Εργονομια και μηχανη.

Οι συναντήσεις μας στην πίστα και στα track days
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
jskf16
Δημοσιεύσεις: 11079
Εγγραφή: Παρ 21 Σεπ 2007, 14:10
Model: -
Model year: 2012
Τοποθεσία: XANIA
Επικοινωνία:

Εργονομια και μηχανη.

Δημοσίευση από jskf16 »

Σπανια θα δειτε (κοινους) αναβατες στη πιστα να ασχολουνται με αυτο το τομεα.
Οπου και αυτος (εργονομια) οπως το sag της μηχανης ειναι απο τα πολυ σημαντικα.

Η εργονομια λοιπον τι ειναι?
Την εργονομια μπορει να την εχετε ακουσει σε διαφορους χωρους , βιομηχανικους , γυμναστηρια , σε εργαλεια , σε υπολογιστες κ.α. Η εργονομια εχει σκοπο να μας βοηθησει να λειτουργήσουμε οσο το δυνατο σωστοτερα με αποδοση πανω σε ενα οποιοδηποτε συστημα.Αυτο το συστημα μπορει να ειναι η καρεκλα που καθομαστε μπροστα απο τον υπολογιστη μας. Μια λαθος καρεκλα οπου μας προσφερει λαθος εργονομια του σωματος μας πανω σε αυτη , εκτος τη κακη ισορροπία του σωματος μας , μας <<προσφερει>> και μειωμενη αποδοση στη δουλεια μας.Αλλο ενα παραδειγμα , ενας ταξιδιωτης πανω σε μια μηχανη με μια λαθος σταση πανω σε αυτη , του επιφέρει γρηγοροτερη κουραση αρα και μειωμενη αποδοση που ισως τον οδηγησει και σε οδηγικα λαθη.Στην ουσια δηλαδη προσαρμοζουμε αυτο που θελουμε να κανουμε (τη χ ψ εργασια) συμφωνα με τον ανθρωπο.

Αρα λοιπον η σωστη εργονομια μας πανω στη μηχανη , θα μας βοηθησει να ειναι ποιο φιλικη προς εμας απο οτι ποιο σκληρη.Ετσι θα καταβαλουμε λιγοτερο εργο με μεγαλυτερη αποδοση , κατι που σε μια πιστα οπου και η πιεση σε επιπεδα πρωταθλητισμου ειναι πολυ μεγαλη.Η σωστη λοιπον εργονομια αναβατη & μηχανης ειναι ιδιαιτερα σημαντικο κομματι.Αυτες οι λεπτομερειες σε αγωνιστικο επιπεδο σημαινουν κερδισμενα δευτερολεπτα.

Πολλες φορες εχουμε συζητήσει τα περι αναρτήσεων ρυθμίζοντας τις και φερνοντας τις στα προσωπικα μετρα του καθενος.Ετσι λοιπον πρεπει τα χειριστηρια της μηχανης στα χερια και τα ποδια αλλα και το σωμα να τα προσαρμοσουμε συμφωνα με τη σωστη εργονομια του συστηματος αναβατη - μηχανη.Πρεπει η μηχανη να προσαρμοζεται στα δικα μας μετρα και οχι εμεις στα δικα της.

θα σας παραθεσω μερικα βιντεο που βρηκα , για καθε κατηγορια , ειναι λιγο μεγαλα και στα αγγλικα....αν μπορέσετε
δειτε τα αξιζουν.

Ρυθμιση χειριστηριων τιμονιου και γωνια καρπων.

Link


Εργονομια (ρυθμίσεις) αναβατη και μηχανης , καταβαλωντας λιγοτερο κοπο μεσα στη πιστα!


Link


Ποσο σημαντικη ειναι η εργονομια για τις ομαδες σε αγωνιστικο επίπεδο απο τη Yoshimura Suzuki .


Link


Ελπιζω να σας βοηθησα εστω και λιγο.....τα εγραψα οσο ποιο απλα μπορουσα :roll:
:/abwave::)

Άβαταρ μέλους
ilias
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4457
Εγγραφή: Παρ 29 Αύγ 2008, 22:46
Model: FZ1
Τοποθεσία: zimbabwe
Επικοινωνία:

Re: Εργονομια και μηχανη.

Δημοσίευση από ilias »

οπως παντα ,,ταξης και ηθικη +:Applause=+:=D>
Courage is not lack of fear ..but the ability to act while facing fear!



Εικόνα

Άβαταρ μέλους
lyon
Fazer Hellas Club Member
Fazer Hellas Club Member
Δημοσιεύσεις: 2568
Εγγραφή: Πέμ 16 Νοέμ 2006, 21:09
Model: -
Τοποθεσία: Πετρουπολη
Επικοινωνία:

Re: Εργονομια και μηχανη.

Δημοσίευση από lyon »

τα λεμε εδω και χρονια αυτα :D

αυτα δεν ειναι πραγματα απαραιτητα μονο για την πιστα αλλα και για την καθημερινη χρηση της μοτοσυκλετας.
Η θεση του φρενου για παραδειγμα οχι μονο βοηθαει να μην κουραζεται ο καρπος
αλλα και βελτιωνει τον χρονο και τον τροπο αντιδρασης σε αποτομο φρεναρισμα :wink:
Οτιδηποτε απροσωπο διαβαζεις σε ενα φορουμ μπορει να προερχεται απο καποιον πιο
εξυπνο και πιο καταρτισμενο απο σενα, μπορει ομως και απο καποιον ασχετο. Η ευθυνη ειναι δικη σου!!!

Άβαταρ μέλους
jskf16
Δημοσιεύσεις: 11079
Εγγραφή: Παρ 21 Σεπ 2007, 14:10
Model: -
Model year: 2012
Τοποθεσία: XANIA
Επικοινωνία:

Re: Εργονομια και μηχανη.

Δημοσίευση από jskf16 »

Σας ευχαριστω .... :D
:/abwave::)

Απάντηση

Επιστροφή στο “Πίστα-Track days”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης