Λάδια κινητήρα
Λάδια κινητήρα
Καλησπέρα.Έχω να καταθέσω μιά άποψη σχετικά με τα λάδια που βάζουμε στον κινητήρα.Λόγω προσωπικής ειδικότητας(μηχανοδηγός πλοίων και σκαφών)σε κάποιο σεμινάριο μας είχε μιλήσει ένας Άγγλος τεχνικός που δούλευε στην ΒΡ και μας είπε (μετά από σχετική ερώτησή μου για τις μοτοσυκλέτες)ότι σε έναν κινητήρα γενικά και ειδικά σε μοτοσυκλέτες στα πρώτα χιλιόμετρα ζωής του λόγω του ότι τα μέταλλα πρέπει να "στρωθούν"όπως λέμε(δηλ.να έχουν τις ανάλογες μεταξύ τους επαφές και τριβές,να το πω απλά)σωστότερο είναι μέχρι τα 8.000 περίπου χιλιόμετρα να χρησιμοποιούμε ένα καλής ποιότητας ορυκτέλαιο(ναι ορυκτέλαιο καλά ακούσατε)ή έστω ένα ημισυνθετικό λάδι και όχι ένα καλής ποιότητας συνθετικό λάδι.Μετά τα 16.000-18.000κμ πρότεινε ημισυνθετικά λάδια και τα συνθετικά να τα αφήνουμε μόνο για αυτές τις μοτοσυκλέτες που τα έχουν πραγματική ανάγκη(π.χ αγωνιστικές κατασκεύες ή πολύ βελτιωμένες δρόμου).Και όλα αυτά τα δικαιολόγησε στην σύνθεση που έχει το λιπαντικό που στην περίπτωση του ορυκτέλαιου σε αντίθεση με το συνθετικό έχουν μικρότερη πυκνότητα και μεγαλύτερη ρευστότητα ώστε να λιπαίνουν τα μεταλλικά μέρη του κινητήρα όπου και όπως χρειάζεται χωρίς να δημιουργούν ένα παχύρευστο στρώμα προστασίας ανάμεσα τους με αποτέλεσμα στην ουσία να μην στρώνονται στην πραγματικότητα ποτέ ή να στρώνονται με πολύ μικρή ταχύτητα χρόνου.Και μάλιστα είπε χαριτολογώντας ότι αυτός σαν τεχνικός σε μία εταιρεία λιπαντικών θα ήθελε πολύ να πουλά τα full synthetic lubricates της εταιρείας του και όχι τα rock oils...Τα σχόλια δικά σας.Μετά απ'όλα αυτά έπεσε στα χέρια μου ένα τεύχος του MOTO όπου και είχε αφιέρωμα στα λιπαντικά(Στρώσιμο Κινητήρα και λιπαντικά)και διάβασα σχεδόν τα ίδια από τεχνικό της CASTROL...Το συζήτησα με τεχνικό(νομίζω τον καλύτερο στην περιοχή μου-Πάτρα-στο εξουσιοδοτημένο συνεργείο yamaha-Κουρής Χρήστος- και μου είπε τα ίδια ακριβώς και ότι προτείνει τα ίδια ενώ αν επιμένει ο πελάτης(ως "γνώστης"...)τότε και μόνο του βάζει συνθετικά λάδια...Προσωπικά χρησιμοποιώ ορυκτέλαιο καλής ποιότητος και στο fazer αλλά και στα δύο προηγούμενα που είχα V-STROM και XTZ660 TENERE με κανένα απολύτως πρόβλημα και μάλιστα όταν δειγματοληπτικά και μόνο άνοιξα τον κινητήρα του tenere στα 16.000κμ ήταν άψογο χωρίς καμμία φθορά...Όλα αυτά τα παραθέτω σαν προσωπική άποψη περί λιπαντικών χωρίς να θέλω να πείσω κανέναν για τίποτα.Ο καθένας επιλέγει αυτό που θέλει.Απλά ότι κι αν λέμε ίσως κάπου στο βάθος ακούγεται και ψιλοβοηθάει.-
Οταν, στα 5.000 χλμ, ηθελα να κανω την αλλαγη, ο τεχνικος της ΥΑΜΑΗΑ στο Βολο, μου ειπε περιπου τα ιδια. Δηλ. να ξαναβαλω το πολυ ημισυνθετικο και μετα τις 10.000 χλμ να σκεφτω τη χρηση συνθετικου. Ετσι εβαλα Liqui Moly ημισυνθετικα.
