα μοντέλα. Έχει την ισχυρότερη προστασία γι αυτό και δεν διεκδικεί τα πρωτεία στην ευχρηστία (πολύ άβολη, σκληρή και επίπεδη σόλα). Δέστε στη φωτογραφία τα σκληρά προστατευτικά (1=επικνημίδα, 2=προστασία αστραγάλου) που κανονικά πρέπει να έχουν όλες οι μοτοσυκλετιστικές μπότες.

2. Προστασία Το πόδι είναι το πιο εκτεθειμένο σημείο του σώματος, μετά το κεφάλι. Είναι περιττό να αναφέρω γιατί. Για να προστατευτεί χρειάζονται σκληρά τμήματα τουλάχιστον στους αστραγάλους και στο εμπρός μέρος της κνήμης. Επίσης πρέπει να εμποδίζεται το στραμπούληγμα (μπορεί να συμβεί ακόμη και σε ένα στραβοπάτημα καθώς κατεβαίνουμε από τη μηχανή). Επομένως εκτός από ψηλή (αρκετά πάνω από τον αστράγαλο), πρέπει να είναι και σχετικά εφαρμοστή. Δυστυχώς όμως με όλα αυτά δυσκολεύεται ακόμη πιο πολύ το περπάτημα.

3. Βροχή - κρύο Μια μεμβράνη τύπου Gore-tex ή ισοδύναμη δίνει απόλυτη αδιαβροχοποίηση και ίσως βοηθάει και στο κρύο. Δυστυχώς όμως δεν είναι και η καλύτερη συνταγή για τη ζέστη. Επίσης να έχετε υπόψη πως στο εχθρικό γι αυτήν περιβάλλον του παπουτσιού (ιδρώτας, μύκητες) η μεμβράνη δεν αντέχει και πολύ καιρό. Μια αλοιφή αδιαβροχοποίησης δεν είναι η απόλυτη λύση αλλά είναι κάτι, όταν δεν υπάρχει μεμβράνη. Αν όμως η μπότα δένει με ακάλυπτα κορδόνια (απαράδεκτο γιατί κόβονται με την τριβή στο έδαφος) ή με φερμουάρ που είναι εκτεθειμένο, καμμιά αλοιφή δε σταματά την είσοδο του νερού για πολλή ώρα. Στο πολύ κρύο (κάτω από 10 βαθμούς), η ακινησία του πέλματος δεν ευνοεί τη σωστή κυκλοφορία του αίματος. Γι αυτό και μετά από αρκετά km τα πέλματα ξυλιάζουν. Ακόμη δεν έχω βρει απόλυτη λύση στο πρόβλημα (είπαμε, όχι και θερμαινόμενες κάλτσες!). Ένας φίλος ισχυρίζεται ότι οι αδιάβροχες γκέτες με ελαστικό πάτο εξαλείφουν το πρόβλημα. Είδωμεν. Οι "ορειβατικές" μη υδρόφιλες ορειβατικές κάλτσες είναι τελικά αρκετά καλές αν και πολύ χοντρές. Προς Θεού όμως, όχι "ποδοσφαιρικού τύπου" βαμβακερές κάλτσες γιατί κατακρατούν τον ιδρώτα ενώ οι μονωτικές τους ιδιότητες είναι κακές, σε σύγκριση με το μαλλί ή το ειδικό συνθετικό νήμα. Αν βρείτε μπότες με καλή μόνωση, θα ζεσταίνεστε ωραία το χειμώνα αλλά μπορεί να έχετε πρόβλημα το καλοκαίρι. Δύσκολο πράγμα να έχεις ιδανικές μπότες παντός καιρού

4. Ζέστη Ισχύει ότι και στα μπουφάν και τα παντελόνια, σε μικρότερο βαθμό όμως. Ειδικά αν η μπότα δεν έχει ισχυρή μόνωση, δεν έχει αδιάβροχη μεμβράνη και είναι σχετικά κοντή, μπορεί να φορεθεί και με αρκετή ζέστη.

5. Ευχρηστία - εμφάνιση Καθορίζει και την τελική επιλογή. Αν ένα παπούτσι σου φαίνεται άβολο τότε δεν πρέπει να το αγοράσεις, γιατί μετά δε θα το φοράς. Άρα η επιλογή είναι ένας αναγκαίος συμβιβασμός. Η εμφάνιση παίζει κι αυτή το ρόλο της. Προσωπικά μου αρέσουν πολλές μπότες και δε θα είχα πρόβλημα να τις φορώ κάθε μέρα. Μόνο να ήταν πιο βολικές στο βάδισμα.... Καθώς διαλέγετε "νούμερο", φορέστε τις κάλτσες που θα χρησιμοποιείτε με τις μπότες. Αν οι μπότες προορίζονται και για θερινή χρήση, έχετε υπόψη ότι το καλοκαίρι και πάλι καταλληλότερες κάλτσες είναι οι μη υδρόφιλες μάλλινες ή μάλλινες - συνθετικές και όχι οι χοντρές "ποδοσφαιρικού" τύπου βαμβακερές. Πριν αγοράσετε, αποφασίστε τι θέλετε. Αν θέλετε να περπατάτε σε ανώμαλο έδαφος ή ...γενικά να περπατάτε, μια κάπως εντουράδικη μπότα είναι η καλύτερη επιλογή. Σ' αυτή την περίπτωση προσέξτε τη σόλα. Πρέπει να είναι σχετικά χοντρή, τρακτερωτή και κάπως μαλακή. Αν όμως "καταπίνετε" πολλά km και εκτός μηχανής φοράτε άλλα παπούτσια, οι τουριστικές είναι προτιμώτερες. Αν έχετε Varadero ή Transalp, οι σπορ μπότες με τις πλαστικές "ξύστρες" μάλλον δε σας αφορούν. Κι ακόμη περισσότερο, ούτε οι σαγιονάρες .................

www.toofast.gr
Οι σοφοί μιλούν επειδή έχουν κάτι να πουν.
Οι ανόητοι μιλούν επειδή πρέπει κάτι να πουν.
Πλάτων, 427-347 π.Χ

Απάντηση

Επιστροφή στο “Εξοπλισμός Αναβάτη”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης