Ρύθμιση αναρτήσεων FZ1-NAKED

Απορίες και προβλήματα που αφορούν τις αναρτήσεις.
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
ghost
Δημοσιεύσεις: 730
Εγγραφή: Τετ 11 Φεβ 2009, 16:35
Επικοινωνία:

Ρύθμιση αναρτήσεων FZ1-NAKED

Δημοσίευση από ghost »

μπορει καποιος να με βοηθησει να ρυθμισω τις αναρτησεις και κατα βαση το μπροστινο γιατι πισω εβαλα την σκαλα ανλογα με τα κιλα ειναι στην 5 σκαλα αλλα εμπρος ψιλοχανεται τωρα πως να το ρυθμισω????
+:Think=+::-k +:Think=+::-k +:Think=+::-k
«ΑΠΟΣΚΟΤΗΣΟΝ ΜΟΥ»,«φύγε από μπροστά μου, να μη μου κρύβεις τον ήλιο» ή «μη μου στερείς αυτό που δεν μπορείς να μου δώσεις».

Theod
Δημοσιεύσεις: 3524
Εγγραφή: Δευ 10 Ιαν 2005, 19:05
Model: -
Τοποθεσία: Ηλιούπολη
Επικοινωνία:

Re: ΡΥΘΜΙΣΗ ΑΝΑΡΗΣΕΩΝ ΣΕ FZ1-NAKED

Δημοσίευση από Theod »

Εγω μετά από αρκετό ψάξιμο και πειραματισμούς έχω καταλήξει σε αυτές

ΜΠΡΟΣΤΑ
Προφόρτιση = +3 γραμμές σκληρότερο από μαμά ρύθμιση = 3 γραμμές (η αν σε βολεύει 2 δαχτυλίδια) να φαίνονται, με την τελευταία να έρχεται πρόσωπο με το παξιμάδι της βάσης.
Απόσβεση συμπίεσης = - 4 κλικ από μαμά (= 9 κλικ πίσω από το τέρμα σκληρό) - Ρύθμιση από το αριστερό όπως κάθεσαι πηρούνι
Απόσβεση επαναφοράς = + 4 κλικ από μαμά (=11 κλικ πίσω από τέρμα σκληρό) - Ρύθμιση από το δεξί όπως κάθεσαι πηρούνι

Άβαταρ μέλους
Giannis X
Δημοσιεύσεις: 1515
Εγγραφή: Πέμ 09 Απρ 2009, 20:38
Model: FZ1
Τοποθεσία: ΧΑΝΙΑ
Επικοινωνία:

Re: ΡΥΘΜΙΣΗ ΑΝΑΡΗΣΕΩΝ ΣΕ FZ1-NAKED

Δημοσίευση από Giannis X »

ο καθενας ρυθμιζει το μηχανακι του ΜΟΝΟΣ του!αλλα κιλα και αλλος τροπος οδηγησης ο καθενας.
Εικόνα
ΣΤΗΝ ΕΥΘΕΙΑ ΠΑΕΙ ΚΑΙ Η ΓΙΑΓΙΑ ΜΟΥ!!!!

Theod
Δημοσιεύσεις: 3524
Εγγραφή: Δευ 10 Ιαν 2005, 19:05
Model: -
Τοποθεσία: Ηλιούπολη
Επικοινωνία:

Re: ΡΥΘΜΙΣΗ ΑΝΑΡΗΣΕΩΝ ΣΕ FZ1-NAKED

Δημοσίευση από Theod »

Σωστό κατά βάση αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν αναφέρουμε τις εμπειρίες-προτάσεις μας...

Στο κάτω-κάτω προτάσεις για ρυθμίσεις προς δοκιμή και αξιολόγηση είναι. Δεν κοστίζει τίποτα...

Άβαταρ μέλους
Frezas
Δημοσιεύσεις: 3848
Εγγραφή: Σάβ 02 Απρ 2005, 15:14
Model: MT09
Τοποθεσία: ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Επικοινωνία:

Re: ΡΥΘΜΙΣΗ ΑΝΑΡΗΣΕΩΝ ΣΕ FZ1-NAKED

Δημοσίευση από Frezas »

Aλεξ μιας και το εχω ψαξει αρκετα με τις ρυθμισεις στο fazer, αυτες που προτεινει ο Θανασης ειναι καλες αν θες να τις δοκιμασεις, για τα δικα μου μετρα ειναι λιγο πιο "μαλακές" απο οσο τις θελω.
Αν θες πιο σκληρο μπορεις να μειωσεις λιγο ακομα τα κλικ απο τερμα δεξια προς τα αριστερα.

