Πρόβλημα με τη Μπαταρία

Απάντηση
NGR

Πρόβλημα με τη Μπαταρία

Δημοσίευση από NGR »

Γειά χαρά!

Ψάχνω λύση στο παρακάτω πολύ μυστηριώδες πρόβλημα. Ένα βράδυ πήγα να βάλω μπρός τη μηχανή για να γυρίσω σπίτι και αντιλαμβάνομαι ότι η μίζα δεν ήταν και πολύ "ζωηρή" όπως συνήθως. Παρ' όλα αυτά η μηχανή παίρνει και γυρνάω σπίτι. Την άλλη μέρα το πρωΐ το πρόβλημα φαινόταν σαν να είχε επιδεινωθεί αλλά και πάλι η μηχανή πήρε μπρός. Κατεβαίνω από Ν. Κόσμο στον Πειραιά και σταματάω σε ένα περίπτερο. Πάω να βάλω ξανά μπροστά και τζίφος. Η μίζα δεν κούναγε καθόλου λές και η μπαταρία ήταν σχεδόν άδεια. Μάλιστα ακουγόταν το ρελέ που ανοιγόκλεινε συνέχεια όσο κρατούσα το κουμπί της μίζας πατημένο. Τη βάζω μπροστά με τη βοήθεια καλωδίων από ένα αυτοκίνητο και γυρνάω στο Ταύρο όπου είναι ο μηχανικός μου. Εκεί φαινόταν σαν να είχε ζωντανέψει κάπως. Την άλλη μέρα πάλι ψόφια. Πάλι μου δίνει ρεύμα ένας με ένα αμάξι και φεύγω καπάκι για Δασκαλειό από Αττική Οδό ψιλογκαζομένος. Γυρνώντας η κατάσταση είχε στρώσει. Δεν είχα πρόβλημα μέχρι προχτές το βράδυ όπου πάλι η μπαταρία φαινόταν εξασθενημένη. Την επομένη - χτές δηλαδή - το πρωΐ πήρε μεν μπροστά αλλά φτάνοντας Πλάκα από Στ. Λαρίσης η μπαταρία ήταν ψόφια. Τη σπρώχνω και παίρνει. Κατεβαίνω ξανά Πειραιά τη παρκάρω (σε ανηφόρα για παν ενδεχόμενο) κλείνω το διακόπτη και δοκιμάζω τη μίζα. Τίποτα, νεκρή. Ούτε η παραμικρή βελτίωση όπως την προηγούμενη φορά. Την αφήνω και δοκιμάζω μετά από μια ώρα περίπου. Και παραδόξως παίρνει!!! Κουφό εεε;;; Λές και φόρτισε μόνη της. Δεν είχε βέβαια την δύναμη που έχει όταν ήταν στα καλά της αλλά μπορούσε να γυρίσει τη μίζα και να βάλει μπρος τον κινητήρα. Από κει και μετά η κατάσταση βελτιώθηκε και τώρα δείχνει ξανά εντάξει. Το πιο κουφό σε αυτή την ιστορία είναι ότι το πρόβλημα επιδεινώνεται όταν η μηχανή κινείται ενώ συνήθως συμβαίνει το αντίθετο. Πρώτη φορά βλέπω μπαταρία να συμπεριφέρεται έτσι. Έχει κανείς καμία ιδέα;

pantelis
Δημοσιεύσεις: 871
Εγγραφή: Κυρ 16 Ιαν 2005, 11:13
Model: -
Τοποθεσία: Αγ. Δημητριος
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από pantelis »

για δες αυτη την περιπτωση

http://www.fazerclub.eu/forumx/viewtopi ... 1%F1%E9%E1
Στο Θείο ΜΑΣ....

Εικόνα

Άβαταρ μέλους
tubular
Δημοσιεύσεις: 318
Εγγραφή: Πέμ 28 Ιούλ 2005, 14:37
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από tubular »

Πόσος καιρός πέρασε απο την πρώτη φορά (εκεί που λές ένα βραδυ...) μεχρι την πιο πρόσφατη;

Πάντως μη σου φαίνεται "κουφό" η μπαταρία να ανακτά τις δυνάμεις της μετα απο καποιο χρονικό διαστημα. Ετσι συμπεριφέρονται οι μπαταρίες, μετα απο ταχεία εκφόρτιση (πχ "ξελίγωμα" της μπαταρίας απο μιζιές) και με την προϋπόθεση οτι η μπαταρία είναι σε καλή κατάσταση (δεν εχει κομμένα στοιχεία ή εχει ακομη "ζωή" δλδ χημικά). Στην περίπτωση αυτή εξαντλείτε μεν το αποθηκευμενο φορτίο της μπαταρίας και μαλιστα γρήγορα γιατί η μίζα είναι ενεργοβόρος μηχανισμός, αλλά οχι τα χημικά της μπαταρίας. Ετσι μετα απο καποια ωρα η μπαταρια εχει παλι φορτία λογω της αναπλήρωσης απο το χημικό της "καυσιμο". Αντίθετα μετά απο βαθεία ακφόρτιση (πχ ξεχασμένα φωτα ολο το βραδυ) η μπαταρια ειναι συνηθως αχρηστη μετα γιατι στην περιπτωση αυτη "καιει" ολα της τα χημικά αργά αλλά σταθερά προκειμένου να παραγει τάση για να λειτουργησουν τα φωτα.
to the heaven of all earths I am released

NGR

Δημοσίευση από NGR »

Το κουφό δεν είναι οτι ανέκτησε κάποια δύναμη η μπαταρία, αλλά πότε έγινε αυτό. Αντί να γίνει η μηχανή ήταν εν κινήσει και το κύκλωμα φόρτισης υποτίθεται ότι θα φόρτιζε τη μπαταρία αντίθετα αυτή σταθερά χειροτέρευε. Η ανάκτηση των δυνάμεων της μπαταρίας έγινε όταν ο διακόπτης ήταν κλειστός. Επίσης η μπαταρία δεν "ξελιγώθηκε" από μιζιές γιατί απλά δεν μπορούσε καθόλου να γυρίσει την μίζα. Όταν έφτασα στη Πλάκα και έσβησα τον κινητήρα και μετά από λίγο θέλησα να ξαναβάλω μπρός η μπαταρία ήταν παντελώς ανίσχυρη να γυρίσει τη μίζα. Ήταν ήδη ψόφια.

Άβαταρ μέλους
tubular
Δημοσιεύσεις: 318
Εγγραφή: Πέμ 28 Ιούλ 2005, 14:37
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από tubular »

NGR έγραψε:Το κουφό δεν είναι οτι ανέκτησε κάποια δύναμη η μπαταρία, αλλά πότε έγινε αυτό....Η ανάκτηση των δυνάμεων της μπαταρίας έγινε όταν ο διακόπτης ήταν κλειστός...
Καπως έτσι γίνετε. Για να γίνω πιο παραστατικός, ας υποθέσουμε οτι η μηχανή μου έχει μπαταρία σε κανονική κατάσταση (ανορθωτές κλπ κλπ, επίσης σε κανονική κατάσταση). Ας υποθεσουμε επισης οτι στο reservoir δεν υπάρχει σταγόνα καυσίμου. Οσο και να χτυπιεμαι η μηχανη δεν προκειτε να παρει μπρος. Την ταράζω λοιπόν στις μιζιές, ματαια (το αναλύσαμε αυτό). Μεσα σε 5 λεπτά ψόφια η μπαταρία. Αυτή είναι μια περίπτωση ταχείας εκφόρτισης. Σε αυτή την περίπτωση η μίζα κατανάλωσε όλη την αποθηκευμένη ενέργεια της μπαταρίας πολύ γρήγορα. Αφήνοντας τη μηχανή, συνεπώς και την μπαταρία ησυχη για καποιο χρόνο (ας πουμε 3 ώρες), τα χημικά της μπαταρίας αντιδρούν μεταξύ τους και παράγουν πάλι φορτίο. Ετσι σου φαινεται οτι "επαναφορτίζεται" η μπαταρία. Οσο περισσότερη ώρα την αφήσεις τόσο περισσότερο χημικό θα καταναλώσει και τόσο περισσότερο θα ζωντανέψει. Μην περιμένεις φυσικά να γίνει καινούρια. Θα αποκτήσει όμως αρκετό φορτίο για να γυρίσει τη μίζα μερικές φορές και με τη προυπόθεση οτι έβαλα βενζίνη το μοτέρ θα πάρει μπρος. Απο εκει και μετά φροντίζει η γεννήτρια και ο ανορθωτής της μηχανής. Αν ολα δουλεύουν κανονικά με μια καλή βόλτα η μπαταρία φορτίζεται και ολα πανε ρολόΪ (εκτός απο το γεγονος οτι μίκρυνε η διάρκεια ζωής της μπαταρίας αρκετά λόγω των χημικών που κατανάλωσε προκειμένου να "αυτοφορτιστεί").

Αντίθετα στην περίπτωση βαθείας εκφόρτισης οπως στην περιπτωση ξεχασμενων φώτων για μεγάλη διάρκεια συμβαίνουν τα εξής: Η μπαταρία τροφοδοτεί συνεχώς τα φώτα (το φορτίο είναι αρκετά "βαρύ" αλλά οχι τόσο οσο μιας μιζας που προσπαθεί να στροφάρει τον κινητήρα). Η αποθηκευμενη ενέργεια της μπαταρίας εξαντλείτε αργά αλλά σταθερά. Τόσο αργά που τα χημικά προλαβαίνουν να αντιδράσουν και να αναπαραγουν την ενέργεια που καταναλώνεται απο τα φωτα. Αυτό συνεχίζεται μεχρις ότου να σωθουν τα χημικά "καυσιμα" της μπαταρίας. Οταν τελειώσουν αυτά η μπαταρία είναι πλέον άχρηστη.

Οσον αφορά την περίπτωση σου, όπως το περιγράφεις δύο πράγματα είναι πιθανό να συμβαίνουν. Ειτε έχεις πρόβλημα σε ανορθωτή/δυναμό ή έχεις χαλασμένη μπαταρία ("ψόφια" ή με κομένα στοιχεία). Για αυτό σε ρωτάω να διευκρινίσεις ποσος καιρός πέρασε απο τη πρώτη φορά που είχες το περιστατικό μεχρι την πιο πρόσφατη που περιγράφεις.

Στη διαθεση σου για οποιαδηποτε διευκρίνηση
to the heaven of all earths I am released

NGR

Δημοσίευση από NGR »

Έχεις δίκιο. Το περίεργο δεν είναι ότι ανέκαμψε με κλειστό διακόπτη αλλά το ότι δεν ανέκαμψε με το κινητήρα σε λειτουργία. Από ότι είδα και διάβασα σε διάφορα forum μάλλον ο ανορθωτής θα πρέπει να είναι διότι η μπαταρία επανέρχεται. Συνήθως μια ελλατωματική μπαταρία δεν ανακάμπτει. Βέβαια ίσως να είναι και κάποια επαφή αλλά μου φαίνεται μάλλον απίθανο να έχει τέτοια συμπεριφορά, δηλαδή, να "κλείνει" για μεγάλο χρονικό διάστημα, μετά να "ανοίγει" για μία μέρα και μετά να "ξανακλείνει" πάλι για μεγάλο χρονικό διάστημα και μετά πάλι τα ίδια.
Ο χρόνος που πέρασε μεταξύ των δύο συμβάντων ήταν περίπου ένας μήνας.

Σχετικά με τις μπαταρίες θα ήθελα να κάνω κάποιες παρατηρήσεις.

Η μπαταρία είναι μια αποθήκη ενέργειας. Στην πιο απλή μορφή της μια μπαταρία αποτελείται από δύο μεταλλικά ηλεκτρόδια (αλουμίνιο, διοξείδιο του μαγγανίου κτλ) τα οποία είναι βυθισμένα σε ένα διάλυμα ηλεκτρολύτη (πχ θειϊκό οξύ).
Μέσω κάποιων αντιδράσεων, όπως πολύ σωστά είπες, που συμβαίνουν μεταξύ των υλικών (ψευδάργυρος κτλ) η μπαταρία αποδίδει την ενέργειά της στο κύκλωμα στο οποίο είναι συνδεδεμένη.
Οι αντιδράσεις αυτές είναι αμφίδρομες, δηλαδή, πραγματοποιούνται προς δύο κατευθύνσεις. Κατά τη μία κατεύθυνση η μπαταρία αποδίδει ενέργεια (εκφόρτιση) ενώ κατά την άλλη αποθηκεύει (φόρτιση). Ανέφερα τα παραπάνω για να δείξω ότι η έκφραση "τα υλικά της μπαταρίας καταναλώθηκαν" δεν είναι σωστή διότι αφήνει να εννοηθεί ότι α) η ενέργεια την μπαταρίας οφείλεται στα υλικά που αρχικά τοποθετήθηκαν σε αυτή και μόλις αυτά τελειώσουν καταστρέφεται και αυτή και β) η φόρτιση της μπαταρίας προκαλεί δημιουργία νέων υλικών. Αυτό μοιάζει με το ρεζερβουάρ μια μηχανής που όσο έχει βενζίνη η μηχανή δουλεύει ένω όταν αδειάσει η μηχανή είναι για πέταμα ενώ το ρόλο του κυκλώματος φόρτισης παίζει το βενζινάδικο που προσθέτει "νέα" βενζίνη. Εκείνο που συμβαίνει είναι η αμφίδρομη μετατροπή κάποιων ουσιών σε κάποια άλλα με αποτέλεσμα την ανταλλαγή ενέργειας μεταξύ μπαταρίας και εξωτερικού κυκλώματος.
Τώρα, αυτό που περιγράφεις ώς "ταχεία εκφόρτιση" και το συνακόλουθο προσωρινό άδειασμα της μπαταρίας ουσιαστικά πρόκειται για την αδυναμία του παραπάνω να ανταποκριθεί στο ρυθμό κατανάλωσης ενέργειας (διότι ο ρυθμός απόδοσης ενέργειας της μπαταρίας εξαρτάται μεταξύ άλλων από την ταχύτητα των αντιδράσεων που αναφέραμε πιο πάνω) και όχι στο ότι καταναλώθηκε όλη η αποθηκευμένη ενέργεια διότι τότε η μπαταρία δεν θα ανέκαμπτε μιάς και δεν δημιουργείται ενέργεια από το μηδέν.
Τώρα για την "αργή εκφόρτιση". Εδώ είναι που η φράση ότι "η ενέργεια της μπαταρίας καταναλώθηκε πλήρως" είναι σωστή. Βέβαια ούτε τώρα η φράση "τα χημικά της καταναλώθηκαν" είναι δόκιμη. Το γεγονός ότι συνήθως μετά από ένα τέτοιο συμβάν η μπαταρία δεν ανακάμπτει οφείλεται στό ότι σε μιά τέτοια περίπτωση συμβαίνουν και κάποιες άλλες αλλοιώσεις μόνιμου χαρακτήρα που εμποδίζουν τη μπαταρία να ανακάμψει. Είναι χαρακτηριστικό ότι στις μπαταρίες ανοικτού τύπου ακόμα και όταν αλλάζαμε υγρά η μπαταρία συνήθως δεν ανέκαμπτε. Συνεπώς δεν είναι η πλήρης "κατανάλωση των χημικών" που σκοτώνει τη μπαταρία αλλά οι μόνιμες αλλοιώσεις που συνήθως συνοδεύουν μια τέτοια κατάσταση.

Άβαταρ μέλους
tubular
Δημοσιεύσεις: 318
Εγγραφή: Πέμ 28 Ιούλ 2005, 14:37
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από tubular »

Θα μου επιτρέψεις να διευκρινίσω κάποια σημεία στο σχόλιο σου.

Επίσης θα μου επιτρέψεις να συνεχίσω να κανω χρήση των γενικών εκφράσεων (πχ χημικά) καθοτι το να γεμίσω το θέμα με ενα κάρο τύπους, ενώσεις και αντιδράσεις μάλλον εφετζίδικο θα είναι και θα ξεφύγει απο την ουσία του θέματος.

Η μπαταρία λοιπόν, οπως παρατήρησες είναι μια αποθήκη ενέργειας. Η ενέργεια της μπαταρίας ή πιο σωστά ή ηλεκτρική ενέργεια της μπαταρίας προέρχεται απο την μετατροπή της χημικής ενέργειας σε ηλεκτρική. Πως γίνεται αυτό; Στη μπαταρία υπάρχουν "χημικά" που αντιδρουν μεταξύ τους. Μεσω ενος μηχανισμού που περιλαμβανει και τις αμφίδρομες αντιδράσεις που αναφερεις, παράγεται αυτο που εντελει φαινεται ως διαφορά δυναμικού στους πόλους της μπαταρίας. Να σημειώσω εδώ πως άσχετα απο φόρτιση, εκφόρτιση, επαναφόρτιση της μπαταρίας (πάλι αυτος ο αμφίδρομος μηχανισμός που περιγράφεις), οτι και να κανεις το "χημικό" υλικό της μπαταρίας καταναλώνεται αργά αλλά σταθερά και καποια στιγμή θα τελειώσει. Συνεπώς οχι άλλο χημικό καύσιμο, οχι άλλες χημικές αντιδράσεις, οχι άλλη μετατροπή χημικής ενέργειας σε ηλεκτρική. Παραδείγματος χάριν, οι κοινές μπαταρίες οικιακής χρήσης (μη επαναφορτιζόμενες). Καποια στιγμή "αδειάζουν". Τι έγινε και άδειασαν; τελείωσε το χημικό τους "καυσιμο".
Οσον αφορά το τι συμβαίνει κατα τη διάρκεια της φόρτισης της μπαταρίας, τα πράγματα μπερδευονται κάπως αλλά σε γενικές γραμμές ας πούμε οτι υπάρχει ενα είδος "αναγεννησης" του χημικού "καυσίμου" της μπαταρίας, χωρίς αυτό να ανταποκρίνεται πλήρως στην πραγματικότητα.

Οσον αφορα την μπαταρία ως αποθήκη φορτιου τώρα. Σε μια μπαταρια (που δουλευει σωστα εννοείτε) υπάρχει αποθηκευμένο φορτίο. Το φορτίο αυτό ΠΑΝΤΑ κάπου "χανεται", ειτε εντός κυκλώματος είτε εκτός κυκλώματος.

Οσον αφορά το ρυθμό κατανάλωσης οπως και παλι σωστά το έθεσες. Η μπαταρία προσφέρει στο κύκλωμα ηλεκτρική ενέργεια απο το "απόθεμα" της. Ο ρυθμός μετατροπής χημικής σε ηλεκτρική ενέργεια ειναι πολύ αργός σε σχέση με το ρυθμό κατανάλωσης σε καποιες ακραίες (για την μπαταρια παντα) περιπτώσεις οπως πχ η συνεχης περιστροφή του κινητηρα με χρήση μίζας. Στην περίπτωση αυτή καταναλίσκετε η αποθηκευμένη ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ενέργεια της μπαταρίας. Ο συνεχής, το τονίζω, μηχανισμός μετατροπής χημικής ενέργειας σε ηλεκτρική, αναπληρώνει τα αποθέματα της μπαταρίας σε φορτία.

Το φυσιολογικό τέλος της μπαταρίας θα ήταν ο "χημικός" της "θάνατος". Οι περισότερες απο τις μόνιμες αλλοιώσεις που αναφέρεις είναι ακριβώς αυτό. Απλά όσο και αν φαινεται παράξενο τα πράγματα είναι κάπως "βιαια" στο εσωτερικό μιας μπαταρίας και η ελλάτωση/"γήρανση" των υλικών προκάλει τις "παρενέργειες" που στο τελος οδηγουν στις μονιμες αλλοιώσεις. Βεβαια υπάρχουν και μονιμες ζημιές στη μπαταρία που προέρχονται απο εξωγενείς παράγοντες.

Αυτή είναι σε γενικές απλουστευμένες γραμμές (το τονίζω) η λειτουργία ενός απο τα πιο ιδιοτροπα και πιο παρεξηγημενα κομματια της μηχανής μας, του walkman, του τηλεχειριστηριου κλπ. κλπ.
to the heaven of all earths I am released

NGR

Δημοσίευση από NGR »