Ετσι κι αλλιως, αφου αλλαζουμε καθε 5.000 χλμ λαδια, δε νομιζω οτι εχει νοημα να βαζουμε fully synthetic.
Ετσι κι αλλιως, αφου αλλαζουμε καθε 5.000 χλμ λαδια, δε νομιζω οτι εχει νοημα να βαζουμε fully synthetic.
"Motor racing, mountain climbing and bull fighting are the only true sports.
All the rest are children's games played by adults."
- Ernest Hemingway -
All the rest are children's games played by adults."
- Ernest Hemingway -
Εγω πάλι στο 1000 εβαλα τα castrol τα racing. Ειναι κανα 2-3 τυποι εδώ που εχουν το r1 εδώ και πολά χρόνια και εβαζαν αυτά χωρίς το παραμικρό. Τους 2 τυπους τους ξέρω και τους εμπιστεύομαι. Ειδικά όταν μου είπαν ότι και κρύο να το σπάσεις το μοτόρι δεν εχει πρόβλημα.
Τα φοράω καμια 700 χλμ . και η αλήθεια είναι ότι ακούω λιγότερο το σασμαν. Θα δούμε....
Τα φοράω καμια 700 χλμ . και η αλήθεια είναι ότι ακούω λιγότερο το σασμαν. Θα δούμε....
ότι πεις ... θα το πληρώσεις
- zaharakis
- Δημοσιεύσεις: 1097
- Εγγραφή: Πέμ 03 Φεβ 2005, 23:36
- Model: -
- Τοποθεσία: ΧΑΛΚΙΔΑ
- Επικοινωνία:
παιδια τα ημισυνθετικα εχουν ειδικα προσθετα για το σασμαν να μην το ξεχναμε αυτο και δεν ειναι τυχαιο που ολες πλεον οι κατασκευαστριες εταιρειες συνιστουν ημισυνθετικα λιπαντικα για τους κινητηρες τους.
ολοι μας αγαπαμε αυτο που κανουμε....
ας κοιταμε να το κανουμε με ασφαλεια..
οχι αλλες απωλειες.
Δημητρης Χαλκιδα
http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhum
ας κοιταμε να το κανουμε με ασφαλεια..
οχι αλλες απωλειες.
Δημητρης Χαλκιδα
http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhum
- zaharakis
- Δημοσιεύσεις: 1097
- Εγγραφή: Πέμ 03 Φεβ 2005, 23:36
- Model: -
- Τοποθεσία: ΧΑΛΚΙΔΑ
- Επικοινωνία:
ακριβως!!!!gediak έγραψε:Δημήτρη εξού και τα HONDA HP4 SEMI SYNTHETIC φαντάζομαι....zaharakis έγραψε:παιδια τα ημισυνθετικα εχουν ειδικα προσθετα για το σασμαν να μην το ξεχναμε αυτο και δεν ειναι τυχαιο που ολες πλεον οι κατασκευαστριες εταιρειες συνιστουν ημισυνθετικα λιπαντικα για τους κινητηρες τους.
ολοι μας αγαπαμε αυτο που κανουμε....
ας κοιταμε να το κανουμε με ασφαλεια..
οχι αλλες απωλειες.
Δημητρης Χαλκιδα
http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhum
ας κοιταμε να το κανουμε με ασφαλεια..
οχι αλλες απωλειες.
Δημητρης Χαλκιδα
http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhum
- zaharakis
- Δημοσιεύσεις: 1097
- Εγγραφή: Πέμ 03 Φεβ 2005, 23:36
- Model: -
- Τοποθεσία: ΧΑΛΚΙΔΑ
- Επικοινωνία:
ναι βρουτε ...
sae 15/50
sae 15/50
ολοι μας αγαπαμε αυτο που κανουμε....
ας κοιταμε να το κανουμε με ασφαλεια..
οχι αλλες απωλειες.
Δημητρης Χαλκιδα
http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhum
ας κοιταμε να το κανουμε με ασφαλεια..
οχι αλλες απωλειες.
Δημητρης Χαλκιδα
http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhum
απλα το αναφερω σαν νεο γιατι καποτε ειχα υποστηριξει τα συνθετικα λαδια
και ειχα πει οτι μου το ειχε προτεινει συνεργειο της γιαμαχα
σημερα αντιπροσωπος της μου ειπε οτι οντως απαγορευεται να βαλεις
φουλ συνθετικα λαδια στο φειζερ εκτος βεβαια απο τα
γιαμαλουμπ τα οποια οι προδιαγραφες τους το επιτρεπουν
και μην αρχισει κανεις αυτα τα"οτι το λαδι τους θελουν να πουλησουν που
ειναι και ακριβοτερο" κτλ
δεν ηθελα να ανοιξω το θεμα των λαδιων το οποιο θεωρειται τελειωμενο
απλα μεταφερω τι λενε οι αντιπροσωποι της γιαμαχα
προσωπικα δεν αντιλεγω αλλα τελικα καταληγω και εγω οπως ολο το
φορουμ στα "φουλ" ημισυνθετικα
και ειχα πει οτι μου το ειχε προτεινει συνεργειο της γιαμαχα
σημερα αντιπροσωπος της μου ειπε οτι οντως απαγορευεται να βαλεις
φουλ συνθετικα λαδια στο φειζερ εκτος βεβαια απο τα
γιαμαλουμπ τα οποια οι προδιαγραφες τους το επιτρεπουν
και μην αρχισει κανεις αυτα τα"οτι το λαδι τους θελουν να πουλησουν που
ειναι και ακριβοτερο" κτλ
δεν ηθελα να ανοιξω το θεμα των λαδιων το οποιο θεωρειται τελειωμενο
απλα μεταφερω τι λενε οι αντιπροσωποι της γιαμαχα
προσωπικα δεν αντιλεγω αλλα τελικα καταληγω και εγω οπως ολο το
φορουμ στα "φουλ" ημισυνθετικα
- zaharakis
- Δημοσιεύσεις: 1097
- Εγγραφή: Πέμ 03 Φεβ 2005, 23:36
- Model: -
- Τοποθεσία: ΧΑΛΚΙΔΑ
- Επικοινωνία:
να μην λεμε παλι τα ιδια και τα ιδια....
HONDA HP4 20/50 semi synthetic στο ασημι(πλεον )κουτι με την μαυρη ετικετα...
τα μονα που μου αντεχουν πανω απο 4000χλμ και οσο δουλευουν.....τοσο ""γλυκαινουν""
γιατι δεν με ακουτε ????
HONDA HP4 20/50 semi synthetic στο ασημι(πλεον )κουτι με την μαυρη ετικετα...
τα μονα που μου αντεχουν πανω απο 4000χλμ και οσο δουλευουν.....τοσο ""γλυκαινουν""
γιατι δεν με ακουτε ????
ολοι μας αγαπαμε αυτο που κανουμε....
ας κοιταμε να το κανουμε με ασφαλεια..
οχι αλλες απωλειες.
Δημητρης Χαλκιδα
http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhum
ας κοιταμε να το κανουμε με ασφαλεια..
οχι αλλες απωλειες.
Δημητρης Χαλκιδα
http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhum
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες