Πρόβλημα στο μοτέρ - κάψιμο πιστονιού

Σέρβις, απορίες, προβλήματα στα μηχανολογικά μέρη του κινητηρα.
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
babis_fz1
Δημοσιεύσεις: 6
Εγγραφή: Παρ 30 Ιουν 2017, 01:03
Model: FZ1
Model year: 2009
Επικοινωνία:

Πρόβλημα στο μοτέρ - κάψιμο πιστονιού

Δημοσίευση από babis_fz1 »

Παιδιά πριν 1 βδομάδα η μηχανή (FZ1 naked - 2009) με άφησε έξω από το Λουτράκι. Ξαφνικά, όπως πήγαινα κύριος με κατεύθυνση Κόρινθο και με 180 χλμ/ώρα, αρχίζει να μην "ακούει" το γκάζι και νοιώθω ότι το μηχανάκι χάνει ροπή. Μετά από 1 sec αρχίζω και ακούω θορύβους από το μοτέρ. Καταλαβαίνω ότι έχει παιχτεί μαλ***** και πατάω κάτι συμπλέκτες μπας και σώσω τίποτα, εν τω μεταξύ το γκάζι δεν ακούει καθόλου, και το μηχανάκι τσουλάει επειδή έχω πατήσει συμπλέκτη με την αδράνειά του. Η τελευταίες στιγμές του μοτέρ ήταν τραγικές γιατί άρχισε να βγάζει κάτι τρελούς καπνούς από την εξάτμιση - έκαιγε τα λάδια. Φανταστείτε βγήκε κόσμος από κάτι αυτοκίνητα να δουν αν είμαι καλά ή αν καιγόμουν. Για τέτοια κατάσταση μιλάω. Να είναι καλά οι άνθρωποι. Μέχρι τότε βέβαια, δεν είχα συνειδητοποιήσει το μέγεθος της ζημιάς. Απλά ήξερα ότι είναι μεγάλη.
Για να μην σας κουράζω, το μηχανάκι μεταφέρθηκε Αθήνα με την οδική και το λύνουμε την επόμενη μέρα. Το πιστόνι του 4ου κυλίνδρου, είχε "σκάσει" σε ένα σημείο στην περιφέρειά του, με αποτέλεσμα να σπάσει επιφανειακά ο κύλινδρος, να περάσει η συμπίεση του της καύσης στα λάδια και ... να γίνει της κακομοίρας. Μπήκε το λάδι στους κυλίνδρους και τέλειωσε ο κινητήρας. <>63

Στο δια ταύτα. Το μηχανάκι μου αρέσει και θέλω να το φτιάξω. Δεν θέλω ούτε να το κάνω ανταλλακτικά και να πάρω κάτι άλλο (γιατί πάλι το ίδιο θα έπαιρνα) ούτε να μπω σε τέτοιες σκέψεις και διαδικασίες. Μου έγινε μια στραβή και πρέπει να την αντιμετωπίσω.

Αυτό που πρέπει να αλλάξω στη φάση αυτή είναι το μπλοκ των κυλίνδρων και τα πιστόνια. Η κεφαλή είναι ΟΚ. Έχετε κάποια άποψη αν πρέπει να πάω σε καινούργια ή μεταχειρισμένα ανταλλακτικά πέραν της προφανούς απάντησης? Έχετε κάτι σχετικό υπόψη σας? Επίσης το μοτέρ μου είναι μαύρο. Αυτό δυσκολεύει λίγο περισσότερο τα πράγματα στην εξεύρεση μεταχειρισμένου ανταλλακτικού γιατί δεν υπάρχουν τόσα πολλά διαθέσιμα.
Αν έχετε κάτι υπόψιν σας ή ακόμα και κάποια άποψη, για κάποιο διαθέσιμο μοτέρ μαύρο ή κάποιο τρακαρισμένο, ή κάποια άκρη για καινούργιο ανταλλακτικό με κάποια έκπτωση θα ήμουν περισσότερο από ευτυχής να την ακούσω.
Βρήκα στο forum κάποιες διευθύνσεις με μεταχειρισμένα ανταλλακτικά, αλλά πέραν το ότι οι μισοί έχουν κλείσει, τα μοτέρ που βρήκα αλλά και αυτά που δεν βρήκα ήταν σε αθλία κατάσταση. Δεν θέλω να προσπαθήσω να λύσω ένα πρόβλημα και να δημιουργήσω ένα άλλο.

Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων

Solomon
Μέλος Δ.Σ.
Δημοσιεύσεις: 2226
Εγγραφή: Πέμ 19 Νοέμ 2009, 00:52
Επικοινωνία:

Re: Πρόβλημα στο μοτέρ - κάψιμο πιστονιού

Δημοσίευση από Solomon »

Ψάξε στο google ανταλλακτικά αναπολιτακης κ πάρε τηλέφωνο. Νομίζω ότι σε συμφέρει να αγοράσεις κινητά ολόκληρο κ να πάρεις τα ανταλλακτικά που χρειάζεσαι παρά να ψάχνεις για μεμονωμένο μπλοκ κυλίνδρων. Το χρώμα στη τελική το βάφεις μαύρο αν δε ταιριάζει

Άβαταρ μέλους
FZ8MAN
Fazer Hellas Club Member
Fazer Hellas Club Member
Δημοσιεύσεις: 302
Εγγραφή: Παρ 29 Οκτ 2010, 22:36
Model: R1
Model year: 2014
Τοποθεσία: ΧΑΛΚΙΔΑ
Επικοινωνία:

Re: Πρόβλημα στο μοτέρ - κάψιμο πιστονιού

Δημοσίευση από FZ8MAN »

σπανια βλαβη για japan θα μας ενδιεφερε να μαθουμε τι ακριβως φταιει, αστοχια πιστονιου η πιθανο φτωχο μιγμα στον 4ο κυλινδρο?
Ευχομαι να ξεμπερδεψεις γρηγορα με το λιγοτερο δυνατο κοστος... :/abwave::)
TDR250 '87 R1 '14 YAMAHA FOR EVER KAI AΣ ΑΛΛΑΖΩ ΚΑΙ ΒΟΛΑΝ!!!!
Εικόνα

Άβαταρ μέλους
dimitris pap
Δημοσιεύσεις: 191
Εγγραφή: Σάβ 17 Μάιος 2014, 20:53
Model: FZ1
Model year: 2006
Τοποθεσία: ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ
Επικοινωνία:

Re: Πρόβλημα στο μοτέρ - κάψιμο πιστονιού

Δημοσίευση από dimitris pap »

Ωχ φίλος τρελή ζημιά....
Αποψη μου και μένα για κινητήρα ολόκληρο μετά από καλό ψάξιμο με μηχανικό.
Κάντε και ένα έλεγχο στα μπεκ και την αντλία της βενζίνης. Τι μπουζί τι είχε ο κινητήρας;

Άβαταρ μέλους
SoR_gr
Administrator
Δημοσιεύσεις: 3072
Εγγραφή: Τρί 24 Απρ 2012, 23:24
Model: FZ6 S2
Model year: 2007
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Πρόβλημα στο μοτέρ - κάψιμο πιστονιού

Δημοσίευση από SoR_gr »

όντως παράξενη βλάβη για την μηχανή αυτή.

Σίγουρα μας προβληματίζει τι προξένησε αυτή τη βλάβη; Αο συντηρήσεις τι είχαν γίνει; πόσα χλμ έχει και τι χρήση; είχαν γίνει βελτιώσεις;

στην λύση τώρα... Καλύτερα θα ήταν να πάρεις ένα μοτερ ολόκληρο.

τώρα..αν το μοτέρ είναι και μαύρο ακόμα καλύτερα, αλλίως αμα σαρέσει τόσο , το βάφεις.
Εάν πάρεις όλο το μοτέρ , θα κρατήσεις ότι είναι σε καλύτερη κατάσταση και θα βάλεις στο μοτέρ που θα χρησιμοποιείς.
"Never regret a day in your life: good days give happiness, bad days give experience, worst days give lessons, and best days give memories."

Άβαταρ μέλους
babis_fz1
Δημοσιεύσεις: 6
Εγγραφή: Παρ 30 Ιουν 2017, 01:03
Model: FZ1
Model year: 2009
Επικοινωνία:

Re: Πρόβλημα στο μοτέρ - κάψιμο πιστονιού

Δημοσίευση από babis_fz1 »

Παιδιά είμαι σε φάση αναζήτησης κινητήρα. Από οικονομικής απόψεως αυτό συμφέρει. Απλά πρέπει να αναλάβω και το ρίσκο του μεταχειρισμένου. Ευχαριστώ για τις υποδείξεις και τις συμβουλές και θα επανέλθω με foto καμένου πιστονιού και κυλίνδρου καθώς και απαντήσεις στις εύλογες ερωτήσεις και απορίες σας. Γιατί πραγματικά αυτή η ζημιά δεν υπάρχει. Αλλάζω τα λάδια στην ώρα τους, δεν κάνω καγκουριές, δεν το κυκλοφορώ καθημερινά (εξάλλου δεν βολεύει για καθημερινή χρήση εντός Αθηνών) και σπάνια βάζω δεύτερο άτομο. Η χρήση του από μένα είναι "εντός προδιαγραφών κατασκευαστή". Έχω σπάσει το κεφάλι μου να καταλάβω πως μπορεί να συνέβει κάτι τέτοιο.

Solomon
Μέλος Δ.Σ.
Δημοσιεύσεις: 2226
Εγγραφή: Πέμ 19 Νοέμ 2009, 00:52
Επικοινωνία:

Re: Πρόβλημα στο μοτέρ - κάψιμο πιστονιού

Δημοσίευση από Solomon »

Λοιπόν θα σου κάνω δυο μαντεψιές να δούμε εαν θα επαληθευτώ...
1)Κλειστές βαλβίδες στον επίμαχο κύλινδρο
2)Βουλωμένο μπεκ ψεκασμου

Για μένα ενα απο τα δυο σενάρια είναι πολύ πιθανό να συνέβει. Και τα δυο οδηγούν σε υπερθέρμανση την κορώνα του πιστονιού (με διαφορετικό τρόπο το καθένα βέβαια) με αποτέλεσμα να λιώσει.

Το σπάσιμο του πιστονιού που λες, ήταν σπάσιμο, δηλαδή βρήκες κομμάτι μέσα ή απλά έλλειπε κάποιο κομματάκι?Γιατί αν έλλειπε είναι απλά λιωμένο, δεν έσπασε κάτι.

Αναμένω φωτογραφίες

Άβαταρ μέλους
lyon
Fazer Hellas Club Member
Fazer Hellas Club Member
Δημοσιεύσεις: 2568
Εγγραφή: Πέμ 16 Νοέμ 2006, 21:09
Model: -
Τοποθεσία: Πετρουπολη
Επικοινωνία:

Re: Πρόβλημα στο μοτέρ - κάψιμο πιστονιού

Δημοσίευση από lyon »

η αληθεια ειναι οτι ειναι πρωτοφανες στα fazerοχρονικα κατι τετοιο,
δεν εχει ξανασυμβει.
Σιγουρα θα πρεπει αφου βρεις κινητηρα, να ψαξετε την αιτια καταστροφης αυτου,
ετσι ωστε να σιγουρεψετε οτι δεν θα καταστραφει και ο επομενος.
Θα προτεινα επισης να μιλησεις με την τεχνικη διευθυνση της αντιπροσωπειας Υamaha,
προς αναζητηση αιτίας αλλα και λυσης. Ισως οι Ιαπωνες, εχουν απαντηση!
Μια τουλαχιστον τεχνικη εκθεση-περιγραφη με επισυναπτομενες φωτο για το συμβαν,
ειναι μια καλη αρχη.
Οτιδηποτε απροσωπο διαβαζεις σε ενα φορουμ μπορει να προερχεται απο καποιον πιο
εξυπνο και πιο καταρτισμενο απο σενα, μπορει ομως και απο καποιον ασχετο. Η ευθυνη ειναι δικη σου!!!

Άβαταρ μέλους
babis_fz1
Δημοσιεύσεις: 6
Εγγραφή: Παρ 30 Ιουν 2017, 01:03
Model: FZ1
Model year: 2009
Επικοινωνία:

Re: Πρόβλημα στο μοτέρ - κάψιμο πιστονιού

Δημοσίευση από babis_fz1 »

Παιδιά, ανεβάζω foto με όση ανάλυση έχει το tablet μου. Δυστυχώς οι foto του πιστονιού δεν είναι πολύ καλές αλλά θα τις αντικαταστήσω με καλύτερες όταν το βγάλουμε και το έχω στα χέρια μου. Το πιστόνι έλιωσε σε ένα σημείο της περιφέρειάς του. Η καύση πέρασε σε σημείο που δεν θα έπρεπε να είναι (στα πλάγια του πιστονιού).

4ος κύλινδρος - foto#1 & foto#2
Εικόνα Εικόνα

4ο πιστόνι - foto#1 & foto#2
Εικόνα Εικόνα

Για τη συζήτηση αναφέρω ότι στη Yamaha στην Μεσογείων με κοιτάζανε περίεργα όταν τους είπα για το ανταλλακτικό που ζήταγα (μπλοκ κυλίνδρων), γιατί νόμιζαν ότι τους λέω λάθος ανταλλακτικό. Με ρώτησε ο υπάλληλος τρεις φορές, μήπως δεν άκουσε καλά. Μου είπε ότι δεν έχουν δώσει αυτό το ανταλλακτικό ποτέ. Μπήκε στο σύστημα και το ανταλλακτικό δεν υπάρχει ούτε στην Ολλανδία από όπου αγοράζει η Ευρώπη, οπότε έρχεται με παραγγελία από Ιαπωνία σε κανένα μήνα στο διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των 1000 ευρώ!!

Φίλε Sοlomon, κρατάω τις μαντεψιές και θα σε ενημερώσω σχετικά την ορθότητά τους αν κατάφέρω και βγάλω κανένα συμπέρασμα. Δεν έσπασε κάτι μέσα στον κινητήρα. Απλά έλιωσε το πιστόνι σε ένα σημείο της περιφέρειάς του και η καύση "βγήκε" από το θάλαμό της. Σαν να υπήρχε μια προδιάθεση, μια ίσως απειροελάχιστη ρωγμή στο πιστόνι που τελικά βρήκε τρόπο και ... εκφράστηκε.

Solomon
Μέλος Δ.Σ.
Δημοσιεύσεις: 2226
Εγγραφή: Πέμ 19 Νοέμ 2009, 00:52
Επικοινωνία:

Re: Πρόβλημα στο μοτέρ - κάψιμο πιστονιού

Δημοσίευση από Solomon »

Δυστυχώς μια απο τα ίδια σε βλέπω κι εσένα..
Αυτό είναι το πιστόνι μου

Εικόνα

Διάγνωση υπερβολικά κλειστές βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής. Απο αμέλεια δικιά μου. Το λιώσιμο είναι στην βαβλίδα εξαγωγής.

Βέβαια σε εσένα βλέπω ότι έχει αρπάξει η μεσαία εισαγωγής, οπότε με το που λύσεις καπάκι μετράς διάκενα. Αν είναι εκτός προδιαγραφών παίρνεις την κεφαλή όπως είναι με τα λάδια και πας και την κοπανάς στο κεφάλι του μάστορα που σου κάνει σέρβις και χρεώνει 150άρια αέρα...

Δυστυχώς πας για πιστόνι με ελατήρια και μπλοκ κυλίνδρων. Δες μεταχειρισμένο μοτέρ πιθανότατα να συμφέρει περισσότερο απο το να φτιάξεις το υπάρχων.

Άβαταρ μέλους
SoR_gr
Administrator
Δημοσιεύσεις: 3072
Εγγραφή: Τρί 24 Απρ 2012, 23:24
Model: FZ6 S2
Model year: 2007
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Πρόβλημα στο μοτέρ - κάψιμο πιστονιού

Δημοσίευση από SoR_gr »

απο περιέργεια..πόσα χλμ έχεις;

το έχεις απο καινούριο;;
παίζει να το πήρες μεταχειρισμένο και ίσως να ειχε κατεβασμένα χλμ;
παίζει να το πήρες απο έμπορο; (μήπως παιχτεί κάποιο θέμα εγγύησης)
"Never regret a day in your life: good days give happiness, bad days give experience, worst days give lessons, and best days give memories."

Άβαταρ μέλους
babis_fz1
Δημοσιεύσεις: 6
Εγγραφή: Παρ 30 Ιουν 2017, 01:03
Model: FZ1
Model year: 2009
Επικοινωνία:

Re: Πρόβλημα στο μοτέρ - κάψιμο πιστονιού

Δημοσίευση από babis_fz1 »

Λοιπόν παίδες, άλλαξα κινητήρα τελικά.
Ήταν μονόδρομος η απόφαση γιατί ο κύλινδρος σαν ανταλλακτικό δεν υπάρχει στην Ευρώπη και έπρεπε να γίνει παραγγελία από Ιαπωνία (1-1,5 μήνας στα 1100 ευρώ!!). Εκεί μετά θέλαμε πιστόνια ελατήρια φλάτζες και το κοστολόγιο ανέβαινε πολύ.
Το μοτεράκι καλό ακούγεται και στον ήχο και στο γκάζι του, θα αλλάξω τα πρώτα λαδάκια στα 500 χλμ και θα επανέλθω με νεότερα.

Φίλε Solomon όσο και να το έψαξα δεν μπόρεσα να βρω στοιχεία ότι όντως μπορεί να έφταιγε η ρύθμιση στα διάκενα των βαλβίδων στην περίπτωσή μου. Το λιώσιμο σε εμένα έγινε από την πλευρά της βαλβίδας εισαγωγής. Κάποιος μου είπε κάτι για δυσλειτουργία πολλαπλασιαστή στο μπουζί με αποτέλεσμα περισσότερους σπινθήρες και υπερθέρμανση. Τότε όμως θα περίμενα ίσως ένα κρακ στο μέταλλο μεταξύ των κυλίνδρων που είναι πολύ λεπτό και όχι αυτό το λιώσιμο που φαίνεται στις εικόνες.

Φίλε SoR_gr το μηχανάκι το έχω πάρει μεταχειρισμένο σε πολύ καλή κατάσταση. Έγραφε 37000 χλμ όταν το πήρα και νομίζω ότι ήταν τα πραγματικά. Δυστυχώς δεν θα μπορούσα να το ελέγξω διαφορετικά. Το έχω σχεδόν 1 χρόνο και έχω κάνει 6000 χλμ. Δυστυχώς για μένα, δεν τίθεται θέμα εγγύησης.

Αξίζει να αναφέρω εδώ ότι το δύσκολο της υπόθεσης παιδιά ήταν να βρω μοτέρ, γιατί ήθελα να ξέρω την προέλευσή του. Από που το ξεκούμπωσαν δηλαδή. Αρκετοί δεν μου έλεγαν καν την προέλευση του μοτέρ. Δεν ήθελα να αγοράσω κάτι κλεμμένο και δυστυχώς διαπίστωσα ότι παίζουν πολλά τέτοια στην αγορά. Έψαχνα μόνο από τρακαρισμένο και τελικά βρήκα ένα σε συνεργείο στην Κρήτη και με μεταφορική το έφερα Αθήνα.

Ευχαριστώ πολύ για την συμπαράσταση και τις ιδέες. Ως προς τη βλάβη σας στέλνω και foto του πιστονιού που έχει ουσιαστικά λιώσει. σε ένα πολύ συγκεκριμένο σημείο όπου πέρασε η καύση από το θάλαμο στα λάδια. Θεωρώ ότι ήταν κάτι που υπήρχε και "δούλευε" σιγά - σιγά τρώγοντας το πιστόνι. Μπορεί να ξεκίνησε από μια αστοχία μια μικρή ρωγμή και να εξελίχθηκε με το χρόνο σ' αυτό που βλέπετε στις παρακάτω εικόνες.

Εικόνα

Εικόνα

Άβαταρ μέλους
SoR_gr
Administrator
Δημοσιεύσεις: 3072
Εγγραφή: Τρί 24 Απρ 2012, 23:24
Model: FZ6 S2
Model year: 2007
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Πρόβλημα στο μοτέρ - κάψιμο πιστονιού

Δημοσίευση από SoR_gr »

μιας που σιγα σιγα το λύνεις το πρόβλημα, τσέκαρε το βολάν!! ή βάλε το νέου τύπου με το έλασμα γύρω απο τους μαγνήτες να είσαι σίγουρος.

το παλιό μοτέρ κράτα το για ανταλλακτικά ή αντίστοιχα πούλησε το με την σειρά σου να μαζέψεις τα "σπασμένα"
"Never regret a day in your life: good days give happiness, bad days give experience, worst days give lessons, and best days give memories."

Άβαταρ μέλους
dimitris pap
Δημοσιεύσεις: 191
Εγγραφή: Σάβ 17 Μάιος 2014, 20:53
Model: FZ1
Model year: 2006
Τοποθεσία: ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ
Επικοινωνία:

Re: Πρόβλημα στο μοτέρ - κάψιμο πιστονιού

Δημοσίευση από dimitris pap »

Πριν μπει το καινούργιο μοτέρ επάνω οπωσδηποτε να γίνει έλεγχος βαλβίδων (διάκενα), και με μία μικροκαμερα να γίνει έλεγχος της κατάστασης των κυλίνδρων και πιστονιων, μην τυχόν είναι σαν τα χάλια του προηγούμενου μοτέρ! :shock:
Φίλος μου μηχανικός που είδε τις φωτό, άποψη του ειναι ότι δεν πρεπει να είχε γίνει ποτέ σέρβις στον κινητήρα αυτό και μαλλον έτοιμος ήταν και ο δίπλα κύλινδρος...
Πάντως γενικότερα νομιζω το μοτέρ αυτό θέλει τον έλεγχο του συχνότερα.
Όταν πήρα το δικό μου με 51.000 k και το άνοιξα για βαλβίδες, (μου το χε πει ο πωλητής ότι είναι η ώρα του για έλεγχο) χρειαστηκαν οι 9 απ τις 20 διόρθωση στα σωστά διάκενα.. :shock:
Και για να χω το κεφάλι μου ήσυχο, λέω να κάνω έναν έλεγχο κατά το φθινόπωρο που θα χει φτάσει τα 80.000k :)

Απάντηση

Επιστροφή στο “Κινητήρας”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 3 επισκέπτες