Αγαπητέ φίλε, προφανώς μπορείς να χρησιμοποιείς όποιους όρους σου αρέσει απλώς η χρήση αυτών που έχουν καθιερωθεί από την επιστημονική κοινότητα (και όχι επειδή μου αρέσει εμένα ή κάποιου άλλου) αποδίδουν καλύτερα τις δίαφορες πτυχές του θέματος. Όπως εξάλλου φάνηκε και από το σχόλιό μου δεν χρησιμοποίησα ούτε τύπους ούτε περίεργους όρους. Και δεν το έκανα για εφφέ αλλά για την ακρίβεια των όσων λέγονται μιας και συμβαίνει να είμαι φυσικός και άρα κάπως περισσότερο "αρμόδιος" (ελπίζω να μην θεωρηθεί αυτό σαν κομπασμός) να μιλάω για αυτά τα θέματα, πάντα βέβαια όσο μου επιτρέπει η έκταση των γνώσεών μου. Θεωρώ ότι καμιά φορά είναι καλύτερα να είσαι ακριβής χρησιμοποιώντας λίγο πιο τεχνικούς όρους π.χ. ηλεκτρολύτης ή θειικό οξύ (ποιός άλλωστε δεν έχει ακούσει το θειικό οξύ) παρά να υπεραπλουστεύεις τα πράγματα και να δημιουργούνται παρανοήσεις. Επί του θέματος τώρα. Προφανώς σε μια μπαταρία εκείνο που συμβαίνει είναι μετατροπή χημικής ενέργειας σε ηλεκτρική και αυτό προφανώς γίνεται μέσω χημικών αντιδράσεων, δεν υπάρχει διαφωνία σ' αυτό. Όταν όμως λές ότι "μέσω ενός μηχανισμού που περιλαμβάνει και τις αμφίδρομες αντιδράσεις" οδηγείται κανείς στο συμπέρασμα ότι ο μηχανισμός αυτός περιλαμβάνει και κάτι άλλο ενώ είναι ακριβώς αυτό και μόνον αυτό. Αυτό μπορεί κανείς να το διαπιστώσει ανατρέχοντας σε οποιοδήποτε σχετικό τεχνικό εγχειρίδιο. Η έκφραση "τα χημικά της μπαταρίας τελείωσαν" δεν είναι ακριβής μεταξύ άλλων και για τον εξής λόγο: Οι χημικές αντιδράσεις μέσω των οποίων μετατρέπεται η χημική ενέργεια σε ηλεκτρική συμβαίνουν στους πόλους της μπαταρίας μεταξύ των ιόντων του ηλεκτρολύτη και των υλικών του κάθε πόλου. Σε μια "πεθαμένη μπαταρία" οι πόλοι δεν έχουν "εξαφανιστεί".
Θα μπορούσαμε να παρομοιάσουμε την μπαταρία με ένα ελατήριο το οποίο όταν συσπειρώνεται πέραν του ελεύθερου μήκους του αποθηκεύει ενέργεια και όταν εκτονώνεται αποδίδει την αποθηκευμένη ενέργεια. Αν ελατήριο δώσει την ενέργειά του σε κάποιο σώμα και κατόπιν δεν το συσπειρώσει κανείς προφανώς δεν θα έχει άλλη ενέργεια να δώσει. Αυτό είναι τελείως ανάλογο με την περίπτωση μιας μη επαναφορτιζόμενης μπαταρίας. Προφανώς δεν λέμε ότι "τελείωσε το ελατήριο". Επίσης μετά από την πάροδο μεγάλου χρόνου λειτουργίας το ελατήριο χάνει την ελαστικότητά του (λόγω της "κόπωσης" των μετάλλων) και δεν μπορεί πλέον να λειτουργήσει ως μετατροπέας ενέργειας. Για παράδειγμα αν δοκιμάσουμε να το συμπιέσουμε αυτό παραμορφώνεται μόνιμα και δεν μπορεί να αποδώσει πίσω αυτή την ενέργεια που πήρε. Αυτό δεν σημαίνει ότι "καταναλώθηκε ή τελείωσε" το ελατήριο. Απλώς αλλοιώθηκαν κάποια χαρακτηριστικά του με αποτέλεσμα η ενέργεια που παίρνει να μετατρέπεται σε εξ' ολοκλήρου σε θερμότητα η οποία δεν μπορεί να αποδοθεί πίσω με οργανωμένη μορφή (π.χ. κινητική ενέργεια σε κάποιο σώμα). Προφανώς υπάρχει φθορά όμως η έκφραση κατά την ταπεινή μου γνώμη δεν είναι ακριβής.

Αυτά είχα να πω. Ελπίζω να μην κούρασα και να μη θεωρήθηκε ότι το παίζω έξυπνος και πάω να την βγώ στους άλλους.

Άβαταρ μέλους
tubular
Δημοσιεύσεις: 318
Εγγραφή: Πέμ 28 Ιούλ 2005, 14:37
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από tubular »

Προς Θεού, σε καμμία περίπτωση δεν εννόησα ή υπονόησα πως θες να το παιξεις έξυπνος ή οτιδήποτε παρόμοιο, ακόμη περρισότερο οτι εγώ ξέρω και κανείς άλλος. Αν κάτι τέτοιο απορρέει απο τα γραφόμενα μου τότε φταίει αποκλειστικά ο τρόπος γραφής μου, εγώ δηλαδή, οποτε ζητώ συγνώμη για οποιαδήποτε παρανόηση.

Οσο για την χρήση τεχνικού/επιστημονικού ορολογίου, πολύ ευχαρίστως θα έκανα χρήση αν ήξερα οτι απευθύνομαι σε κόσμο που τον ενδιαφέρει άμεσα τέτοιου είδους λεπτομέρεια. Αυτά που εσύ και εγώ θεωρούμε αυτονόητα (πχ τι είναι το θειϊκό οξύ), κάποιους μπορεί να μην τους ενδιαφέρουν. Νομίζω οτι η ουσία του θέματος είναι η αρχή λειτουργίας της μπαταρίας. Οποιος ενδιαφέρεται να εμβαθύνει στο αντικείμενο ανατρέχει στις αντιστοιχες πηγές και έχει πιο ολοκληρωμένη εικόνα του θέματος. Προσωπικά σαν αναγνώστης της συγκεκριμένης θεματικής ενότητας και ανεξάρτητα απο το αντικείμενο των σπουδών μου ή/και το επαγγελμα μου, θα προτιμούσα να δω εις βάθος ανάλυση σε αντικείμενο που μου είναι άμεσα χρήσιμο ως αναβάτη μηχανής. Ας εξηγήσει κάποιος τα ηλεκτρικά χαρακτηριστικά μιας μπαταρίας, (Πχ. τις αμπερώρες (Αh), τι είναι, τι δείχνει, τι αντιπροσωπεύει κλπ κλπ).

Για να μην μακρυγορώ και εγώ λοιπόν θα κλείσω με μια τελευταία διευκρίνιση στα λεγόμενα μου. Σαν φυσικός που είσαι λοιπόν, είσαι εξοικιωμένος με τον όρο "degradation" ή "αποδόμηση" στην Ελληνική. Οταν γράφω οτι τα "χημικά τελείωσαν" αναφέρομαι στο γεγονός οτι τα υλικά δεν ειναι πλεον χρήσιμα γιατί δεν έχουν τίποτα να προσφέρουν "ενεργειακά". Σαν ουσίες είναι ακόμη εκεί (πχ. οι πλάκες δεν εξαφανίζονται, δεν καίγονται σαν την βενζίνη), ενεργειακά (λιγο καταχρηστικός ο ορος αλλα καταλαβαινεις τι θέλω να πω) όμως εχουν αποδομηθεί, με την έννοια αυτή λοιπόν "τελείωσαν".

Φιλικά
to the heaven of all earths I am released

tver100

Δημοσίευση από tver100 »

:D χεχεχεχεχε

Είχα και εγω ενα παρόμοιο πρόβλημα με την προυγούμενη μηχανή μου, ενα KLR650, που το έλυσα ως εξης:

Βήμα 1: αποσύνδεσα την μπαταρία.
Βήμα 2: την πήρα παραμάσχαλα και πήγα στο κοντινό μου κατάστημα με ποδήλατα-μηχανές κλπκλπκλπ.
Βήμα 3: παραγγέλνω μια ίδια με αυτή που είχα.
Βήμα 4: περιμένω να την φορτίση καμιά ωρίτσα.
Βήμα 5: επιστρέφω στο σπίτι και τοποθετώ την καινούργια μπαταρία στην μηχανή
Βήμα 6: πατάω τον διακόπτη και ... παίρνει μπροστά.

Βήμα 7: χαλαρώνω με φραπεδάκι για να φύγει το άγχος που μου προκάλεσαν ολα τα παραπάνω.

Σας ευχαριστώ για την υπομονή σας και ελπίζω να βοήθησα. :shock:

Άβαταρ μέλους
tubular
Δημοσιεύσεις: 318
Εγγραφή: Πέμ 28 Ιούλ 2005, 14:37
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από tubular »

Μόνο που αν δεν είναι απο δικό σου σφάλμα (πχ ξέχασες τα φώτα parking αναμένα ολο το βράδυ), ίσως να μην ξέρεις τον λογο για τον οποίο παρουσιάστηκε το πρόβλημα. Αν είναι ανορθωτής, θα σου καταστρέψει και την καινούρια μπαταρία γρήγορα. Η καινούρια εργοστασιακή μπαταρία για το FZ6 κοστίζει 83 ευρώ. Think about it...
to the heaven of all earths I am released

Απάντηση

Επιστροφή στο “Ηλεκτρολογικά”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες