
Την παραμονή του ανοίγματος της EICMA 2015 η Yamaha παρουσίασε τα νέα της μοντέλα για το 2016. Η ναυαρχίδα για τη νέα χρονιά είναι αναμφισβήτητα το νέο Yamaha MT-10, ένα επιθετικό sport naked με τον κινητήρα, το πλαίσιο και τις αναρτήσεις του Yamaha YZF-R1.
Αυτή τη στιγμή δεν γνωρίζουμε τα σημαντικότερα τεχνικά χαρακτηριστικά της νέας μοτοσικλέτας, δηλαδή ισχύ, ροπή και βάρος, επειδή δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμη, έχουμε όμως εικόνες της μοτοσικλέτας και τα κύρια χαρακτηριστικά του χαρακτήρα της.
Design
Η λογική που ακολουθήθηκε στο σχεδιασμό του Yamaha MT-10 είναι το «mass-forward styling» με δυναμικές γραμμές στο εμπρός μέρος και τη μάσκα με του δύο προβολείς, ενώ ταυτόχρονα το πίσω μέρος είναι λεπτό και αιχμηρό. Το design έχει συγγένεια με την υπόλοιπη οικογένεια MT, τόσο ως προς το μυώδες look όσο και ως προς το μακρύ ψαλίδι και τη λεπτή ουρά. Οι τροχοί είναι χυτοί αλουμινένιοι με πέντε μπράτσα και φορούν ειδικά εξελιγμένα ελαστικά της Bridgestone. Στον βασικό εξοπλισμό υπάρχει ρευματοδότης 12V για τα έξτρα θερμαινόμενα γκριπ.
Το χρώμα είναι καινούργιο και η Yamaha το ονομάζει night fluo. Τα άλλα χρώματα είναι το Tech Black και το Race Blue.

Οργανα
Ο οθόνη υγρών κρυστάλλων που αποτελεί τον πίνακα οργάνων του Yamaha MT-10 είναι καινούργια και περιλαμβάνει ψηφιακό ταχύμετρο, στροφόμετρο σε μπάρες, στάθμη καυσίμου, οδόμετρο, επιλεγμένη σχέση κιβωτίου και άλλα (έτσι αναφέρει η ανακοίνωση, πιστεύουμε ότι θα έχει πληροφορίες ταξιδιού, όπως αυτονομία και ένδειξη κατανάλωσης). Υπάρχει επίσης ρυθμιζόμενο shift light και οι απαραίτητες ενδεικτικές λυχνίες.

Κινητήρας
Ο κινητήρας είναι ο CP4 (τετρακύλινδρος crossplane) με τα 998cc που στο Yamaha YZF-R1 αποδίδει 200hp, έχει υποστεί τεχνικές αλλαγές ώστε να προσαρμοστεί στο νέο του ρόλο και να αποδίδει καλύτερα στις χαμηλές και μεσαίες στροφές και προφανώς η ισχύς του θα είναι δραστικά περιορισμένη. Η Yamaha δεν ανακοίνωσε και πολλά πάνω στο θέμα παρά μόνο ότι οι αλλαγές εντοπίζονται στην τροφοδοσία, στις εισαγωγές και στο νέο ζύγισμα του στροφάλου. Εχει ξαναρυθμιστεί επίσης η απόκριση του γκαζιού. Ο συμπλέκτης είναι Assist and Slipper έχει δηλαδή λειτουργία ολίσθησης και μαλακή μανέτα.
Η εξάτμιση είναι και καινούργια, 4-σε-2-σε-1 με το τελικό τιτανίου στη μέση, κάτω από τη μοτοσικλέτα.
Ηλεκτρονικά
Το ride-by-wire γκάζι του Yamaha MT-10 (η Yahama το ονομάζει Yamaha Chip Controlled Throttle) διαθέτει τρεις χάρτες οδήγησης, τον Standard, τον A, που είναι πιο επιθετικός και τον B που μειώνει κάνει την απόκριση ομαλότερη (όμοια λογική με του MT-09).
Το Traction Control συνεργάζεται με το YCCT και προσφέρει τρία διαφορετικά επίπεδα ευαισθησίας.
Το νέο Yamaha MT-10 διαθέτει επίσης Cruise Control επειδή σύμφωνα με την ανακοίνωση της Yamaha η σχετικά όρθια θέση οδήγησης και η μεγάλη ροπή του κινητήρα δίνουν στη μοτοσικλέτα δυνατότητες κάλυψης μεγάλων αποστάσεων. Ταυτόχρονα στα αξεσουάρ υπάρχει και ζελατίνα για έστω και στοιχειώδη προστασία από τον αέρα. Το cruise control μπορεί να ενεργοποιηθεί στην 4η, 5η και 6η σχέση ανάμεσα στα 50 και τα 180km/h. Από τον διακόπτη ο αναβάτης μπορεί να ανεβάζει ή να κατεβάζει ανά 2km/h.

Εργονομία
Η θέση οδήγησης του Yamaha MT-10 είναι σχετικά όρθια (πιο σκυφτή από του Yamaha MT-09) κι έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να δίνει στον αναβάτη τη δυνατότητα να αλλάζει θέσεις ανάλογα με τον τρόπο που οδηγεί. Ο σχεδιασμός του τριγώνου τιμονιού/ σέλας/ μαρσπιέ σε συνδυασμό με το σχήμα του (καλύμματος του) ρεζερβουάρ και του φαρδιού τιμονιού μεταβλητής διατομής έχει γίνει έτσι ώστε να προσφέρει στα γόνατα καλή πρόσφυση και δυνατή στήριξη. Η σέλα επίσης έχει σχήμα που «φρενάρει» τον αναβάτη κατά τις επιταχύνσεις και τον στηρίζει καλύτερα στη θέση του.

Πλαίσιο
Το πλαίσιο είναι Deltabox (δύο δοκών αλουμινίου της Yamaha) κι έχει προέλθει και αυτό (όπως και ο κινητήρας) από τo Yamaha YZF-R1 με μερικές προσαρμογές για τον νέο ρόλο της μοτοσικλέτας. Για να είναι πιο άνετη η μοτοσικλέτα έχει δοθεί διαφορετική αναλογία ανάμεσα στη στιβαρότητα και την ακαμψία ενώ ταυτόχρονα η μοτοσικλέτα παραμένει ευέλικτη και προσφέρει ακριβή πληροφορία. Εχει τοποθετηθεί ένα καινούργιας σχεδίασης ατσάλινο υποπλαίσιο με τις υποδοχές για τα γνήσια αξεσουάρ της Yamaha.
Το μεταξόνιο είναι στα 1400mm και είναι αρκετά κοντό για την κατηγορία (10mm πιο κοντό από τον εγγύτερο ανταγωνιστή σύμφωνα με τη Yamaha), η σταθερότητα όμως εξασφαλίζεται χάρη στο μακρύ ψαλίδι.
Αναρτήσεις - Φρένα
Οι αναρτήσεις του Yamaha MT-10 είναι άλλο ένα εξάρτημα που έχει προέλθει από το Yamaha YZF-R1. Το ρυθμιζόμενο αντεστραμμένο cartridge πιρούνι προέρχεται από την KYB με διάμετρο καλαμιών 43mm και διαδρομή 120mm. Το αμορτισέρ της KYB βρίσκεται κοντά στο κέντρο της μοτοσικλέτας και εδράζεται σε μοχλικό Monocross. Οι ρυθμίσεις της ανάρτησης είναι σχεδιασμένες ώστε να αξιοποιούν τις δυνάμεις της τάσης της αλυσίδας για βελτίωση της πρόσφυσης.
Οι δίσκοι εμπρός έχουν διάμετρο 320mm με δαγκάνες ακτινικής στήριξης τεσσάρων εμβόλων. Ο πίσω δίσκος είναι διαμέτρου 220mm ενώ το σύστημα φρένων υποστηρίζεται από ABS στον βασικό εξοπλισμό.
To πιο συναρπαστικό μέλος της οικογένειας MT
Το νέο Yamaha MT-10 συμπληρώνει την γκάμα MT προς τα πάνω με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, αφού χρησιμοποίησε ως βάση το συναρπαστικό superbike της εταιρίας (θυμίζουμε ότι τα άλλα MT είναι εντελώς καινούργια). Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Yamaha θα αρχίσει να διατίθεται στην αγορά τον Μάιο του 2016, αρκετά αργά μέσα στη χρονιά δηλαδή, ενώ δεν έχει ανακοινωθεί η τιμή του ακόμη. Τα άλλα MT έχουν ακολουθήσει μια πολύ φιλική τιμολογιακή πολιτική. Μένει να δούμε αν αυτό είναι εφικτό και σε μια μοτοσικλέτα που έχει τα βασικά δομικά στοιχεία μιας μοτοσικλέτας που πλησιάζει την τάξη μεγέθους των είκοσι χιλιάδων ευρώ, του Yamaha YZF-R1.
Copyright© Δημήτρης Μπαζίνας – 2015
Copyright© MrBike – 2015
Yamaha (επίσημο site)
Yamaha-MT-10-dramatic-4
Τεχνικά Χαρακτηριστικά Yamaha MT-10 (2016)
Κινητήρας Yamaha, τετρακύλινδρος εν σειρά, υγρόψυκτος, με τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο και δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους
Διάμετρος x Διαδρομή (mm) 79,0 x 50,2
Χωρητικότητα (cc) 998
Σχέση συμπίεσης 12,0:1
Μέγιστη ισχύς Δ.Α.
Μέγιστη ροπή Δ.Α.
Τροφοδοσία Ψεκασμός ride-by-wire, YCCΤ
Χωρητικότητα λαδιού 3,9lt
Εκκίνηση Μίζα
Λίπανση Συμβατικό κάρτερ
Κιβώτιο 6 σχέσεων
I -
II -
III -
IV -
V -
VI -
Πρωτεύουσα μετάδοση -
Τελική μετάδοση -
Πλαίσιο Αλουμινένιο Deltabox δύο δοκών
Μπροστινή ανάρτηση Ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι KYB 43mm, με διαδρομή 120mm. Ρυθμίσεις: Προφότιση, Απόσβεση Επαναφοράς, Απόσβεση Συμπίεσης
Πίσω ανάρτηση Υδραυλικό μονό αμορτισέρ με μοχλισμό, με διαδρομή 120mm. Ρυθμίσεις: Προφότιση, Απόσβεση Επαναφοράς, Απόσβεση Συμπίεσης
Μπροστινό φρένο 2 δίσκοι, διαμέτρου 320mm. Δαγκάνες 4 εμβόλων, ακτινικής στήριξης, ABS
Πίσω φρένο Δίσκος διαμέτρου 220mm, δαγκάνα μονού εμβόλου ABS
Μπροστινό ελαστικό 120/70-17
Πίσω ελαστικό 190/55-17
Μήκος (mm) 2.095
Πλάτος (mm) 800
Υψος (mm) 1.110
Υψος σέλας (mm) Δ.Α.
Μεταξόνιο (mm) 1.400
Ίχνος (mm) Δ.Α.
Γωνία Caster Δ.Α.
Βάρος (kg) Δ.Α.
Ρεζερβουάρ (lt) 17
Copyright © 2013 Mrbike.gr - Όλα τα νέα για τη μοτοσικλέτα, με ένα μόνο click!. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος. Designed by mrbike.gr.
από εδώ http://www.mrbike.gr/website/street/yam ... ation.html
λες να χαλάνε και σε αυτά το βολάν ;