Εχει σημασια ομως τι θες απο το μηχανακι, αν το πας καθολου δικαβαλλος και φυσικα τα κιλα σου.
Οποτε θες, συναντιομαστε καπου ή ερχεσαι απο τα μερη μου και κανουμε δοκιμες και μπρος και πισω αναρτηση ή και στη λεσχη μια Τεταρτη.
show must go on....

Εικόνα

Άβαταρ μέλους
ghost
Δημοσιεύσεις: 730
Εγγραφή: Τετ 11 Φεβ 2009, 16:35
Επικοινωνία:

Re: ΡΥΘΜΙΣΗ ΑΝΑΡΗΣΕΩΝ ΣΕ FZ1-NAKED

Δημοσίευση από ghost »

καταρχας χιλιοοοοοοοοοοοοοοευχαριστω για τις οδηγιες το σαββατο θα ειμαι στην συνελευση αν μπορει να βοηθησει κανεις οκκκκκκκκ,παντως ευχαριστω. :oeoeoe: :oeoeoe:
«ΑΠΟΣΚΟΤΗΣΟΝ ΜΟΥ»,«φύγε από μπροστά μου, να μη μου κρύβεις τον ήλιο» ή «μη μου στερείς αυτό που δεν μπορείς να μου δώσεις».

Άβαταρ μέλους
Frezas
Δημοσιεύσεις: 3848
Εγγραφή: Σάβ 02 Απρ 2005, 15:14
Model: MT09
Τοποθεσία: ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Επικοινωνία:

Re: ΡΥΘΜΙΣΗ ΑΝΑΡΗΣΕΩΝ ΣΕ FZ1-NAKED

Δημοσίευση από Frezas »

Οκ, Aleξ το Σαββατο θα το σκαλίσουμε το μηχανακι σου.....:)
show must go on....

Εικόνα

Theod
Δημοσιεύσεις: 3524
Εγγραφή: Δευ 10 Ιαν 2005, 19:05
Model: -
Τοποθεσία: Ηλιούπολη
Επικοινωνία:

Re: ΡΥΘΜΙΣΗ ΑΝΑΡΗΣΕΩΝ ΣΕ FZ1-NAKED

Δημοσίευση από Theod »

Να πω 1-2 πράγματα σχετικά με το πώς το βλέπω εγώ το θέμα…

Κατ’ αρχάς την στιγμή που μιλάμε για την μπροστινή ανάρτηση τα πράγματα είναι λίγο πιο ξεκάθαρα.
Οι διαφορές βάρους μεταξύ αναβατών-φορτίου ελάχιστα επηρεάζουν την μπροστά ανάρτηση αντίθετα από την πίσω η οποία είναι αυτή που κυρίως επιβαρύνεται όταν αλλάζει το μεταφερόμενο φορτίο (βαρύς-ελαφρύς αναβάτης, συνεπιβάτης ή όχι κλπ).
Μπροστά έχουμε να κάνουμε σχεδόν αποκλειστικά με το στυλ οδήγησης, τους δρόμους και τον ρυθμό που κινούμαστε, και την αίσθηση που θέλουμε να εισπράττουμε από τις αναρτήσεις μας.

Με δεδομένο ότι μιλάμε για χρήση δρόμου (στην πίστα φαντάζομαι ότι τα δεδομένα είναι άλλα…) το παράθυρο ρυθμίσεων στενεύει ακόμα πιο πολύ…

Το ζητούμενο σε μια καλορυθμισμένη ανάρτηση είναι να είναι μεν αρκετά απορροφητική ώστε να καταπίνει τις ανωμαλίες για λόγους άνεσης, αλλά και για να μην επιτρέπει σε αυτές να μεταδοθούν στο πλαίσιο και επηρεάσουν την πορεία και την σταθερότητα της μηχανής, και από την άλλη να είναι αρκετά ελεγχόμενη ώστε να μην αφήνει το μηχανάκι να πλέει ασύστολα διαταράσσοντας την ηρεμία του συνόλου.

Σε γενικές γραμμές τα μαμά ελατήρια που φοράει μπροστά το ΦΖ1 δεν είναι υπερβολικά μαλακά όπως άλλα μηχανάκια. Θα έλεγα ότι είναι πολύ κοντά στο ιδανικό για την χρήση που η μηχανή προορίζεται. Αυτό το έχω εξακριβώσει-επιβεβαιώσει ψάχνοντας λίγο βαθύτερα στα σάιτ κατασκευαστών αφτερμάρκετ ελατηρίων. Απ' ότι έχω "αποκρυπτογραφήσει" τα "βελτιωμένα ελατήρια" των αφτερμαρκετάδων που προτείνονται για το FZ1 είναι στην ίδια ή ελάχιστα αυξημένη σκληρότητα συγκριτικά με τα μαμίσια του FZ1. Η διαφορά είναι κυρίως στα καλύτερα υλικά κατασκευής των άφτερμάρκετ ελατηρίων που τους επιτρέπει να διατηρούν τα αρχικά χαρακτηριστικά τους σχεδόν ανναλοίωτα στον χρόνο και στις αυξομειώσεις συνθηκών (θερμοκρασίες κλπ) κάτι που δεν μπορούμε να πούμε για τα ΟΕΜ ελατήρια… Τα μαμα ελατήρια χρειάζονται μια μικρή αύξηση της προφόρτισης κυρίως για να αντισταθμιστεί η φυσιολογική «κούραση» που επέρχεται στα ελατήρια με την πάροδο των χιλιομέτρων. Απ ‘όσο έχω πειραματιστεί, τα FZ1 που έχουν περάσει τα 10.000 χλμ αρχίζουν προοδευτικά να χρειάζονται λίγο ενίσχυση. Σε μηχανάκια που έχουν γράψει γύρω στα 30.000χλμ όπως το δικό μου η ανάγκη ενίσχυσης είναι ακόμα μεγαλύτερη και η βύθιση των ρυθμιστών κατά 3 γραμμές (σε σχέση με την μαμίσια ρύθμιση) φέρνει τα sag εκεί που λίγο-πολύ θεωρείται σωστό, και η προσωπική μου γνώμη είναι ότι έτσι τα ελατήρια μεταφέρουν καλύτερη αίσθηση δίνοντας ταυτόχρονα αρκετό περιθώριο ωφέλιμης διαδρομής για μια δύσκολη στιγμή (πχ πέσιμο σε λακκούβα με την μηχανή να φρενάρει δυνατά). Η μικρή αύξηση του ύψους της μπροστινής ανάρτησης που προκύπτει από την αύξηση της προφόρτισης μπορεί είτε να αγνοηθεί (αφού είναι ελάχιστη έτσι κι αλλιώς), είτε να αντισταθμιστεί από αντίστοιχη βύθιση στις τιμονόπλακες, ή από την εφαρμογή 55αριού ελαστικού πίσω…

Η απόσβεση επαναφοράς από μαμά είναι σχετικά ανεπαρκής. Και με λάδια που όσο να είναι μετά από κάποια χιλιόμετρα θα έχουν εξασθενήσει, σίγουρα χρειάζεται λίγο τόνωση. Γύρω στα +4 ή + 5 κλίκ από την μαμά ρύθμιση ( -10 ή -11 από το τέρμα σκληρό) δείχνει να βοηθάει στα να κόψει τα πλευσίματα που παρουσιάζονται κυρίως σε πιο ψηλές ταχύτητες. Μπορούμε να πάμε και ακόμα πιο σκληρά αλλά από ένα σημείο και μετά αρχίζει η υπεραπόσβεση που μπορεί να παρουσιάσει προβλήματα περίεργης φθοράς στο ελαστικό…Πάντως για μια πραγματικά γρήγορη βόλτα (ή και για πίστα) μπορεί άνετα να σφίξει άλλα 2 ή 3 κλικ ακόμα (εύκολο είναι να γίνει άλλωστε), δεν το συνιστώ όμως για συνέχεια…

Η σκληρότητα στην αίσθηση του μπροστινού που κατά γενική ομολογία έχει το FZ1 καθορίζεται κυρίως από την απόσβεση συμπίεσης. Εδώ από μαμά τα πράγματα είναι πιο σφικτά απ’ ότι πρέπει. Το μηχανάκι δεν απορροφά καλά τις μικροανωμαλίες – και οι Ελληνικοί δρόμοι είναι γεμάτοι από τέτοιες. Αυτό και την άνεση καταστρέφει αλλά και δίνει μια αίσθηση χορομπηδηκτής συμπεριφοράς (δεν ξέρω πώς να το εκφράσω καλύτερα…) που μεταφράζεται σε μικρομετακινήσεις και αστάθεια όταν στρίβουμε γρήγορα και ο μπροστινός τροχός συναντάει τις συνηθισμένες μικροανωμαλίες της Ελληνικής ασφάλτου. Εδώ χρειάζεται χαλάρωμα…Έχω ανακαλύψει ότι χαλαρώνοντας 3-4 κλικ τον αντίστοιχο ρυθμιστή (-8 ή -9 κλικ από το τέρμα σκληρό) το πηρούνι γίνεται αισθητά πιο απορροφητικό κάνοντας το μπροστινό να επηρεάζεται λιγότερο από τις μικροανωμαλίες και τελικά να δίνει καλύτερη σταθερότητα. Το αντίτιμο είναι μια λίγο μεγαλύτερη "ψευδαίσθηση χαλαρώματος" (και γράφω ψευδαίσθηση γιατί είναι μόνο ψευτική αίσθηση – στην πράξη ο μπροστινός τροχός παραμένει πιο σταθερά προσκολλημένος στον δρόμο...), και μια λίγο μεγαλύτερη βύθιση στο φρενάρισμα που όμως προσωπικά δεν την βρίσκω κακή. Και γιατί η μεγαλύτερη βύθιση της ανάρτησης βοηθάει την πρόσφυση του μπροστά ελαστικού (κυρίως στα γυαλισμένα οδοστρώματα) σε μια στιγμή που την χρειαζόμαστε (δυνατό φρενάρισμα), και δεν υπάρχει πρόβλημα εξάντλησης της διαδρομής αφού η αύξηση της προφόρτισης αντισταθμίζει και με το παραπάνω την ωφέλιμη διαδρομή του πιρουνιού. Φυσικά και εδώ σε μια γρήγορη βόλτα σε καλό οδόστρωμα ή στην πίστα ή αν η προσωπική μας προτίμηση είναι το μπροστινό να δίνει την αίσθηση πιο στιβαρού και κατευθυντικού ακόμα και με τίμημα μικρομετακινήσεις τότε μπορούμε να αφήσουμε την μαμά ρύθμιση (-5 κλικ από τέρμα σκληρό). Δεν θα πρότεινα όμως να πάμε πιο σκληρά από εκεί. Αν το θέλουμε ακόμα σκληρότερο τότε η λύση είναι άλλα ελατήρια και όχι η παραπέρα αύξηση της απόσβεσης συμπίεσης…
Από την άλλη πλευρά, αν το θέλουμε εντελώς "τουριστικό" μπορούμε να πάμε και πιο πίσω από αυτό που προτείνω και να φτάσουμε μέχρι και τα -15 κλικ από το τέρμα σκληρό...

Δεν το κρύβω ότι όλα αυτά είναι σε έναν βαθμό υποκειμενικά, αλλά έχοντας πειραματιστεί αρκετά με το μηχανάκι στις ρυθμίσεις (όχι όμως σε πίστα – μιλάω για καταστάσεις δρόμου) νομίζω ότι η αλήθεια δεν απέχει πολύ από τα ανωτέρω… Τουλάχιστον το σκεπτικό είναι σωστό και με βάση αυτά ο καθένας μπορεί να επιφέρει τις δικές του ρυθμίσεις σύμφωνα με τα γούστα και τα θέλω του. Αρκεί να ξέρει και να κατανοεί το πως και με ποιο τρόπο το κάθε τι επηρεάζει το σύνολο…

:/abwave::) :/abwave::) :/abwave::)

Απάντηση

Επιστροφή στο “Αναρτήσεις”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες