Yamaha mt-09 2014

MT-125, ΜΤ-07, ΜΤ-09
Απάντηση
Solomon
Μέλος Δ.Σ.
Δημοσιεύσεις: 2226
Εγγραφή: Πέμ 19 Νοέμ 2009, 00:52
Επικοινωνία:

Re: Yamaha mt-09 2014

Δημοσίευση από Solomon »

Λοιπόν, βάλτε καφέ(αν είναι πρωί)ή ουισκάκι (για τους βραδυνούς τύπους) και απολαύστε. Ακολουθεί σεντόνι,υπέρδιπλο,καπιτονέ!Βάλτε να παίξει και η διαφήμιση του preety pants πρώτα, να ανοίξει λίγο το μάτι γιατί μέχρι να τελειώσετε την ανάγνωση θα σας έχουν βγεί έτσι κι αλλιώς.

Προκαταβολικά ,πηγή για τα γραφόμενα είναι το επίσημο site της Yamaha, το http://www.mt-09.net καθώς και το google - youtube με λέξεις αναζήτησης Yamaha MT-09

Discover your darker side

Αυτό είναι το σλόγκαν της Υamaha στην επίσημη ιστοσελίδα της εταιρείας για το ολοκαίνουργιο μοντέλο της. Ανακαλύψε την σκοτεινή πλευρά σου.Απευθύνεται,συμφωνα πάντα με το press kit,στους αναβάτες που εκτιμούν τον χαρακτήρα και την ψυχή σε μια μοτοσυκλέτα. Με αυτό τον τρόπο η εταιρεία ξεκαθαρίζει απο την αρχή ότι το νέο της δημιούργημα είναι ενα fun bike.
Βλέποντας πίσω απο τις λέξεις μπορούμε να πούμε ότι το νεό mt09 είναι περισσότερο μια άσκηση επί χάρτου της Yamaha προκειμένου να εισάγει σταδιακά τον παραδοσιακό γιαπωνεζόφιλο σε μια νέα εποχή όπου παραδοσιακές σταθερές (4κύλινδροι εν σειρά) πάυουν να ισχύουν.
Με αυτή την παραδοχή λοιπόν και με δούρειο ίππο την έκφραση linear torque η Yamaha μπαίνει δυναμικά σε χωράφια ευρωπαίων κατασκευαστών και απαιτεί μερίδιο απο την πίτα τους.

Κατηγορία
Αυτό απο μόνο του αρκεί για αρκετή συζήτηση και προβληματισμό. Η κατηγοριοποίηση της MT09 απο την ίδια την εταιρεία είναι ένα ερωτηματικό. Στο site της η Yamaha έχει κατηγοριοποιημένα τα μοντέλα της σε:
cruiser,
roadster(fz1,fz8,xj6),
adventure (super tenere ,xt660r κλπ)
sport touring(fjr 1300,fz1s fazer, fazer 8 κλπ)
supersport (R1,R6),
sport heritage (vmax,xjr 1300)
και σε ξεχωριστή κατηγορία τοποθετεί τα mt μοντέλα της (MT 09 και προσφάτως MT07). Το μοντέλο δηλαδή δεν υπάγεται επίσημα σε κάποια κατηγορία,πράγμα που ενισχύει τον παραπάνω ισχυρισμό περί άσκησης επι χάρτου.

Οι φήμες
Ωστόσω μια εταιρεία τέτοιου μεγέθους κάθε άλλο παρά τυχαίες κινήσεις κάνει. To marketing παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στο πλασάρισμα ενός νέου προιόντος και εδώ πραγματευεται επιπλέον την νέα διάταξη του κινητήρα. Η ξεχωριστή κατηγοριοποίηση του ΜΤ09 έχει στρατηγικό σχεδιασμό. Η εταιρεία δεν θέλει να συνδέσει άμεσα κάτι νέο και ρηξικέλευθο με την ιστορία της. Γι αυτό και η νέα μοτοσυκλέτα πλασάρεται σαν κάτι μεσοβέζικο (fun bike trexa gyreye edition),παντού γίνεται λόγος για την ροπή της και το χαμηλό της βάρος, υπάρχουν σκόρπιες αναφορές για supermotard στήσιμο αλλά σαφής και ξεκάθαρος προσδιορισμός δεν υπάρχει. Κοινώς απευθύνεται στους pioneers customers,αυτούς δηλαδή που πρώτοι δοκιμάζουν τα νέα προιόντα,τους πιονέρους,τους πρωτοπόρους, όσους δεν τους απασχολεί αν στο τεπόζιτο βρίσκεται το σήμα του διαπασών και απο κάτω υπολείπεται ένας κύλινδρος... (κατ αντιστοιχία και το BMW S1000RR μόνο σε μπεμβεδάκιδες δεν απευθύνεται!)
Παρόλα αυτά στο διαδίκτυο το ΜΤ09 κυκλοφορεί και με άλλη κωδική ονομασία...FZ09! H κωδικοποίηση του μοντέλου δείχνει ότι ανήκει στην κατηγορία των roadster παρέα με τα fz1,fz8 (και παλαιότερα το fz6) η Yamaha όμως δεν θέλει ακόμη να το συνδέσει επίσημα με αυτά. Αυτό βέβαια δεν αποτελεί απόδειξη ότι το επόμενο Fazer θα είναι τρικύλινδρο, οι φήμες όμως...

Ολιγα τεχνικά
Αξίζει να κάνουμε μια μικρή τεχνική ανάλυση στο ΜΤ09, μια ολοκαίνουργια μοτοσυκλέτα με ένα κινητήρα σχεδιασμένο απο λευκό χαρτί.
Κινητήρας ,850cc,3 κύλινδροι ,διπλός επικεφαλής εκκεντροφόρος και 4 βαλβίδες ανα κύλινδρο,συμπίεση 11,5:1. Πέρα απο την διαφορετικότητα του κυβισμού (ο άμεσος ανταγωνιστής είναι στα 675 και 1050 αντίστοιχα) δεν έχει κάποια τρελή τεχνολογική καινοτομία.Τα 850cc της επιτρέπουν να παίξει σε ξεχωριστή δική της κατηγορία, είναι πιο δυνατή απο το 675 και δεν είναι 1000+ κυβικά που είναι το 1050. Η απόδοση του είναι αναμενόμενη βάσει κυβισμού στα 115 άλογα στις 10.000rpm (σε αντίθεση με το Fazer 800...) ενώ η ροπή του σε αρκετά καλά επίπεδα των 8.9kg στις 8.500rpm. Προς το παρόν κάποιο επίσημο διάγραμμα να δούμε πως αποδίδονται αυτά τα άλογα δεν έχει δωθεί. Γιατί καλά τα νούμερα αλλα λένε τη μισή αλήθεια αν δε αποτυπωθούν σε χαρτί. Ολοκληρωμένη άποψη βέβαια περι κινητήρα έχουν όσοι το οδήγησαν και μέχρι στιγμής όλοι έχουν να πούν πολύ καλά λόγια για το πως αποδίδεται η δύναμη στο δρόμο, που είναι και το σημαντικότερο στην τελική. Η αίσθηση που αφήνει η μηχανή είναι αυτή μιας δυνατής μηχανής. Βέβαια δεν πρέπει να παραλείπουμε ότι στο τέρμα γκάζι(που οδηγούμε συνήθως κάνοντας ένα test ride μισάωρου) όλα καλά είναι. Στα χαμηλά και γενικότερα σε καθημερινές συνθήκες τόσο οι Βρετανοί του MCN όσο και οι αμερικάνοι του On Two Wheels παραπονούνται για το λεγόμενο “snatchy throttle”. Σε πιο ελέυθερη μετάφραση είναι αυτό που αντιμετώπιζαν τα πρώτα 1000άρια FZ με ψεκασμό.Αρκετά απότομο σε μικρά ανοίγματα που σου διαταρράσει την ηρεμία της οδήγησης. Στο χιλιάρι ίσως να μην ήταν τόσο έντονο στα χαμηλά (μιας που ήταν άδειο εκεί) αλλά στο MT09 πιθανότατα να κάνει έντονη την παρουσία του , ελέω χαμηλόροπου μοτέρ.
Δεν είναι βρωμόγκαζο, δεν είναι σουπερ σπορ, τα άλογα του είναι μετρημένα και ίσως έχει να κάνει με το τι οδηγείς τώρα,παράγοντας που επηρρεάζει σε πολύ μεγάλο βαθμό την κρίση σου. Οι τετρακύλινδροι βρίσκουν την χαμένη δύναμη στα χαμηλά,οι δικύλινδροι βλέπουν ότι υπάρχει ζωή και μετά τα 150χλμ και οι τρικύλινδροι χαμογελούν κάτω απο τα μουστάκια τους...
Ο κινητήρας αποτελλεί δομικό στοιχείο της μηχανής γι αυτό και το πάνω μέρος των κάρτερ είναι χυτευμένο μαζί με το μπλοκ των κυλίνδρων. Πάνω μέρος του κάρτερ και μπλοκ κυλίνδρων είναι ένα κομμάτι. Είναι μια συνηθισμένη πρακτική των κατασκευαστών αφενός ενισχύει τον κινητήρα και μπορείς να χρησιμοποιείς ελαφρύτερα πλαίσια βάζοντας δυνάμεις να περνάνε μέσα απ αυτόν,αφετέρου είναι ευκολότερος στην κατασκευή του. Απο ένα καλούπι βγάζεις το μπλοκ των κυλίνδρων και το πάνω μέρος του κάρτερ. Οι κύλινδροι δεν διαθέτουν ξεχωριστά χιτώνια, αντιθέτως κατευθείαν πάνω στο αλουμίνιο του μπλοκ ψεκάζεται μια κεραμική επίστρωση(κάτι αντίστοιχο με την επίστρωση με την εμπορική ονομασία νικασίλ αν έχουν υπόψη οι παλαιότεροι) Η επίστρωση μειώνει τις τριβές και βελτιώνει την απόδοση(δεν δέχεται και ρεκτιφιέ όμως,αλλά αυτό είναι αλλουνού παπά ευαγγέλιο..)
Το γκάζι είναι ηλεκτρονικό YCC-T το οποίο είχε τοποθετηθεί το 2007 στο R1.Η ντίζα του γκαζιού δεν ανοίγει (παραδοσιακά) τις πεταλούδες , αλλά δίνει εντολή σε ένα ποτενσιόμετρο και απο κει μια ηλεκτρονική μονάδα αναλαμβάνει τα περαιτέρω κρίνοντας απο τις μοίρες ανοίγματος μέχρι και το πόσο γρήγορα ανοίξαμε το γκάζι. H τεχνολογία λειτουργεί άψογα και απέδειξε την αξία της(ανταποκρίνεται σε εντολές του χεριού μας σε 1 χιλιοστό του δευτερολέπτου).
Ε αφού υπάρχει το ηλεκτρονικό γκάζι, τι πιο εύκολο απο το να του βάλουμε και 2-3modes ανταπόκρισης! Οπερ και εγένετο και το όνομα αυτού D-mode system. Είναι το συστηματάκι που μεταβάλει την απόκριση του κινητήρα. Έχει 3 θέσεις, την στάνταρ, την Α (ακόμη πιο άμεση ανταπόκριση) και την Β (μειωμένη απόδοση).
Βέβαια κι εδώ θα βοηθούσε μια δυναμομέτρηση να δούμε πόσα άλογα κόβονται στο Βmode ,πόσα έχει η στανταρ και πως βγαίνουν στην Α(εκεί προφανώς θα είναι τα 115 άλογα).Παρόλα αυτά ενα συγκρητικό μετρήσεων του αγγλικού MCN δίνει στοιχεία επιτάχυνσης για το 0-60mph,όπου η γρηγορότερη επιτάχυνση καταγράφεται στο στανταρ mode(3,68sec) δευτερο το Α mode(3.8 ) και τελευταίο το B(4.0)
Ο ψεκασμός είναι της Μikuni και αποτελείται απο σώματα 41χιλιοστών. Τίποτε το ιδιαίτερο εδώ εκτός απο το μεταβλητό μήκος των αυλών εισαγωγής!Προσοχή όχι μεταβαλλόμενο όπως συμβαίνει σε πολλούς αυτοκινητάδικους κινητήρες. Οι αυλοί εισαγωγής έχουν διαφορετικό μήκος ο καθένας. Ε και τι έγινε θα ρωτήσει κανείς...

Το μήκος μετράει!
Στην προκειμένη περίπτωση ισχύει σίγουρα. Ένα αρκετά κατατοπιστικό άρθρο βρίσκεται στη παρακάτω διεύθυνση:
http://www.4tforum.gr/phpBB3/viewtopic.php?f=6&t=49232
Πολύ επιφανειακά συνοψίζω στο ότι οι μεγάλοι σε μήκος αυλοί εισαγωγής βελτιώνουν την ροπή ενός ατμοσφαιρικού κινητήρα. Κατ αντιστοιχία οι μικροί (κοντοί) σε μήκος αυλοί εισαγωγής βελτιώνουν την παραγόμενη ιπποδύναμη.
Στη περίπτωση του MT09 λοιπόν οι ανισομεγέθου μήκους αυλοί εισαγωγής εξυπηρετούν στο να βρίσκεται ενας τουλάχιστον κύλινδρος κάθε φορά στο maximum της ογκομετρικής του απόδοσης σε δεδομένο φάσμα στροφών.
Ακόμη και να μην κατανοείτε πολλά απο το παραπάνω, το σίγουρο είναι ότι η Yamaha έχει ρίξει φαιά ουσία στον κινητήρα της και δεν είναι απλά μια σύνθεση εξαρτημάτων. Σαφώς και απέχει αρκετά απο τις μεταβλητές εισαγωγές που φοράνε τα καθημερινά μας αυτοκίνητα, ωστόσο είναι μια κίνηση προς τα μπρός.

Crossplane...
Ωραία λέξη,πιασάρικη, το λάνσαρε και το τελευταίο R1 σαν τεχνολογία ΑΡΑ αμα το μηχανάκι μου έχει crossplane στροφαλο είμαι γρήγορος! Αντε τώρα να εξηγήσεις...Τόσα χρόνια δηλαδή που δεν είχαμε crossplane στροφαλοφόρους δεν είχαμε γρήγορα μηχανάκια? Για πάμε προς τα πίσω λοιπόν να δουμε τι είχαμε τόσα χρόνια, μπας και κατανοήσουμε τι μας προσφέρεται τώρα.
Εκεί στο τέλος της δεκαετίας του 90 είχαμε τον Carl Fogarty να παίρνει σκαλπ στα παγκόσμια πρωταθλήματα με τα Ducati τα οποία ήταν σαφώς κατώτερα σε επίπεδα δύναμης απο τους ανταγωνιστές τους. Η διαφοροποίηση τότε (πέρα απο τα κυβικά) ήταν ο αριθμός των κυλίνδρων(εννοείται και η διάταξη). Τα Duc φόραγανε τον κλασσικό V2(ο οποιός σε γωνία 90 μοιρών αναφέρεται ως L2) στα 1000 κυβικά, τα τζαπάνια είχανε inline4 στα 750cc. H ιπποδύναμη των 750 ήταν πολύ παραπάνω απο τα ιταλικά 1000άρια αλλά εκτός του ότι την είχανε στα ψηλά την βγάζανε απότομα. Αυτή η απότομη παροχή δύναμης είναι ένα εγγενές πρόβλημα (αν μπορεί να χαρακτηριστεί έτσι)ενός 4κύλινδρου εν σειρά. Τα 4 μικρά έμβολα με τις μικρές σχετικά αδρανειακές δυνάμεις και τις μικρές τους διαδρομές παλινδρομούν περιμένοντας. Περιμένουν το σημείο αυτό όπου οι στροφές θα τους επιτρέψουν να εκμεταλευτούν το σχεδιασμό τους και να στείλουν το στροφόμετρο βίαια σε υψηλά νούμερα περιστροφής. Είναι το σημείο ας πούμε συντονισμού(όχι δόκιμος όρος, απλά για να συνεννοηθούμε) και αυτό στο FZ1 βρίσκεται εκεί στις 6.000rpm. Πιο κάτω απλά δουλεύει, απο κει και πάνω μεταμορφώνεται. Στους αγώνες λοιπόν αυτή η μεταμόρφωση του στύλ είμαι ψόφιο χαμηλά και κάποια στιγμή πάρε όλα τα άλογα στο κεφάλι δεν βοηθούσε καθόλου. Οι αναβάτες δεν μπορούσαν να κρατήσουν μια ροή στην οδήγηση. Στις στροφές ήταν κρεμασμένα και στις ευθείες λυσσούσαν, ταλαιπωρόντας, αναβάτη, αναρτήσεις,ελαστικά που όλα πάλευαν να κρατήσουν το θηρίο.
Αντίθετα τα μεγάλα δικύλινδρα είχαν ακριβώς αντίθετα χαρακτηριστικά λειτουργίας. Γεμάτα χαμηλά, λαχάνιαζαν ψηλά. Ωστόσο βοηθούσαν τον αναβάτη να μπαίνει γρηγορότερα στις καμπές οπότε στις ευθείες όσο και να σκιζόντουσαν οι ιάπωνες δεν τους μάζευαν με τίποτα. Κι αν παρελπίδα γινόταν προσπέραση, μερικές στροφές παρακάτω οι ιταλίδες δείχναν ξανά τα οπίσθιά τους στους σχιστομάτηδες.
Το παραπάνω φαινόμενο λοιπόν εν μέρει οφείλεται στον αριθμό των κυλίνδρων, αφετέρου στην διάταξη του στροφάλου. Οι κοινοί (plane) στρόφαλοι έχουν τα κομβία τους διατεταγμένα ανά 180 μοίρες. Έτσι σε κάθε περιστροφή στροφάλου (360μοίρες) τα έμβολα ανεβοκατέβαιναν ανα ζευγάρια (συνήθως 1-4,2-3) απλά οι αντίστοιχοι κύλινδροι βρίσκονται σε διαφορά φάσης. Πχ για το ζευγάρι 1ου – 4ου, αν ο 1 βρίσκεται σε φάση εισαγωγής, τότε ο 4 (με διαφορά 180 μοιρών) βρίσκεται στην φάση της εκτόνωσης. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα η παροχή της δύναμης και της ροπής προς τον πίσω τροχό να είναι συνεχής και αδιάλειπτη.Σε κάθε περιστροφή κάποιος απο τους 4 κυλίνδρους θα σκάει, παρέχοντας ένα μικρό μεν, ασταμάτητο δε παλμό ισχύος.
Ο δικύλινδρος που ανεβοκατεβάζει μαζί τα έμβολά του(ducati)παρέχει μιά πολύ μεγάλη έκρηξη, ένα πολύ δυνατό παλμό ισχύος και μετά...σιωπή. Για πολλές μοίρες περιστροφής του στροφάλου δεν παράγεται δύναμη.
Αυτή η ειδοποιός διαφορά παρέχει τα απαραίτητα milisecond στο ταλαίπωρο πίσω λάστιχο να ανακάμψει απο την σφαλιάρα και στο διάστημα της σιωπής να βρεί ξανά πρόσφυση.Σε αντίθεση ο τετρακύλινδρος δεν δίνει τέτοια δυνατότητα στο ελαστικό. Το δυναστεύει συνεχώς, με αποτέλεσμα αμα χαθεί η πρόσφυση να πρέπει να κλείσεις το γκάζι προτου η κατάσταση γίνει ανεξέλεγκτη. Αυτό το ξέρετε και το καταλαβαίνετε πολύ καλά οι χιλιάρηδες fazerαδες!
Τι σκέφτηκαν λοιπόν τα τζαπάνια? Ρε παιδιά πραγματικά τα μυαλά τους δεν παίζονται!Είδαν και κατανόησαν για ποιό λόγο οι κινητήρες τους δεν μπορούσαν να είναι ανταγωνιστικοί παρότι βγάζαν πολύ πολύ μεγαλύτερες ιπποδυνάμεις απο τους μακαρονάδες. Οι Ιταλοί είχαν υψηλή οδηγησιμότητα στις μηχανές τους. Εννοια ίσως αφηρημένη και γενική, αλλά στο φινάλε ο αναβάτης που μπορεί να εκμεταλυτεί πλήρως και άνετα τις δυνατότητες της μηχανής του, θα βρεθεί μπροστά απο τον ανταγωνιστή που παλεύει με τις μοίρες ανοίγματος του γκαζιού μη τυχόν και το τέρας ροπιάσει υπο κλίση στην έξοδο καμιάς στροφής.
Απο την άλλη όμως δεν θέλαν να χάσουν το πλεονέκτημα της ιπποδύναμης των 4κυλίνδρων, των οποίων την τεχνολογία παίζαν στα δάκτυλα. Οπότε συνδύασαν τα καλύτερα των 2 κόσμων! 4 κύλινδροι μέν για ξύρισμα στα ψηλά, μετατοπισμένα κομβία στροφάλου δε έτσι ώστε σε κάθε περιστροφή να υπάρχει φάση που να μην σκάει κανένας κύλινδρος.
Αυτός είναι ο περιβόητος crossplane στρόφαλος,όσο πιο απλά μπορεί να εξηγηθεί!Ενας συγκερασμός των καλύτερων χαρακτηριστικών του V2 και του Ι4. Σαφώς και η ανάλυση δεν αναλίσκεται μόνο στα παραπάνω καθώς η τεχνολογία αυτή έχει κι άλλα πλεονεκτήματα όπως και μειονεκτήματα(κυρίως χάνεται το “φυσικό” ζύγισμα των plane στροφάλων). Ενα καλό βιντεάκι να ξεκινήσει όποιος ενδιαφερεται για λίγο παραπάνω είναι εδώ:
http://www.youtube.com/watch?v=oEXUrO5wYcE
Γενικά σαν κινητήρας πάντως (ανεξάρτητα απο την συγκεκριμένη υλοποίηση) θεωρώ ότι είναι αρκετά ανταγωνιστικός και θα τον δούμε σε διάφορες παραλλαγές του,ειδικά προς τα πάνω όσον αφορά τον κυβισμό.

Πλαίσιο
Για το σχεδιασμό του πλαισίου, πέρα απο οτι είναι αλουμινίου αλά FZ6(επιφυλλάσομαι εαν και του MT09 είναι 2 ξεχωριστά κομμάτια βιδωμένα στο λαιμό, όπως του 600) αξίζει να σημειωθεί ότι έχει δωθεί ιδιαίτερη σημασία στο σημείο σέλα-καβάλο-ρεζερβουάρ. Το συγκεκριμένο σημείο είναι ιδιαιτέρως λεπτό βοηθώντας στην καλύτερη αίσθηση και έλεγχο της μοτοσυκλέτας. Τουλάχιστον έτσι λένε οι δοκιμαστές ανα τα βιντεάκια που κυκλοφορούν στο youtube κι απ όπου αντλώ πληροφορίες μιας και δεν την έχω οδηγήσει προσωπικά.
Η γεωμετρία της μοτοσυκλέτας δεν έχει να δείξει κάτι ιδιαίτερο.Αξίζει όμως να σημειωθεί ότι η Yamaha χρησιμοποιεί πλεόν,εργοστασιακά,πίσω ελαστικό διάστασης 180/55. Τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της συγκεκριμένης διάστασης τα έχουμε αναλύσει εκτενώς στο σχετικό threadακι. Αυτό πάντως δείχνει ότι θέλει να αναδείξει ένα πιο παιχνιδιάρικο χαρακτήρα στο μοντέλο της παίζοντας βέβαια εκ του ασφαλούς(μιας και πρωταρχικό ρόλο παίζει η γεωμετρία).

Ο ανταγωνισμός
Οι μεν Αγγλοι το συγκρίνουν με triumph street triple, kawasaki Z800 και mv augusta brutale (όπου το MT09 βγαίνει 3ο πίσω απο triumph-οποία έκπληξης! και Z800) οι δε αμερικάνοι το γυρνάνε ενδοοικογενειακά με το Fazer 800.Απο θέμα τιμής είναι πολύ καλά τοποθετημένο στη χώρα μας αν και συγκρητικά με το Αμέρικα είμαστε πανακριβοι(5.850€ κοστίζει εκεί)και φυσικά φτωχότεροι...

Ενα είναι σίγουρο παιδιά, βρισκόμαστε μπροστά στο νέο μέλος της οικογένειας των FZ. Κάπως έτσι (αλήτικο και ξεβράκωτο) μας κέρδισε το fz6 και αργότερα το κάναμε best seller στην φαιρινγκάτη έκδοσή του! Ενα μηχανάκι που δεν διακρίθηκε ιδιαίτερα σε κάποια πτυχή της προσωπικότητας του (εκτός ίσως απο την ιπποδύναμή του)το οποίο παρόλα αυτά μας ταξίδεψε και μας έκανε καλύτερους αναβάτες.Εμείς(κυρίως λόγω ηληκιών, κ@λόγριες) μπορεί να μείνουμε πίσω και να το κοιτάμε με δυσπιστία, οι νεότεροι αναβάτες όμως είναι βέβαιο ότι θα γράψουν ιστορία με αυτό το συνολάκι.

Άβαταρ μέλους
Frezas
Δημοσιεύσεις: 3848
Εγγραφή: Σάβ 02 Απρ 2005, 15:14
Model: MT09
Τοποθεσία: ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Επικοινωνία:

Re: Yamaha mt-09 2014

Δημοσίευση από Frezas »

Στρατη αριστο το αρθρο σου και πολυ αναλυτικο, ιδιως στα τεχνικα κομματια !!!
Πραγματικα χορτασα αναλυση. Φοβερη δουλεια.... +:Applause=+:=D>

Θα παραθεσω τις δικες μου επισημάνσεις και διαφωνιες,
μιας και εχω την εμπειρια της οδηγησης με το ΜΤ-09,
χρησιμοποιωντας και στοιχεια απο συγκριτικο τεστ γαλλικου http://www.moto-station.com

Yamaha MT-09 vs Triumph Street Triple 675 vs BMW F 800 R vs Yamaha FZ8

http://www.moto-station.com/article1714 ... 2014-.html
Solomon έγραψε:Προς το παρόν κάποιο επίσημο διάγραμμα να δούμε πως αποδίδονται αυτά τα άλογα δεν έχει δωθεί. Γιατί καλά τα νούμερα αλλα λένε τη μισή αλήθεια αν δε αποτυπωθούν σε χαρτί.
Υπαρχει :
Πρασινο --> Mt-09
Κοκκινο --> street triple
Κιτρινο --> f800r
Μπλε --> Fz8

Παρομοια καμπυλη με street triple, αλλα με περισσοτερη δυναμη και κυριως ροπη!!!

Εικόνα

Δύναμη και ροπή αναγνώσεις στο στροφαλοφόρο άξονα (στάνταρ CE95 / 1)

BMW F800R (κίτρινο καμπύλες): 92,2 hp στις 8631 στροφές / min, 8.8 kgm στις 5942 στροφές / λεπτό
Triumph Street Triple (κόκκινες καμπύλες):113 ίπποι στις 12.490στροφές/min, 7.2 kgm στις 8131στροφές/min
Yamaha FZ8 (μπλε καμπύλες): 112 ίπποι στις 10.213 στροφές / min, 8.4 kgm στις 8246 στροφές / λεπτό
Yamaha MT-09 (πράσινη καμπύλη): 112,8 hp στις 9802 στροφές / λεπτό, 9,3 kgm στις 6858 rev / min

Δύναμη και ροπή στο τροχό

BMW F800R (κίτρινο καμπύλες): 84,5 hp στις 8631 στροφές / λεπτό, 8,1 kgm στις 5942 στροφές / λεπτό Triumph Street Triple (κόκκινες καμπύλες): 103 ίπποι στις 12.490 στροφές / min, 6,6 kgm στις 8131 στροφές / min
Yamaha FZ8 (μπλε καμπύλες): 102,7 ίπποι στις 10213 στροφές / min, 7,7 kgm στις 8246 στροφές / λεπτό
Yamaha MT-09 (πράσινη καμπύλη): 103,4 hp στις 9802 στροφές / min, 8.5 mkg σε 6858 r / min

Μέση κατανάλωση καταγράφεται κατά τη διάρκεια της δοκιμής

BMW F800R: 5,5 l/100 km (5,2 l/100 km mini, maxi 5.8 l/100 km)
Triumph Street Triple: 6,1 l/100 km (τουλάχιστον 5,5 l / 100 χλμ., μέγιστο 7 l/100 km)
Yamaha FZ8: 5,9 l/100 km (5,7 l/100 km mini, maxi 6.2 l/100 km)
Yamaha MT-09: 6.2 l/100 km (5,8 l/100 km mini, maxi 6.6 l/100 km)
Solomon έγραψε:Στα χαμηλά και γενικότερα σε καθημερινές συνθήκες τόσο οι Βρετανοί του MCN όσο και οι αμερικάνοι του On Two Wheels παραπονούνται για το λεγόμενο “snatchy throttle”. Σε πιο ελέυθερη μετάφραση είναι αυτό που αντιμετώπιζαν τα πρώτα 1000άρια FZ με ψεκασμό.Αρκετά απότομο σε μικρά ανοίγματα που σου διαταρράσει την ηρεμία της οδήγησης. Στο χιλιάρι ίσως να μην ήταν τόσο έντονο στα χαμηλά (μιας που ήταν άδειο εκεί) αλλά στο MT09 πιθανότατα να κάνει έντονη την παρουσία του , ελέω χαμηλόροπου μοτέρ.
Ειναι αποτομο στην Α επιλογη και τη standard , στη Β επιλογη ειναι μια χαρα για ηρεμες μετακινησεις στη πολη.
Solomon έγραψε:Δεν είναι βρωμόγκαζο, δεν είναι σουπερ σπορ, τα άλογα του είναι μετρημένα και ίσως έχει να κάνει με το τι οδηγείς τώρα,παράγοντας που επηρρεάζει σε πολύ μεγάλο βαθμό την κρίση σου.
Απο την εμπειρια μου σε σχεση με το γραναζωμενο Fz1, ΕΙΝΑΙ βρωμογκαζο,
αλλα φυσικα διαρκει λιγοτερο απο το Fz1.
Και το λεω και απο τη προσφατη εμπειρια μου με KTM DUKE 690, μονοκύλινδρο!
Solomon έγραψε:Ε αφού υπάρχει το ηλεκτρονικό γκάζι, τι πιο εύκολο απο το να του βάλουμε και 2-3modes ανταπόκρισης! Οπερ και εγένετο και το όνομα αυτού D-mode system. Είναι το συστηματάκι που μεταβάλει την απόκριση του κινητήρα. Έχει 3 θέσεις, την στάνταρ, την Α (ακόμη πιο άμεση ανταπόκριση) και την Β (μειωμένη απόδοση).
Βέβαια κι εδώ θα βοηθούσε μια δυναμομέτρηση να δούμε πόσα άλογα κόβονται στο Βmode ,πόσα έχει η στανταρ και πως βγαίνουν στην Α(εκεί προφανώς θα είναι τα 115 άλογα).
Στο τεστ ride, μου ειπαν οτι δε κοβει αλογα, αλλα αλλαζει η αποκριση στο γκαζι και η αμεσότητα.
Βεβαια δε με επεισαν κιολας, μιας και δε ξερω ποσο σιγουροι ηταν.
Solomon έγραψε:Παρόλα αυτά ενα συγκρητικό μετρήσεων του αγγλικού MCN δίνει στοιχεία επιτάχυνσης για το 0-60mph,όπου η γρηγορότερη επιτάχυνση καταγράφεται στο στανταρ mode(3,68sec) δευτερο το Α mode(3.8 ) και τελευταίο το B(4.0)


Νομιζω οτι εδειξε πιο γρηγορο στο στανταρ, γιατι στο Α ειναι πολυ δυσκολο να τα περασει στο δρομο, λογο πολυ αποτομης και νευρικης λειτουργιας στο γκαζι.
Αν γινει ρολλαριστα το ανοιγμα, σιγουρα στο Α mode ειναι πιο γρηγορο το μηχανακι, τουλαχιστον αυτην την αισθηση μου αφησε, χωρις ομως να λες οτι ειναι αργο στο στανταρ....
Solomon έγραψε:Η γεωμετρία της μοτοσυκλέτας δεν έχει να δείξει κάτι ιδιαίτερο.Αξίζει όμως να σημειωθεί ότι η Yamaha χρησιμοποιεί πλεόν,εργοστασιακά,πίσω ελαστικό διάστασης 180/55. Τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της συγκεκριμένης διάστασης τα έχουμε αναλύσει εκτενώς στο σχετικό threadακι.
Μηπως μπερδευτηκες με το 190/55 που εχουμε συζητησει αρκετες φορες,
διοτι το 180/55 ειναι η κλασσικη διασταση για 180αρι πισω.
Solomon έγραψε:Οι μεν Αγγλοι το συγκρίνουν με triumph street triple, kawasaki Z800 και mv augusta brutale (όπου το MT09 βγαίνει 3ο πίσω απο triumph-οποία έκπληξης! και Z800) οι δε αμερικάνοι το γυρνάνε ενδοοικογενειακά με το Fazer 800.Απο θέμα τιμής είναι πολύ καλά τοποθετημένο στη χώρα μας αν και συγκρητικά με το Αμέρικα είμαστε πανακριβοι(5.850€ κοστίζει εκεί)και φυσικά φτωχότεροι...
Στο γαλλικο τεστ εχει τη παρακατω καταταξη.

Εικόνα
Solomon έγραψε:Ενα είναι σίγουρο παιδιά, βρισκόμαστε μπροστά στο νέο μέλος της οικογένειας των FZ. Κάπως έτσι (αλήτικο και ξεβράκωτο) μας κέρδισε το fz6 και αργότερα το κάναμε best seller στην φαιρινγκάτη έκδοσή του! Ενα μηχανάκι που δεν διακρίθηκε ιδιαίτερα σε κάποια πτυχή της προσωπικότητας του (εκτός ίσως απο την ιπποδύναμή του)το οποίο παρόλα αυτά μας ταξίδεψε και μας έκανε καλύτερους αναβάτες.
Νομιζω οτι το αδικεις, συγκρινοντας την πρωτη εμφανιση του fz6, με τη πρωτη του mt-09.
Θεωρω αρκετα πιο σημαντικη και πρωτοποριακη, για τα μοτοσικλετιστικα δεδομενο (ποσο
μαλλον αναμεσα στο Ιαπωνεζικο ανταγωνισμο), την εμφανιση του νεου mt-09.

Δε μπορεις να πεις οτι το mt δε διακρινεται σε κατι, και οτι απλα κανει καλα τη δουλεια.
Το fz6, αν εξαιρεσεις την ιπποδυναμη (πολυ ψηλα βεβαια) και το καλο πλαισιο, σε ολα
τα αλλα ηταν μετριο και σε μεροικα κατωτερο του ανταγωνισμου οταν εμφανιστηκε.

Το mt-09 χτυπαει στα ισια τα μηχανακια στη κορυφη της κατηγοριας του,
και ειναι πρωτοεμφανιζομενο, με οτι σημαινει αυτο,
οταν απεναντι εχει αντιπαλους σε μεγαλη πορεια.

ααααα......και ολα τα παραπανω με χαμηλοτερη τιμη.......
αλλα περισσοτερα κυβικα, δυναμη - ροπη, και ισαξιο ή καλυτερο στησιμο.
Solomon έγραψε:Εμείς(κυρίως λόγω ηλικιών, κ@λόγριες) μπορεί να μείνουμε πίσω και να το κοιτάμε με δυσπιστία, οι νεότεροι αναβάτες όμως είναι βέβαιο ότι θα γράψουν ιστορία με αυτό το συνολάκι.
Καλα το ειπες εσεις οι κ@λογριες... :{}\ ...εμεις τα νοιατα ασε μας να το γλυκοιταζουμε...... :mrgreen:
show must go on....

Εικόνα

Άβαταρ μέλους
InversionOfControl
Fazer Hellas Club Member
Fazer Hellas Club Member
Δημοσιεύσεις: 2785
Εγγραφή: Δευ 05 Σεπ 2005, 03:00
Model: FZ1
Model year: 2009
Τοποθεσία: 127.0.0.1
Επικοινωνία:

Re: Yamaha mt-09 2014

Δημοσίευση από InversionOfControl »

@solomon μπραβο ρε Στρατη για το τεχνικο αρθρο.. +:Applause=+:=D>


@Frezas πηγαινε παρτο να ησυχασουμε :D :mrgreen: :{}\
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends

Άβαταρ μέλους
Tigrisss
Δημοσιεύσεις: 1485
Εγγραφή: Δευ 13 Οκτ 2008, 09:25
Επικοινωνία:

Re: Yamaha mt-09 2014

Δημοσίευση από Tigrisss »

ε μα πια.....
έλεος δηλαδη...
Ο έξυπνος άνθρωπος αλλάζει γνώμη. Ο ηλίθιος ποτέ.

Άβαταρ μέλους
Frezas
Δημοσιεύσεις: 3848
Εγγραφή: Σάβ 02 Απρ 2005, 15:14
Model: MT09
Τοποθεσία: ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Επικοινωνία:

Re: Yamaha mt-09 2014

Δημοσίευση από Frezas »

Εννοχλειστε απο τη συζητηση?

Διαφωνειτε οτι ειναι εξαιρετικο μηχανακι, χωρις καν να το εχετε οδηγησει?

Εχετε ανεβασει αλλα θεματα, σε ενα φορουμ που εχει πεσει σε ληθαργο
εδω και παρα πολυ καιρο?

Ελεος εγω, ή ο Στρατης, που αφιερωσαμε παρα πολυ χρονο για να καλογραψουμε,
και να υποστηριξουμε ενα θεμα που αφορα μια ολοκαινουργια μοτοσικλετα απο
τη Yamaha, και δεν ασχολουμαστε μονο αν χαλασαν τα πηνια βολαν, ή τι λαστιχα
θα βαλουμε.......

Ακομα και αν δε παρω το μηχανακι, θα μεινει ενα ποστ πολυ χρησιμο,
για τον οποιοδήποτε ενδιαφερεται γι αυτη τη μοτο
show must go on....

Εικόνα

Άβαταρ μέλους
Jo.Da.
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4228
Εγγραφή: Δευ 10 Ιούλ 2006, 16:07
Model: FZ6
Model year: 2005
Τοποθεσία: Σ' ένα υπόγειο της Βάθης κλαριΝτζίδικο...
Επικοινωνία:

Re: Yamaha mt-09 2014

Δημοσίευση από Jo.Da. »

Ρε Αντρίκο εννοείται χρειάζεται τέτοια thread και post το forum (τα οποία προσωπικά τα θεωρώ αντάξια άρθρων των παλιών καλών εποχών των μοτοπεριοδικών)...Cool...
Κουβέντα να γίνεται και πειράγματα να υπάρχουν... +:Dancing=+:\:D/ :mrgreen:
Γιάννης ο tirbouchon-άκιας (Iσορροπημένα ανισόρροπος)
Θ.
Peace of mind (in need)!!!

Άβαταρ μέλους
InversionOfControl
Fazer Hellas Club Member
Fazer Hellas Club Member
Δημοσιεύσεις: 2785
Εγγραφή: Δευ 05 Σεπ 2005, 03:00
Model: FZ1
Model year: 2009
Τοποθεσία: 127.0.0.1
Επικοινωνία:

Re: Yamaha mt-09 2014

Δημοσίευση από InversionOfControl »

ρε Ανδρεα... πλακα κανουμε.

αλλα περα απο την πλακα, παμε στα εξης:
-το test drive του καθενος ειναι υποκειμενικο
-ειναι γυμνο με οτι αυτο συνεπαγεται για τους περισσοτερους απο εμας που ταξιδευουμε (γι αυτο και ο χαβαλες)
-η yamaha πηγε στα 3κυλινδρα το 2014, οταν η triumph ειναι ποσα χρονια...οποτε τα επιχειρηματα περι καινοτομιας τα ακουμε λιγο βερεσε
-ειναι χαλια οπτικα και σε περιφερειακα πολυ φθηνο.αν η εταιρεια ειχε δωσει μια αισθητικη αλλων γυμνων θα άκουγαμε καλυτερα σχολια...προφανως λογω κοστους διαλεξε αυτο το δρομο με οτι αυτο συνεπαγεται

απο κει και περα στα συν του ειναι οτι ειναι οικονομικο, πιθανως αξιοπιστο (και τωρα θα πρεπε να λεμε πιθανως
με τα βολαν), με καποια μικρες καινοτομιες και εχει γκαζι...

αλλα μην περιμενεις να σκισουμε τα καλτσον μας επειδη εχει λιγο παραπανω ροπη απο το tripple που βγηκε 8 χρονια πριν η ειναι πιο οικονομικο απο το fz1 του 2006 με τα 1000cc...

ειναι ενα καλουτσικο γυμνο μηχανακι χρονιας 13-14.
αν ειναι δε και αξιοπιστο οπως τα περισσοτερα yamaha, θα έχει τυχη στις πωλησεις.

και οχι εξαιρετικο δεν ειναι.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends

Άβαταρ μέλους
leras
Δημοσιεύσεις: 1280
Εγγραφή: Δευ 17 Μαρ 2008, 20:34
Model: -
Τοποθεσία: Sepolia City
Επικοινωνία:

Re: Yamaha mt-09 2014

Δημοσίευση από leras »

πες τα Αντρικοοοοοοοοοοοοοο

αμερικαν μπαρ το κανανε χωρις να το μυρισουνε <>3
killed by death !!!!!!!!!

Άβαταρ μέλους
Frezas
Δημοσιεύσεις: 3848
Εγγραφή: Σάβ 02 Απρ 2005, 15:14
Model: MT09
Τοποθεσία: ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Επικοινωνία:

Re: Yamaha mt-09 2014

Δημοσίευση από Frezas »

Kwsths έγραψε:ρε Ανδρεα... πλακα κανουμε.
καλα εννοειται.....δε σκαω....


Kwsths έγραψε:αλλα περα απο την πλακα, παμε στα εξης:
-το test drive του καθενος ειναι υποκειμενικο
-ειναι γυμνο με οτι αυτο συνεπαγεται για τους περισσοτερους απο εμας που ταξιδευουμε (γι αυτο και ο χαβαλες)
-η yamaha πηγε στα 3κυλινδρα το 2014, οταν η triumph ειναι ποσα χρονια...οποτε τα επιχειρηματα περι καινοτομιας τα ακουμε λιγο βερεσε
-ειναι χαλια οπτικα και σε περιφερειακα πολυ φθηνο.αν η εταιρεια ειχε δωσει μια αισθητικη αλλων γυμνων θα άκουγαμε καλυτερα σχολια...προφανως λογω κοστους διαλεξε αυτο το δρομο με οτι αυτο συνεπαγεται

απο κει και περα στα συν του ειναι οτι ειναι οικονομικο, πιθανως αξιοπιστο (και τωρα θα πρεπε να λεμε πιθανως
με τα βολαν), με καποια μικρες καινοτομιες και εχει γκαζι...

αλλα μην περιμενεις να σκισουμε τα καλτσον μας επειδη εχει λιγο παραπανω ροπη απο το tripple που βγηκε 8 χρονια πριν η ειναι πιο οικονομικο απο το fz1 του 2006 με τα 1000cc...

ειναι ενα καλουτσικο γυμνο μηχανακι χρονιας 13-14.
αν ειναι δε και αξιοπιστο οπως τα περισσοτερα yamaha, θα έχει τυχη στις πωλησεις.

και οχι εξαιρετικο δεν ειναι.
1. οταν στη πλοιοψηφια των test διεθνως, τα σχολια ειναι εξαιρετικα, μαλλον και περα απο υποκειμενικο, ειναι και γεγονος οτι μιλαμε για ενα πολυ καλο μηχανακι, αξιο να βρεθει στη κορηφη της κατηγοριας του

2. η Yamaha εχει τρικυλινδρες μηχανες για σκαφη πολλα χρονια τωρα. οποτε δεν ειναι "παρθενα".....

3. ειπαμε ειναι φθηνα τα κουμπακια και οι λεβιεδες. Περιφερειακά ειναι και τα αμορτισερ και τα φρενα και εκει ειναι εξαιρετικο και μακραν πιο σημαντικο.

4. η εμφανιση ειναι υποκειμενικο και προσωπικα με λιγες "επεμβασεις" με καλυπτει αριστα

5. αν ειναι ενα καλουτσικο μηχανακι, πες μου πιο ειναι καλυτερο στη κατηγορια του και δε κανει
5000+ ευρω.....

Τεσπα, το οτι δε σου αρεσει οπτικα και ειναι γυμνο, δε το κανει κακο.
Επισης, το οτι το υποστηριζω, απλα εχω την εμπειρια να το κανω, εφοσον το οδηγησα πρωτα.

Και τελος, ξεκολα με το οτι ειναι γυμνο και πηγαινε να το οδηγησεις πρωτα και μετα μιλαμε.
show must go on....

Εικόνα

Άβαταρ μέλους
Tigrisss
Δημοσιεύσεις: 1485
Εγγραφή: Δευ 13 Οκτ 2008, 09:25
Επικοινωνία:

Re: Yamaha mt-09 2014

Δημοσίευση από Tigrisss »

Ο έξυπνος άνθρωπος αλλάζει γνώμη. Ο ηλίθιος ποτέ.

Άβαταρ μέλους
Frezas
Δημοσιεύσεις: 3848
Εγγραφή: Σάβ 02 Απρ 2005, 15:14
Model: MT09
Τοποθεσία: ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Επικοινωνία:

Re: Yamaha mt-09 2014

Δημοσίευση από Frezas »

<>3 <>3 <>3
show must go on....

Εικόνα

Άβαταρ μέλους
jordanbikes84
Δημοσιεύσεις: 368
Εγγραφή: Δευ 08 Μαρ 2010, 13:39
Επικοινωνία:

Re: Yamaha mt-09 2014

Δημοσίευση από jordanbikes84 »

Το πιο "αξιοκρατικό" σάιτ του κόσμου (και ολίγον βρετανικό), το mcn, βγάζει ως καλύτερο μηχανάκι το triumph (το οποίο τί εθνικότητας είναι είπαμε???) Μπααααααα, τυχαίο!!!!

Άβαταρ μέλους
Tigrisss
Δημοσιεύσεις: 1485
Εγγραφή: Δευ 13 Οκτ 2008, 09:25
Επικοινωνία:

Re: Yamaha mt-09 2014

Δημοσίευση από Tigrisss »

:D
πέρα απο τη πλάκα, κανει τα καλύτερα και πιο ολοκληρωμενα τεστ, το παρακολουθω εκτεταμενα...δε κανει διακρισεις...
τώρα αν βγαζει τα ducati καλύτερα απο τα R1, δε σημαίνει οτι επειδη δε μας αρεσει δεν ειναι και ετσι...
Ο έξυπνος άνθρωπος αλλάζει γνώμη. Ο ηλίθιος ποτέ.

Άβαταρ μέλους
jordanbikes84
Δημοσιεύσεις: 368
Εγγραφή: Δευ 08 Μαρ 2010, 13:39
Επικοινωνία:

Re: Yamaha mt-09 2014

Δημοσίευση από jordanbikes84 »

Ένα ωραίο βίντεο/ παρουσίαση απο τον Greg White για το mt-09 ή για αμερική fz09.
Τα μόνα ελαττώματα που υποδεικνύει είναι τα απότομα φρένα στις πολύ χαμηλές ταχύτητες και η ζέστη απο την αριστερή πλευρά του κινητήρα!!!
Από 2:04 έως 4:27 τεχνικά χαρακτηριστικά και μετά οδηγικές εντυπώσεις

Link

Άβαταρ μέλους
Frezas
Δημοσιεύσεις: 3848
Εγγραφή: Σάβ 02 Απρ 2005, 15:14
Model: MT09
Τοποθεσία: ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Επικοινωνία:

Re: Yamaha mt-09 2014

Δημοσίευση από Frezas »

.....και για να μην χαλαρωνουμε..... :twisted: ............

Yamaha Motor Receives Global 'iF Design Award' European-market Sports Model 'MT-09'

http://global.yamaha-motor.com/news/201 ... award.html
show must go on....

Εικόνα

Απάντηση

Επιστροφή στο “MT”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης